معرفی کسب و کار

بهترین لاستیک آفرود

بهمن ۲۸, ۱۴۰۲ 4۰50

این روزها گشت و گذار در راه‌های سخت مانند کویر، گل و لای، جنگل، برف و… به یکی از متداول‌ترین تفریحات افرادی تبدیل شده است که ماشین‌های آفرودی دارند. به همین دلیل لاستیک‌های آفرودی نیز بسیار فروش بیشتری پیدا کرده‌اند و افرادی که در این مسیرها رفت و آمد دارند، به دنبال خرید لاستیک آفرودی هستند؛ اما چالشی که در این مسیر پیش می‌آید این است که بهترین لاستیک آفرود چیست؟ چه لاستیکی باید تهیه کنیم تا بتوانیم آفرود سواری جذابی داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بهترین لاستیک آفرود بپردازیم و شما را در تهیه و خرید یک لاستیک آفرود مناسب راهنمایی کنیم.

به نقل از سایت فروشگاهی لاستیک مارکت، عمده محصولاتی که به نام لاستیک آفرود فروخته می‌شوند، خیلی مناسب برای رفت‌وآمد و استفاده‌های روزمره نیستند. با این حال، برخی از لاستیک‌ها نیز وجود دارند که هم برای استفاده روزانه و هم برای استفاده آفرودی مناسب هستند و تعبیه شده‌اند.

Images 1708069647 65Cf130F99Cec

نکات مهم در خرید بهترین لاستیک آفرود

  • سایز لاستیک اولین و مهمترین نکته است

وقتی می‌خواهید اقدام به انتخاب بهترین لاستیک برای ماشین آفرودی خود کنید، باید به سایز لاستیک بسیار دقت کنید. سایز تمامی لاستیک‌ها روی بدنه بیرونی آن‌ها نوشته شده است که می‌توانید از آن برای انتخاب لاستیک کمک بگیرید. سایز لاستیک متناسب با وزن، ابعاد خودرو و فشاری که در رانندگی تحمل می‌کند، متفاوت است. مثلاً لاستیک فونیکس fx با لاستیک فابریک تویوتا پرادو ممکن است متفاوت باشد. این به دلیل تفاوت در ویژگی‌های هر دو ماشین است.

  • گریت تاپیر لاستیک را بررسی کنید.

در انتخاب بهترین لاستیک آفرود، باید به نوع پنجره‌های تردد لاستیک توجه کرد. تین‌پنجره‌های تردد که به Grip معروف هستند، باعث می‌شوند لاستیک در تمامی محیط‌های آفرودی به راحتی بتواند حرکت کند و از این جهت نرمی زیادی را به شما خواهد داد. برخی از لاستیک‌ها هستند که طرح پنجره‌های عمیقی دارند و شرایط را برای حضور در محیط‌های گل و شن فراهم می‌کنند. برعکس آن هم هست و برخی لاستیک‌ها پنجره با عمق کوتاه‌تری دارند که باعث می‌شود برای صخره‌ها و سنگ‌ها بسیار مناسب باشند.

Images 1708069647 65Cf130Fa800E

علاوه براین، الگویی که روی آج لاستیک وجود دارد بسیار مهم است. لاستیک‌های آفرودی باید دارای الگوی آج تهاجمی و عمیق باشند که تیغه‌های بزرگ بر روی آن قرار دارد. این الگو باعث می‌شود تا چسبندگی بهتری را در شرایط محیطی مختلف به شما بدهد. بهتر است هنگام انتخاب بهترین لاستیک آفرود، از لاستیک‌هایی انتخاب کنید که بلوک‌های آج فاصله‌دار و پهن دارند چرا که علاوه بر چسبندگی باعث می‌شود چیزهایی که در لابلای آن گیر کرده‌اند، بهتر تخلیه شود.

  • مواد تشکیل دهنده لاستیک

لاستیک‌های آفرودی عمدتا از مواد مخصوصی تشکیل شده‌اند تا بتوانند در برابر کشش و فشار مقاومت بیشتری از خود نشان دهند. لاستیک‌هایی که در ساختار آن‌ها از موادی مانند کربن سیاه (Carbon Black) یا سیلیکا (Silica) تشکیل شده‌اند، کیفیت بالاتری دارند و می‌توان آن‌ها را به عنوان بهترین لاستیک آفرود نام‌گذاری کرد. لاستیک‌های آفرودی مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها با مواد تشکیل‌دهنده لاستیک‌های سطح شهر می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً لاستیک فابریک لندکروز با لاستیک آفرود آن می‌تواند در ساختار تفاوت‌هایی داشته باشد.

  • ظرفیت حمل بار و بررسی رتبه بندی لایه

در لاستیک خودروهای آفرودی، مقدار لایه‌های استفاده شده در ساختار لاستیک مهم است. هرچه میزان لایه‌ها بیشتر باشد، کیفیت و دوام آن بالاتر است. مخصوصاً برای خودروهای آفرودی که همیشه باری که حمل می‌کنند بیشتر از حالت عادی دیگر ماشین‌ها است، این مورد باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

همچنین برای این ماشین‌ها بسیار پیش می‌آید که یک ماشین دیگر را بکسل می‌کنند و وزن بسیار زیادی به ماشین وارد می‌شود. بنابراین برای انتخاب لاستیک آفرود حتماً به این نکته دقت کنید که بار لاستیک ماشین چقدر است تا بتوانید لاستیک مناسب را انتخاب کنید.

Images 1708069647 65Cf130Fbcb4D

  • بررسی برندهای مختلف

برندهای مختلف دنیا هم‌اکنون در حال تولید لاستیک‌های آفرودی هستند و همه این برندها معتقد هستند لاستیک‌های آن‌ها برترین لاستیک برای ماشین‌های آفرود است. با این حال، شما قبل از خرید، بهتر است از فروشگاه‌های معتبر مشاوره بگیرید و یا از مصرف‌کنندگان درباره برندهای مختلف اطلاعات جمع‌آوری کنید. با این حال، به صورت کلی برندهای شناخته‌شده‌ای همچونلاستیک یوکوهاما و لاستیک کومهو که در بازار ایران نیز حضور دارند، لاستیک‌های مناسبی برای آفرود تولید کرده‌اند که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.

با این حال همیشه توصیه بر این است از فروشگاه‌های معتبر مانند لاستیک‌مارکت، دیجی‌کالا، هایپرتایر لاستیک تهیه کنید تا بتوانید راهنمایی دقیق بگیرید. در بین این سایت‌ها بهترین سایت، لاستیک‌مارکت است که شما می‌توانید به صورت رایگان از کارشناسان آن برای خرید بهترین لاستیک آفرود مشاوره بگیرید.

بهترین برندهای لاستیک آفرود در ایران

حال تا اینجا که مهم‌ترین شاخصه‌های تهیه لاستیک آفرود را با یکدیگر بررسی کردیم، می‌خواهیم به معرفی برترین برندهای لاستیک در ایران بپردازیم که لاستیک آفرودی نیز تولید و به فروش می‌رسانند. دقت داشته باشید در تاریخ کنونی این لاستیک‌ها و برندها در بازار ایران وجود دارند و ممکن است با گذر زمان این شرکت‌ها محصولاتشان در بازار ایران ناموجود شود. بنابراین به این نکته بسیار دقت کنید.

Images 1708069647 65Cf130Fc4191

لاستیک بی اف گودریچ (لاستیک Bf Goodrich)

این برند، یکی از برندهای آمریکایی است که لاستیک‌های آفرودی آن هم‌اکنون در ایران موجود است. می‌توانید از این برند برای تهیه لاستیک آفرود استفاده کنید. علاوه بر این، زیرمجموعه‌ی برند میشلن، یکی از نام‌آشنایان حوزه‌ی لاستیک است که به عنوان یکی از پیشگامان در تکنولوژی‌های برتر دنیا شناخته می‌شود. لاستیک‌های این شرکت برای مسابقات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و شرکت‌کنندگانی که از لاستیک‌های این برند در مسابقات شرکت می‌کنند، به نتایج قابل توجهی دست پیدا می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال یک لاستیک مناسب و حرفه‌ای برای آفرود خود هستید، محصولات این برند را به دست ندهید.

لاستیک مکس

این برند از کشور تایوان است و با تولید لاستیک دوچرخه معروف شد. سپس این شرکت اقدام به تولید انواع لاستیک‌ها نظیر کامیون، سواری، موتورسیکلت و… کرد. همچنین این شرکت با تست‌های زیادی که روی محصولات خود انجام می‌دهد، یک محصول کاملاً مناسب و حرفه‌ای را برای مشتریان خود فراهم کرده است که لاستیک آفرود یکی از آن‌هاست. این لاستیک‌های آفرودی همین الان در ایران قابل تهیه هستند و اگر محصولی می‌خواهید که هم کیفیت بالا و هم تجدیدپذیری مناسبی داشته باشد، لاستیک مکس گزینه‌ی مناسبی است.

لاستیک مارشال

یکی دیگر از لاستیک‌هایی که در ایران محصولات بسیار باکیفیتی دارد، لاستیک مارشال است. این لاستیک یک لاستیک کره‌ای به حساب می‌آید که زیرمجموعه لاستیک کومهو است. لاستیک‌های تولیدی این شرکت در دههٔ ۶۰ و ۷۰ در ایران بسیار پرطرفدار بود. لاستیک‌هایی که زیر پیکان‌ها در آن زمان می‌انداختند و دارای دور سفید بودند، تولیدات همین شرکت بود. این شرکت با کیفیت‌ترین لاستیک‌های آفرودی را در ایران عرضه می‌کند که می‌توانید به عنوان بهترین لاستیک آفرود برای خودرویتان خریداری کنید.

جمع بندی تهیه و خرید بهترین لاستیک آفرود

ما در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل مهمترین نکاتی که برای انتخاب لاستیک آفرود وجود دارد را بررسی کنیم. با این حال، مهمترین نکته‌ای که شما باید به آن بسیار توجه کنید این است که لاستیک آفرود نسبت به دیگر لاستیک‌ها باید وزن بیشتری تحمل کند. بنابراین، انتخاب و خرید این لاستیک‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. پس حتما در هنگام خرید توجه و دقت لازم را داشته باشید. حال که تا اینجا همراه ما بودید، بگویید چه چیزهای دیگری را باید هنگام خرید لاستیک آفرود مورد توجه قرار داد؟ نظرات خود را در قسمت کامنت‌ها برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×