متخصص بلع درمانی در تهران تصویر 1 Jpg
پزشکان

بهترین متخصص بلع درمانی در تهران

دی ۶, ۱۴۰۲ 7۱281

با مراجعه به بهترین دکتر بلع در تهران، مشکلات مربوط به اختلال بلع (دیسفاژی) تا حد قابل قبولی، درمان پذیر هستند. میزان تاثیرگذاری درمان به عوامل مختلفی از جمله: میزان پیشرفت بیماری، واکنش بدن بیمار به درمان و البته روش کار پزشک شما بستگی دارد. از آنجایی که دیسفاژی اغلب سالمندان و یا افراد مبتلا به بیماری‌های مغزی(مانند سکته مغزی) را درگیر می‌کند، بلع درمانی در منزل از جمله خدماتی است که برخی از پزشکان این حوزه در اختیار بیماران قرار می‌دهند. برای آشنایی با بهترین متخصص بلع‌ درمانی در تهران تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

39Cdd413 F5A8 4Eb7 9074 50D0D6987A7A

بهترین متخصص بلع درمانی در تهران

شما به عنوان خانواده‌ی فرد مبتلا به اختلال بلع، موظف هستید اطلاعات کاملی در‌خصوص این بیماری داشته‌باشید تا بتوانید پروسه‌ی درمان را به خوبی برای بیمار خود کنترل کنید. این موضوع در بلع درمانی سکته مغزی که نیازمند مراقبت بیشتری نیز هست، اهمیت دوچندانی دارد، به همین دلیل، لازم است بدانید اختلال بلع به سه صورت زیر ممکن است رخ دهد:

  • اختلال بلع در حفره‌ی دهان:در این مرحله مشکل مربوط به زبان است، افرادی که دچار سکته‌ی مغزی شده‌اند به دلیل ضعف زبان ممکن است به اختلال بلع در حفره دهان مبتلا شوند.
  • اختلال بلع حلقی-دهانی:این اختلال به دلیل مشکلات عصبی و عضلانی در افراد به وجود می‌آید.
  • اختلال بلع مری:در این مرحله، افراد احساس گیر کردن چیزی در گلو را دارند که به دلیل ضعف عضلات پایین مری است که می‌تواند باعث سرفه، استفراغ و حتی خفگی شود.

علل و نحوه‌ی تشخیص اختلال بلع

جالب است بدانید اختلال بلع بیش از سایر گروه‌ها در بیماران مبتلا به پارکینسون دیده می‌شود اما به‌طور کلی، اختلال بلع به سه دلیل اصلی رخ می‌دهد:

  1. مشکلات عصبی مانند:
  • ام اس
  • سکته مغزی
  • تومور مغزی
  • پارکینسون
  • ای ال اس
  • آلزایمر
  1. مشکلات مادرزادی مانند:شکاف کام و فلج مغزی
  2. مشکلات ساختاری: مانند اختلالات حرکتی و تومورهای سر و گردن.

پس از انجام معاینه و تعیین دقیق علت اختلال بلع، پزشک برای مشخص کردن میزان پیشرفت بیماری ممکن است یکی از سه آزمایش زیر را تجویز کند:

  • آندوسکوپی بلع: دوربین آندوسکوپی از راه بینی وارد و مسیر بلع بیمار معاینه می‌شود.
  • بلع باریم اصلاح شده: در این روش تشخیص میزان اختلال بلع، درمانگر چند ماده غذایی آمیخته به خمیر باریم را در به فرد بیمار می‌دهد تا بجود و ببلعد. باریم دور غذا، تصاویر دهان، گلو و مری را در اختیار پزشک قرار می‌دهد.
  • لارنگوسکوپی منعطف:در این روش با قرار دادن یک اسکوپ کوچک، گلو و تارهای صوتی معاینه می‌شوند.

Bd100090 3C11 4Ced A5Dd F92C37413916

بهترین دکتر بلع درمانی در تهران

پیش از انتخاب بهترین متخصص بلع درمانی در تهران، شما باید با روش درمان، میزان تخصص، سابقه‌ی پزشک در کار با بیماران مشابه کیس شما و هر نوع اطلاعات دیگری که منجر به انتخاب بهترین متخصص می‌شود را جمع‌آوری و در نهایت تصمیم‌گیری کنید. به همین منظور ما در ادامه‌ی این مقاله به معرفی بهترین متخصصین بلع درمانی در تهران می‌پردازیم:

دکتر مهدی پورصمدی

دکتر پورصمدی فارغ‌التحصیل دانشگاه خوارزمی با سیزده سال سابقه آسیب‌شناسی و درمان اختلالات بلع، از پزشکان جوان و حاذق تهرانی هستند. تخصص اصلی دکتر پورصمدی درمان اختلال بلع در بیماران مبتلا به عارضه‌های مغزی(مانند سکته‌ی مغزی) است. تحصیل در رشته‌ی روان‌شناسی به کمک‌ ایشان آمده تا در رفتار با بیماران به شیوه‌ی کارآمدتری عمل کرده و شرایط را برای بیمار و خانواده‌اش آسان‌تر سازند. دکتر پورصمدی و تیم توان‌بخشی ایشان خدمات مربوط به بلع درمانی را به طور کامل در منزل به بیماران ارائه می‌دهید. برای دریافت مشاوره و رزرو وقت می‌توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید:

دکتر پورصمدی: ۰۹۳۷۹۱۴۷۴۹۰

دکتر علی قربانی

دکتر علی قربانی از متخصصین با‌سابقه‌ تهرانی در حوزه بلع درمانی و گفتار درمانی هستند. تخصص اصلی ایشان گفتار درمانی بوده و با بیش از سه دهه تجربه، در حوزه بلع درمانی نیز دارای تجربیات گران‌قدری می‌باشند.

آدرس مطب دکتر علی قربانی: بزرگراه رسالت چهارراه مجیدیه ابتدای مجیدیه جنوبی شماره ۴۱۱ طبقه دوم

شماره تماس: ۲۲۵۳۲۹۸۱-۰۲۱

دکتر هاشم فرهنگ دوست

دکتر هاشم فرهنگ دوست متخصص پاتولوژی، بلع درمانگر و گفتار درمانگر تهرانی با بیش از بیست سال سابقه، به عنوان یکی از متخصصین معتبر تهرانی در این حیطه شناخته می‌شود.

تحصیل در رشته پاتولوژی موجب شده تا دکتر فرهنگ دوست در تشخیص میزان آسیب وارد‌شده در مشکلات بلع، از تخصص بالایی برخوردار باشند و به درمان بیماران این حوزه کمک کنند.

برای تماس با دکتر فرهنگ دوست می‌توانید به مطب ایشان مراجعه و یا با شماره تلفن زیر تماس بگیرید:

آدرس مطب: خیابان آیت الله کاشانی خیابان بهنام مقابل بوستان تربیت ساختمان آرمان شایان طبقه دوم

شماره تماس: ۴۴۰۲۲۶۰۹-۰۲۱

دکتر فرشاد خسروی

سابقه بلع درمانی کودکان و سالمندان، دکتر فرشاد خسروی را تبدیل به یکی از بهترین متخصصین بلع درمانی در تهران کرده است. کلینیک دکتر خسروی آماده ارائه خدمات به بیماران مبتلا به دیسفاژی در گروه‌های سنی مختلف و با استفاده از روش‌های نوین و سنتی می‌باشد. منظور از روش‌های سنتی، تمرینات روزانه‌ای ست که بیمار برای درمان مشکلات مربوط به غذا خوردن انجام می‌دهند.

برای دریافت نوبت از دکتر فرشاد خسروی می‌توانید از راه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید:

آدرس کلینیک دکتر فرشاد خسروی: شهرک غرب، بلوار فرحزادی، پانصد متر بالاتر از بلوار دادمان، کوچه محتاج، انتهای بن بست، پلاک یک، طبقه یک

شماره تماس: ۸۸۰۷۳۱۳۶-۰۲۱

دکتر علی اکبر دشتله

شما می‌توانید برای ارزیابی میزان آسیب وارد‌شده در اختلالات بلع به کلینیک دکتر علی اکبر دشتله مراجعه کنید. استفاده از روش‌های مختلف عارضه‌یابی یکی از ویژگی‌های کلینیک دکتر دشتله است که در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. سیزده سال سابقه، استفاده از روش‌های درمانی به‌روز و همکاری با اساتید بین‌المللی، دکتر علی اکبر دشتله را تبدیل به یکی از بهترین متخصصین بلع درمانی در تهران کرده است.

در ادامه آدرس و شماره تماس کلینیک دکتر علی اکبر دشتله را در اختیار شما قرار می‌دهیم:

آدرس کلینیک: شهر قدس، میدان قدس، ابتدای بلوار امام خمینی، بن بست پرستو، ساختمان پزشکان کیان، طبقه ۴ واحد ۱۱

شماره تماس: ۰۹۳۳۷۸۰۱۳۷۹

Eef98Bd2 6A0B 4Ca0 8D52 Ac90279D48Ea

جمع‌بندی: بهترین دکتر بلع در تهران

اختلالات بلع در اثر عارضه‌های مغزی، عصبی و یا مادرزادی در افراد ایجاد می‌شوند. ما در این مقاله سعی کردیم ضمن بررسی اجمالی بیماری، بهترین متخصص بلع درمانی در تهران را به شما معرفی کنیم. پیش از شروع پروسه درمان، بیمار باید برای تشخیص میزان پیشرفت بیماری مورد آزمایش قرار گیرد، شما می‌توانید با مراجعه به بهترین دکتر بلع درمانی در تهران از به‌روزترین روش‌های تشخیصی بهره‌مند شوید؛ همچنین می‌توانید جهت دریافت نوبت و آغاز پروسه درمان نزد بهترین دکتر بلع درمانی در تهران، به آدرس و شماره تلفن متخصصین معرفی شده در این مقاله مراجعه کنید.

سوالات پر‌تکرار

کدام پزشک خدمت بلع درمانی در منزل را انجام می‌دهد؟

دکتر مهدی پورصمدی از متخصصین سرشناس تهرانی هستند که خدمت بلع درمانی در منزل را برای سالمندان و بیماران مبتلا به عارضه‌های مغزی انجام می‌دهند.

در جلسات بلع درمانی چه اتفاقی می‌افتد؟

در جلسه اول پزشک بعد از معاینه دقیق و دریافت پیشینه بیمار، با توجه به میزان پیشرفت بیماری و شرایط فرد، جلسات بعدی درمان را برنامه‌ریزی می‌کند. جلسات عموما ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می‌برند و شامل تمرینات و تکنیک‌هایی می‌شوند که موجب تقویت عضلات و عصب‌های درگیر در فرایند بلع خواهندشد.

بهترین متخصص بلع درمانی در تهران کیست؟

پاسخ به این پرسش به عوامل بسیار زیادی از جمله شرایط بیمار و علت ایجاد اختلال بلع بستگی دارد.

تمام پزشکان معرفی شده در این مقاله، جز بهترین دکترهای بلع درمانی در تهران هستند که می‌توانید به آنها مراجعه کنید.

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. مهشید

    سلام وقت بخیر
    من سه ماهی بود که احساس گیر کردن غذا توی گلو داشتم رفتم مطب دکتر دشتله توی سعادت آباد، ایشون اول آندوسکوپی بلع کردند بعدش مشخص شد که مشکلم ریفلاکس و مقداری ضعف قورت دادنمه البته ترس از خفگی هم داشتم ولی خداروشکر دکتر دشتله با چندتا تمرین در عرض یک هفته بلعمو کاملا برگردوندن. دکتر دشتله بی نظیده هم از نظر سواد هم کار و هم اخلاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×