نخل شامادورا
معرفی کسب و کار

بهترین و مناسب ترین گیاهان آپارتمانی تصفیه هوا در فصول سرد سال

آذر ۱۰, ۱۴۰۲ 4۰180

به گزارش کارمادیو، یکی از بدترین عوامل تهدید کننده سلامت انسان ها آلودگی هوا است که در طی سال های اخیر به علت های مختلفی مثل آلاینده های خانگی، سوزاندن زباله، استفاده از سوخت های فسیلی، تخریب محیط زیست و فعالیت های صنعتی به صورت چشمگیری افزایش یافته است. به علت پدیده وارونگی دما، تراکم آلاینده ها در فصول سرد سال نسبت به فصول گرم سال بیشتر است.

تصور اکثر مردم بر این است که با بسته بودن درها و پنجره ها هوای داخل خانه تمیز و پاک می ماند در صورتی که اینگونه نیست. برای تصفیه هوای محیط های بسته، محیط کار و خانه می توانید از دستگاه های تصفیه هوا و یا اینکه گیاهان تصفیه کننده هوا استفاده کنید.

وجود این گیاهان در محیط های بسته با از بین بردن آلودگی ها نقش بسیار مهمی در سلامت ما ایفا می کنند. در این مقاله از کارمادیو قصد داریم تا بهترین گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا در فصول سرد سال را به شما معرفی کنیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

معرفی بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوا

در زیر به معرفی محبوب ترین و بهترین گیاهان آپارتمانی برای فصل سرد می پردازیم.

سانسوریا

گیاه سانسوریا در سایت کارمادیو

گیاه سانسوریا با از بین بردن سمومی مثل بنزن و فرمالدئید و همچنین تولید اکسیژن در طول شب می تواند به تصفیه هوای داخل خانه در فصول سرد سال کمک کند. سانسوریا از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است که ظاهری زیبا دارد و به آبیاری مکرر و نور چندان زیادی نیاز ندارد بنابراین بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببیند می تواند تا چند هفته زنده بماند.

گیاه گندمی

یکی از ارزان ترین و مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی، گیاه گندمی است. گیاه گندمی به سرعت رشد می کند و برگ های آویزانی دارد که می تواند ظاهر بسیار زیبایی به منزل شما بدهد. این گیاه قادر است که بسیاری از عناصر ناهنجار فضا مثل مونوکسید کربن، بنزن، زایلن و فرمالدئید را از بین ببرد به همین دلیل یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا به شمار می رود.

فیکوس بنجامین

فیکوس بنجامین با سبک های متنوع و ظاهری زیبا برگ هایی بیضی شکل و با نوک تیز دارد. برگهای فیکوس بنجامین در دوران جوانی سبز روشن هستند ولی با گذشت زمان رنگ سبز تیره به خود می گیرند. این گیاه قدرت بسیار زیادی در تصفیه هوا و از بین بردن سمومی مثل زایلن و فرمالدئید دارد.

نخل کنتیا

یکی از بهترین گیاهان دکوراتیو و زیبا نخل کنتیا است که به علت مقاومت در برابر سایه و نگهداری آسان یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه بلند قامت، همیشه سبز و مقاوم است که ارتفاع آن تا ۳ متر هم می رسد. نخل کنتیا قادر است سمومی مثل زایلن، بنزن و فرمالدئید را از بین ببرد به همین دلیل در زمره بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا قرار دارد.

دراسنا

دراسنا یا به اصطلاح خوش سیاوشان یکی از گیاهان سرسخت آپارتمانی و محبوب است که بیش از چهل گونه گوناگون دارد. دراسنا با هر نوع آب و هوایی سازگاری دارد و نور کمی نیاز دارد و برگهای آن متراکم و سبز پر رنگ هستند. دراسنا تری کلرواتیلن، فرمالدئید، بنزن و دی اکسید کربن را از هوای داخل خانه پاک می کند و از همین طریق به تصفیه هوا کمک می کند.

آگلونما

گیاه همیشه سبز چینی یا آگلونما گیاهی مقاوم با برگهای زیبا و زینتی است که در محیط های دارای نور بسیار کم هم به خوبی رشد می کند. گیاه آگلونما ضمن پاکسازی محیط از مواد شیمیایی خطرناک مثل فرمالدئید و بنزن، مقدار اکسیژن زیادی هم از خود ساطع می کند و از محبوب ترین گیاهان تصفیه کننده هوا در کشور چین است. این گیاه به نور غیر مستقیم خورشید، دمای معمولی اتاق و آبیاری متوسط نیازمند است.

گل داوودی

دومین گل محبوب دنیا بعد از گل رز، گل داوودی است که با علت قیمت مناسب، ظاهر زیبا و ماندگاری بالا طرفداران زیادی دارد. گل داوودی گونه ها و رنگ های متنوعی دارد و یکی از موثرترین گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا است زیرا قادر است آلاینده هایی مثل بنزن، تولوئن، تری کلرواتیلن، فرمالدئید، آمونیاک و زایلن را به خود جذب کند.

پاپیتال

پاپیتال یک گیاه آپارتمانی است که با نام انگلیسی English IVY می شناسند. گیاهی رونده دارای برگ های چرم و معمولا دو رنگ است و ساقه های آن به طور افقی رشد می کنند. گیاه پاپیتال توانایی بی نظیری در از بین بردن آلاینده هایی مثل ترکیبات آلی فرار، بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن و پاکیزه نگه داشتن محیط خانه دارد.

ژربرا دیزی

ژربرا دیزی یک گیاه بسیار زیبا با گل های رنگارنگ به رنگ های صورتی، قرمز، کرم و سفید است که به خاطر ظاهر جذاب و رنگ های متنوع، در گل آرایی و دسته گل عروس استفاده می کنند. ژربرا دیزی علاوه بر زیبایی بی نظیری که دارد تصفیه کننده هوا است و می تواند سمومی مثل بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن را از بین ببرد. این گیاه همچنین در طول شب با تولید اکسیژن یک هوای پاک را به شما هدیه می دهد.

لیدی پالم

یکی از خاص ترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی لیدی پالم یا نخل راپیس است که در تزیین کافه ها، رستوران ها، شرکت ها، ادارات و خانه ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. لیدی پالم به مراقبت زیادی نیاز ندارد و معمولا ۳ تا ۴ متر رشد می کند. گیاه لیدی پالم از معدود گیاهانی است که به کاهش سطح آمونیاک که در مواد پاک کننده وجود دارد کمک می کند‌.

لیدی پالم گیاه بسیار مناسبی برای نگهداری در سرویس بهداشتی و حمام است زیرا گیاهی رطوبت دوست است.

پتوس

پتوس

پتوس به دلیل رشد خوب، مقاومت‌ زیاد، تکثیر و نگهداری آسان یکی از پرطرفدارترین گیاهان تصفیه کننده هوا است. گیاه پوتوس می توانید سمومی مثل فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن را از بین ببرد و به پاکسازی محیط خانه کمک کند. اگر گل پتوس شما بیمار است می توانید مقاله درمان سوختگی نوک برگ پتوس را در سایت کارمادیو مطالعه کنید و گیاه خود را درمان کنید.

سخن پایانی

امروزه که آلودگی هوا به ویژه در فصول سرد سال بسیار زیاد است و این آلودگی ها عوارض جبران ناپذیری برای انسان ها از نوزادان تا افراد سالخورده را به دنبال دارد. بنابراین ما باید راهکارهایی را پیدا کنیم تا نسل آینده از عوارض این آلودگی ها به دور باشند.

در این مقاله از کارمادیو ما چندین گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا در  فصول سرد سال را به شما معرفی کرده ایم تا متناسب با فضای منزلتان یکی از این گیاهان را برای پاکسازی و تصفیه منزل خود انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۸ گیاه آپارتمانی مناسب تصفیه هوای منزل را در سایت نظرکده هم مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×