جذاب رنگ موی تیره و روشن با تکنیک هایلایت مو تصویر 1 Jpg
معرفی کسب و کار

ترکیب جذاب رنگ موی تیره و روشن با تکنیک هایلایت مو

آذر ۲۹, ۱۴۰۲ 5۰213

شاید برایتان جالب باشد بدانید که رنگ مو یکی از اولین لوازم آرایشی است که انسان ها از آن برای جذابیت و زیبایی ظاهر خود استفاده می کردند و از گذشته های دور رنگ کردن مو در بین زنان و مردان رواج داشته است. اغلب برای رنگ مو از گیاهانی مثل حنا، وسمه، سنا، زردچوبه، پوست گردو و … استفاده می شد. رنگ مو یکی از مهمترین معیارهای زیباتر دیده شدن چهره می باشد. به همین خاطر در سالن های زیبایی از روش های متعدد و تکنیک های متفاوتی برای رنگ کردن مو استفاده می شود.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمیتوانید بین رنگ موی تیره و روشن یکی را انتخاب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که از تکنیک هایلایت مو استفاده کنید تا ترکیبی از هر دوی آن ها را روی موهای خود داشته باشید. برای آشنایی با این تکنیک های جذاب رنگ مو تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

این روزها تکنیک های جالبی برای رنگ کردن موها مد شده که بسیار هم پرطرفدار هستند و زیبایی موهای شما را چندیدن برابر می کنند. برای رنگ کردن مو تکنیک ها و روش های متنوعی وجود دارد که ممکن است نام برخی از آن ها به گوشتان خورده باشد و با برخی دیگر از این روش ها آشنایی نداشته باشید. روش های رایجی که امروزه در سالن های زیبایی استفاده می شوند عبارتند از: آمبره، بالیاژ، سامبره، هایلات مو و …

17577158 4A8E 43D7 93D5 6646D19Cc3F2

در ادامه توضیح مختصری در رابطه با هر کدام از این روش ها به شما عزیزان خواهیم داد.

آمبره: آمبره مو سبکی خلاقانه و نوین است که نزدیک به دو دهه قدمت دارد و از محبوب ترین تکنیک های رنگ مو بشمار می رود. همچنین این تکنیک مورد استقبال بسیاری از افراد مشهور و سلبریتی ها نیز قرار گرفته است. آمبره در زبان فرانسوی به معنای سایه است که دقیقا تعریفی درست از اجرای این تکنیک است. این رنگ مو از تناژ رنگی تیره در قسمت بالایی موها شروع می شود و در نهایت با استفاده از دکلره کردن موها به رنگ روشن می رسد. این رنگ مو جزو بادوام ترین رنگ ها است و زیبایی آن تا مدت های طولانی باقی می ماند.

بالیاژ: در این تکنیک ریشه مو رنگی تیره دارد و مابقی موها به صورت آزادانه و بدون پیروی از قانون خاصی رنگ می شوند و برخلاف ریشه مو، رنگ این قسمت از مو روشن است. یکی از دلایل محبوبیت این تکنیک این است که با رشد مو، از جذابیت و زیبایی این رنگ مو کاسته نمی شود.

سامبره: سامبره یکی از زیر شاخه های تکنیک آمبره مو می باشد به این علت که پایه اجرای آن تقریبا مانند آمبره است با این تفاوت که کنتراست نهایی به وجود آمده ملایم تر خواهد بود و ظاهر طبیعی تری دارد. در روش سامبره رنگ انتهای مو تا ۲ درجه روشن می شود و مناسب افرادی است که به موهای خیلی روشن علاقه ای ندارند.

هایلایت مو: هایلایت مو یکی دیگر از تکنیک های پرطرفدار رنگ کردن مو است که هیچگاه از مد نمی افتد و همیشه داوطلبان خاص خود را دارد. همانطور که از معنی کلمه هایلایت پیداست، این روش برای برجسته کردن و روشن ساختن بخش هایی از مو است که در نهایت رنگ موها ترکیبی از رنگ های روشن و تیره خواهد بود.

تکنیک هایلایت مو انواع مختلفی دارد مانند هایلایت کلاسیک که در این تکنیک با استفاده از فویل بخشی از مو را از پس زمینه جدا کرده و رنگ آن قسمت را روشن تر می کنند. استفاده از فویل باعث نظم بیشتر در رنگ مو می شود.

Aab6E00C Eea3 48A5 Bb39 369Bd492C93F

تکنیک دیگر هایلایت مو، بیبی لایت نام دارد که این روش ظریف تر از هایلایت کلاسیک است و درخشش بیشتری به موها می بخشد. این تکنیک برای افرادی که به دنبال نگهداری کمتری از رنگ موهای خود هستند توصیه می شود.

روش های هایلایت مو

هایلایت کردن مو به چند روش مختلف مانند هایلایت مو با کلاه، هایلایت مو با فویل، هایلایت مو با براش انجام می شود.

هایلایت مو با کلاه: در این روش از یک کلاه مخصوص که سوراخ هایی روی آن تعبیه شده است برای تقسیم بندی مو استفاده می شود. آرایشگر با توجه به میزان و درصد هایلایت، قسمتی از مو را از سوراخ ها بیرون آورده و این بخش را دکلره و رنگ می کند. بعد از رنگ کردن مو کلاه برداشته شده و موهای تیره و روشن لابه لای یکدیگر قرار می گیرند.

هایلایت مو با فویل: در این روش دیگر از کلاه خبری نیست و بخش هایی از مو که باید رنگ متفاوتی داشته باشند، داخل فویل قرار داده می شوند و مواد روی آن ها قرار می گیرد.

هایلایت مو با براش: روش هایلایت با براش در واقع همان بالیاژ است که تقسیم مو با جداسازی مو انجام شده و رنگ با قلم روی مو زده می شود.

D3888B57 E20A 4799 B3F2 05Bc2Eaa403F

مراقبت های بعد از انجام هایلایت مو

همانطور که می دانید نگهداری از موهای رنگ شده توجه ویژه ای را می طلبد و برای زیبا ماندن موهای رنگ شده باید از آن ها مراقبت کنید. در اینجا برخی از مواردی که باید پس از هایلایت مو برای حفظ و نگهداری آن رعایت کنید را آورده ایم.

  1. شستشوی کمتر موها باعث می شود که رنگ موی شما دوام بیشتری داشته و سلامت موی شما حفظ شود.
  2. به دمای آب نیز حتما توجه کنید و هنگام شستن موها از آب ولرم استفاده کنید زیرا آب بسیار داغ باعث از بین رفتن هایلایت مو می شود.
  3. به طور مرتب هر ۱ الی ۲ ماه کمی موهای خود را کوتاه کنید تا همیشه موهایی سالم و شاداب داشته باشید.
  4. استفاده از ماسک موی تقویت کننده و مخصوص موهای رنگ شده را در روتین مراقبتی موهای خود بگنجانید. با این کار ماندگاری رنگ موی شما بیشتر شده و درخشندگی آن حفظ می شود.

در نهایت برای داشتن هایلایت زیبا باید به یک سالن زیبایی حرفه ای مراجعه کنید و موهای خود را به دست یک متخصص بسپارید تا با استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت آسیبی به موهایتان وارد نشود و زیبایی خیره کننده ای به موهایتان ببخشید.

سالن زیبایی سپیدار بیوتی از سالن های زیبایی معتبر در محدوده پاسداران تهران است که خدمات مختلفی از جمله هایلایت مو، بالیاژ مو، کراتین مو، بوتاکس مو، آرایش عروس، میکاپ، فیشیال و پاکسازی پوست و … را به شما عزیزان ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات این سالن و مشاوره با متخصصین در تمامی لاین ها میتوانید به سایت سپیدار بیوتی به نشانی www.sepidarbeauty.com مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×