تعویض ایمپلنت دندان
معرفی کسب و کار

تعویض ایمپلنت دندان در ایمپلنتیا

دی ۶, ۱۴۰۱ 2۰117

امروزه لبخند زیبا به یکی از المان های جذابیت تبدیل شده و خیلی از افراد در اولین دیدار ، تنها با یک لبخند توجهات زیادی را به خود جلب می کنند. اما لازمه یک لبخند گیرا ، دندان هایی سفید و یک دست می باشد. بسیاری از ما حتی با مراقبت های ویژه و مکرر نیز باز هم نمی توانیم دندان هایی سفید و سالم داشته باشیم ؛ و پوسیدگی دندان ها باعث شده مجبور به کشیدن آن ها شویم. در چنین مواقعی ، یک راه حل آسان پیش روی ما قرار می گیرد : ایمپلنت یا کاشت دندان ! شاید همگی اطلاعاتی در مورد نحوه کاشت دندان و جنس این ایمپلنت ها داشته باشیم ، اما آیا می دانستید که این پروتزها قابل تعویض می باشند؟ با ما همراه باشید تا در مورد علت این اتفاق و نحوه انجام آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

تعویض ایمپلنت دندان

چرا ایمپلنت دندان باید تعویض شود؟

ابتدا باید بگوییم در صورت از دست دادن دندان ، مجبور نیستید از دندان مصنوعی استفاده کرده و عذاب بکشید ، بلکه می توانید به سادگی و با مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران از این درمان کمک بگیرید. حتما در سریال های مختلف و یا به صورت تجربی مشاهده کرده اید افرادی که دندان مصنوعی دارند ، هنگام خواب باید آن را از دهان خود بیرون آورده و در یک لیوان آب قرار دهند. اما این ایمپلنت ها مستقیما به فک پیچ می شوند و هیچگاه شل نخواهند شد ، بنابراین نیازی نیست که شب ها آن را بیرون آورده و تمیز کنید.

در این صورت پس چرا ایمپلنت پس زده می شود؟ باید بگوییم این موضوع به دو بخش تقسیم بندی می شود. دسته اول معمولا در ماه های اول رخ می دهد و می تواند به این علت باشد که دهان بیمار به درستی یا اصلا بهبود نیافته باشد و یا اینکه استخوان به قدر کافی استحکام نداشته باشد. همین موضوع باعث می شود ایمپلنت به خوبی به فک جوش نخورد و نیاز به تعویض ایمپلنت در کلینیک دندانپزشکی ایمپلنتیا باشد. دیگر موردی که باعث می شود کاشت دندان پس زده شود ، ضربه خوردن به صورت ، رعایت نکردن بهداشت دهان  و یا دیگر مشکلات سلامتی می باشد. این معضلات معمولا پس از یکسال از گذشت درمان اتفاق می افتند و باید اقداماتی در خصوص آن ها صورت پذیرد.

می توان ایمپلنت دندان را جایگزین کرد؟

برای پاسخ به این سوال که احتمالا شما را به این صفحه کشانده ، باید بگوییم بله ! این اتفاق امکان پذیر است. همانطور که پیش تر هم گفته شد ، احتمال دارد ایمپلنت به هر دلیلی پس زده شود و یا از جای خود بیرون آید. طبیعتا ناقص بودن دندان ها در دهان ، چه طبیعی باشند و چه مصنوعی مشکلاتی را با خود به همراه دارند. برای مثال زیبایی و یا مشکل در جویدن غذا از این دست مشکل ها هستند و در زندگی فرد تاثیر بسزایی دارند. علاوه بر این ها ، هیچکس به علت هزینه ایمپلنت دندان و وقتی که صرف این کار نموده ، حاضر نیست دوباره تمامی مراحل کاشت دندان را انجام دهد. به همین خاطر راه حلی که پیش روی این عزیزان قرار گرفته ، تعویض ایمپلنت می باشد.

ایمپلنتی که به علت کافی نبودن استحکام استخوان پس زده شده را می توان به سادگی همراه با پروسیجر گرافت استخوان جایگزین کرد. این گرافت ها شانس پیوند خوردن ایمپلنت دندان و فک را افزایش می دهند و باعث می شوند یک نتیجه دائمی و زیبا در اختیار فرد قرار گیرد. این امر نه تنها در وقت صرفه جویی می کند ، بلکه تعداد دفعاتی که نیاز است به دندانپزشکی مراجعه نمایید را نیز کاهش می دهد. البته به یاد داشته باشید در بعضی موارد شدت آسیب یا پوسیدگی اطراف ایمپلنت به قدری زیاد و نابود کننده است که دندانپزشک نمی تواند به سرعت آن را تعویض کند!

خبر خوشحال کننده این است که در مواردی ، دندانپزشک ها می توانند با اقداماتی بدون تعویض ، ایمپلنتی که پس زده شده را نجات دهند. اما هنوز باید تحقیقات بیشتری در زمینه بازیابی ایمپلنت به وسیله گرافت استخوان صورت پذیرد.  این موضوع معمولا به دندان کاشت شده یک شانس دوباره می دهد و جلوی هرگونه خطری که می تواند در نتیجه تعویض رخ دهد را می گیرد.

تعویض این ایمپلنت ها در دو بخش صورت می پذیرد. جایگزین کردن تاج دندان مرحله ای است که به سرعت و به راحتی تمام انجام می شود. تاج دندان زمانی نیاز به تعویض پیدا می کند که رنگ آن تغییر کرده باشد و یا ترک خورده باشد. اما از طرف دیگر جایگزین کردن ریشه تیتانیومی آن به سختی صورت می پذیرد و تا زمانی که دلیل جدی برای آن وجود نداشته باشد ، انجام نخواهد شد! زیرا این کار دشوارتر می باشد و احتمالا باید یک جراحی دیگر نیز صورت پذیرد. معمولا ریشه وقتی پس زده می شود که لثه به علت رعایت نکردن بهداشت و عدم مراجعه به کلینیک ، عفونت کرده باشد. اغلب در این شرایط ایمپلنت باید به طور کامل بیرون آورده و سپس جایگزین شود.

می توان طول عمر ایمپلنت ها را افزایش داد؟

البته! برای اینکه هیچگاه به تعویض ایمپلنت نیاز پیدا نکنید ، چند کار وجود دارد که با انجام آن ها طول عمل پروتزها را به شکل قابل توجهی زیاد کرده و خود را از این کار بی نیاز می کنید. شیوه نگهداری از ایمپلنت ها ، دقیقا مثل دندان های طبیعی می باشد ، و برای جلوپگیری از پوسیدگیشان باید دو بار در روز و به مدت حداقل دو دقیقه آن ها را مسواک زده و نخ دندان بکشید. این کار به باکتری اجازه نمی دهد در اطراف ایمپلنت جمع شود و ریسک عفونت بالا رود. علاوه بر این مورد که احتمالا همگی از آن اطلاع داشتید ، باید هر چند وقت یکبار به دندانپزشک خود سر بزنید تا قبل از اینکه دیر شود ؛ هر مشکل و ایرادی تشخیص داده شود.  در این صورت می توان تغییرات کوچکی را در پروتزها انجام داد و آن ها را اصلاح کرد ، بدون اینکه نیازی به تعویض دوباره باشد.

منبع : www.implantya.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×