بزرگ کردن بینی چیست و چگونه انجام میشود؟ تصویر 1 Jpg
معرفی کسب و کار

جراحی بزرگ کردن بینی چیست و چگونه انجام میشود؟

آذر ۲۰, ۱۴۰۲ 7۰175

 

شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد. چرا کسی باید بینی خود را بزرگ کند؟ جراحی بزرگ کردن بینی فرآیندی پیچیده است که به کمک افرادی می آید که از ظاهر بینی خود نا راضی اند و یا در تنفس به مشکل بر می خورند. از آنجایی که جراحی بینی فرآیندی برگشت ناپذیر است، بزرگ و یا کوچک کردن بینی، تصمیمی مهم در زندگی افراد می تواند باشد. اما آیا واقعا بزرگ کردن بینی ممکن است؟ هدف آن چیست و چه مزایایی برای افراد دارد؟ در ادامه به سوالات شما درباره عمل بزرگ کردن بینی پاسخ خواهیم داد.

یکی از متقاضیان بزرگ کردن بینی، افراد دارای دماغ خوکی یا سربالا هستند. بینی سر بالا یا “دماغ خوکی” به بینی ای اطلاق میشود که نوک آن به سمت بالا باشد و باعث می شود بینی کوتاه و سوراخ های آن برجسته به نظر برسند. عمل بینی خوکی یا سربالا برای افرادی است که دارای این نوع بینی میباشند و میخواهند بینی شان بزرگتر به نظر برسد.

آیا جراحی بزرگ کردن بینی ممکن است؟

بله، جراحی بزرگ کردن بینی نیز یک روش روش جراحی زیبایی و تغییر شکل بینی است. این جراحی به افرادی که احساس می کنند بینی آنها بسیار کوچک است و با دیگر اجزاء صورتشان هماهنگ نیست، پیشنهاد می شود. در این جراحی بینی افراد با حفظ زیبایی ظاهری متناسب با چهرا آنها بزرگ می شود. معمولا هدف از جراحی بزرگ کردن بینی شامل، تغییر شکل بینی متناسب با چهره فرد و افزایش اعتماد به نفس و رضایت ظاهری بیمار است و در موارد دیگر اصلاح مشکلات تنفسی مرتبط با بینی نیز از اهداف عمل بزرگ کردن بینی است.

7F3Cc3Ad Ff0F 485C B96E Ce33879C43F3

جراحی بزرگ کردن بینی مناسب چه کسانی است؟

معمولا افرادی به دنبال عمل بزرگ کردن بینی هستند که از ظاهر بینی خود راضی نیستند و یا مشکلات تفسی دارند. این مشکلات ممکن است به دلیل ظاهر و ساختار طبیعی بینی فرد باشد و یا در اثر عمل بینی نا مناسب در گذشته. گاهی افراد تیغه بینی کوتاهی دارند که با جراحی آن را تغیی می دهند و یا مشکلات تنفسی که در اثر کوچک کرن لوله های بینی است را ترمیم می کنند.

مزایای جراحی بزرگ کردن بینی

جراحی بزرگ کردن بینی با نزدیک کردن ظاهر افراد به انتظارات آن ها اعتماد به نفس آن ها را افزایش می دهد و یا با بهبود تنفس کیفیت زندگی آنها را افزایش می دهد. جراحی بزرگ کردن بینی به تناسب و تعادل چهره فرد کمک می کند و با کاهش نا هنجاری های ظاهری به افراد اعتماد به نفس بیشتری می بخشد.

9C805Fb1 7E6A 4290 B901 B1Be34222358

عوارض احتمالی عمل بزرگ کردن بینی

جراحی بزرگ کردن بینی همچون هر عمل جراحی دیگری عوارض و ریسک هایی دارد که پیش از تصمیم گیری باید از انها مطلع باشید. میزان این عوارض برای هر شخص متفاوت است و بستگی به ویژگی‌های فردی، تجربه جراح و پیگیری‌های بعد از جراحی دارد. چیزی که مسلم است این عوارض با پیگیری پس از جراحی و عمل به دستورات پزشک قابل پیشگیری و درمان هستند. این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • ممکن است در محل بخیه احساس قرمزی، تورم و خارش ایجاد شود.
  • در روز های اولیه پس از جراحی احتمال خونریزی از بینی وجود دارد.
  • بینی و اطراف چشمها دچار تورم و کبودی خواهند شد.
  • تا مدتی احساس بویایی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
  • حس لامسه پوست بینی و اطراف آن نیز دچار نغییراتی خواهد شد، که موقتی است.
  • خطر عفونت در جای زخم ها وجود دارد.
  • ممکن است مواد بیوشی با عوارضی همچون مشکلات پوستی و تنفسی همراه باشند.

مراقبت های پس از جراحی بزرگ کردن بینی

تمامی عوارض که نام بردیم برا مراقبت هایی که پس از جراحی انجام می شوند قابل پیشگیری هستند. در ادامه مجموعه ای از مراقبت ها را برای شما آورده ایم که رعایت آنها دوران نقاهتی سریع و آسان را تضمین می کند:

  • پس جراحی حتما استراحت کافی داشته باشید و از فعالیت های فیزیکی شدید و ورزش کردن بپرهیزید.
  • داروهای تجویزی پزشک را که شامل مشکن ها و ضدالتهاب ها هستند طبق دستورات پزشک مصرف کنید.
  • با استفاده از کمپرس یخ در اطراف بینی و چشم ها تورم و کبودی در این نواحی را می توانید کنترل کنید. این تکنین همچنین از خونریزی بینی نیز جلوگیری می کند.
  • از کرم های ترمیم کننده که جراح تجویز کرده است استفاده کنید تا جای زخم ها و تغییرات زودتر و بدون ایجاد لک ترمیم شوند.
  • در روز های اول از غذاهای نرم تغذیه کنید تا در اثر حرکت عضلات به بینی فشار نیاید.
  • از ورود ضربه و فشار بی بینی جلوگیری کنید و در موقعیت مناسب بخوابید. همچنین سر خود را در موقعیت درست نگه دارید.
  • به جلسات مشاوره و پیگیری های پزشک اهمیت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×