57511B36 0081 45F2 88A7 1Dcf49352D70
دنیا مد و لباس

خرید عطر و ادکلن یک مسئله مهم برای همه ی افراد است. به طور کلی هر فرد باید به دنبال یافتن عطری با ترکیبات و رایحه‌ای باشد که با شخصیت و سلیقه او همخوانی داشته باشد. در واقع، دانستن عوامل مهم در هنگام خرید می تواند تفاوت زیادی در تجربه خرید شما ایجاد کند. …

شهریور ۷, ۱۴۰۲ 3۰207

 

خرید عطر و ادکلن یک مسئله مهم برای همه ی افراد است. به طور کلی هر فرد باید به دنبال یافتن عطری با ترکیبات و رایحه‌ای باشد که با شخصیت و سلیقه او همخوانی داشته باشد. در واقع، دانستن عوامل مهم در هنگام خرید می تواند تفاوت زیادی در تجربه خرید شما ایجاد کند.

نکات مهم خرید عطر و ادکلن

۱. سلیقه شخصی و شیمی ذهن بدنتان را در نظر داشته باشید.

اولین عاملی که همیشه باید به آن توجه کنید، سلیقه شخصی و شیمی ذهن بدنتان است. این مهمترین عنصر در تصمیم گیری برای عطری است که برای شما مناسب میباشد. استفاده از عطر نامناسب می تواند منجر به حوادث و همچنین تحریک پوست شود که مسئله ای بسیار ناراحت کننده است! در واقع نه تنها ممکن است به برخی از عطرها آلرژی داشته باشید، بلکه عطری که بوی خوبی از یک نفر می دهد، ممکن است بوی آن را در شما نداشته باشد.

۲. بررسی کنید که عطر شما به کدام رایحه ی عطر ها تعلق دارد.

رایحه ها شامل رایحه ی شرقی، گلدار، چوبی و بسیاری دیگر هستند. هر کدام از این رایحه ها ویژگی های متمایز خود را دارند. یک رایحه ی تازه و باطروات دارای نت هایی از مرکبات مانند لیموترش یا آناناس و رایحه های آبزی است. رایحه های گل معمولاً حاوی ترکیبی از یاس، چوب صندل و نت های رز هستند، در حالی که عطرهای چوبی دارای چوب سدر، مشک و خزه بلوط هستند. شناسایی خانواده رایحه مورد علاقه شما به میزان قابل توجهی گزینه های شما را محدود و فرآیند انتخاب را آسان تر می کند. هنگام خرید آنلاین عطر و ادکلن ، برای اطلاع از رایحه عطری که قصد خرید آن را دارید، همیشه به توضیحات محصول نگاه کنید.

3A5240D6 3C84 4611 A418 B346D0530D03

۳. تفاوت عطر و ادکلن را بدانید.

زمانی که به دنبال خرید یک رایحه هستید، اغلب با کلمه عطر و ادکلن مواجه خواهید شد. بسیاری از مردم تفاوت این دو را نمی دانند. عطر و ادکلن اغلب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند که می تواند منجر به سردرگمی یا حتی خرید اشتباه شود. به طور کلی تفاوت اصلی عطر و ادکلن در غلظت اسانس های معطر در هر محصول است. عطر غلظت بالاتری دارد در حالی که ادکلن غلظت سبک‌تری از اسانس‌ها دارد. این بدان معناست که عطر بیشتر از ادکلن ماندگار است، از این رو قیمت عطر نیز از ادکلن بالاتر است. ادکلن که با نام Eau De toilette نیز شناخته می‌شود، به طور معمول حدود ۲ تا ۴ درصد اسانس معطر دارد در حالی که عطر حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد را شامل می‌شود. با این حال، این بدان معنا نیست که بوی آنها قوی‌تر یا ضعیف‌تر از یکدیگر است. این فقط بدان معناست که آنها برای مدت زمان مختلف ماندگاری دارند. ادکلن به طور کلی برای مردان تبلیغ می‌شود، اما عطرهای زنانه ‌ای نیز وجود دارند که به عنوان ادکلن شناخته می‌شوند.

Aab3Ab35 4865 47Df 9Deb A875Aa65692B

۴. در نظر بگیرید که آیا یک عطر روزانه یا یک عطر خاص می خواهید.

هنگام خرید عطر باید همیشه فصل را در نظر بگیرید. در فصل تابستان، باید از استفاده ی رایحه های گلی یا مشک دار اجتناب کنید و در عوض به سراغ عطرهایی با رایحه های تازه و باطراوت، مرکباتی، سبک و میوه ای بروید. همچنین اگر می خواهید عطری داشته باشید که بتوانید روزانه از آن استفاده کنید، به دنبال رایحه ای سبک برای استفاده باشید.

07Af52E6 52Ad 4B42 8A30 4360Cff4A7F3

۵. برای اولین خرید خود به جای بطری با اندازه کامل، نمونه تستر امتحان کنید.

قبل از اینکه یک بطری با اندازه کامل عطر خریداری کنید، بهتر است نمونه های تستر عطرهای مورد علاقه خود را امتحان کنید. در واقع اگر مطمئن نیستید که آیا رایحه یه عطر را دوست دارید، به جای یک بطری با اندازه کامل، یک نمونه ی تستر آن عطر را خریداری نمایید. پس از اطمینان کامل از عطر مورد نظرتان می توانید در اندازه کامل آن را خریداری نمایید. تستر ها ‌برای استفاده بسیار ایده‌آل هستند. زیرا جا به جایی با آن‌ها آسان است و هزینه کمتری نسبت به نسخه های خود با سایز کامل دارند.

۶. هنگام خرید عطر و ادکلن روزانه بهتر است به سراغ عطرهای مرکباتی بروید.

نکته‌ی مهمی که در خرید عطر و ادکلن روزانه باید به آن توجه کنید، استفاده از نت‌های مرکباتی مانند لیمو و پرتقال است. دلایلی که سبب می‌شود رایحه مرکبات یک نقطه شروع مناسب باشند، عبارتند از: طراوت و تازگی آنها، پاک و شسته بودنشان و تطابق خوبی که با اکثر افراد دارند. اگر پوست چربی دارید یا مشکل بوی نامطبوع بدن دارید، استفاده از عطرهایی با رایحه ی مرکبات بهتر از سایر عطرها با رایحه های دیگری است که این مشکلات پوستی را پنهان می‌کنند.

۷. به رویدادی که برای آن خرید می کنید، فکر کنید.

آیا عطری که خریداری میکنید برای قرار ملاقات، زمان خواب یا مناسبت خاصی مانند تولد یا عروسی است؟ وقتی دوباره رایحه ی عطری را احساس می کنید، شما را به زمانی که از این عطر استفاده کرده اید، برمیگرداند. زیرا عطرها با احساسات و حافظه افراد مرتبط هستند. اگر عطر و ادکلن را برای یک مناسبت یا رویدادی خاص خریداری می کنید، بهتر است روی عطر با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید که ماندگاری زیادی دارد.

۸. از ترکیب عطرها نترسید.

هنگام خرید آنلاین عطر و ادکلن، از ترکیب رایحه ها نترسید. شاید متوجه شوید که برخی از رایحه هایی که فکر می‌کردید خیلی قوی یا ضعیف هستند، وقتی با رایحه‌های دیگر ترکیب می‌شوند، به خودی خود ترکیبی عالی را ایجاد می‌کنند. اگر عطر مورد علاقه ای دارید، اما استفاده از آن برای هر روز بسیار گران است، به ترکیب آن با رایحه دیگری فکر کنید. مخلوط کردن دو رایحه با هم، بوی آن‌ها را روی پوست تغییر می‌دهد و می‌تواند چیزی کاملاً جدید ایجاد کند. همچنین باید روحیه خود را در نظر بگیرید.

۹. بودجه خود را در هنگام خرید عطر و ادکلن بدانید

تعیین بودجه برای خرید بهترین عطر و ادکلن یکی از نکات ضروری دیگر است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. در واقع با تعیین یک محدودیت بودجه خاص، می توانید انتخاب های خود را به یک انتخاب قابل مدیریت محدود کنید. نگران نباشید؛ شما می توانید عطرهای شگفت انگیزی را بیابید که با ترجیحات و بودجه شما مطابقت دارد بدون اینکه کیفیت یا رایحه آن کاهش یابد.

۱۰. بدانید چگونه ماندگاری عطر را بیشتر کنید

معمولاً گفته می‌شود که عطرهایی با غلظت بالا، مدت زمان بیشتری دارای رایحه ی ماندگار هستند. با این حال، شما هنوز می‌توانید عطرهای روزانه خود را به گونه‌ای استفاده کنید که ماندگاری آن‌ها مثل عطرهای با غلظت بالا باشد. در حالی که هر عطری بعد از چند ساعت بوی خود را از دست می دهد، چند ترفند وجود دارد که می توانید برای ماندگاری طولانی تر عطر از آنها استفاده کنید.

سخن پایانی درمورد خرید عطر و ادکلن

خرید عطر و ادکلن مناسب و ماندگار ممکن است کمی دشوار باشد، به ویژه زمانی که برای اولین بار آن را خریداری می‌کنید. تجزیه و تحلیل عواملی مانند نت پایه قوی و ماندگار به جای اعتماد به نت بالا و نت قلبی بسیار مهم است. همچنین یک عطر مناسب برای هر مناسبت و آب و هوای مخصوص را انتخاب کنید که با شخصیت و سلیقه شما نیز مطابقت داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×