معرفی کسب و کار

راز یادگیری سریع زبان

بهمن ۹, ۱۴۰۲ 380۰410

امروزه به علت مشغله‌های زیاد مردم، همه افراد به دنبال یادگیری سریع زبان انگلیسی هستند. البته این مسئله بی دلیل هم نیست؛ چرا که زبان انگلیسی به عنوان رایج‌ترین زبان دوم در دنیا شناخته می‌شود. افراد زیادی فکر می‌کنند که یادگیری سریع زبان انگلیسی دارای کلید یا به اصطلاح رازی است که بی خبر بودن از آن مانع فراگیری این زبان پرطرفدار خواهد شد.

در این باره باید بگوییم که چنانچه شما نیز به دنبال راز یادگیری سریع زبان انگلیسی هستید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه کلیدی‌ترین راه‌های فراگیری زبان محبوب انگلیسی به شما ارائه خواهد شد.

Images 1706512077 65B74Ecd04058

تمرین مداوم

اگر شما تکرار و تمرین مداوم نداشته باشید، زبان انگلیسی را به راحتی، فراموش خواهید کرد. برای اینکه شما بتوانید در اسرع وقت به زبان انگلیسی مسلط شوید، بهتر است روز خود را به چند بخش تقسیم کنید.

شما باید حداقل ۱ ساعت از زمان تمرینی خود را به یادگیری لغت، ۲ ساعت را به تقویت مهارت شنوایی، ۲ ساعت را به خواندن متن‌های انگلیسی اختصاص دهید. همچنین، ۱ ساعت تکلم زبان انگلیسی با دوستان یا روبروی آینه در روز به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

خواندن و گوش کردن به زبان

یکی از کارآمدترین راه‌ها برای فراگیری سریع زبان انگلیسی، تقویت مهارت شنیداری (Listening) و خواندن متون انگلیسی است. سعی کنید اوقات فراغت خود را با کتاب خواندن یا گوش کردن به پادکست یا موسیقی انگلیسی، پر کنید. ابتدا می‌توانید از خواندن رمان‌های انگلیسی شروع کرده و کم کم به سراغ کتاب‌های تخصصی‌تر بروید.

زمان بندی و برنامه ریزی اصولی

در یادگیری زبان انگلیسی، نقش زمان‌بندی و برنامه‌ریزی بسیار حائز اهمیت است. برای یادگیری سریع‌تر زبان، پیشنهاد می‌شود وقت زیادی را برای تمرین گرامر و لغت صرف نکنید. به جای آن، بیشتر وقت خود را به گوش دادن و خواندن متن‌ها در زبان انگلیسی اختصاص دهید. همچنین گوش دادن به مکالمه‌ها و داستان‌های صوتی نیز به شما کمک زیادی در یادگیری زبان می‌کند.

بسیار مهم است که برنامه‌ای منظم برای یادگیری زبان داشته باشید و وقت کافی را به خواندن و گوش دادن اختصاص دهید تا به سرعت مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید.

شریک مکالمه داشته باشید

داشتن یک شریک مکالمه در طول یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند، بسیار موثر و کمک کننده باشد. با صحبت کردن و تمرین مکالمه با یک شریک، می‌توانید مهارت‌های گفتاری (Speaking) خود را تقویت نموده و از تمرین‌های واقعی در شرایط شبیه‌سازی شده بهره‌مند شوید. همچنین این امر می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شما در هنگام مکالمه نیز شود.

همچنین هنگام مکالمه با شریک خود، اشتباهات خود را یافته و بازخورد دریافت خواهید کرد. به طور کلی، داشتن یک شریک مکالمه می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید و به صورت فعالانه در فرآیند یادگیری قدم بردارید.

Images 1706512077 65B74Ecd0B0D6

گوش کردن به اخبار

گوش فرا نهادن به اخبار، قدرت یادگیری و تقویت دایره لغات و مهارت شنیداری (Listening) شما را به اندازه غیر قابل باوری افزایش خواهد داد. این کار به شما کمک می‌کند تا با لهجه، واژگان و ساختار جملات زبان انگلیسی آشنا شوید.

همچنین با گوش دادن به اخبار، می‌توانید از رویدادها و موضوعات مختلفی که در جهان رخ می‌دهد، آگاه شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا واژگان جدید را آموخته و با ساختار جملات زبان انگلیسی آشنا گردید. بهتر است اخبار را به صورت منظم گوش بدهید تا از تغییرات و تحولات جدید آگاه شوید و به تدریج مهارت‌های شنیداری و دایره واژگان خود را افزایش دهید.

یک هدف تعیین کنید

تعیین هدف در یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است و باعث می‌شود که از مسیر خود منحرف نشوید. هدف ممکن است، شامل توانایی ارتباط با افراد انگلیسی زبان، قدرت مکالمه، قابلیت خواندن و نوشتن به خوبی یا حتی قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس یا تافل باشد.

تعیین یک هدف واقع‌گرایانه و مشخص می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای یادگیری زبان داشته باشید و به سمت دستیابی به آن هدف حرکت کنید.

به عنوان مثال، اگر هدف شما ارتباط با افراد انگلیسی زبان است، امکان دارد نیاز داشته باشید تا بیشتر روی مکالمه و فهمیدن مکالمات تمرکز کنید. اگر هدف شما شرکت در یک آزمون است، باید زمان و انرژی خود را برای آمادگی به خوبی برای آن آزمون بگذارید. اهداف واقع‌گرایانه و قابل اندازه‌گیری می‌توانند به شما در پیشرفت سریع‌تر کمک کنند.

Images 1706512077 65B74Ecd0E333

زندگی خود را در انگلیسی آغشته کنید

زبان انگلیسی را با روزمرگی خود قاطی کنید، یعنی انگلیسی فکر کنید، سخن بگویید و حتی بنویسید. این عمل باعث می‌شود راحت‌تر با زبان انگلیسی وفق پیدا نمایید و انگیزه شما بیشتر و بیشتر شود.

سخن پایانی

راز یادگیری سریع زبان انگلیسی، تمرین، تکرار مداوم و داشتن برنامه‌ریزی منظم است. اما شما می‌توانید این فرآیند را با مراجعه به آموزشگاه‌های زبان، سهولت بخشید. آموزشگاه‌هایی مثل زبان سنتر، با سالها تجربه و با استفاده از مهارت و تخصص اساتید مجرب، بهترین گزینه برای ساکنین تهران جهت یادگیری سریع زبان انگلیسی خواهد بود.

منبع: https://zabancenter.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×