Quick Design Tutorial 1024X585 1
دنیا مد و لباس

راهنمای آموزش طراحی اندام و لباس

شهریور ۲۸, ۱۴۰۲ 5۰247

طراحی لباس جزء آموزش‌های پرطرفداری است که بازار کار بسیار خوبی دارد. خلاقیت و نوآوری در این رشته از اهمیت زیادی برخوردار است. افراد با خلق اثرهای جدید و چشم‌نواز می‌توانند نظر طرفداران بسیاری را به خود جلب کنند؛ اما با تقلید از طراحی و هنر دیگران نمی‌توان به پیشرفت دست یافت.

در این راستا علاوه بر خلاقیت در طراحی، کیفیت نیز مورد استقبال است به گونه‌ای که مشتریان حین خرید در مرحله اول که طراحی خاص لباس نظر آن‌ها را جلب کرد، پس از آن به سراغ کیفیت جنس لباس می‌روند. در ادامه محتوا به راهنمای آموزش طراحی اندام و لباس می‌پردازیم.

آموزش طراحی اندام و لباس از صفر

اگر قصد آغاز فعالیت خود را در زمینه مد و طراحی لباس دارید، بهتر است ابتدا آموزش طراحی اندام را فراگیرید. گذراندن این دوره‌ها بنای اصلی و مهم این آموزش است. در آموزش طراحی اندام و لباس اندازه‌گیری و دقت حرف اول را می‌زند و نیازمند تمرکز بالایی است. در ادامه به صورت مرحله‌ای و کامل برای شما عزیزان شرح می‌دهیم.

مرحله‌ اول: ترسیم یک خط افقی وسط کاغذ

در مرحله اول آموزش طراحی اندام ابتدا یک خط افقی وسط کاغذ رسم می‌کنیم. برای دقت بیشتر در کار خود می‌توانید از خط کش استفاده کنید. در ادامه از قسمت وسط خط را به دو بخش تقسیم می‌کنیم.

پس از آن قسمت بالا را به دو قسمت و قسمت پایین را به سه قسمت تقسیم می‌کنیم. در ادامه آموزش باید خط باسن، سرشانه و پهلو را مشخص کنید. برای اینکه طراحی شما طبق استاندارد لازم باشد، باید صورت را به شکل بیضی در نظر بگیرید.

مرحله دوم: ترسیم یک خط به اندازه دو برابر عرض شانه

در این مرحله لازم است که یک خط به اندازه دو برابر عرض شانه رسم کنیم. در گام بعدی کشیدن خط باسن دارای اهمیت است.

در حالت عادی خط باسن را بیشتر از خط شانه در نظر می‌گیرند؛ اما طراح می‌تواند متناسب با سلیقه خود این بخش را طراحی کند. باید در نظر داشت که خط باسن باید بین خط وسطی که مدل شما را به دو بخش تقسیم کرده است قرار گیرد.

مرحله سوم: طراحی دست‌ها و بازو

در این بخش از آموزش طراحی اندام و لباس نوبت به طراحی دست‌ها و بازو می‌رسد. طراح لباس در این قسمت می‌تواند یا دست‌ها را به صورت کشیده و روبه پایین ترسم کند یا می‌تواند به صورت زاویه‌دار طراحی خود را کامل کند.

مرحله چهارم: ترسیم پاها

در این مرحله نوبت به ترسیم پاها می‌رسد. برای طراحی پاها می‌توانید از خط وسط تا بخش پایین خط افقی را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. بخش بالا که عموماً ران و باسن است را بزرگ‌تر و قسمت پایین‌تر که مربوط به ساق پا است را باریک‌تر ترسیم می‌کنند.

یادگیری طراحی شیشه‌ای

در قسمت آموزش طراحی اندام و لباس، ترسیم کردن اندام شیشه‌ای بسیار حائز اهمیت است و از همان ابتدای کار به کارآموز کاملاً یاد می‌دهند. در این آموزش خطوط طراحی لباس و اندام کاملاً مشخص است و خطوط پاک نمی‌شود. این موضوع باعث یادگیری بهتر کارآموز می‌شود.

پس از پایان طراحی بر روی کاغذ طراح با کمک هنر مولاژ به طرح خود حجم می‌دهد. در این کار هرگونه کپی‌برداری به راحت شناسایی و مشخص می‌شود، چراکه هر طراحی سبک مختص به خود را دارد و با ذهن خلاق خود باعث خلق طراحی‌های چشم‌نوازی می‌شود.

مهارت های لازم برای کارآموزان رشته طراحی لباس

مهارت‌های لازم در این زمینه که افراد باید فرا بگیرند دوخت و دوز، الگوسازی، پیاده‌سازی الگو بر روی کاغذ، طراحی پارچه و موارد از این قبیل را یاد بگیرند. افراد کارآموز در این دوره‌ها می‌آموزند که چه نوع پارچه‌ای مناسب رنگ پوست است و در ادامه با انواع برش‌ها و استایل آشنا خواهند شد.

باید کارآموزان در نظر داشته باشند که هدف از دوره‌های آموزش طراحی اندام و لباس این است که بتوانند با طراحی لباس‌های مورد نظر مشتری بیشتر و دقیق‌تر آشنا شوند و در ادامه داشتن دانش عملی و علمی بسیار مهم است. برای شرکت در دوره آموزش طراحی لباس و اندام علاقه‌مندان می‌توانند به سایت ساعت مد ( https://saatemode.com ) مراجعه کنند.

کلام پایانی

آموزش طراحی اندام و لباس باید دارای حساسیت و دقت بالایی باشد و کارآموزان باید برش و طراحی الگو با هر نوع پارچه‌ای را فرا بگیرند. آموزش‌های اولیه و ابتدایی بسیار مهم است و باید با دقت تمام مراحل را بیاموزند تا بتوانند الگوهای لازم را به درستی و در قالب استانداردهای لازم اجرا کنند.

در محتوای بالا مطالبی درباره طراحی اندام و لباس برای شما عزیزان شرح دادیم تا بهترین مسیر را در این زمینه انتخاب کنید. کارآموزان باید توجه داشته باشند که علاوه بر دقت، خلاقیت در این مسیر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×