بازارهای چین
معرفی کسب و کار

راهنمای خرید عمده پوشاک از بازارهای چین

آذر ۱۶, ۱۴۰۲ 4۰182

کشور چین دارای بزرگترین بازار عمده فروشی پوشاک در دنیا است و به لطف صنعت قدرتمندش توانسته برندهای معتبر را نیز به سمت خود جلب کند. در سال ۲۰۲۳ عنوان شد کشور چین به تنهایی نزدیک به ۴۱ درصد از پوشاک دنیا را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تولید می کند. در همین راستا ما نزدیک به ۸۵۰ بازار عمده فروش پوشاک در چین مشاهده می کنیم که هر کدام از آن ها بر روی فروش محصولی خاص تمرکز دارند. حالا همراه با هم نگاهی به اصلی ترین بازارهای عمده فروشی پوشاک چین می اندازیم.

مزیت خرید پوشاک از بازارهای عمده چین

دسترسی به محصولات نساجی ارزان قیمت و هزینه پایین تولیدات در کشور چین سبب شده هزینه نهایی تولیدات در این کشور نسبت به دیگر بخش های دنیا به شدت کمتر باشد. از این رو تاجرانی که برای خرید عمده پوشاک از چین به این کشور مراجعه می کنند این فرصت را دارند تا اجناس به روز و حتی سفارشی خود را با قیمت بسیار معقول از این کشور خریداری کنند. در کنار این دولت چین و شرکت های واردات از چین مانند پامیکا فرایندی را در نظر گرفته تا بر اساس آن بازرگانان بتوانند با خیالی آسوده فرایند گمرکی خود را دنبال کرده  و در کمترین زمان محصولات را به کشور مد نظر ارسال کنند.

مشکلات خرید پوشاک از بازارهای عمده چین

با وجود تمامی مزیت هایی که خرید از چین به همراه دارد عاری از مشکل نیست و بازرگانان ممکن است با موانع متعددی روبرو شوند. یکی از اصلی ترین موانع خرید عمده پوشاک از چین بحث زبان چینی است که می تواند سبب شود خواسته های مشتری به درستی به تولید کننده منتقل نشده و عدم توافق بین دو سوی معامله صورت گیرد. علاوه بر این پیدا کردن منبع مناسب خرید نیز از جمله اصلی ترین مسائلی هست که در طی ۴۰ سال اخیر مشکلات متعددی را برای بازرگانان ایجاد کرده است.

لیست بهترین بازارهای عمده پوشاک چین

درمیان تمامی بازارهایی که در طی چهار دهه در شهرهای مختلف راه اندازی شده اند برخی از آن ها به حدی کلیدی هستند که بخش اصلی عمده فروشی کشور چین را بر عهده گرفته اند حالا همراه با هم نگاهی به بازارهای اصلی عمده فروشی پوشاک چین می اندازیم؛

بازار لباس بایما Baima Wholesale Market

شهر گوانگ‌جو یکی از اصلی ترین مراکز فروش پوشاک در دنیا به حساب می آید که اصلی ترین مرکز فروش در این کشور بازار Baima Wholesale Market هست. این بازار فعالیت خود را از ساعت ۸:۳۰ آغاز کرده و تا ساعت ۵:۳۰ نیز به کار خود ادامه می دهد. نکته مثبت در مورد این بازار نزدیکی به خطوط متروی ۲ و ۵ شهریست. این بازار که در یک محیط تجاری منحصر به فرد طراحی شده لباس های زنانه و بچگانه را به تمامی مراجعه کنندگان عرضه می کند.

 

Zhanxi Clothing Wholesale Market

یکی دیگر از بازارهای مهم شهر گوانگ‌جو که در خود بیش از ۵۰۰ تامین کننده را جای داده و از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸ به تمامی مراجعه کنندگان خدمات رسانی می کند. این مرکز فروش پوشاک در محیطی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع راه اندازی شده و تمامی پوشاک ها از جمله بانوان؛ مردان و کودکان را شامل می شود.

 

بازار هوانگ یوآن  Huangyuan Wholesale Garment Market

بسیاری از بازرگانان این مرکز را به عنوان یکی از کامل ترین بازارها در سرتاسر دنیا به حساب می آورند که بر روی پوشاک بانوان تمرکز دارد. این بازار برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ در شهر ایوو راه اندازی شد و دارای ۵ طبقه مجاز هست. انتظار می رود این بازار تا سال ۲۰۲۴ بخش فروش محصولات کودکان را نیز راه اندازی کند.

بازار ارینتال پلازا Century Plaza Wholesale Clothing Trade

یکی از اصلی ترین مراکز فروش پوشاک کشور چین که در شهر شِنزِن فعالیت خود را شروع کرده است، بازار ارینتال پلازا است. این بازار که در کنار میدان قرن قرار گرفته است محل فروش محصولات با کیفیت است و خریداران اروپایی برای پیدا کردن محصولات مد نظر از این بخش دیدن می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×