معرفی کسب و کار

راهنمای خرید میز مدیریت: انتخاب بهترین گزینه برای مدیران امروزی

فروردین ۲۵, ۱۴۰۳ 3۰82

به نقل از مبلمان اداری ژاویز: میز مدیریت، مهم‌ترین ابزار در دفتر کار مدیران است و بر راندمان کاری و زیبایی فضا تاثیر چشمگیری می‌گذارد. انواع میز مدیریت مدرن در ۴ مدل اصلی تولید می‌شوند. ویژگی‌هایی چون ارگونومی، فضای ذخیره، تکنولوژی و ۵ جنبه مهم دیگر هنگام خرید میز مدیریت حائز اهمیت هستند.

E:\Transdocs-Haphazard\راهنمای خرید میز مدیریت\راهنمای خرید میز مدیریت- کاور-C.jpg

اهمیت میز مدیریت در دفاتر امروزی

بیشتر وقت مدیران در دفتر و پشت میز می‌گذرد. انتخاب صحیح میز و مبلمان اداری مدرن می‌تواند بر راندمان کاری، سطح تمرکز و میزان خستگی کارمندان اثر بگذارد. مطالعات نشان می‌دهند که یک میز خوب می‌تواند راندمان مدیران را تا ۲۵% افزایش دهد. همچنین با خرید میز مدیریت مناسب، وجهه برندمان را ارتقا می‌دهیم و ارزش و اهمیتی را که برای خود قائل هستیم، به تصویر می‌کشیم.

انواع میز مدیریت مدرن

۴ نوع رایج میزهای مدیریت شامل نوع مستطیلی ساده، میز رایانه‌ای، میز L شکل و نوع ایستاده هستند.

میز اجرایی مستطیلی

این میزهای ساده و کم‌هزینه، در ادارات بسیار رایج هستند. مساحت روی میز در نوع مستطیلی اجرایی، به حداکثر می‌رسد. میز مستطیلی اجرایی، چندکاره است و برای امور مختلف ازجمله استفاده از رایانه، کار با کاغذ و دیگر ابزارها مناسب خواهد بود. میز مدیریت مدرن مستطیلی، فضای ذخیره‌سازی مناسبی در مقایسه با دیگر انواع دارد.

میز رایانه‌ای

میزهای رایانه‌ای با تمرکز بر استفاده از رایانه طراحی می‌شوند. این میزها برای مدیرانی که سروکار زیادی با تجهیزات رایانه‌ای دارند، به‌ویژه مدیران شرکت‌های فناوری، انتخاب مناسب‌تری خواهند بود. میز رایانه‌ای ازنظر ارگونومی، کمترین آسیب را حین کار با رایانه به انسان وارد می‌کند.

میز L شکل

میزهای L شکل، دو بخش جداگانه مستطیلی به هم چسبیده دارند. مهم‌تر از همه، این میزها به استفاده حداکثری از فضای اتاق شامل گوشه‌ها کمک خواهند کرد و کاربرد فضا را بالا می‌برند. مدیران با استفاده از میز L شکل می‌توانند به‌طور هم‌زمان یک کار را روی بخش اول و کار دیگری را روی بخش دوم میز انجام دهند و بین کارها جابجا شوند.

میز ایستاده با قابلیت تنظیم ارتفاع

ارتفاع میزهای ایستاده توسط مدیران به‌راحتی قابل‌تغییر خواهد بود. این نوع میز مدیریت مدرن برای اموری که باید ایستاده انجام شوند، مانند برخی گردهم‌آیی‌های اضطراری یا امور یدی، عالی خواهد بود. البته به دلیل قابلیت تنظیم ارتفاع، می‌توانیم از آن به‌عنوان میز مستطیلی معمولی نیز استفاده کنیم. این میز مدیریت خاص به دلیل امکان تغییر حالت از نشسته به ایستاده و برعکس، خستگی را کاهش می‌دهد.

۸ جنبه کلیدی برای خرید میز مدیریت مدرن

اندازه، ارگونومی، فضای ذخیره، جنس، چندکاره بودن، تکنولوژی، مهلت تست و ویژگی‌های خاص، ۸ جنبه مهم هنگام خرید میز مدیریت هستند.

انتخاب اندازه درست

پیش از خرید میز مدیریت، برای انتخاب اندازه باید ۲ مورد را با یک متر اندازه بگیریم:

  • مساحت دفتر مدیریت
  • فضای موجود برای میز

اندازه استاندارد میز مدیریت در کمترین حالت باید از طول ۱۳۰ سانتی‌متر و عرض ۹۰ سانتی‌متر برخوردار باشد. ارتفاع میز ساده مستطیلی معمولا بین ۷۰ تا ۸۰ سانتی‌متر متغیر است، اما در حالت بهینه ارتفاع ۷۴ و ۷۵ سانتی‌متر مناسب خواهد بود. هنگام انتخاب اندازه، اموری که باید روی میز انجام دهیم، قابل‌توجه هستند. همچنین فضای کافی برای ملاقات با حداقل یک الی ۲ کارمند باید لحاظ شود.

اولویت دادن به ارگونومی و راحتی

مهم‌ترین جنبه هنگام خرید میز مدیریت، راحتی میز و ویژگی‌های ارگونومی آن است. در صورت عدم توجه به ارگونومی، افراد با دردهای مختلف در ناحیه کمر، گردن و مچ‌ها و خستگی عمومی بدن روبرو خواهند شد. مدیران خسته مطمئنا نمی‌توانند عملکرد مطلوبی در رهبری و تصمیم‌گیری‌های خود داشته باشند.

E:\Transdocs-Haphazard\راهنمای خرید میز مدیریت\راهنمای خرید میز مدیریت- عکس 1-C.jpg

توجه به فضای ذخیره‌سازی

آمارها نشان می‌‎دهند ۶ درصد از دیر رسیدن‌ها به محیط کار، به دلیل گم‌شدن وسایل توسط کارمندان و مدیران اتفاق می‌افتد. یک میز مدیریت مدرن با فضای ذخیره‌سازی کافی، این مشکل را برطرف خواهد کرد. جهت تشخیص میزان فضای ذخیره‌سازی لازم، باید همه ابزارها، پرونده‌ها و دیگر منابع موردنظر مدیر را تخمین بزنیم. سپس در نظر می‌گیریم که برای ذخیره‌سازی این وسایل به چه نوع فضای ذخیره‌سازی در میز شامل کشو، قفسه، کابینت یا محفظه‌ای نیاز خواهد بود.

جنس میز مدیریت خاص

میزهای مدیریتی معمولا چوبی، فلزی، لمینت و کامپوزیت هستند. چوب طبیعی، احساس گرما، صمیمیت و آسایش را در فضا القا می‌کند. همچنین چوب، نویز اضافی فضا را از بین می‌برد. فلز، دوام و استحکام بالاتری در مقایسه با چوب دارد. البته وزن فلز و شیشه در مقایسه با چوب، بیشتر است. فلز حس مدرن بودن دارد؛ اما صدا را نیز تقویت می‌کند و میزان نویز فضا را بالا می‌برد. میزهای لمینت و کامپوزیت به‌طور متنوع با خصوصیات متفاوت تولید می‌شوند.

خرید میز مدیریت مدرن چندکاره

برخی انواع میز مدیریت خاص به‌صورت چندکاره تولید می‌شوند. برای مثال، امکان استفاده از آن‌ها برای امور اداری، استفاده مخصوص از رایانه، جلسه، ملاقات و سایر موارد وجود دارد. بدین ترتیب، هم در هزینه و هم زمان صرفه‌جویی می‌شود.

امکانات همخوانی با تکنولوژی و رایانه

پیش از هر چیز، فضای روی میز باید برای همه تجهیزات رایانه‌ای لازم شامل مانیتور، گوشی، لپ‌تاپ و سایر موارد کافی باشد. امکان عبور آسان کابل و سیم از داخل میز، یک نکته مهم دیگر است. شارژر اختصاصی درون کشوها یا درگاه USB آماده داخل میز، از دیگر ویژگی‌های یک میز مدیریت خاص به شمار می‌روند.

مهلت تست میز توسط فروشنده

هرچقدر هم از ویژگی‌های میز انتخابی خود مطمئن باشیم، تست عملی آن ضروری خواهد بود. تنها پس از تست میز در محیط واقعی است که به کارآمد بودن میز مدیریت مدرن و همه خصوصیات آن آگاه می‌شویم. بهتر است میز خود را از فروشندگانی خریداری کنیم که مهلت تست ۳ روزه یا حتی تست در محل را به مشتری می‌دهند.

دیگر ویژگی‌های جذاب یک میز مدیریت خاص

سطح برخی میزها یک فرورفتگی مستطیلی شکل جهت نگهداری پرونده‌ها و جلوگیری از پراکندگی آن‌ها دارد. برخی میزها از یک گاوصندوق کوچک برخوردار هستند. گاه فضاهای مختلف به‌طور ویژه روی سطح میز برای مانیتور، کیبورد، گوشی، چای، غذا و غیره در نظر گرفته می‌شود. وجود فضا زیر میز برای کیس رایانه، یک ویژگی رایج دیگر در میان میزهای مدیریت است.

جمع‌بندی

چهار مورد از انواع میز مدیریت خاص شامل مستطیلی، رایانه‌ای، L شکل و ایستاده هستند. مهم‌ترین نکته هنگام خرید میز مدیریت مدرن وجود امکانات مناسب برای استفاده از فناوری‌های رایانه‌ای است. در وهله بعد باید به ارگونومی، فضای ذخیره‌سازی و جنس میز توجه کنیم.

منبع :

https://javizco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×