Images 1695805565 6513F07Dd727A
معرفی کسب و کار

روشهای تشخیص خانگی بارداری

مهر ۵, ۱۴۰۲ 4۰174

 

در گذشته که روشهای تشخیص بارداری آزمایشگاهی وجود نداشت، افراد از روش‌های سنتی و خانگی برای تعیین بارداری استفاده می‌کردند. در حالی که طب سنتی بعضی روش‌های ساده و خانگی را برای این کار پیشنهاد داده است با این حال بسیاری از روشهای تشخیص خانگی بارداری که استفاده می‌شوند تاییدیه‌ی علمی ندارند و بیشتر جهت سرگرمی انجام می‌شوند. اما همچنان افرادی هستند که به صحت این روش‌ها اعتقاد دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد بعضی از معروف‌ترین روشهای تست بارداری خانگی و صحت آنها بیشتر توضیح دهیم.

تست بارداری با کف دست

یکی از شایع‌ترین تست‌های خانگی، تست بارداری از روی کف دست است. در این روش افراد خبره! می‌توانند از تغییرات خطوط کف دست یک زن متوجه شوند که آیا باردار است یا خیر. حقیقت این است که خطوط کف دست طرح ثابتی دارند با این حال ممکن است در اثر افزایش سن دچار تغییراتی شوند. اما موضوعی مانند بارداری نمی‌تواند تغییری روی خطوط دست انجام دهد و این روش تست بارداری خانگی صحت علمی ندارد.

تست بارداری با قند

یکی از روش‌های معروف تست بارداری خانگی، تست قند است. در این روش چند حبه قند را روی سطحی کنار هم قرار داده و چند قطره ادرار روی آنها می‌ریزند. اگر قندها ذوب شد یعنی فرد باردار نیست و اگر قندها بهم چسبیدند یعنی فرد باردار است! همانطور که می‌توان حدس زد چنین موضوعی صحت ندارد. قندهای خیس شده می‌توانند به راحتی بهم بچسبند و این موضوع ارتباطی با باردار بودن یا نبودن شما ندارد. بلکه بیشتر به جنس قند و فاصله‌های حبه‌ها از هم بستگی دارد. شما می‌توانید این آزمایش را با نمونه ادرار یک مرد انجام دهید و باز هم می‌بینید که این احتمال وجود دارد که قندها بهم بچسبند!

تست بارداری با وایتکس

یکی از متداول‌ترین روش‌های تست خانگی بارداری که احتمالاً زیاد در موردش شنیده‌اید، تست بارداری با وایتکس است. در این روش نمونه ادرار را در لیوانی جمع می‌کنند و کمی وایتکس به آن اضافه می‌کنند. اگر لیوان تغییری نکرد یعنی باردار نیستید اما اگر کف کرد یعنی باردار هستید! براساس نظر معتقدان این روش، هورمون بارداری موجود در ادرار با وایتکس واکنش نشان داده و تولید کف می‌کند. حال آنکه تحقیقات علمی انجام شده روی این روش صحت این ادعا را تایید نمی‌کنند.

تست بارداری با صابون

Images_1695805593_6513F099743Cc.png

روش دیگری که برای انجام تست بارداری در خانه پیشنهاد می‌شود، تست بارداری با صابون است. براساس این تست اگر یک تکه کوچک صابون را روی چند قطره ادرار زن باردار بیاندازید، ادرار شروع به کف کردن می‌کند و اگر فرد باردار نباشد، تغییری مشاهده نمی‌کنید. همانطور که در مورد تست‌های قبلی گفته شد، این روش هم صحت علمی ندارد و کف کردن یا نکردن ادرار ارتباطی با بارداری فرد ندارد.

تست بارداری با سرکه

روش دیگری که می‌توانید برای تشخیص بارداری خود استفاده کنید، تست بارداری با سرکه است که اساس آن مشابه تست بارداری با وایتکس است. در این روش یک لیوان نمونه ادرار جمع آوری کرده و کمی سرکه به آن اضافه می‌کنید. کف کردن نمونه نشانه بارداری و کف نکردنش نشانه‌ی باردار نبودن است. سرکه اگرچه یک ماده اسیدی است اما واکنش آن با ادرار ارتباطی با باردار بودن یا نبودن افراد ندارد. بنابراین این تست نیز نمی‌تواند معیار درست و دقیقی از بارداری باشد.

تست بارداری با شکر

حالا که از تست بارداری خانگی با قند نتیجه نگرفتید، شاید بهتر باشد تست بارداری با شکر را امتحان بکنید. در این تست نسبت مساوی از شکر و ادرار را با هم ترکیب می‌کنید و منتظر نتیجه می‌مانید. اگر شکر تشکیل توده داد و جمع شد یعنی باردار هستید. اما اگر تغییری نکرد یا حل شد یعنی باردار نیستید!! مانند تست بارداری با قند این تست هم هیچ تاییدیه‌ی علمی ندارد.

تست بارداری با جوش شیرین

Images_1695805665_6513F0E175396.Png

نوبت به تست خانگی بارداری با جوش شیرین رسیده است. ماده‌ای که بعضی حتی از آن برای تشخیص جنسیت جنین خود نیز استفاده می‌کنند!! یک لیوان نمونه ادرار جمع کرده و دو قاشق جوش شیرین به آن اضافه کنید. برای نتیجه‌ی مثبت باید منتظر مشاهده‌ی حباب باشید. اگر کف و حباب تشکیل نشد یعنی باردار نیستید. اگرچه معتقدان به این روش عقیده دارند که واکنش جوش شیرین با هورمون‌های بارداری مسئول تشکیل این حباب‌ها هستند با این حال چنین مطلبی از نظر علمی تایید نشده است.

تست بارداری با برگ قاصدک

این برای برای تشخیص بارداری خود از طبیعت کمک می‌گیریم! چند برگ قاصدک را روی سطح صافی پهن کرده و رویشان ادرار بریزید. اگر برگ‌ها تغییر رنگ داد و به رنگ نارنجی درآمد منتظر دوران بارداری باشید و در غیر این صورت باردار نیستید! حتی از شیوه‌ی انجام این آزمایش هم مشخص است که این تست نیز مانند دیگر تست‌های بارداری خانگی که در بالا توضیح دادیم، تاییدیه‌ی علمی ندارد.

تست بارداری با نمک

یکی از رایج‌ترین تست‌های تشخیص خانگی بارداری را در آخر به شما معرفی می‌کنیم: تست بارداری با نمک! به یک لیوان نمونه ادرار، چند قاشق نمک اضافه کنید و ببینید آیا کف می‌کند یا تشکیل توده می‌دهد یا خیر. باز هم مثل همیشه کف یا توده‌ی سفید رنگ نشانه بارداری و عدم تغییر نشانه‌ی باردار نبودن است! البته که باز هم مانند تست‌های بالا این تست نیز از نظر علمی تایید نشده است.

آیا تست‌های بارداری خانگی را انجام ندهیم

انجام دادن یا ندادن این تست به میل شما بستگی دارد. اما حقیقت این است که هیچ کدام از این تست‌ها صحت و تاییدیه علمی ندارند. روش‌های تشخیص خانگی بارداری تنها برای سرگرمی جالب‌اند و نباید به نتایج آنها دل خوش کرد. چون جواب بارداری دو حالت دارد یا مثبت است یا منفی بنابراین ممکن است یک تست غلط نتیجه‌ی درست را به شما نشان دهد اما این موضوع اثبات نمی‌کند این تست درست است یا تایید علمی دارد. صحت علمی یعنی روش انجام آزمایش باید براساس یک واکنش شیمیایی واقعی طراحی شده باشد که در مورد این تست‌ها چنین نیست و نتایج تصادفی هستند. بهترین روش تشخیص و اطمینان از بارداری، انجام تست‌های آزمایشگاهی و آزمایش خون است. روش‌هایی مانند بی بی چک نیز می‌توانند درصد خطای بالایی داشته باشند زیرا شرایط انجام ویژه‌ای دارند.

منبع : وب سایت مادر و کودک گهواره gahvare.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×