Images 1703420036 658820843011D
معرفی کسب و کار

عسل گون برای این افراد ضروری است

دی ۴, ۱۴۰۲ 8۰190

عسل گون یکی از بهترین انواع عسل طبیعی در دنیاست که خوشبختانه عسل گون تهیه شده در کشورمان از بهترین و مرغوبترین انواع عسل در دنیاست.

عسل های مختلفی مانند عسل بهاره، عسل چهل گیاه، عسل مرکبات، عسل گون و … وجود دارد که هر کدام خواص خاص خودش را دارد. در این مقاله به عسل گون می پردازیم و به این اشاره می کنیم که چه کسانی بهتر است از این نوع عسل استفاده کنند.

گون گیاهی با خواص دارویی فراوان است. این گیاه خودرو و چندساله است. ارتفاع بوته های آن به حدود هفتاد سانتی‌متری از سطح زمین می‌رسد. گون در ایران گونه های بسیار متنوعی دارد. بیشترین تنوع گونه‌ی گیاه گون در استان اصفهان و آذربایجان ‌شرقی است. به طور کلی گون، در اکثر نقاط ایران یافت می شود. اما بیشترین فراوانی رویش آن در ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات خراسان است. گیاه گون، فواید اعجاب انگیزی دارد و در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها موثر است.

عسل گون برای چه کسانی مفید است؟

در ادامه به این خواهیم پرداخت که عسل گون برای چه کسانی مفیدتر است و با توجه به خواصی که عسل گون دارد چه کسانی بهتر است این نوع عسل را مصرف کنند.

افرادی که سنگ کلیه دارند

قند موجود در عسل گون، ورم مجاری ادراری را کاهش می‌دهد و از‌این طریق موجب ضدعفونی شدن مجاری ادراری و آرام شدن دردهای کلیه می‌شود. عسل گون به پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه و حتی دفع راحت سنگ های کلیه کمک می‌کند.

خانم هایی که دچار کم خونی هستند

مواد مغذی موجود در گیاه گون در خون‌سازی و برطرف شدن کم‌خونی اثر گذار هستند.

اگر دچار کم خونی هستید یکی از بهترین مواد غذایی که می توانید استفاده کنید عسل گون است. مصرف عسل گون در درمان کم خونی بسیار موثر است.

افرادی که فشار خون بالا دارند

اگر فشار خون بالا دارید بهتر است به مصرف عسل گون فکر کنید. عسل گون  به خاطر اثر آرام‌بخشی خود موجب کاهش فشار‌خون می‌شود‌.بنابراین افرادی که فشار‌خون پایینی دارند باید در مصرف عسل گون احتیاط کنند.

عسل گون طبیعی

افرادی که زیاد دچار سرماخوردگی می شوند

عسل گون با دارا بودن طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی کاملا طبیعی همچنین افزایش متابولیسم بدن و انرژی بخشی به بدن موجب تقویت سیستم ایمنی، خواهد شد.

پس اگر جزء افرادی هستید که با سرد شدن هوا خیلی زود دچار بیماری هایی مانند سرماخوردگی می شوید حتما استفاده از عسل گون را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

افرادی که دچار بی خوابی یا بدخوابی هستند

عسل گون با خواص اعجاب‌انگیز و بی‌نظیر خود اختلالات و بی‌نظمی های بدن را درمان می‌کند و به نوعی تعادل را در بدن حاکم می‌کند.یکی از نتایج این تعادل تنظیم خواب بدن است.

افرادی که احساس افسردگی دارند

عسل گون مستقیما ترشح هورمون کورتیزول را کاهش می‌دهد.هورمون کورتیزول به هورمون استرس نیز معروف است. زمانی که بدن انسان در مواجهه با مشکلات، بیماری ها، آسیب ها، اخبار استرس زا و … قرار می‌گیرد این هورمون در بدن ترشح می‌شود. عسل گون، ترشح کورتیزول را کم می‌کند درنتیجه فشارخون کاهش می‌یابد و آرامش بر بدن حکم‌فرما می‌شود. عسل گون خاصیت نشاط آور و ضد افسردگی نیز دارد.

سخن پایانی

همیشه این نکته را ذکر کردیم که مصرف نکردن عسل بهتر از مصرف عسل تقلبی و تغذیه ای است. اگر به خواص اعجاب انگیز عسل طبیعی پی برده اید سعی کنید عسل را از فروشندگان معتبر تهیه کنید و تا می توانید از عسل های شرکتی موجود در سوپرمارکت ها دوری کنید.

یکی از سایت هایی که می توانید با مراجعه به آن با خیال راحت اقدام به خرید عسل طبیعی کنید، سایت عسل استار است که خودشان دارای کندوهای زنبور عسل در استان خراسان شمالی هستند.

برای خرید از سایت عسل استار روی آدرس زیر کلیک کنید.

https://asalstar.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×