قیمت روز تیرآهن
معرفی کسب و کار

قیمت روز تیرآهن را در آهنیست ببینید

اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲ 5۰150

همانگونه که می‌دانید تیرآهن یکی از عوامل مهم در صنعت ساختمان سازی و طرح های عمرانی می باشد. به شکلی که امروزه ساخت و ساز  و عملی کردن طرح های عمرانی بدون تیرآهن امری غیر ممکن می باشد.به همین دلیل خیلی از کارخانه های ذوب آهن اقدام به ساخت تیرآهن می نمایند. از طرفی یکی از دغدغه مهم فعالان عرصه ساخت و ساز و یا اشخاصی که قصد ساخت یک منزل مسکونی و یا غیر مسکونی برای خود را دارند قیمت روز تیرآهن می باشد. با توجه به تورم افسارگسیخته که در کشور می باشد. قیمت روز تیرآهن مخصوصاً در ایران متغیر می‌باشد و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. ما در این مقاله و در سایت آهنیست قرار است که به بررسی عوامل موثر در تعیین قیمت روز تیرآهن بپردازیم. پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تیرآهن و عوامل موثر در تعیین قیمت روز تیرآهن

 

تیرآهن یکی از انواع پروفیل ها می باشد که به شکل عمده در صنعت ساخت و ساز از آن استفاده می شود. صنعتگران در کارخانه ها این محصول را از طریق نورد گرم تهیه و تولید می کنند. تیر آهن بر اساس حجم و یا بهتر بگوییم اندازه به چند دسته تقسیم می شود، که مهمترین آنها عبارتند از تیرآهن ۱۴ تیرآهن ۱۶ و تیرآهن ۱۸ که در این بین تیرآهن ۱۴ و ۱۶ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.همانگونه که گفتیم

قیمت تیرآهن به عوامل مختلفی بستگی دارد که مادر سایت آهنیست قرار است این عوامل را مورد بررسی قرار دهیم.

نرخ ارز

یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت روز تیرآهن نرخ ارز می باشد، باید توجه داشته باشید که به شکل کلی قیمت محصولات فولادی با توجه به نرخ ارز جهانی تعیین می شود. به همین دلیل هرچه نرخ ارز بالاتر برود قیمت روز تیرآهن نیز بیشتر خواهد شد. البته به شکل طبیعی و با توجه به اینکه تیرآهن در ایران تولید می‌شود نباید آنچنان تاثیر گذار باشد.

تورم داخلی و خارجی

 

تورم داخلی و خارجی نه تنها بر روی قیمت تیرآهن بلکه بر روی قیمت همه محصولات تأثیرگذار می باشد. بالا رفتن نرخ تورم باعث افزایش قیمت همه محصولات میشود و این افزایش قیمت در آهن بیشتر می باشد، پس می‌توانیم بگوییم که تورم داخلی و خارجی یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت روز تیر آهن می باشد.

 

پیشنهاد : قیمت تیرآهن اصفهان

آب

 

شاید باورتان نشود ولی یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت روز تیرآهن آب و البته سایر انرژی ها مانند برق می باشند. با توجه به این که در خیلی از کارخانه های تولید کننده هنوز هم از آب برای خنک کردن محصولات استفاده می شود.بهای آب و قیمت برق بر قیمت روز تیر آهن تاثیر گذار می باشد.

فصل و شرایط آب و هوایی

 

همانگونه که در قسمت‌های قبلی مقاله گفتیم یکی از مهمترین موارد استفاده از تیرآهن استفاده در ساختمان سازی و پروژه‌های عمرانی می باشد. به شکل کلی و طبیعی ساختمان سازی در فصل زمستان و پاییز نسبت به فصل بهار و تابستان کمتر است و به همین دلیل در فصل پاییز و زمستان و با کاهش فعالیت های ساخت و ساز قیمت روز تیرآهن نسبت به فصل تابستان ممکن است کاهش داشته باشد.

قیمت مواد اولیه

 

همانگونه که می دانید و به شکل قطع ماده اولیه ساخت تیر آهن، آهن خام می باشد. پس این امر بسیار واضح است که قیمت آهن خام می تواند یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت روز تیرآهن باشد. در کشور ایران به عنوان یکی از کشورهایی که منابع زیادی مانند منابع آهن دارد نه تنها نیاز به واردات این محصول نمی باشد بلکه محصولات فولادی نیز صادر می‌شوند. در کشورهای که منابع آهن کم می باشد مسلماً قیمت تیرآهن نیز بیشتر می باشد.

 

سایر عوامل موثر بر تعیین قیمت روز تیرآهن به صورت تیتر وار :

 

  • نرخ ارز و دلار
  • قیمت آهن خام
  • تورم داخلی و خارجی
  • سیاست های داخلی و خارجی
  • قیمت نفت
  • هزینه حمل و نقل
  • شرایط آب و هوایی
  • فصل های مختلف سال
  • وضعیت مسکن

نتیجه گیری

 

ما در این مقاله به بررسی عوامل موثر در تعیین قیمت روز تیرآهن پرداختیم همه این عوامل در تعیین قیمت روز تیرآهن در جای خود موثر می باشند شما میتوانید با مراجعه به سایت آهنیست در جریان قیمت روز تیرآهن و سایر محصولات فولادی قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×