لباس زاپ دار
دنیا مد و لباس

لباس زاپ دار چیست و با چه استایلی ست می شود؟

مرداد ۹, ۱۴۰۲ 3۰208

لباس زاپ دار گزینه ای جذاب برای آقایان و خانم هایی است که به استایل تامبوی علاقه دارند. در بخشی از این لباس ها پارگی، ساییدگی یا سوراخ هایی وجود دارد که جذابیت آنها را افزایش می دهد. این اصطلاح در انگلیسی با واژه ripped شناخته می شود. بسیاری از کسانی که به استایل های کژوال و روزانه علاقه مند هستند، این مدل خاص را به ویژه برای شلوار می پسندند.

در صنعت مد همیشه برخی تیپ و استایل ها برای مدتی ترند می شوند و سپس از یاد می روند. شلوارها و لباس های پاره نیز زمانی وارد صنعت مد شدند، اما همچنان پابرجا مانده اند و بسیاری از جوانان به این البسه علاقه دارند. این مدل لباس ها برای تیپ های رسمی چندان مناسب نیستند. اما در صورت انتخاب اکسسوری های جدید حجاب مانند توربان ، می توانید از آن ها در استایل خود استفاده کنید. اگر لباس زاپ دار خریدید، به فکر ست کردن آن با انواع لباس های لش، گشاد و غیر رسمی باشید.

لباس زاپ دار چیست؟

A9B299Ce C63C 45Df B931 9C61Cb6D7F31

یکی از محبوب ترین انواع لباس ها میان جوانان، البسه زاپ یا پاره است. در صورتی که روی یک شلوار یا حتی تیشرت کمی پارگی یا ساییدگی وجود داشته باشد، به آن زاپ دار می گویند. هم اکنون برندهای معروفی در تمام دنیا اقدام به تولید این البسه برای خانم ها و آقایان می کنند.

شاید در گذشته کمی خنده دار به نظر می رسید که بخواهیم شلوارهای پاره یا ساییده شده را بپوشیم؛ چون لباس هایی که کهنه و قدیمی می شوند، معمولا پارگی یا ساییدگی دارند. اما حالا بسیاری از تولیدها صرفا برای جذب مشتری های بیشتر حین فرآیند دوخت لباس روی پارچه آن پارگی هایی به وجود می آورند تا آن را به عنوان لباس زاپ دار بفروشند.

آشنایی با تاریخچه لباس زاپدار

شاید برایتان جالب باشد بدانید در زمان قدیم از شلوارهای جین فقط به قصد کار در مزارع، معادن یا دامداری ها استفاده می شد؛ اما به مرور به دلیل کیفیت بالای آن ها، در فضای خارج از کار نیز مورد استفاده قرار گرفتند. در آن زمان اگر کسی شلوار جین می پوشید، همه او را فردی فقیر می دانستند.

پارگی های روی شلوار جین حدود ۲۰۰ سال پیش، نشان از کهنگی بیش از اندازه این لباس بود. قشر کارگر جامعه توان خرید البسه جدید نداشتند و همین شلوارهای پاره را به پا می کردند. اما گویی نمی دانستند ۲۰۰ سال بعد، تیپ و استایل آنها تبدیل به یکی از شاخه های مد می شود.

در سال ۱۸۰۰ میلادی، لوی استروس لباس های زاپ دار را طراحی و به صنعت مد معرفی کرد. از آن زمان به بعد بسیاری از افراد، از ثروتمندان گرفته تا کسانی که وضعیت مالی خوب ندارند، این شلوارها را برای تکمیل استایلشان استفاده می کنند.

زمانی طرفداران شلوارهای زاپ دار زیاد شدند که گروه های موسیقی مختلف مثل گروه Ramones با شلوارهای پاره روی سن برای اجرا می رفتند. از آن زمان بسیاری از طرفداران این خواننده ها به پیروی از آنها این شلوارها را پوشیدند.

۴ پیشنهاد اصولی برای ست کردن لباس زاپ دار

B95D3888 3601 4715 9Ca5 1A4480F3Bd25

اصول ست کردن لباس زاپ دار چیست؟ چطور این البسه را با تیشرت، کفش، کیف و اکسسوری هایمان ست کنیم؟ در ادامه قصد داریم به این سوال به طور کامل پاسخ دهیم.

جین را با جین ست کنید!

انواع شلوار جین زاپ دار را می توانید با دیگر لباس های جین ست کنید؛ این هیچ مانعی ندارد، منتهی باید به برخی نکته ها توجه داشته باشید که در ادامه آنها را می گوییم:

  • در صورت انتخاب شلواری به رنگ تیره، کت یا مانتوی جینتان باید به رنگ روشن باشد. پوشیدن یک تیشرت سفید زیر لباس می تواند جذابیتتان را افزایش دهد.
  • در صورتی که شلوارتان رنگ روشنی دارد، کت یا مانتوی تیره بپوشید.
  • همه لباس هایتان را زاپ دار انتخاب نکنید. در صورتی که کت زاپ دار بود، شلوار باید ساده باشد؛ همچنین در صورتی که شلوار را ساده انتخاب کردید، کت های زاپ دار را بپوشید، چون جذابیت خاصی به استایلتان می بخشند.

کمی تعادل هم بد نیست!

لباس های زاپ دار کمی خشن به نظر می رسند، بنابراین شما می توانید با لباس های دیگر در استایلتان کمی تعادل به وجود بیاورید. در ادامه چند ایده جالب برای تعادل بخشیدن به استایلتان را بیان می کنیم:

  • روسری یا شال با طرح و رنگ روشن انتخاب کنید. طرح روسری تان بهتر است مینیمال با اشکال ساده گل باشد.
  • انواع کفش های پاشنه بلند انتخاب مناسبی برای ایجاد تعادل در تیپ و استایل با لباس های زاپ دار هستند.
  • کیف های پولک دوزی شده را به همراه این لباس ها به عنوان اکسسوری استفاده کنید.
  • خانم ها با استفاده از اکسسوری ها زرق و برق دار می توانند جذابیت استایل زاپ دارشان را کامل تر کنند. البته استفاده از اکسسوری های خیلی درخشان توصیه نمی شود.

لباس های طرح دار را امتحان کنید!

اگر از کارشناس های مد و فشن بپرسید اصول ست کردن شلوار جین زاپ دار چیست، بدون شک می گویند استفاده از تیشرت یا کت هایی با طرح و رنگ ساده! اما گاهی لباس های طرح دار ایده ای جالب برای تکمیل استایلتان هستند.

پیراهن های چهارخانه یا پیراهن هایی با استیکرهای کوچک گزینه مناسبی برای ست کردن این استایل هستند. کت یا ژاکت های پلنگی نیز ظاهر جذابی به لباس های زاپ دارتان می بخشند. پس این ایده را نیز از قلم نیندازید.

کسانی که شلوار جین زاپ دار می پوشند، یعنی قصد دارند شلوارشان بیشتر از مابقی لباس ها در معرض دید باشد. بنابراین بالاتنه تان را با لباس ها و اکسسور های شلوغ پر نکنید تا توجه دیگران به شلوارتان معطوف شود.

لباس زاپ دار را با پوشاک زیر امتحان کنید!

180A5Fae 74Cf 4D46 874A A3D903C47Cd6

امکان ست کردن لباس های زاپ دار به خصوص شلوارهای پاره با برخی لباس های دیگر وجود دارد. در ادامه نام این البسه را می آوریم و اصول ست کردنشان را می گوییم:

  • ژاکت کشباف پشمی: ترکیب ژاکت های کشباف پشمی گشاد با شلوارهای پاره یا ساییده شده هارمونی جالبی در استایلتان به وجود می آورد.
  • تیشرت ساده تک رنگ: انتخاب یک تیشرت تک رنگ در طیف انواع رنگ های خنثی که با کفش ست شده است، زیبایی خاصی به تیپ تان می بخشد.
  • کت بلیزر: یک کت بلیزر مشکی می تواند بهترین اقدام شما برای جهت تکمیل استایلتان باشد.
  • شومیز: شومیزهایی به رنگ سفید یا آبی روشن به صورت جلوبسته یا جلو باز زیبایی خاصی با شلوارهای پاره دارند. اگر کمی آستین های شومیز را بالا بزنید، جذابیتتان بیشتر نیز می شود.

حرف آخر؛ لباس زاپ دار، یک ترند جوان پسند!

البسه ای که در ظاهر آن ها پارگی، ساییدگی یا سوراخ وجود دارد، به لباس های زاپ دار معروف هستند. در گذشته، به دلیل استفاده مکرر از لباس های جین، این پوشاک دچار پارگی و رنگ پریدگی می شدند و پوشیدن آن ها نشان از فقر بود. اما امروزه، لباس زاپدار به یکی از ترندهای دنیای مد تبدیل شده است. علاقه مندان به این مدل ها، معمولا استایل های کژوال با لباس های لش و گشاد را بیشتر می پسندند.

Save

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×