رنگ مو تصویر 1
معرفی کسب و کار

مش و لایت مو برای چه کسانی مناسب است؟

شهریور ۲۸, ۱۴۰۲ 6۰284

 

بدون‌شک، زیبایی یکی از دغدغه‌های اصلی و همیشگی بانوان و دختران به‌شمار می‌رود. از‌این‌رو، بسیاری از افراد روش‌های مختلفی همچون هایلایت، بالیاژ مو ، لولایت و … را در این زمینه انجام می‌دهند. یکی از این روش‌ها، مش و لایت مو است. این روش برای تمام افراد مناسب است و می‌تواند جذابیت آن‌ها را چندین برابر کند. از گذشته تا کنون، رنگ مو افراد در تعیین زیبایی آن‌ها مورد‌توجه بوده است. نکته قابل‌توجه این است که رنگ مو تاثیر بسیار زیادی در ظاهر افراد دارد. امروزه، پیشرفته‌ترین و جدید‌ترین روش‌ها برای تغییر رنگ مو ایجاد شده است.

رنگ و مش چیست؟

رنگ و مش یکی از رایج‌ترین فرآیند‌های زیبایی در دنیا محسوب می‌شود؛ به‌طوری­که، محبوبیت بسیار زیادی در میان بانوان و حتی آقایان کسب کرده است. در این روش مو‌ها به‌گونه‌ای رنگ می‌شوند که دارای تضاد تیره و روشن هستند. در‌حالت‌کلی، مش یکی از تکنیک‌های رنگ مو است که طرفداران زیادی دارد و زیبایی را به شما می بخشد.

در‌واقع، مش به مو‌های شما عمق بیشتری می‌دهد. رنگ و مش به شکلی انجام می‌شود که رنگ قسمت‌های کوچکی از مو با کل مو‌ها متفاوت است. به‌عبارت دیگر، شاخه‌هایی از مو انتخاب می‌شوند و رنگ آن‌ها روشن‌تر از رنگ اصلی مو می‌شود.

انواع مش مو

استفاده از تکنیک مش، تغییرات مثبتی را در چهره افراد ایجاد می‌کند. در حال حاضر روش‌های متنوعی برای انجام تکنیک مش ایجاد شده است. از‌ آن‌جایی که سلیقه همه افراد یکسان نیست؛ افراد می‌توانند انواع مختلف مش را امتحان کنند.

مش هایلایت برای چه کسانی مناسب است؟

هایلایت یکی از پر‌طرفدار‌ترین روش‌های مش به شمار می‌رود. در تکنیک مش هایلایت، شاخه‌های مو ۲ تا ۳ درجه از زمینه روشن‌تر می‌شوند. این روش برای افرادی مناسب است که می‌خواهند روی مو‌های تیره خود، شاخه‌های روشن داشته باشند. همچنین زیبایی هایلایت بیشتر بر‌ روی مو‌های تیره نشان داده می‌شود. در هایلایت، آسیب به سلامت مو کاهش می‌یابد.

برای تعیین رنگ در هایلایت، فاکتور‌هایی رعایت می‌شود. به‌عنوان مثال، رنگ انتخاب شده نباید اختلاف زیادی با رنگ مو‌ها داشته باشد. زیرا تفاوت رنگی زیاد، می‌تواند آزار‌دهنده و غیر‌عادی باشد. البته در برخی از مواقع، افراد ترجیح می‌دهند که هایلایت شاخه‌های انتخاب شده تفاوت زیادی با رنگ مو‌های خودشان داشته باشد.

مش لولایت برای چه کسانی مناسب است؟

این روش نقطه مقابل هایلایت به‌شمار می‌رود. با انجام مش لولایت، شاخه‌های مو تیره‌تر می‌شوند. از‌ آن‌جایی که موی بیشتر خانم‌های ایرانی تیره است، لولایت به آن‌ها توصیه می‌شود. هنگامی که مو‌های تیره سفید می‌شوند، لولایت برای پوشاندن مو‌های سفید کاربرد دارد.

در مش لولایت، رنگ قالب روشن است و رنگ‌های اضافه شده تیره هستند. لولایت برای افرادی که رنگ مو‌های خود را روشن کرده‌اند یا سفیدی مو‌های آن‌ها بسیار زیاد است، کاربرد دارد. این روش به‌طور طبیعی انجام می‌شود؛ از‌این‌رو، گزینه مناسبی برای آقایان نیز است.

مش فریزینگ برای چه کسانی مناسب است؟

فریزینگ از انواع دیگر رنگ و مش است که بسیار محبوب شده است. روش فریزینگ برای افرادی که می‌خواهند مو‌های خود را به‌طور کامل روشن یا تیره کنند، مناسب است. برای انجام این روش از ۲ رنگ مختلف با اختلاف رنگی بسیار زیاد استفاده می‌شود. اختلاف این رنگ‌ها به‌طور استاندارد ۸ تا ۹ درجه است.

هنگامی که تکه‌هایی از مو‌های تیره، ۸ تا ۹ درجه روشن‌تر شوند یا هنگامی که تکه‌هایی از مو‌های روشن به‌طور کامل تیره شود، مش فریزینگ انجام شده است. برای افرادی که موی تیره دارند، از دکلره برای روشن­کردن مو‌ها استفاده می‌شود.

آموزش رنگ و مش

مش سان لایت برای چه کسانی مناسب است؟

یکی‌دیگر از انواع مش و رنگ، مش سان لایت است. برای انجام سان لایت از رنگ‌هایی که در خورشید وجود دارند، مانند طلایی و مسی استفاده می‌شود؛ از‌این‌رو به آن سان لایت گفته می‌شود که به معنی نور خورشید است.

برای انجام مش سان لایت، ابتدا باید مو‌ها را از بالای سر تا تاج سر جدا کنید. قسمت جدا شده باید بلوند شود که میزان موی جدا شده به سلیقه شما بستگی دارد. نکته قابل‌توجه این است که رنگ‌ها باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که بازتاب نور خورشید را ایجاد کنند. حتی اگر رنگ مو‌ها بسیار روشن باشد، باز هم باید قسمتی از آن روشن‌تر شود.

مش مون لایت برای چه کسانی مناسب است؟

مش مون لایت یکی از جذاب‌ترین روش‌های مش است. در این روش همانند روش سان لایت، باید قسمت‌هایی از مو از بالای سر تا تاج سر جدا شود. تفاوت مون لایت و سان لایت ودر رنگ‌های انخاب شده است. برای انجام مون لایت باید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده شود.

توصیه می‌شود برای تیره کردن شاخه‌های انتخاب شده، از رنگساژ کمک بگیرید. پس از رنگساژکردن، می‌توانید از رنگ‌های تیره استفاده کنید. در روش مش مون لایت، قسمت‌های زیرین باید روشن‌تر باشند. در انتها متوجه خواهید شد که ظاهر آن شبیه به تابش نور ماه از میان مو‌های شما است.

مش مووی لایت برای چه کسانی مناسب است؟

یکی‌دیگر از انواع مش مو، مووی لایت نام دارد. این روش ، یک روش فانتزی برای رنگ­کردن مو است که ترکیبی جذاب را ایجاد می‌کند. برای انجام مووی لایت قسمتی از مو‌های سر که به تقریب یک سوم تمام مو‌ها است، جدا می‌شود. قسمت جداشده باید مراحل دکلره را پشت‌سر بگذارد. سپس مو‌های دکلره شده به ۳ تا ۷ قسمت تقسیم می‌شوند. تعداد قسمت‌های تقسیم شده، به رنگ‌های مورد‌نظر شما بستگی دارد.

رنگ‌های انتخاب شده می‌تواند ترکیبی از رنگ‌های فانتزی مانند قرمز، بنفش، سبز، آبی و… باشد. همچنین این ترکیب می‌تواند از رنگ‌های سنگین‌تر مانند شرابی، یخی و… انتخاب شود. این مدل مو برای تمام افراد مناسب است؛ اما نکته قابل‌توجه رنگ‌های انتخابی هستند؛ زیرا این رنگ‌ها باید متناسب با سن و چهره افراد انتخاب شوند.

بهترین مربی رنگ مو

مراقبت از مو پس از مش

انجام انواع مش می‌تواند آسیب‌هایی را به مو‌های شما وارد کند، اما این آسیب‌ها قابل‌جبران است. جبران آسیب‌های وارده به مو، با رعایت برخی نکات انجام می‌شود.

  • توصیه می‌شود از کرم و ماسک مو آبرسان و مرطوب‌کننده استفاده کنید. این محصولات می‌توانند رطوبت ازدست­رفته مو‌ها را جبران کنند.
  • برای تقویت مو‌ها می‌توان از روغن‌های طبیعی استفاده کرد. این روغن‌ها شامل روغن بادام، زیتون، آرگان و… می‌شوند.
  • استفاده از شامپو‌های تقویت‌کننده و مر‌طوب‌کننده می‌تواند موجب تقویت مو‌ها شود. امروزه تنوع بالایی در شامپو‌ها ایجاد شده است؛ به‌طوری­که شامپو‌های مختلفی مناسب انواع مو تولید شده است.
  • برای اینکه از سلامت مو‌ها و انجام مراحل مش اطمینان داشته باشید، توصیه می‌شود به افراد متخصص مراجعه کنید.

جمع بندی

آکادمی شیوا، دوره‌های مختلفی را برگزار می‌کند. یکی از این دوره‌ها، دوره رنگ و مش است. در این دوره، رنگ کردن مو‌ها و انواع تکنیک‌های رنگ و مش به هنرجویان عزیز آموزش داده می‌شود. همچنین هنرجویان بر ‌روی ساخت رنگ‌های ترکیبی، ژورنالی و انتخاب رنگ مو بر‌اساس رنگ پوست، مسلط می‌شوند. شما می‌توانید در سایر دوره‌های آموزشی آکادمی شیوا شرکت کنید که این دوره‌ها شامل کاشت مژه، ناخن و کراتین مو می‌شوند. تمام این دوره‌ها زیر‌نظر بهترین مربیان آموزش داده می‌شود تا هنرجویان عزیز به پیشرفته‌ترین سطح در هر دوره دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×