فناوری

میزان درآمد برقکار ساختمان چقدره؟ (بازار کار ایران و جهان)

بهمن ۲۲, ۱۴۰۲ 5۰76

درآمد برقکار ساختمان در ایران و کشورهای خارجی چقدر است؟ این سوال شاید ذهن بسیاری از متقاضیان برای ورود به این حوزه کاری را درگیر کند. در واقع برق شاخه های مختلفی دارد، از رشته الکتروتکنیک گرفته تا شاخه های دیگر که در بین تمام آنها برقکاری ساختمان جزء پردرآمدترین رشته ها شناخته شده است.

این درآمد در ایران طبق قانون کار حداقل ۱۰ میلیون بوده و در صورت داشتن مهارت کافی، با حوزه های جانبی برقکاری می توانید درآمد خود را بالاتر ببرید. ما در این مقاله کلیه حوزه های مرتبط با برق را که میتواند حقوق شما را افزایش دهد، شرح داده ایم.

8206573C 1F1D 45Ee 8A2D C3E9Ab5Efa21

وضعیت بازار کار برق در کشور ایران در نگاه کلی

اگر در شغل مهندسی برق یا برقکاری ساختمان حرفه ای شوید و مهارت های کامل و کافی به دست آورید، در بسیاری از پروژه های ساختمانی از شما درخواست کار می شود و به همین دلیل درآمدتان روز به روز افزایش پیدا می کند. در واقع در این بازار فقط کسانی درآمدهای خوبی دارند که توانسته اند مهارت و دانش کافی در این زمینه به دست بیاورند.

نگاهی به آینده شغل برق ساختمان

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد قبل از ورود به شغل برقکاری ساختمان وضعیت بازار کار در ایران است. اگر شما نیز می خواهید به درآمدهای چشم گیر و مناسبی از رشته برق برسید، باید مهارت و دانشتان را در این زمینه بالا ببرید. شما با دانلود کتاب جامع برق pdf و سایر کتاب ها در این زمینه می توانید روز به روز به آگاهی تان افزوده و بعد از مدتی به عنوان فردی حرفه ای وارد بازار این حرفه شوید.

در واقع هم اکنون شاهد ایجاد شهرک های جدید در نواحی مختلف کشورمان هستیم و بسیاری از ساختمان های فرسوده و قدیمی در حال نوسازی هستند. برای تمام این پروژه های ساختمانی نیز نیاز به برق کاران حرفه ای و مجرب حس می شود؛ از این رو اگر به خوبی در کار خود بدرخشید، به دلیل توسعه و پیشرفت مداوم صنعت ساختمان سازی در کشورمان دائما مشغول به کار خواهید بود.

حتی اگر این پروژه ها تمام شود، همواره نیاز به نیروی مجرب برای رفع ایرادات و مشکلات ایجاد شده در بخش برق وجود خواهد داشت. پس بیکار نخواهید بود. البته برای اینکه در بازار کار برق به درآمد برسید، در مرحله اول باید شناخته شوید؛ بنابراین تا می توانید ارتباطات خود را با مهندسین و ساخت و سازگران افزایش دهید.

درآمد برقکار ساختمان در ایران چقدر است؟

حوزه برق به چندین شاخه مختلف تقسیم می شود و اگر شما در کنار برقکاری ساختمان به دیگر شاخه های این حوزه مسلط شوید، بدون شک همواره درآمدهای نجومی و چشمگیری خواهید داشت.

میزان حقوق دریافتی برای برقکاران ساختمان، اگر در اوایل شروع به کارتان هستید یا در شرکت های فعال در حوزه برق ساختمان مشغول به کار شده اید، حقوقی متناسب با وزارت کار یعنی ۱۰ میلیون تومان دریافت خواهید کرد، البته این نرخ مصوب برای سال ۱۴۰۲ است و طی سال های آینده قطعاً افزایش پیدا می کند.

برقکارانی که مهارت کافی دارند و به صورت حرفه ای مشغول به کار هستند، حداقل ماهیانه حدود ۲۰ میلیون تومان در کشور ایران درآمد کسب می کنند.

درآمد برقکار ساختمان بر اساس نیاز بازار مشخص می شود، اما فاکتورها و مولفه های تاثیرگذار و مهم دیگری نیز در تعیین درآمد در کشور ایران نقش دارند که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. در ادامه این عوامل را بررسی می کنیم:

  • مهارت در حرفه و شغل
  • میزان تجربه
  • ارتباطات و نحوه برخورد با مشتریان
  • نوع تبلیغات
  • ارائه قیمت های مناسب و انجام کار به صورت منصفانه
  • کیفیت بالای خروجی کار
  • بالا بودن مهارت در تشخیص عیب های به وجود آمده
  • تلاش و پشتکار برای انجام دادن کارها

3A014B94 087D 495A 9727 B37Aace010D0

بررسی مزایای شغل برق ساختمان

در ادامه لیستی از مهمترین مزیت های شغل برق ساختمان را می آوریم:

  • درآمد بالا
  • امنیت شغلی
  • نیاز به برقکار در تمام کشورهای دنیا

18D77221 7788 47E3 8D26 2981A76Abf12

بررسی معایب شغل برق کشی ساختمان

شغل برق کشی ساختمان در کنار مزایا، مشکلاتی نیز دارد که قبل از ورود به آن باید درباره این مشکلات بدانید. در ادامه مهمترین عیب های برقکاری را می گوییم:

  • کار در ارتفاع
  • احتمال خطر برق گرفتگی
  • نیاز به گذراندن دوره های حرفه ای و طولانی برای تسلط کافی به کار
  • نیاز مداوم برای پیدا کردن پروژه های برق کشی
  • دریافت جواز کسب

درآمد برقکار ساختمان در کشور آلمان

بسیاری از ایرانیان تمایل به مهاجرت به کشور آلمان دارند و یا طیف گسترده ای از این افراد در حوزه برق ساختمان مشغول به کار هستند؛ از این رو قصد داریم درباره درآمد حوزه برقکاری در کشور آلمان نیز نکاتی را بگوییم.

اگر به عنوان یک برقکار حرفه ای در کشور آلمان مشغول به کار شوید، سالانه حدود ۵۴۸۲۸ یورو حقوق خواهید داشت. توجه داشته باشید که میزان حقوق شما در این کشور به ایالت محل زندگی تان، میزان تجربه و میزان سال های فعالیتتان بستگی دارد.

اگر در عناوین شغلی مرتبط با برق ساختمان نیز مشغول به کار شوید، به طور متوسط سالانه بین ۳۹۰۰۰ تا ۶۶۰۰۰ یورو دریافتی خواهید داشت.

درآمد برقکار ساختمان در کشور ترکیه

اکثر ایرانیان به دنبال مهاجرت به ترکیه می باشند و می خواهند درباره درآمد برقکار ساختمان در این کشور اطلاعاتی به دست آورند. اگر در کشور ترکیه در حوزه برق ساختمان مشغول به کار شوید، حدود ۴۰۰۰ لیر درآمد خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که بعد از گذشت یک بازه زمانی و به دست آوردن تجربه و شناخته شدنتان در بازار این کشور درآمدتان تا ۷۰۰۰ لیر در ماه افزایش پیدا خواهد کرد.

برق صنعتی یا ساختمان، درآمد کدام یک بیشتر است؟

یکی از چالش های ذهنی و دغدغه های دائمی بسیاری از متقاضیان ورود به صنعت برق ساختمان میزان درآمد این رشته و تفاوت آن با حوزه برق صنعتی است. در واقع این افراد بین یک ۲ راهی هستند و نمی دانند که کدام یک درآمد بیشتری را در آینده برای آنها به ارمغان می آورد. اگر به طور جدی وارد حوزه برق ساختمان شوید و حتی یک مغازه الکتریکی نیز راه بیندازید و محصولات برقی را به فروش برسانید، درآمدتان بیشتر از حوزه صنعتی خواهد بود.

اگر می خواهید در شرکت یا مجموعه ای مشغول به کار شوید و بیشتر تمایل به تبدیل شدن به یک کارشناس حرفه ای در شرکت های مختلف را دارید، درآمد برق صنعتی بیشتر است.

A92D7A09 8B9F 43Fd A289 9Da7C6917E8B

درآمد برقکار ساختمان، مناسب و قابل قبول

درآمد شغل برق ساختمان در کشور ایران، آلمان و ترکیه مناسب و قابل قبول است و شما می توانید از طریق این حوزه کاری به درآمدهای مناسبی برسید و یک زندگی معمولی و خوب داشته باشید. میزان افزایش درآمد در این حوزه کاری فقط به میزان مهارتتان بستگی دارد، در واقع هر چه به صورت حرفه ای تر کار کنید، درآمد های بیشتری به دست می آورید.

درآمد حداقلی برای این حوزه کاری در ایران حدود ۱۰ میلیون تومان است. از آنجا که میزان درآمد برق کار ساختمان به میزان مهارت بستگی دارد، بنابراین توصیه می کنیم اگر هنوز در حال ورود به بازار ار هستید، در دوره های حرفه ای شرکت کنید، به عنوان کارآموز مشغول به کار شوید، کتاب ها و مقالات متنوعی در این زمینه بخوانید و تا می توانید مهارت و آگاهی خود را بالا ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×