Images 1703936525 6590020Dcea8D Jpg
معرفی کسب و کار

نقد و بررسی دستگاه nvr داهوا؛ کیفیت، عملکرد و قیمت

دی ۱۰, ۱۴۰۲ 6۰88

دستگاه nvr داهوا یکی از دستگاه‌های محبوب و پرفروش در حوزه ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته است. این دستگاه با کیفیت بالا، امکانات مناسب و قیمت رقابتی، توانسته توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. با توجه به اینکه شرکت داهوا دستگاه‌های nvr را با تنوع بالا تولید می کند، این دستگاه‌ها برای کاربردهای مختلف، از کسب‌وکارهای بزرگ و پروژه‌های متوسط تا راهکارهای مقرون‌به‌صرفه مناسب هستند.

به‌طور کلی، دستگاه‌های ان وی آر داهوا یک راه‌حل جامع و کارآمد برای نیازهای نظارت و ضبط ارائه می‌دهند. در ادامه به نقد و ارزیابی کیفیت، عملکرد و قیمت این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

معرفی دستگاه‌ NVR داهوا

بررسی کلی دستگاه‌های NVR داهوا

دستگاه‌های nvr برای ضبط تصاویر دوربین‌های مداربسته تحت شبکه استفاده می‌شوند. nvr‌های داهوا از استاندارد Onvif پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید دوربین و تجهیزات شبکه از برند‌های دیگر هم به دستگاه وصل کنید. این دستگاه‌ها به‌صورت ۴، ۸، ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ کانال تولید می‌شوند.

دستگاه‌های ضبط کننده تحت شبکه داهوا شامل سری‌های WizMind، WizSense، Ultra، Pro، Lite و SSD هستند و شرکت داهوا با در نظر گرفتن نیاز و کاربرد‌های مختلف، NVR‌ها را طراحی و به بازار عرضه کرده است.

تنوع سری‌های دستگاه‌ nvr داهوا

سری Ultra داهوا عملکرد و کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. دستگاه‌های سری Pro مناسب برای کسب‌و‌کارهای متوسط و بزرگ هستند و سری Lite برای بهره‌وری هزینه با داشتن استانداردهای کیفی طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها با ظرفیت‌ها و اندازه‌های فیزیکی مختلفی تجهیز شده‌اند تا به نیازهای مختلف پاسخ دهند.

علاوه بر این داهوا در سال‌های اخیر با تولید سری WizMind، WizSense و SSD راهکار‌های حرفه‌ای را برای پروژه‌های نظارتی در نظر گرفته است. دستگاه‌های سری SSD برای ذخیره‌سازی داده‌ها با کیفیت بالا مناسب هستند. این دستگاه‌ها از هارد SSD تا ظرفیت ۹۶۰ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند.

ان وی آر‌های سری WizSense و WizMind داهوا با به‌کارگیری تراشه هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق و با تمرکز بر انسان و وسیله نقلیه، راه‌حل‌های کاربردی مختلفی مانند تشخیص چهره، حفاظت پیرامونی، تشخیص حرکت هوشمند و … ارائه می‌دهند. دستگاه‌های سری WizMind با قابلیت‌های حرفه‌ای بیشتر، پروژه محور هستند.

در مقابل دستگاه nvr داهوا سری WizSense پیکربندی ساده‌ای ارائه می دهد، به‌خصوص قابلیت SMD Plus که تنها با یک دکمه فعال خواهد شود. همچنین با قیمت مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه شده تا همه بتوانند از مزایای هوش مصنوعی بهره ببرند. این سری از محصولات داهوا در بازار ایران نیز بسیار پرطرفدار هستند.

ان وی آر‌ داهوا سری Wizsense

پهنای باند و تعداد کانال ورودی تصویر

دستگاه‌های NVR داهوا از تنوع و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند که می‌توانید بر‌اساس نیاز کاربری و تعداد دوربین ip که دارید، دستگاه ان وی آر مناسبی خریداری کنید. این دستگاه‌ها با پهنای باند مختلف، مناسب برای انواع پروژه‌های نظارتی و امنیتی هستند. به‌عنوان مثال اگر حداکثر ۴ دوربین دارید، دستگاه‌های ۴ کاناله با پهنای باند ورودی ۸۰ مگابایت بر ثانیه برای مصارف خانگی یا کسب‌و‌کارهای کوچک و فروشگاه‌های خرده‌فروشی مناسب هستند.

در مقابل برای پروژه‌هایی که تعداد دوربین زیادی دارند و می‌خواهند در آینده دوربین‌های بیشتری به سیستم نظارتی خود اضافه کنند، خرید یک ان وی آر ۱۲۸ کاناله با پهنای باند ورودی ۱۲۸۰ مگابایت بر ثانیه، امکان اتصال ۱۲۸ عدد دوربین تحت شبکه با بالاترین رزولوشن را به کاربر می‌دهد. این دستگاه‌ها مناسب برای کاربردهایی با نیازهای ضبط بالا، مانند دانشگاه‌ها، کارخانه‌ها و مجتمع‌های ساختمانی بزرگ هستند.

کیفیت و عملکرد دستگاه‌ ان وی ار داهوا

ضبط با کیفیت بالا

دستگاه‌های ان وی ار داهوا بر اساس مدلی که انتخاب می‌کنید، توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۲MP, 8MP, 6MP, 5MP, 4MP, 3MP, 1080P, 1.3MP, 720P را دارند. در واقع اگر از دوربین‌های ۸ مگاپیکسل ip استفاده می‌کنید، با خرید دستگاهی با کیفیت ضبط ۸ مگاپیکسل، تصاویر با بالاترین کیفیت برای شما رکورد خواهند شد.

به‌علاوه عبارت ۴KS2 انتهای پارت نامبر دستگاه‌های nvr داهوا بیانگر پشتیبانی از رزولوشن خروجی ۴K است و با اتصال به یک صفحه‌نمایش ۴K‌ می‌توانید تصاویر را با وضوح بالا مشاهده کنید.

دستگاه Nvr 4K داهوا

رابط کاربری خوب

اتصال دوربین‌ها به دستگاه ان وی آر علاوه بر امکان ضبط، بازپخش و دسترسی به تصاویر از راه دور، این مزیت را دارد که با ورود به تنظیمات دستگاه و فعال‌سازی قابلیت‌های پشتیبانی‌شده توسط دوربین، با حداکثر کیفیت تصاویر را دریافت خواهید کرد. دستگاه‌های داهوا رابط کاربری خوبی دارند و با خرید nvr داهوا کار نظارت و مدیریت برای کاربر آسان خواهد شد.

کاربران از راه دور می‌توانند به دستگاه‌های NVR داهوا و دوربین‌های IP خود در بستر شبکه اینترنت دسترسی داشته باشند و اطلاعات را مدیریت کنند. برای مدیریت تصاویر روی گوشی‌های هوشمند یا کامپیوتر، از نرم‌افزار انتقال تصویر داهوا مانند Smart PSS استفاده می‌شود.

پشتیبانی از قابلیت‌های اسمارت دوربین‌های ip داهوا

خرید سری هوشمند nvr‌های داهوا به‌دلیل پشتیبانی از قابلیت‌هایی مانند تشخیص چهره، حفاظت پیرامونی، تفکیک و تشخیص حرکت انسان و وسایل نقلیه از سایر اجسام، جستجوی هوشمند، نقشه حرارتی و ارسال آلارم با دقت بالا، باعث ارتقا عملکرد سیستم نظارتی شما خواهد شد.

پشتیبانی از POE و ویژگی‌های اضافی

دستگاه‌های Dahua NVR از تکنولوژی POE 2.0 و ePOE پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی‌ به کاربران این  امکان را می‌دهد تا به‌راحتی دوربین‌هایشان را بدون‌نیاز به اتصال برق مستقیم به دستگاه NVR نصب کنند. در واقع از طریق کابل شبکه، علاوه بر انتقال تصویر، برق دوربین‌ها هم تأمین می‌شود.

ان وی آر Poe داهوا

تنوع و محدوده قیمت nvr داهوا

قیمت‌ دستگاه‌های nvr داهوا به پهنای باند و تعداد کانال‌ ورودی تصویر، تکنولوژی‌های هوشمندی که دارد، کیفیت ضبط، ظرفیت و تعداد هارد و همچنین امکانات و پورت‌های ورودی/خروجی که دارد، وابسته است. این تنوع مدل‌ها باعث شده تا کاربر بتواند بر‌اساس بودجه و نیازی که دارد، این دستگاه‌ها را از قیمت حدود ۴ میلیون تومان تا بالای ۶۰ میلیون تومان خریداری کند.

انتخاب دستگاه مناسب برای نیازهای پروژه خاص

انتخاب دستگاه مناسب برای نیازهای خاص پروژه‌های نظارتی امری حیاتی است و بعد از تعیین تعداد و مدل دوربین‌ها، باید سراغ انتخاب دستگاه بروید. اینکه دستگاه چند کانال بخرید، بستگی به تعداد دوربین‌ها و رزولوشن آن‌ها دارد. به‌علاوه شما نمی‌توانید یک دستگاه سری Lite را برای پروژه‌های حرفه‌ای که احتیاج به کیفیت ضبط بالا، قابلیت‌های هوشمند، امکانات بیشتر و دقت بالا دارند، خریداری کنید. ولی برای کاربری خانگی انتخاب این سری از ان وی آر‌های داهوا کاملا هوشمندانه است و می‌توانید با قیمت مناسب یک دستگاه برند، با کیفیت ساخت خوب و طول عمر بالا داشته باشید.

تجهیز ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها، کارگاه‌ها، مدارس و … به دوربین‌های مداربسته تحت شبکه بخش اعظم پروژه‌های نظارتی در کشور هستند و با توجه به نیاز و فضای این کاربری‌ها حداکثر با ۳۲ عدد دوربین کل فضا پوشش داده می‌شود. همین موضوع در کنار تنوع و قیمت nvr 32 کانال داهوا باعث شده تا پرفروش‌ترین nvr داهوا در بازار ایران باشد.

دستگاه Nvr برای پروژه‌های نظارتی

نتیجه‌گیری

دستگاه‌های ان وی ار داهوا با کیفیت بالا و عملکردی قابل‌اعتماد در ضبط و ذخیره‌سازی تصاویر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای انواع پروژه‌‌ها هستند. این دستگاه‌ها انواع و اقسامی از کانال‌ها و قابلیت‌های ضبط تصاویر را پشتیبانی می‌کنند و قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن بالا هستند. از جمله مهمترین ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به کیفیت بالا، قابلیت ضبط تصاویر با رزولوشن بالا و قیمت مناسب اشاره کرد.

تنوع بالا و مناسب بودن قیمت‌ nvr‌ داهوا به کاربران امکان انتخاب دستگاه مناسب بر اساس نیازهای خود را می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×