نکات انتخاب آتلیه عروسی - تصویر 1
عکس

نکات انتخاب آتلیه عروسی

آذر ۷, ۱۴۰۲ 5۰173

عکس‌های شما ارزشمندترین یادگاری عروسی شما خواهند بود. وقتی عکاستان آنها را به شما می دهد، بلافاصله می خواهید آنها را به اشتراک بگذارید، و ۵۰ سال بعد به آنها نگاه می کنید و عهد، بوسه و اولین رقص خود را به یاد می آورید.

انتخاب عکاس مناسب برای ثبت آن لحظات تلخ تصمیم مهمی است و یافتن حرفه ای که دیدگاه شما را برای روز عروسی شما درک کند و بتواند آن را با سبک مستند کند بسیار مهم است. اما شما همچنین فردی را می خواهید که به او اعتماد داشته باشید و با او احساس راحتی کنید زیرا او در تمام روز عروسی در کنار شما خواهد بود. ما در آتلیه روبان سعی میکنیم با رعایت تمام مسائل بهترین آتلیه عروس اصفهان برای شما باشیم.

نکات انتخاب آتلیه عروسی

ابتدا مکان خود را رزرو کنید

این یک ایده هوشمندانه است که بعد از اینکه محل برگزاری خود را ایمن کردید، عکاس خود را استخدام کنید. سعی کنید خدمات او را حدود نه ماه قبل از عروسی رزرو کنید (یا یک سال، اگر عکاس شما تقاضای زیادی دارد).

شبکه اجتماعی خود را برای توصیه ها انتخاب کنید.

از دوستانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند بپرسید که عکس‌های عروسی‌شان را دوست داشتید و از برنامه‌ریز عروسی یا مدیر سایت پذیرایی خود توصیه‌هایی بخواهید.

سبک عکاسی مورد علاقه خود را مشخص کنید.

تکالیف خود را انجام دهید و مدتی را صرف درک سبک عکاسی مورد علاقه خود کنید. شاید با رنگ‌های اشباع زیاد روشن باشد، یا شاید شما ظاهری قدیمی‌تر با رنگ‌های شسته‌تر و حسی رویایی و نوستالژیک را ترجیح می‌دهید. هنگامی که تعدادی عکاس را پیدا کردید که زیبایی شناختی آنها با شماست، به هر فرد ایمیل بزنید و در مورد اینکه آیا در تاریخ عروسی شما در دسترس هستند یا خیر و نرخ عکاسی آنها را جویا شوید. اگر کسانی که به آنها علاقه دارید در تاریخ شما در دسترس هستند و اگر هزینه آنها در حد بودجه شما باشد، می توانید جلسات اولیه را برنامه ریزی کنید.

با عکاسان مصاحبه کنید

اکثر عکاسان قبل از اولین جلسه شما پیوندی به نمونه کارها از تصاویر خود را برای شما ایمیل می کنند. مطمئن شوید که این مجموعه شامل عروسی های اخیری است که او از ابتدا تا انتها عکس گرفته است، نه فقط “بهترین ها”; حلقه برجسته از ده ها عروسی مختلف. این روش دقیق تری برای سنجش کار عکاس است. همچنین، بپرسید که آیا عکاس در محل شما عکاسی کرده است یا خیر و اگر چنین است، درخواست کنید آن عکس ها را ببینید.

در طول جلسه، دریابید که دقیقا چه کسی در روز عروسی شما شلیک خواهد کرد. برخی از استودیوهای بزرگتر چندین عکاس را استخدام می کنند، و حتی با انجام عملیات تک نفره، برای عکاس غیرعادی نیست که یک دستیار عکس هایی از آماده شدن داماد در حالی که روی عروس و ساقدوش ها تمرکز می کند، بگیرد. در همه موارد، درخواست کنید کار عکاس (یا عکاسانی) که عروسی شما را بر عهده دارند را ببینید.

در مورد هزینه بحث کنید

برخی از عکاسان’ هزینه‌ها شامل همه چیز از جمله آلبوم‌ها، چاپ‌ها و تصاویر با وضوح بالا (ذخیره شده در دیسک یا درایو انگشت شست) می‌شود. دیگران یک نرخ ثابت یا ساعتی دارند، سپس برای هر عکس یا آلبومی که می‌خواهید از شما هزینه دریافت می‌کنند. بسیاری از عکاسان یک لیست قیمت ارائه می دهند که جزئیات چندین بسته مختلف را در قیمت های مختلف ارائه می دهند.

نکات انتخاب آتلیه عروس خوب

با دلت برو

هنگامی که کار و دستمزد هر عکاس را ارزیابی کردید و گزینه ها را محدود کردید، زمان تصمیم گیری فرا رسیده است. فراموش نکنید که کل روز عروسی را با این شخص سپری خواهید کرد، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که با عکاس کاملاً احساس راحتی می کنید. آیا شما و نامزدتان واقعاً این شخص را دوست دارید؟

برای اجرای آزمایشی برنامه ریزی کنید.

عکاسی نامزدی همیشه ایده خوبی است—فرصتی عالی برای آشنایی با عکاس خود و احساس راحتی در هنگام گرفتن عکس، به خصوص اگر شما یا دامادتان خجالتی دوربین باشید.

آلبوم ها

در صورت خرید کتاب یا آلبوم اختیاری، کیفیت را از قبل بررسی کنید. آیا مردم می توانند سال ها بعد آن را ورق بزنند؟ آیا آن را با هم نگه می دارد؟ آیا عکاس از آلبوم برای روایت داستان روز عروسی به خوبی استفاده می کند؟ اینها همه مواردی هستند که باید قبل از خرید در نظر بگیرید.

هیچ اشکالی ندارد که عکاس چیزی را که در بسته اولیه است محدود کند و برای موارد اضافی مانند دیسک با وضوح کامل یا چاپ های اضافی هزینه بیشتری بپردازد. فقط مطمئن شوید که سوال بپرسید، ترتیب را درک کنید و همه چیز در قرارداد مستند باشد.

نمونه کار

عکاسان فقط بهترین کار خود را به مردم نشان می دهند. از آنجایی که اکثر عکاسان گالری های آنلاین انجام می دهند، بخواهید پیوندی به چند گالری مشتری دیگر دریافت کنید. نگاه کنید و ببینید که نمونه کارها به طور کلی چگونه به نظر می رسد. این یک مزیت اضافی برای تعیین انتظارات شما نیز دارد. به طور واقع بینانه، همه عکس های گرفته شده به نظر نمی رسد که متعلق به روی جلد مجله عروس باشند. حتما به نمونه کارهای آتلیه مورد نظر با دقت نگاه کنید. اگر در اصفهان هستید ما به عنوان برترین آتلیه اصفهان نمونه کارهای زیادی برای شما داریم.

بدون تجربه

سعی کنید کسی را پیدا نکنید که به تازگی یک دوربین دیجیتال خریده و به دنبال کسب درآمد کمی است. بله، این باعث کاهش بودجه کلی عروسی می شود، اما کیفیت محصول و کیفیت خدمات به احتمال زیاد به همین شکل منعکس خواهد شد. همه باید از جایی شروع کنند و تجربه کسب کنند. اما برای عکاسان این کار را می توان از طریق کلاس ها و به عنوان دستیار برای عکاسان دیگر انجام داد. لازم نیست در عروسی شما باشد.

استرس زیادی در روز عروسی برای همه افراد درگیر وجود دارد و مهم است که فردی عکس بگیرد که با عکاسان دیگر کار کرده باشد و بداند که چگونه با موقعیت‌هایی که پیش می‌آیند برخورد کند. با داشتن یک عکاس مجرب، نگرانی کمتری برای عروس و داماد وجود دارد.

برای خلاصه کردن

دلیلی وجود دارد که آلبوم یک عکاس حرفه ای بهتر از آلبومی است که یک فرد معمولی با استفاده از یک الگوی خانگی ایجاد می کند. همچنین دلیلی وجود دارد که عکس یک حرفه ای بهتر از یک آماتور با یک دوربین دیجیتال تازه خریداری شده به نظر می رسد. با این وجود، تعادل بین کیفیت و هزینه خدمات مهم است زیرا در پایان روز، کیک خورده می شود، گل ها می پوسند و خاطرات محو می شوند، اما عکس ها تا آخر عمر باقی خواهند ماند.

با وجود بسیاری از عکاسان عروسی برای انتخاب، هیچ دلیلی وجود ندارد که به عکاسی بسنده کنید که دقیقاً همان چیزی که می خواهید نباشد. گاهی اوقات شخصیت ها با هم مطابقت دارند، و گاهی اوقات نه: اعتراف به آن اشکالی ندارد. اگر مشتری تصمیم بگیرد که او را رزرو نکند، عکاس نباید آن را توهین آمیز بگیرد. اما ممکن است بپرسند چرا. اگر این کار را کردند، صادق باشید و مودب باشید. اگر آنها خوب باشند، از آن بازخورد استفاده می کنند و از آن به عنوان فرصتی برای بهبود استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×