آموزش ماساژ لاغری شکم
تناسب اندام

پنج تکنیک ماساژ شکم برای لاغری (بسیار موثر)

دی ۱۶, ۱۴۰۲ 8۱210

چاقی معضلی همه‌ گیر به شمار می آید که امروزه دامن بسیاری از مردم را گرفته است. این معضل می تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات باشد. در واقع چاقی عامل اصلی بیشتر بیماری ها است که در ظاهر افراد نیز تاثیر منفی می گذارد. اوقات چاقی موضعی است. به عبارت دیگر تجمع چربی به بخش های خاصی از بدن مربوط می شود. چاقی شکم شایع ترین نوع چربی موضعی به حساب می آید. بیشتر مردم از چاقی در شکم خود شکایت می کنند و به دنبال راهکاری ایمن و سریع برای رفع آن هستند. ماساژ شکم برای لاغری بهترین راهکار برای این مشکل است. چرا که در کوتاهترین زمان ممکن شما را هدفتان می رساند و عوارضی را به همراه نخواهد داشت. در این محتوا قصد داریم به فواید و تکنیک های انجام آن بپردازیم. از شما دعوت می کنیم که ما را تا پایان این متن همراهی نمایید.

پنج تکنیک ماساژ شکم برای لاغری

رژیم غذایی نامناسب و نداشتن تحرک کافی باعث تجمع چربی و ازدیاد بافت شکم می شوند. بدون شک شکم برآمده تاثیر نامناسبی بر ظاهر افراد می گذارد. به همین علت افراد زیادی به دنبال روش هایی برای آب کردن چربی هستند که جراحی یکی از این راه ها است.

متاسفانه این روش برای همه مناسب نیست. چراکه جراحی عوارض زیادی را به همراه دارد و دوران نقاهت سخت و طولانی خواهد داشت. علاوه بر آن انجام عمل جراحی بی هزینه نخواهد بود. قطعاً همه افراد قادر به پرداخت هزینه های گزاف جراحی نیستند. بیمار پس از جراحی به مراقبت های خاصی نیاز دارد. بدیهی است که این مراقبت ها می توانند بر زندگی روزمره تاثیر بگذارند. با وجود این مشکلات بسیاری از افراد ترجیح می دهند به سراغ روش دیگری برای لاغری بروند.

بدون شک تکنیک های بی خطر و تاثیرگذار طرفداران زیادی دارند. یکی از برترین روش های طبیعی برای رفع چربی شکم و پهلو ماساژدرمانی است. به منظور کسب نتیجه مطمئن از این روش باید در ابتدا آن را به طور کامل و درست بیاموزید. البته هیچ جای نگرانی نیست. در ادامه به آموزش اصولی پنج تکنیک ماساژ شکم برای لاغری خواهیم پرداخت.

تکنیک اول: استفاده از نقاط فشار

در روش اول با فشردن نقاط فشار می توانید از شر چاقی شکم خلاص شوید. انجام دادن این کار دشوار نیست. با این حال برای به دست آوردن نتیجه مورد انتظار استمرار را فراموش نکنید. ابتدا لازم است نقاط فشار موجود بر شکم را پیدا نمایید. نقطه اول دو سانت پایین ناف است. دو نقطه بعدی نیز به فاصله شش و چهار سانتی متر از ناف قرار دارند.

نقاط دیگری که برای لاغری شکم لازم است پیدا کنید با نام k16 شناخته می شوند. این نقاط در دو طرف ناف به فاصله یک سانتی متری قرار دارند. نقاط زیگونگ نیز در ماساژ شکم برای لاغری مهم هستند. این نقاط در دو طرف شکم جای گرفته اند. نقاط زیگونگ شش سانتی متر پایین تراز ناف هستند.

ماساژ نقطه فشاری

برای ماساژ شکم با استفاده از نقاط فشار دو انگشت را به ترتیب روی هر نقطه قرار دهید. روی هر نقطه فشار ملایمی وارد نمایید و آن را اندکی ماساژ دهید. در انجام این ماساژ استمرار داشته باشید که تاثیر آن را به مرور زمان مشاهده کنید.

تکنیک دوم: ماساژ لنفاوی

در انجام تکنیک ماساژ لنفاوی نوک انگشتان را در دو سوی شکم بگذارید. ماساژ را در جهت بالا و به سمت قلب انجام دهید. برای کسب نتیجه مقبول این ماساژ را پنج الی ده مرتبه تکرار کنید. در ادامه دست ها را در دو سمت باسن بگذارید. با استفاده از انگشتان پوست را به سوی زیر بغل بکشید. سپس پوست را به طرف استخوان ران هدایت کنید. در نهایت مجدداً این کار را تکرار نمایید. ماساژ لنفاوی شکم را پنج الی هفت بار در هر سمت شکم انجام دهید.

تکنیک سوم: ماساژ دور شکم

در این ماساژ تمرکز بر دور شکم و پهلوها است. در ماساژ شکم و پهلو از کف دست ها استفاده نمایید. دستان را در دو سمت شکم روی به روی هم قرار دهید. سپس به سمت داخل فشار وارد نمایید. شکم در این حالت فشرده می شود. این حرکت را سه الی پنج بار تکرار نمایید. در نهایت چربی های شکم را با دست نگه دارید و به مدت ده الی پانزده ثانیه چربی ها را تکان دهید.

تکنیک چهارم: ماساژ چینی

تکنیک چینی یکی از روش های فوق العاده ماساژ شکم برای لاغری به شمار می رود. در این روش باید دست خود را روی ناف قرار دهید. ماساژ را با استفاده از دو انگشت و به صورت دورانی انجام دهید. سپس حرکات دست خود را به سمت اطراف ناف هدایت کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که ماساژ چینی تنها دو دقیقه زمان می برد.

ماساژ چینی

تکنیک پنجم: ماساژ گردش خون

در این تکنیک با بهبود گردش خون فرآیند آب شدن چربی ها آسان می شود. قبل از شروع ماساژ دست ها را به هم بمالید. اجازه دهید انگشتان و کف دست ها به خوبی گرم شوند. پس از گرم نمودن، دستان خود را اطراف ناف گذاشته و در طرف حرکت عقربه ها ماساژ را آغاز کنید. نهایتاً همین کار را در جهت خلاف عقربه ها انجام دهید. انجام این ماساژ به دو الی سه دقیقه زمان نیاز دارد.

روغن برای ماساژ شکم

روغن های طبیعی از دیرباز در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفتند. به دلیل تاثیر باورنکردنی این روغن ها همچنان افراد زیادی به خرید آن ها اقدام می کنند. روغن های طبیعی بی ضرر هستند و فواید زیادی دارند. از این روغن ها به اندازه زیادی در ماساژدرمانی استفاده می شود. برای انجام ماساژ شکم برای لاغری نیز می توان ازروغن های طبیعی بهره برد. بهترین روغن ها برای رهایی از چربی و انجام ماساژ شکمی به شرح زیر هستند.

روغن کنجد

روغن کنجد به دلیل داشتن مواد معدنی فواید زیادی دارد. کاهش چربی یکی از مزایای مهم این روغن است. ماساژ شکم برای لاغری با استفاده از این روغن گردش خون را بهبود می دهد. علاوه بر آن رگ های خونی را تقویت می کند. این روغن خواص آنتی اکسیدان و ضدباکتریایی دارد. روغن کنجد با داشتن مواد معدنی زیر به کاهش چربی های شکمی کمک شایانی می کند:

  • مس
  • منیزیم
  • کلسیم
  • روی
  • منگنز

ماساژ شکم با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از مواد مغذی است به همین علت مزایای زیادی دارد. روغن زیتون فرآیند آب شدن چربی های شکم را تسریع می بخشد. از جمله موادی که به وفور در این روغن یافت می شوند می توان به ویتامین های زیر اشاره کرد:

  • ویتامین A
  • ویتامین B
  • ویتامین D
  • ویتامین E

روغن بادام

ماساژ شکم برای لاغری را می توان به کمک روغن بادام انجام داد. روغن بادام خاصیت مرطوب کنندگی دارد. این روغن طبیعی علاوه بر آب کردن چربی ها کم آبی را نیز از بین می برد. در نتیجه پوست شل نمی شود. این روغن در صاف کردن پوست نیز بسیار تاثیرگذار است. از جمله مواد مغذی موجود در روغن بادام می توان موارد زیر را نام برد:

  • اسیدهای امگا ۳
  • لیپید
  • ویتامین E
  • ویتامین A
  • پروتئین
  • منیزیم
  • پتاسیم
  • روی
  • فسفر
  • مس

ماساژ با روغن نارگیل برای لاغری

ماساژ شکم برای لاغری با روغن نارگیل عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این روغن تاثیر مثبتی بر سیستم گوارشی دارد. ماساژ با این روغن کمک زیادی به سوخت و ساز بدن می کند. روغن نارگیل در هضم غذا تاثیر زیادی دارد. با ماساژ منظم شکم با روغن نارگیل می توانید لاغر شده و از شر چربی های شکم خلاص گردید. روغن نارگیل دارای مواد مغذی زیر است:

  • ویتامین A
  • ویتامین E
  • امگا ۳

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از مهم ترین روغن های پرخاصیت طبیعی است. این روغن را از گیاهی به نام کرچک به دست می آورند. روغن کرچک تعداد لنفوسیت های سیستم ایمنی را افزایش می دهد. با این کار چربی ها به شدت کاهش پیدا می کنند. انجام ماساژ با این روغن به بهبود حرکات لنفی می انجامد. در نتیجه سموم از بدن خارج می شوند. علاوه بر آن چربی های غیراشباع شده به وسیله ماساژ با کرچک از میان می روند. روغن کرچک سرشار از مواد مغذی زیر است:

  • اسید چرب امگا ۹
  • اسید چرب امگا ۶
  • اسید ریسینولئیک

فواید ماساژ شکم برای لاغری

در نگاه اول تنها مزیت ماساژ لاغری آب کردن چربی ها است. با این حال اگر با دقت بیش تری این موضوع را مورد بررسی قرار دهید، خواهید فهمید که این ماساژ فواید دیگری نیز دارد. ماساژ لاغری نه تنها ظاهر را جذاب تر و زیباتر می کند بلکه عملکرد بدن را بهبود می بخشد. مزایای این ماساژ به شرح زیر هستند.

ماساژ لاغری

کاهش استرس

چاقی و افزایش وزن باعث ازدیاد ترشح کورتیزول می شود. این هورمون در شرایط استرس زا و برای مقابله با تنش های عصبی تولید می گردد. هورمون کورتیزول باعث بالا رفتن اشتها می شود. درنتیجه چربی های شکم در اثر خوردن زیاد افزایش پیدا می کنند. دو روش اساسی برای کاهش هورمون کورتیزول وجود دارند. یکی از آن روش ها انجام منظم حرکات ورزشی است. روش دیگر نیز ماساژتراپی نام دارد. ماساژ منظم با کاهش ترشح این هورمون از چاقی جلوگیری می کند.

هضم غذا

برای رسیدن به وزن ایده آل باید برنامه منظم و مستمری داشته باشید. در کنار این برنامه لازم است نکات خاصی را مورد توجه قرار دهید. یکی از مهم ترین مواردی که در مسیر لاغری باید مورد بررسی قرار گیرد سلامت سیستم گوارشی است. دستگاه گوارش تاثیر قابل توجهی بر سوخت و ساز بدن دارد. این سیستم حیاتی به دفع مواد زائد و سموم کمک شایانی می کند. ماساژ شکم برای لاغری سلامتی کلی دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. این روس درمانی می تواند فرآیند هضم غذا را بهبود دهد. اگر از مشکلاتی چون نفخ یا یبوست رنج می برید، با انجام ماساژ شکمی خود را درمان کنید.

افزایش متابولیسم

همان طور که قبلاً اشاره شد ماساژتراپی سوخت و ساز بدن را بهتر می کند. با انجام مرتب ماساژ عضلات قادر هستند کالری بیش تری را بسوزانند. این روش درمانی اندروفین مورد نیاز را آزادسازی می کند؛ در نتیجه متابولیسم با افزایش مواجه می شود. از دیگر مزایای ترشح اندروفین می توان به افزایش انرژی و شادابی اشاره نمود.

شل نمودن عضلات منقبض

ماساژ شکم برای لاغری عضلات منقبض را شل می کند؛ در نتیجه انعطاف بدن افزایش می یابد. گردش خون نیز از طریق ماساژ درمانی بهتر می شود. با بهبود جریان خون بافت های منقبض شل می گردند. با آزادسازی عضلات منقبض بافت چربی نیز کمتر می شود.

تقویت عضلات

ماساژتراپی به تقویت عضلات کمک زیادی می کند. در واقع این روش برای افراد کم تحرک و کم فعالیت توصیه می شود. با تقویت عضلات می توان احتمال آسیب دیدگی آن ها را کاهش داد. همچنین ماساژتراپی می تواند چسبندگی را کم کند و زخم های عضلانی را بهبود بخشد.

نکات ضروری برای لاغری شکم

ماساژ تنها یکی از روش های لاغری محسوب می شود. به همین علت به منظور کسب نتیجه مطمئن لازم است در کنار ماساژ روش ها و نکات دیگری را نیز مورد توجه قرار دهید. در ادامه به بررسی این نکات ضروری می پردازیم.

نکات ضروری برای لاغری شکم به کمک ماساژ

رژیم غذایی مناسب

ترکیب رژیم غذایی مناسب با ماساژ شکم برای لاغری معجزه می کند. برای دریافت رژیم می توانید از متخصص تغذیه کمک بگیرید. دقت داشته باشید که کالری خود را همواره مورد بررسی قرار دهید. ازدیاد کالری به افزایش وزن منجر می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم میزان کالری مصرفی را بنویسید که بتوانید آن را کنترل نمایید. البته برنامه های کاربردی بسیاری وجود دارد که در این راه به شما کمک می کنند.

از غذاهای سالم استفاده نمایید و وعده های پرچرب مضر را فراموش کنید. مصرف کربوهیدرات های ساده و شکر را کاهش دهید. از روغن های کم کیفیت غذایی استفاده نکنید. بهتر است برای پخت غذا از روغن های طبیعی چون روغن کنجد و زیتون استفاده نمایید.

روغن نارگیل نیز می تواند جایگزین مناسبی برای روغن های مضر باشد. این روغن حاوی مقدار بیشتری گلیسیرید است. از این رو مصرف منظم آن سوخت و ساز بدن را بهبود می دهد. همچنین روغن نارگیل می تواند اشتها را کاهش داده و چربی شکم را از بین ببرد. روغن نارگیل به میزان پنج درصد کالری بیشتری می سوزاند. علاوه بر انتخاب روغن مناسب از مواد مغذی زیر استفاده نمایید:

  • سبزیجات
  • میوه جات
  • آجیل
  • غلات کامل
  • گوشت بدون چربی

ماساژ با دستگاه برای لاغری

به منظور بهبود ماساژ تراپی می توانید از دستگاه های مخصوص لاغری استفاده نمایید. این دستگاه ها برای افراد غیرمتخصص در زمینه ماساژ توصیه می شوند. اگر قادر نیستید از خدمات مراکز تخصصی ماساژ استفاده نمایید، می توانید به خرید دستگاه های لاغری اقدام کنید. با این حال دقت داشته باشید که برای تاثیرگذاری این روش لازم است به تغذیه خود نیز دقت نمایید.

ورزش

اهمیت ورزش برای لاغری بانوان و آقایان بر هیچ کس پوشیده نیست. ورزش نه تنها باعث حذف چربی های مضر و زیبایی ظاهری می شود؛ بلکه تاثیر مثبتی بر عملکرد کلی بدن دارد. برای رسیدن به وزن ایده آل و آب کردن چربی های شکم می توانید ورزش های زیر را انجام دهید.

آموزش ماساژ زانیار صالحی

ورزش اول: کرانچ معکوس

کرانچ معکوس تاثیر قابل توجهی بر آب کردن چربی ها دارد. برای انجام این حرکت به پشت دراز بکشید. دستان خود را در راستای بدن بگذارید. زانوها را خم کرده و کف پا را روی زمین قرار دهید. در این حالت هر دو پا را به طور همزمان بالا بیاورید. پاها باید در زاویه نود درجه ای با سطح زمین قرار بگیرند. سپس پاها را پایین بیاورید. مجدداً کف پا بر زمین و زانوها خم باشند.

ورزش دوم: پلانک

این حرکت ورزشی ممکن است در ابتدا کمی دشوار باشد. با این حال پس از مدتی آسان می گردد. برای انجام این حرکت بدن باید در حالت صاف قرار بگیرد. روی شکم دراز بکشید و کف دستان را بر زمین قرار دهید. سپس خود را از زمین بلند نمایید. نوک پاهایتان باید روی سطح زمین قرار بگیرند. دقت داشته باشید که بدن کاملاً صاف باشد. سی ثانیه در این حالت ثابت بمانید. در صورتی که انجام این حرکت برایتان دشوار است می توانید آرنج خود را بر زمین بگذارید.

ورزش سوم: اسکوات

حرکت اسکوات بسیار آسان بوده و تاثیر مثبتی بر لاغری دارد. برای انجام این حرکت بایستید. پاها را تا عرض شانه باز نمایید. کمر صاف باشد و سر روبرو قرار بگیرد. دست ها را به سمت جلو ثابت نگه دارید. در همین حالت زانوها را به جلو خم نمایید و به پایین حرکت کنید. ران ها باید با زمین موازی باشند. در نهایت به حالت اول برگردید. حرکت اسکوات را بیست و پنج مرتبه تکرار نمایید.

کلام آخر

آب کردن چربی های شکم با استفاده از ماساژتراپی مقدور و میسر است. دیگر نیازی به روش های پرخطر چون جراحی ندارید. با انجام منظم ماساژ شکم برای لاغری قادر خواهید بود شکمی صاف و تخت داشته باشید. در این مقاله صفر تا صد ماساژ لاغری شکم را بررسی نمودیم. فواید و عوارض احتمالی این ماساژ را معرفی کردیم. در صورت نیاز می توانید با مطالعه مقالات تکمیلی فرآیند آب کردن شکم را تسریع بخشید.

منبع : zaniyarsalehi.com

 

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. زهرا باقری

    عالی بود مرسی 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×