های ایرپاد پرو 2 نسبت به نسل های قبلی تصویر 1 Jpg
فناوری

پیشرفت‌های ایرپاد پرو ۲ نسبت به نسل‌های قبلی

بهمن ۷, ۱۴۰۲ 3۰113

ایرپاد پرو ۲ اپل در سال ۲۰۲۲ عرضه شد و برخی ویژگیها و مشخصات جدید را همراه خود دارد که در این مطلب به تغییرات ایرپاد پرو ۲ اپل خواهیم پرداخت.

ایرپاد پرو ۲ یکی از محصولات جدید شرکت اپل است که طبیعتاً نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر ایرپاد اپل، پیشرفت‌های مختلفی را داشته و از امکانات بیشتری برخوردار است. ایرپاد پرو ۲ از نظر کیفیت سیستم صوتی، نسخه بلوتوث، طراحی کیس، قدرت باطری و بسیاری از امکانات دیگر نسبت به ایرپاد پرو پیشرفت کرده است و می‌تواند گزینه بسیار بهتری نسبت به سایر نسخه‌های ایرپاد باشد.

پیشرفت‌های ایرپاد پرو ۲ نسبت به ایرپادهای نسل قبل از نظر طراحی

برخی از پیشرفت‌هایی که ایرپاد پرو ۲ از نظر طراحی نسبت به ایرپادهای قدیمی‌تر داشته است عبارت‌اند از:

سایز

یکی از مشکلاتی که کاربران با مدل‌های قدیمی ایرپاد داشتن این بود که این محصولات تنها یک سایز داشتند و برای برخی گوش‌ها بیش از حد بزرگ یا کوچک بودند. ایرپادهای پرو ۲ در سایزهای مختلف XS، S، M و L تولید می‌شوند و می‌توانند به‌خوبی در گوش‌هایی با اندازه‌های مختلف جا شوند.

کیس ایرپاد

باکس شارژ ایرپاد پرو ۲ هم نسبت به انواع قدیمی‌تر تغییر کرده است و دارای یک اسپیکر داخلی و حلقه است. زمانی که این باکس را به شارژ می‌زنید، آن را گم کرده‌اید و می‌خواهید پیدا کنید و زمانی که باطری باکس شما خالی شده است اسپیکر باکس صدایی را تولید خواهد کرد. حلقه فلزی این باکس هم می‌تواند به شما کمک کند که ایرپاد را با بند به دور گردن خود آویزان کنید و دیگر لازم نباشد که هزینه اضافی برای خرید محافظ ایرپاد بپردازید. این حلقه می‌تواند به کمک تراشه U1 برای سرویس Find My هم به‌عنوان آنتن عمل کند و باعث شود دستگاه خود را در صورت گم‌کردن راحت‌تر پیدا کنید. باکس شارژر ایرپاد پرو ۲ دارای گواهینامه ضدآب و ضدتعریق IPX4 هم هست.

36B9370A 3Cfa 4B8D 9E23 5980F1C19B04

پیشرفت‌های ایرپاد پرو ۲ نسبت به ایرپادهای نسل قبل از نظر حسگرها

حسگر کنترل صدا

در نسخه‌های قدیمی‌تر ایرپادها نمی‌توانستید با لمس آنها صدا را کم یا زیاد کنید؛ اما در ایرپاد پرو ۲ این امکان ایجاد شده است. در واقع این ایرپادها دارای حسگرهای لمسی خاصی هستند که با پایین و بالاکشیدن انگشت خود بر روی آنها می‌توانید صدا را کم‌وزیاد کنید.

حسگر تشخیص پوست

در ایرپاد پرو ۲ حسگرهای تشخیص پوستی که وجود داشتند هم با حسگرهای مادون‌قرمز تعویض شده‌اند. این موضوع باعث می‌شود که احتمال فعال‌شدن اتفاقی یا ناخواسته این ایرپادها کاهش پیدا کند و آنها سریع‌تر به دستگاه‌های هوشمند شما متصل شوند. علاوه‌برآن زمانی که یکی از ایرپادها از گوش شما خارج شود موسیقی هم متوقف خواهد شد تا بتوانید آن را دوباره در گوش خود قرار دهید.

تغییرات ایرپاد پرو ۲ نسبت به ایرپادهای نسل قبل از نظر وزن

وزن ایرپاد پرو ۲ هم نسبت به انواع قدیمی‌تر تغییر پیدا کرده است. کیس شارژر ایرپادهای قدیمی حدود ۶/۴۵ گرم وزن داشت؛ اما همین عدد برای ایرپاد پرو ۲ حدود ۸/۵۰ گرم است که دلیل این موضوع استفاده از باطری بهتر و یک اسپیکر در ساخت این کیس هاست. وزن هرکدام از گوشی‌های ایرپاد پرو ۲ هم یک گرم کاهش پیدا کرده و به ۳/۵ گرم رسیده است.

برای مطالعه بیشتر درباره انواع ایرپاد اپل و مقایسه بین تمامی مدلهای آن، به لینک زیر در سایت پارسان می، مراجعه کنید:

https://parsanme.com/blog/article/99132421/Comparison-of-Apple-AirPods

4B35992E 9Dab 498B A2C7 1A9Ca58Ad1B5

 

تغییرات ایرپاد پرو ۲ نسبت به ایرپادهای نسل به کمک تراشه H2

افزایش کیفیت صدا

یکی دیگر از تفاوت‌های ایرپاد پرو ۲ با ایرپادهای قدیمی استفاده از تراشه H2 در تولید این نسخه از ایرپادهاست که می‌تواند به‌عنوان یک آمپلی‌فایر عمل کند و شفافیت و وضوح صدای تولیدی را افزایش دهد. به عبارتی کیفیت صدا در این ایرپادها بسیار بالاتر از نسخه‌های قبلی است و هنگام استفاده از این محصولات صدا را با جزئیات بیشتری خواهید شنید.

حذف نویز

ایرپاد پرو ۲ نسبت به انواع قدیمی‌تر ایرپاد قابلیت حذف نویز بهتری دارد و می‌تواند صدای بیرون را تا حد زیادی مسدود کند. دلیل این موضوع استفاده از تراشه H2 در تولید است محصول و همچنین چیدمان متفاوت میکروفون‌ها و اسپیکرها در آن است. در واقع این تراشه باعث می‌شود که صداهای گوش‌خراش محیط مثل صدای ترافیک حذف شوند و کاربر از شنیدن این صداها در امان باشد. البته می‌توان گفت که این قابلیت برای صداهای بلند کاربردی‌تر است و عملکرد ایرپاد پرو ۲ در حذف صداهای معمولی محیط تفاوت زیادی با انواع قدیمی ندارد. اضافه‌شدن ویژگی تطبیق‌پذیری به این نسل از ایرپادها هم بر افزایش قدرت آنها در حذف نویز تأثیرگذار بوده است.

پخش صدای واقع‌گرایانه‌تر

استفاده از تراشه H2 در تولید ایرپاد پرو ۲ باعث شده است که این محصول دارای قابلیت شخصی‌سازی صدای سه‌بعدی فضایی (Spatial Audio) هم باشد. این تکنولوژی باعث می‌شود که ایرپاد شما صدای تولید شده را شبیه‌سازی کند و باتوجه‌به حرکات سر شما، صدا را به نحوی تولید کند که بهترین تجربه ممکن را داشته باشید. برای مثال زمانی که شما سر خود را به سمت چپ می‌چرخانید صدای ایرپاد سمت راست کم‌کم محو می‌شود تا صدا به شکل واقع‌گرایانه‌تری پخش شود. این قابلیت ایرپاد پرو ۲ در سایر انواع ایرپاد وجود ندارد و می‌تواند در هر شرایطی عمل کند؛ اما بهترین حالت برای استفاده از آن زمانی است که نشسته هستید.

 

تغییرات ایرپاد پرو ۲ نسبت به ایرپادهای نسل قبل از نظر بلوتوث

ایرپاد پرو ۲ از بلوتوث ۳/۵ پشتیبانی می‌کند که نسبت به انواع قدیمی پیشرفت کرده است. استفاده از این نسخه از بلوتوث باعث می‌شود که ایرپاد شما انرژی کمتری را مصرف کند، صدا را با تداخل کمتری پخش کند و امنیت و قدرت اتصال آن افزایش پیدا کنند.

 

برای مطالعه بیشتر درباره انواع سرفیس و معرفی مدلهای مختلف سرفیس مایکروسافت، به لینک زیر در سایت پارسان می، مراجعه کنید:

https://parsanme.com/blog/article/66139636/What-is-surface

 

387Df234 920C 420E B3Bd B8122B65C00F

 

پیشرفت‌های ایرپاد پرو ۲ نسبت به ایرپادهای نسل قبل از نظر کیفیت باطری

در تولید ایرپاد پرو ۲ از باطری بهتری هم استفاده می‌شود که نسبت به انواع قدیمی ماندگاری بیشتری دارند و شارژ را برای مدت طولانی‌تری در خود نگه می‌دارند. ایرپاد پرو سال ۲۰۱۹ می‌توانست شارژ خود را به مدت ۵/۴ ساعت به طور مداوم نگه دارد که با احتساب شارژ کیس ایرپاد این عدد به ۱۹ ساعت می‌رسید. ایرپاد پرو ۲ می‌تواند تا ۶ ساعت شارژ خود را ذخیره کند و با احتساب شارژ کیس این عدد به ۳۰ ساعت می‌رسد.

این محصولات نسبت به انواع قدیمی سریع‌تر شارژ می‌شوند و می‌توانید با استفاده از کابل‌های لایتنینگ، تکنولوژی MagSafe و شارژر اپل‌واچ هم آنها را شارژ کنید.

 

مقایسه ایرپاد پرو ۲ نسبت به ایرپادهای نسل قبل از نظر قیمت

ایرپاد پرو ۲ با قیمت ۲۴۹ دلاری به فروش می‌رسد که نسبت به ابتدای عرضه خود هم افزایش قیمت نداشته است. درصورتی‌که این محصول را از فروشگاه‌های مختلفی که تخفیف می‌دهند خریداری کنید قیمت آن ممکن است تا ۲۰۰ دلار هم کاهش پیدا کند.

 

سایر پیشرفت‌های ایرپاد پرو ۲ نسبت به ایرپادهای نسل قبل

هنگام استفاده از ایرپاد پرو ۲ می‌توانید با یک ایرپاد پرو ۲ دیگر محتوای موردنظر خود را به اشتراک بگذارید و یک اشتراک ۶ماهه Apple Music هم دریافت کنید که هیچ‌کدام از این امکانات در ایرپادهای قدیمی‌تر وجود ندارند.

 

برای مشاهده قیمت خرید ایرپاد اپل و مدلهای مختلف آن به لینک زیر مراجعه کنید:

https://parsanme.com/store/airpods

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×