معرفی کسب و کار

چاپ بنر یا پلات؟ کدام یک بهتر است؟

دی ۳۰, ۱۴۰۲ 5۰79

چاپ بنر و پلات هر دو از خدمات مجموعه “زودکپی” محسوب می شوند. اما سوالی که مطرح می شود این است که تفاوت این دو چاپ چیست؟ قطعا هر دوی آن ها جزو ابزارهای تبلیغاتی به شمار می روند اما تفاوت عمده ای دارند و همین امر سبب می شود که با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. اگر تمایل دارید با تفاوت این دو نوع چاپ آشنا شوید ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

Images 1705735367 65Ab74C7274C8

بنر با پلات چه تفاوتی دارد؟

بنر و پلات نوعی تبلیغات چاپی شناخته می شوند که این روزها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. جالب است بدانید که اغلب افراد تصور می کنند که این دو چاپ با یکدیگر مشابه هستند و تفاوتی میان آن ها وجود ندارد. حتی گاهی اوقات این دو واژه را به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می دهند. در حالی که تفاوت زیادی میان این دو وجود دارد.

کاربرد پلات چیست؟

اگر بخواهیم پلات و بنر را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که پلات به منظور چاپ تصاویر با عرض بسیار زیاد کاربرد دارد. بهتر است که پلات در فضاهای داخلی و به دور از تابش مستقیم نورخورشید، رطوبت، باران و … نصب شود. پلات به عنوان یکی از زیرمجموعه های چاپ دیجیتال به شمار می رود که در آن دستگاه پلاتر بر روی متریال مختلف چاپ را انجام می دهد. سپس به کمک دستگاه لمینیتور یک لایه روی آن کشیده می شود تا در طول زمان از آسیب های محیطی همچون پارگی و فرسودگی در امان بماند. برای چاپ تمام تصاویری که قرار است در محیط های داخلی نصب شوند می توان از چاپ پلات استفاده کرد. این تصاویر شامل پوستر، نقشه، فتوگلاسه، سازه های نمایشگاهی مانند استند و … می باشد. در حال حاضر می توانید سفارش چاپ پلات را در مراکز چاپی همچون زودکپی بدهید. این مرکز علاوه بر خدمات تبلیغاتی، در زمینه کپی پرینت، سیمی، صحافی و … نیز فعالیت دارد.

Images 1705735367 65Ab74C733264

کاربرد بنر چیست؟

همان طور که می دانید در طول سال های متمادی، بنر یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغاتی بوده است که به وفور توسط کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. قبلا بنرها بر روی پارچه یا متریال بی کیفیت چاپ می شدند و این امر باعث می شد که مقاومت چندانی در برابر تابش مستقیم نور خورشید، سرما و گرما نداشته باشند و در مدت زمانی کوتاه شاهد رنگ پریدگی آن ها باشیم. اما این روزها متریالی که برای چاپ بنر مورد استفاده قرار می گیرند به شدت باکیفیت هستند و مدت زمان ماندگاری آن ها بسیار زیاد است.

توجه داشته باشید که بنر قابل نصب در محیط داخلی و خارجی است. اما معمولا آن را برای نصب در محیط خارجی سفارش می دهند. دستگاه هایی که برای چاپ بنر بکار می روند باید از آخرین تکنولوژی های روز دنیا استفاده کنند تا بتوانند باعث ماندگاری رنگ و طرح در طولانی مدت شوند. این دستگاه ها در مراکزی همچون زودکپی وجود دارند و به شما کمک می کنند تا این ابزار تبلیغاتی را با بهترین کیفیت تحویل بگیرید.

تفاوت بنر و پلات چیست؟

بنر و پلات در برخی از موارد با یکدیگر متفاوت هستند. نخستین موضوعی که توجه مشتریان را به خود جلب می کند، اختلاف قیمت میان این دو است. قطعا چاپ پلات به دلیل استفاده از متریال باکیفیت و تکنولوژی پیشرفته تر گران تر از بنر است و می توان آن را تا دو برابر قیمت نیز در نظر گرفت. علاوه بر آن چاپ بنر بسیار سریع تر از چاپ پلات انجام می شود و این سرعت به سه برابر می رسد. به همین دلیل اگر در تحویل سفارش خود خیلی عجله دارید پیشنهاد می کنیم به سراغ چاپ بنر بروید.

این روزها اغلب کسب و کارها تمایل دارند از ابزارهای مدرن تبلیغاتی استفاده کنند. به طور مثال هنگامی که شما وارد فضاهای نمایشگاهی، رستوران، قنادی و … می شوید به خوبی شاهد هستید که تصاویر مختلفی در معرض دید شما قرار می گیرند. قطعا این تصاویر توسط تکنولوژی هایی همچون پلات، استند و … آماده سازی شده اند تا بتوانند جذابیت بصری زیادی داشته باشند. توجه داشته باشید که در هنگام طراحی بنر یا پلات باید از رنگ هایی استفاده کنید که نخست با محیط مورد نظر هماهنگ باشد و سپس تاثیر زیادی در جلب نظر مخاطب داشته باشد. به طور مثال برای طراحی پلات و نصب آن در رستوران باید از رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی که رنگ های اشتها آوری هستند استفاده کرد.

Images 1705735367 65Ab74C73896F

بهترین مرکز چاپی برای چاپ بنر و پلات

بدون شک این روزها مراکز مختلفی در زمینه تبلیغات و چاپ فعالیت می کنند که هر کدام از آن ها در تلاشند با ارائه خدمات متنوع، گام مهمی در جلب رضایت و اعتماد مشتریان خود بردارند. واقعیت این است که برخی از مشتریان اهمیت زیادی به قیمت خدمات می دهند. اما این موضوع در خصوص همه آن ها صدق نمی کند. بسیاری از مشتریان کیفیت برایشان مهم تر از قیمت است.

مرکز چاپی زودکپی با درنظر گرفتن نیاز تمام مشتریان، تلاش می کند تا بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت ارائه دهد و از دستگاه های پیشرفته برای انجام سفارشات مشتریان استفاده کند. در این مرکز علاوه بر چاپ بنر و پلات می توان به کپی پرینت، صحافی، سیمی کردن کتاب و جزوه، چاپ افست و … نیز اشاره کرد. این مجموعه بستری را فراهم کرده تا مشتریان برای ثبت سفارشات خود نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند. بلکه بتوانند از طریق وب سایت سفارش خود را با تمام جزئیات به ثبت برسانند و آن را درب منزل تحویل بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×