چرا پنجره Upvc
دکوراسیون

چرا پنجره upvc از پنجره آلومینیومی برتر است؟

خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ 5۰184

چرا پنجره upvc از پنجره آلومینیومی برتر است؟ یکی از سوالاتی که برای کاربران در نظر گرفته می شود، دلایل برتری درب و پنجره upvc از پنجره آلومینیومی است. برای بررسی این برتری و مقایسه بین این دو متریال ساخت پنجره با ما همراه باشید.

دلایل نصب انواع پنجره دوجداره چیست؟

پنجره ها علاوه بر زیبایی برای کاربرد های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از اصلی‌ترین عامل استفاده از درب و پنجره، کاهش مصرف انرژی و افزایش امنیت است.

در فصل زمستان نیاز به استفاده از سیستم های گرمایی و در فصل تابستان نیاز به استفاده از سیستم های سرمایشی خواهید داشت. امروز قصد بررسی تفاوت ها و مزایا و معایب انواع پنجره upvc و آلومینیومی را داریم. این دو متریال را از لحاظ ساختار، طراحی و هزینه های تولید و نصب بررسی خواهیم کرد.

درب و پنجره آلومینیومی چییست؟

یکی از متریال های رایج در درب و پنجره، پروفیل آلومینیوم بوده که جزء فلزات سبک و بادوام شناخته می شود. این درب و پنجره یراق آلات با کیفیت شناخته می شود و دارای تنوع رنگ بیشتر است.

با توجه به وزن سبک آن امروزه در ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد. انواع درب و پنجره آلومینیومی از لحاظ ساختار در دو نوع ترمال بریک و نرمال تولید می شود.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره های آلومینیومی ترمال بریک دارای لاستیک های پلی آمید بوده که بین جداره داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. این لاستیک توسط ماشین آلات به همدیگر دوخته می‌ شود. هدف از استفاده این لاستیک عایق بندی بهتر آن در مقابل حرارت و آلودگی های صوتی است. در نتیجه استحکام و عمر پنجره را افزایش می دهد.

پنجره آلومینیومی نرمال

پنجره های آلومینیومی نرمال همان ساختار را داشته اما تیغه پلی آمید ندارد و این نوع پنجره ها عایق کمتری نسبت به پنجره های ترمال بریک دارند. از لحاظ هزینه نیز پروفیل های پنجره آلومینیوم نرمال ارزان تر از پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک است.

در صورتی که قصد خرید انواع درب و پنجره لولایی بازشو، کشویی، درب و پنجره upvc و طراحی نمای ساختمان را دارید، می توانید به سایت نما گستر مراجعه نمایید.

پنجره های یو پی وی سی چیست؟

پنجره upvc دارای ساختار پلاستیکی فشرده و سخت بود و از ماده اولیه پلی وینیل کلراید ساخته می شود. این پنجره دارای ساختار نسوز بوده و برای ساخت درب و پنجره ها بهترین گزینه محسوب می‌ شود.

در ساختار پی ‌وی ‌سی از ماده روان کننده استفاده نمی‌ شود و از ویژگی‌های آن می توانیم به مقاومت آن در مقابل نور خورشید و مواد شیمیایی رطوبت و غیره اشاره نماییم. این ماده عایق بندی بسیاری داشته و برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و ورود گرد و غبار بهترین گزینه محسوب می شود.

چرا پنجره upvc از پنجره آلومینیومی برتر است؟

تا این بخش از مقاله به بررسی پنجره های آلومینیومی و upvc پرداختیم. از این بخش به بعد به صورت متمرکز به ویژگی های و مقایسه جزء به جزء پنجره های یو پی وی سی و آلومینیومی می پردازیم.

مقایسه عایق بندی پنجره ها

از لحاظ عایق بندی پنجره های یو پی وی سی عملکرد بهتری نسبت به درب وپنجره آلومینیومی دارد. پس در نتیجه می توان برای عایق بندی بهتر از پنجره ی upvc استفاده نمایید.

امنیت پنجره ها

از لحاظ امنیت قاب های آلومینیومی مقاومت بالایی در برابر شکستگی و بریدگی دارد. ساختار پنجره های یو پی وی سی مستحکم تر است. در صورت استفاده از شیشه های ضد ضربه تا حد قابل ملاحظه‌ای می ‌توانید مانع ورود افراد بیگانه به فضای داخلی شوید.

جمع بندی

پنجره upvc تنوع رنگی بالایی داشته اما پنجره های آلومینیومی تنوع رنگ محدودی دارد. پنجره های آلومینیومی از استحکام بالاتری در ابعاد بزرگ تر برخوردار خواهد بود. پنجره های یو پی وی سی و آلومینیومی در مقابل صوت، گرما، سرما، نفوذ گرد و غبار مقاومت دارد. از لحاظ حرارت و آتش سوزی مقاومت پنجره های یو پی وی سی بیشتر از پنجره های آلومینیومی خواهد بود.

برای بررسی موارد تخصصی در مورد برتری پنجره upvc از پنجره آلومینیومی با ما همراه باشید. همچنین در صورت این که قصد خرید محصولات و استفاده از خدمات ما از جمله پنجره لولایی، پنجره خم، تولید انواع درب و پنجره upvc، بازسازی و ترمیم درب و پنجره های قدیمی را دارید، با شماره های شرکت نما گستر تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×