Images 1702463707 657988Db33E74 Jpg
معرفی کسب و کار

چرا کابینت آشپزخانه کپک میزند؟ + چند روش پیشگیری و مقابله

آذر ۲۲, ۱۴۰۲ 6۰170

کپک در کابینت آشپزخانه ام دی اف به دلیل رطوبت و تهویه هوا نامناسب شکل می گیرد. اگر با کپک کابینت رو به رو شده باشید، احتمالا به دنبال راهکاری برای از بین بردن یا پیشگیری از آن هستید. بهتر است ابتدا عواملی که باعث ایجاد کپک می شوند را بشناسید تا بتوانید از شکل گیری آن جلوگیری کنید. در این مقاله قصد داریم تکنیک های پیشگیری و روش های از بین بردن کپک کابینت را بررسی و به شما معرفی کنیم.

Images 1702463707 657988Db33E74

عوامل موثر در کپک کابینت آشپزخانه

کابینت ها اغلب دارای روکشی هستند که از آنها در مقابل رطوبت و ضربه محافظت می کنند. با این حال، به مرور زمان ممکن است روکش آسیب ببیند و همین باعث ایجاد موقعیتی برای نفوذ رطوبت به هسته کابینت می شود. از آنجایی که کابینت ها در فضای آشپزخانه نصب می شوند، به طور مداوم تحت رطوبت و گرما قرار می گیرند و همین موضوع موقعیت را برای رشد کپک کابینت آشپزخانه ایجاد می کند.

عدم تهویه مناسب هوا نیز باعث گسترش کپک می شود؛ چرا که نبود تهویه مناسب باعث می شود تا رطوبت در فضای آشپزخانه باقی بماند.

گاهی اوقات نیز مسائلی مانند نشت لوله آب و سایر تجهیزات آشپزخانه باعث افزایش رطوبت در پشت دیوارهای کابینت و در نتیجه شکل گیری کپک می شوند.

نکته دیگر کیفیت کابینت است. همواره کابینت خود را از فروشگاه یا سازندگان معتبر خریداری کنید و از خرید کابینت های ارزان قیمت و نا مرغوب خودداری کنید. شاید در ابتدا قیمت ارزان آنها توجه شما را جلب کنند، اما در آینده می توانند هزینه های زیادی را به همراه داشته باشند. همچنین، به نحوه اجرا و نصب آن دقت کنید. اگر کابینت به درستی نصب نشده باشد، ممکن است باعث ایجاد شکل گیری کپک شود.

تکنیک های ساده برای پیشگیری

شما می توانید با توجه به چند نکته ساده از شکل گیری کپک کابینت آشپزخانه جلوگیری کنید.

  • رطوبت آشپزخانه را تحت کنترل داشته باشید. زمان پخت و پز از هواکش استفاده کنید. پس از شستشوی ظروف اطراف سینک و ظروف را خشک کنید.

  • در صورت نشتی آب، به سرعت آن را برطرف کنید.

  • به طور منظم آشپزخانه را تمیز کرده و کشوهای کابینت را هوا بدهید.

  • غذاها و خوراکی هایی که در کابینت نگهداری می کنید را بررسی کرده و به سرعت مواد خراب و فاسد را از محیط پاک کنید.

  • سطل زباله را به موقع تخلیه کنید.

  • کابینت ها را پس از تمیز کردن به خوبی خشک کنید.

  • فرش آشپزخانه را خشک و تمیز کنید و تا حد ممکن نم آن را برطرف سازید.

  • نصب کابینت را به افراد ماهر بسپارید تا در هنگام نصب صدمه و آسیب نبیند.

Images 1702463707 657988Db6E6B9

روش های از بین بردن کپک کابینت

کپک ها در بسیاری موارد سمی نیستند و به راحتی با محلول های پاک کننده می توان آنها را برطرف کرد. از محلول سرکه یا محلول های ضد قارچ استفاده کنید. دقت داشته باشید با یک بار تمیز کردن، ممکن است کپک پاک نشود؛ در نتیجه لازم است چندین بار این مرحله را تکرار کنید.

برای چوب های ام دی اف ابتدا محیط را کامل به وسیله پنکه یا سشوار خشک کرده و سپس با سمباده یا کاردک محیط را از کپک پاک کنید. حتما در هنگام انجام این کار، دستکش و ماسک استفاده کنید. از مواد محلول پاک کننده استفاده کرده و پس از اسپری، محیط را دوباره با سمباده تمیز کنید. در صورتی که کپک گسترش یافته باشد، این مراحل می توانند طاقت فرسا باشند. اگر پس از چندین بار پاک کردن، کپک ها پاک نشدند، پیشنهاد می کنیم حتما با متخصصان در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

تاثیر نصب و اجرای درست کابینت در کپک نزدن آن

بعد از سفارش کابینت آشپزخانه دقت داشته باشید اگر کابینت ها به درستی نصب نشوند، ممکن است مشکلاتی از جمله شکل گیری کپک رخ بدهد. در هنگام نصب کابینت سطح دیوار باید یکدست، صاف و خشک باشد. اگر سطح مرطوب باشد، ممکن است کابینت رطوبت را به خود جذب کرده و در نتیجه باعث شکل گیری کپک بشود.

در زمان نصب باید به خوبی درزگیری انجام شود. درزگیرها از مواد ضد آب ساخته می شوند و همین کمک می کند تا رطوبت به درون کابینت نفوذ نکند.

در زمان اجرای کابینت، بهتر است مسائل دیگر آشپزخانه نیز مد نظر قرار داده شود. نصب صحیح هود، شیرآلات و دستگاه های تهویه هوای مطبوع باعث می شوند تا در آینده مشکلاتی مانند کپک ایجاد نشوند.

Images 1702463707 657988Db72E86

نصب حرفه ای کابینت آشپزخانه با نیو دیزاین

با نصب کابینت های با کیفیت و مرغوب توسط یک گروه ماهر و حرفه ای، از مشکلاتی مانند شکل گیری کپک دور بمانید. مجموعه نیودیزاین با سال های تجربه در زمینه نصب و اجرای انواع کابینت های آشپزخانه و دکوراسیون داخلی منازل در این زمینه شما را یاری خواهد کرد. اجرای آشپزخانه خود را به گروه نیودیزاین بسپارید و در نهایت آشپزخانه ای تمیز و شیک تحویل بگیرید. شما می توانید در تمامی زمینه های نصب، اجرا و پاک سازی کابینت با مشاوران نیو دیزاین تماس بگیرید؛ راهکارهای حرفه ای دریافت کنید و آشپزخانه ای تمیز و زیبا داشته باشید. مشاوران این مجموعه همواره آماده پاسخگویی به شما هستند. برای ارتباط با متخصصان با شماره ۰۲۱۴۴۴۳۳۷۷۳ تماس گرفته یا به وب سایت رسمی https://newdesignm.com/ مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا کپک زدن کابینت آشپزخانه خطرناک است؟

بله، کپک زدن کابینت ها می تواند خطرناک باشد و مشکلاتی از جمله آلرژی، عفونت و آسم را ایجاد کند. همچنین، کپک باعث ایجاد بوی ناخوشایندی در آشپزخانه خواهد شد.

چگونه کپک کابینت آشپزخانه را از بین ببریم؟

منبع رطوبت را برطرف کنید. با محلول های تمیز محل را پاک کرده و با آب شسته و در نهایت محل را کامل خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×