نفوذ حشرات
معرفی کسب و کار

چگونه از نفوذ حشرات به خانه جلوگیری کنیم و آن ها را از بین ببریم؟

بهمن ۱۰, ۱۴۰۱ 5۱141

وجود حشرات موذی در خانه می تواند هم خطرناک و هم آزاردهنده باشد. به همین دلیل هیچ کس از این حشرات استقبال نمی کند.. بنابراین اگر هر گونه ای از حشرات موذی را در خانه و محل زندگی خود مشاهده کردید، باید به دنبال راه چاره برای از بین بردن آن ها باشید. اما بهترین کار این است قبل از آنکه این حشرات راهی به خانه شما پیدا کنند، به وسیله ی روش های مختلفی که در ادامه ذکر خواهد شد، جلوی نفوذ آن ها را بگیرید.

همه ما قبول داریم یکی از حشرات مزاحمی که در مناطق کثیف مانند سطل زباله یا سرویس بهداشتی وجود دارد سوسک است. مهمترین کاری که بعد از مشاهده این حشره باید انجام داد یافتن روش هایی برای از بین بردن سوسک و جلوگیری از نفوذ آن به درون خانه است.

روش های جلوگیری از نفوذ حشرات موذی به خانه

بهترین کاری که در این زمینه می توانید انجام دهید این است که تا حد امکان تمام درزها و شکاف های خانه را با گچ و سیمان بپوشانید. موریانه ها حشرات بسیار ریزی هستند که از درزهای کوچک به راحتی عبور می‌ کنند؛ بنابراین با درزگیری صحیح می توانید راه های موجود را مسدود کنید.

مگس ها و حشرات دیگری که پرواز می کنند در فصول گرم به دنبال راه فرار هستند. بهترین مکانی که این حشرات مزاحم می توانند در آن حضور داشته باشند خانه شماست. همواره سعی کنید تمام درب و پنجره ها را در ساعات مختلف روز که هوا روشن است ببندید. اگر احساس می کنید که با بستن درب و پنجره فضای خانه خفه می شود می توانید از توری استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که منافذ توری باید استاندارد باشد تا حشرات نتوانند از آن عبور کنند.

همچنین سوسک ها و سایر حشرات علاقه زیادی به محیط کثیف دارند. لذا تمیز نگه داشتن خانه و رعایت بهداشت یکی دیگر از روش های مختلفی است که برای جلوگیری از نفوذ حشرات مورد استفاده قرار می گیرد؛ بنابراین بعد از خوردن غذا باقی مانده مواد غذایی را در یخچال بگذارید و اگر مواد غذایی بر روی زمین ریخت مکان مورد نظر را قبل از حضور آزاردهنده حشراتی مانند مگس، سوسک و مورچه تمیز کنید.

نفوذ مورچه و موریانه در خانه

از بزرگترین حشرات مزاحم مورچه و موریانه است. زمانی که هوا گرم می شود در خانه به خصوص در آشپزخانه که مواد غذایی وجود دارد؛ شاهد تعداد زیادی مورچه و موریانه هستیم. حشرات موذی عامل انتقال بیماری های مختلف به انسان هستند و در محیط های کثیف زندگی می کنند.

نفوذ موریانه به خانه

اگر در خانه تان مورچه و موریانه مشاهده کردید توجه داشته باشید که وجود چند مورچه در یک مکان به این معناست در آن قسمت از خانه شما تعداد زیادی مورچه وجود دارد. لذا از بین بردن تک به تک مورچه هایی که مشاهده می کنید روش صحیحی برای مقابله با این حجم از حشرات مزاحم نیست. مورچه ها در همه قسمت های خانه پراکنده هستند بنابراین شما نمی توانید تک به تک آنها را از بین ببرید بلکه باید یک روش کلی را انتخاب کنید تا همه یکجا از بین روند.

روش های مختلفی برای جلوگیری از نفوذ و از بردن مورچه ها وجود دارد اولین روش این است که همیشه خانه را تمیز نگه دارید و از ریختن مواد غذایی هرچند کوچک بر روی زمین جلوگیری کنید. در حقیقت وجود مواد غذایی بر روی زمین زمینه نفوذ حشرات مختلف را به درون خانه ایجاد می کند. اما بعد از ورود آن ها به خانه اگر با تمیز کردن محیط به مرور از بین نرفتند باید از روش های مختلف سمپاشی استفاده کنید.

نفوذ پشه و ساس در خانه

یکی دیگر از حشرات مزاحمی که برای انسان ها بسیار آزاردهنده و خطرناک هستند با نام ساس شناخته می‌ شوند. این حشرات با چشم انسان مشاهده نمی شوند زیرا بسیار ریز و کوچک هستند. ساس ها بر روی لوازم خواب مانند تشک، پتو، بالشت و چوب تخت خواب و غیره می چسبند و در شب فعالیت زیادی دارند. این حشرات موذی در محیط خانه تکثیر می یابند و خواب راحت را از انسان می گیرند.

روش‌ های زیادی برای از بین بردن ساس وجود دارد که یکی از موثر ترین آن سمپاشی به وسیله ی تیم متخصص سمپاشی کاسپین است. اگر متوجه حضور این حشره مزاحم و آزاردهنده در خانه شدید اولین کاری که باید انجام دهید شستن لحاف، پتو و لباس ها با آب گرم است. البته استفاده از سرکه جهت جلوگیری از تخم ریزی ساس هم یکی دیگر از روش های خانگی می باشد. پشه ها یکی دیگر از حشرات ریزی هستند که با نیش زدن انسان را آزار می دهند.

از بین بردن ساس در خانه

حضور پشه در فضای بسته خانه به خصوص در شب اصلا خوشایند نیست؛ زیرا زمانی که صبح از خواب بیدار شوید متوجه دانه های قرمز سوزناک بر روی پوست تان می شوید. برای جلوگیری از نفوذ پشه درون خانه همه راه هایی که ممکن است این حشره از آن عبور کند و وارد خانه شود را ببندید‌ و از گذاشتن سطل و پلاستیک زباله درون خانه جلوگیری کنید.

سمپاشی یکی از راه های موثر برای از بین بردن حشرات موذی

اگر روش های مختلفی نظیر تمیز نگه داشتن خانه، بستن راه های ورود حشره و استفاده از روش های خانگی پاسخگو نبود؛ می توانید از سمپاشی استفاده نمایید. برای انجام سمپاشی ابتدا باید نوشته درج شده بر روی بسته‌ بندی آن را به خوبی بخوانید و مطابق با دستورالعمل آورده شده پیش بروید.

همانطور که وجود حشرات در خانه خطرناک می باشد. عدم رعایت دستورالعمل‌ های سمپاشی می‌ تواند خطر زیادی با خود در پی داشته باشد.‌ سمپاشی یکی از بهترین و موثرترین روش ها جهت جلوگیری از تکثیر حشرات و از بین بردن آنان است.

قبل از انجام سمپاشی، مواد غذایی و حیوانات خانگی و همه افرادی که در خانه زندگی می کنند را از خانه دور کنید. تمام پنجره ها و درها را به خوبی ببندید تا بعد از انجام این فرایند مجدد با حشرات رو به رو نشوید.

 

سخن پایانی

با گرم شدن هوا، سر و کله حشرات مزاحم به خصوص در محیط های مرطوب و گرم مانند سرویس بهداشتی پیدا می شود. وجود این حشرات درون خانه برای همه افراد بسیار آزار دهنده و خسته کننده است. روش‌ های مختلفی برای از بین بردن و جلوگیری از نفوذ حشراتی مانند مورچه، موریانه، ساس، مگس، سوسک و غیره وجود دارد. یکی از این روش ها انجام سمپاشی با توجه به دستورالعمل آورده شده بر روی بسته بندی آن است.

نکته ای که لازم است بدانید این است که، سمپاشی را باید به افراد متخصص سپرد؛ تا فرایند به خوبی انجام شود و بتوانید نتیجه ی لازم را مشاهده کنید. همچنین کار با افراد متخصص آسیب ها و خطرات ناشی از سمپاشی را کاهش می دهد. به همین دلیل ما سمپاشی کاسپین را به شما پیشنهاد می کنیم که یکی از بهترین تیم ها را برای سمپاشی منازل، سمپاشی سوسک، سمپاشی موش و … دارد.

تعداد دیدگاهها: ۱

  1. مهدی

    توصیه میکنم حتما سمپاشی انجام بدید
    سمپاشی کاسپین واقعا کارشون خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×