Images_1700654881_655Def2151Ba7
معرفی کسب و کار

چگونه ویزای فرانسه بگیریم؟

آذر ۴, ۱۴۰۲ 8۰175

ورود به هرکشور، مستلزم دریافت ویزای آن کشور است. فرانسه هم که یکی از کشورهای محبوب چه از لحاظ گردشگری و چه به عنوان مقصدی برای مهاجرت و اقامت دائم است، از این قاعده مستثنی نیست و برای ورود به خاک این سرزمین، باید اقدامات لازم جهت اخذ ویزای فرانسه را انجام دهید. اگر شما هم به هر دلیلی می‌خواهید به این کشور سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این متن را از دست ندهید. پیش از معرفی انواع ویزای فرانسه ، ابتدا مراحل آن را معرفی کرده‌ایم و پس از اعلام شرایط و مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توانید برای گرفتن وقت سفارت فرانسه اقدام کنید.

مراحل دریافت ویزای فرانسه

Images 1700654881 655Def2151Ba7

برای اخذ ویزای فرانسه، طی کردن مراحل زیر الزامی است و زمانی‌که تمامی اقدامات زیر را به درستی و بدون کم‌وکاستی انجام دادید، در صورتی‌که هیچ مشکلی نباشد، شانستان برای دریافت ویزا و اقامت این کشور، بسیار زیاد خواهد بود.

  1. پیش از هر اقدامی باید وقت سفارت فرانسه بگیرید؛ از این رو باید حتما وارد سایتFRANCE-VISAS  شوید.

  2. انتخاب نوع ویزا: در این مرحله به بخش Start your visa application بروید تا نوع ویزای مورد نیاز خود را بر اساس هدف سفر و طول مدت اقامت انتخاب کنید. برای مثال، شما باید بر اساس شرایط خود، یکی از انواع ویزای سرمایه گذاری در فرانسه، تحصیل، کار، بازدید از خانواده و دوستان یا گردشگری را انتخاب کنید.

  3. ایجاد حساب کاربری: در این مرحله باید اگر حساب کاربری ندارید، یک حساب ایجاد کنید و سپس تمامی اطلاعاتی که لازم را در سایت بارگذاری و ثبت کنید.

  4. تهیه مدارک مورد نیاز: برای درخواست ویزا، باید مدارک مختلفی را ارائه دهید، از جمله پاسپورت، عکس‌های پرسنلی، بلیت هواپیما، بیمه مسافرتی و اطلاعات مربوط به اقامت که این اطلاعات شامل مواردی همچون رزرو هتل یا نام و آدرس میزبان در صورتی که از آنها حمایت مالی دریافت می‌کنید. بعد از جمع‌آوری مدارک مورد نیاز و ترجمه آن‌ها خود را برای رزرو وقت مصاحبه آماده کنید.

  5. رزرو وقت مصاحبه: پس از اینکه موفق به ثبت‌نام شدید و مدارک لازم را جمع‌آوری کردید، باید از طریق سایت VFS Global وقت سفارت فرانسه را دریافت کنید. این کار بعد از آماده‌سازی مدارک مورد نیاز انجام می‌شود و پس از آن وقت مصاحبه در سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور خود را رزرو خواهید کرد. فراموش نکنید که در این مرحله باید هزینه‌های درخواست شده را پرداخت کنید.

  6. مصاحبه و ارسال مدارک: در روز مصاحبه، باید مدارک خود را به همراه پاسپورت ارائه کنید و به سوالات مطرح شده توسط مقامات فرانسوی پاسخ دهید. پس از این مرحله، باید منتظر تصمیم صدور یا ریجکت ویزایتان توسط مقامات فرانسوی باشید.  شما می‌توانید به صورت الکترونیکی برای پیگیری جواب مصاحبه اقدام کنید. اگر تمامی مراحل به خوبی و بدون هیچ ایرادی سپری شده باشد، قطعا ویزا برایتان صادر می‌شود.

  7. دریافت ویزا: در صورت تایید ویزای شما، پاسپورت شما با ویزای فرانسه به شما بازگردانده می‌شود.

درنظر داشته باشید که ممکن است مراحل و مدارک مورد نیاز برای هر نوع ویزا، متفاوت باشد و بر اساس شرایط مختلف مانند مدت‌زمان اقامت و هدف سفر، الزامات متفاوتی وجود داشته باشد. از این رو بهتر است با کارشناسان و متخصصان باتجربه در این حوزه مانند مجموعه مهاجرتی و قانونی پارسیس مشاوره کنید تا بهترین راهکارها را با توجه به شرایط و وضعیت شما، ارائه دهند.

انواع ویزای فرانسه

در فرانسه، انواع مختلف ویزا برای متقاضیان ورود اتباع خارجی به خاک این کشور ارائه می‌شود که هرکدام شرایط و مدارک خاص خود را دارد، این ویزاها عبارت‌اند از:

  • ویزای توریستی: این نوع ویزای کوتاه‌مدت برای افرادی است که به فرانسه برای بازدید تفریحی، تور یا ملاقات خانوادگی و دوستان سفر می‌کنند. مدت اعتبار این ویزا معمولا حداکثر ۹۰ روز است.

  • ویزای کاری: این نوع ویزا برای افرادی است که برای کار به فرانسه سفر می‌کنند. برای این نوع ویزا، اغلب نیاز است تا شرکت فرانسویی که شما برای آن کار می‌کنید، اعتبار شما را تایید کند. برخی هم برای تجارت و بیزینس قصد ورود به فرانسه را دارند که این ویزا برایشان صادر می‌شود و نهایتاً تا ۹۰ روز اجازه دارند در خاک این کشور اقامت کنند.

  • ویزای تحصیلی: این نوع ویزا برای افرادی است که می‌خواهند در فرانسه تحصیل کنند یا یک دوره آموزشی، دوره زبان، تحقیقات علمی و… را بگذرانند نیاز به این ویزا دارند. برای تحصیل در دانشگاه، باید شهرت دانشگاه یا مؤسسه آموزشی فرانسوی که شما برای تحصیل در آن ثبت‌نام کرده‌اید، تایید شود. باتوجه به شرایط شما، مدت اعتبار ویزا متغیر خواهد بود.

  • ویزای خانوادگی: این نوع ویزا برای افرادی است که می‌خواهند به فرانسه برای ملاقات با خانواده و دوستان سفر کنند. این ویزا برای اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان یا والدین اعمال می‌شود و کوتاه‌مدت است.

  • ویزای کوتاه مدت: این نوع ویزا برای افرادی است که به فرانسه برای شرکت در کنفرانس یا اجلاس یا به دلیل مسافرت کوتاه‌مدت برای کار تجاری سفر می‌کنند.

  • ویزای ترانزیت: مناسب افرادی است که بخواهند با هواپیما از کشوری به فرودگاه‌های بین‌المللی داخل فرانسه وارد شوند و در آنجا مدت‌زمانی را توقف کنند. در این صورت فرد فقط اجازه ورود به فرودگاه را دارد و نمی‌تواند وارد شهرهای فرانسه شود.

دلایل ریجکت شدن ویزای فرانسه

ممکن است به دلایل مختلفی ویزای فرانسه شما رد و درخواستتان ریجکت شود. اما برخی از دلایل معمول ریجکت شدن ویزای فرانسه عبارت‌اند از:

  • ارائه اطلاعات ناقص یا اشتباه؛

  • اثبات نشدن تمکن مالی یا حمایت مالی ناکافی؛

  • عدم تطابق شرایط شما با شرایط ویزای درخواستی؛

  • داشتن سوسابقه؛

  • عدم اعتبار کافی پاسپورت؛

  • عدم توانایی در اثبات درست و قابل قبول ِدلایل سفر به فرانسه به مقامات فرانسوی.

مشاوره اخذ ویزای فرانسه از موسسه مهاجرتی و حقوقی پارسیس

Images 1700654881 655Def2160047

همانطور که متوجه شدید، به دلایل مختلفی ممکن است ویزای شما توسط مقامات فرانسه ریجک شود. هرچند شما حق استفاده از روند تجدید نظر درخواست را دارید و می‌توانید آن را در سفارت یا کنسولگری فرانسه ثبت کنید، با این حال برای جلوگیری از احتمال ریجکتی ویزای فرانسه؛ راهکار موثرتر، مراجعه به موسسه مهاجرتی و حقوقی معتبر پارسیس است. متخصصان و وکلای حرفه‌ای پارسیس با سال‌ها سابقه درخشان و موفق در پرونده‌های مهاجرتی و اقامتی فرانسه و سایر کشورهای اروپایی و…، می‌توانند با بررسی دقیق شرایط و وضعیت شما، بهترین نوع ویزا را پیشنهاد کنند و با اطلاع از تمامی پیچ‌وخم‌های قانونی این کشور، شانس موفقیت شما را در اخذ ویزای فرانسه افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×