کاربردهای بی نظیر چمن مصنوعی که شاید نمی_دانستید! - تصویر 1
معرفی کسب و کار

کاربردهای بی نظیر چمن مصنوعی که شاید نمی‌دانستید!

آبان ۱, ۱۴۰۲ 1۰174

چمن مصنوعی را می‌توان یکی از بهترین شبیه سازهای چمن طبیعی جهت زیباسازی انواع محیط‌ها به خصوص زمین‌های بازی و حیاط در نظر گرفت. در ساختار چمن‌های مصنوعی تولید شده، از الیاف استفاده می‌شود که همین امر سبب جذابیت بیشتر محیط خواهد شد.

به‌ طوری که در زمان برخورد با این نوع چمن‌ها، تصور می‌کنید با چمن‌های طبیعی روبه‌رو هستید. چمن‌های مصنوعی امروزه کاربرد بسیار گسترده‌ای در میادین ورزشی، انواع محوطه‌های ساختمانی و حتی داخل خانه ها دارند.

شناخت بیشتر انواع چمن‌های مصنوعی و کاربرد آن سبب شده تا به‌ صورت خلاقانه‌تری از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه این محتوا جهت استفاده از چمن‌های مصنوعی به صورت کاربردی در محیط زندگی یا کار، ایده هایی تقدیم به شما خواهد شد. با ما همراه شوید.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی نوعی چمن مشابه با نوع طبیعی است که جهت پوشش انواع سطوح و ایجاد تنوع در انواع دکوراسیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از چمن‌های مصنوعی معمولا در نواحی که امکان رشد چمن طبیعی وجود ندارد یا فرد نمی‌خواد هزینه زیادی را متقبل شود، استفاده میکنند.

شاید آشنا ترین کارایی چمن مصنوعی، همانطور که می‌دانید در استودیوم‌های ورزشی، زمین‌های تنیس و مراکز تفریحی باشد و در تولید آن از انواع الیاف گوناگون استفاده می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • الیاف فیبریله: این الیاف‌ها به صورت برش‌های فیبری بسیار نازک بوده و در تولید این محصول، مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • الیاف مونوفیلامنت: الیاف مونوفیلامنت الیافی هستند که به صورت صاف و ایستاده، جهت مقاومت و استحکام بیشتر چمن‌های مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • الیاف مجعد: این الیاف‌ها به صورت مجعد و فر شده جهت افزایش پایداری و پر کردن انواع مصنوعی چمن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • الیاف ترکیبی: الیاف‌های ترکیبی، ترکیبی از سه الیاف فیبریله، مونوفیلامنت و مجعد است که در تولید انواع چمن‌های مصنوعی نقش اساسی دارد.

چمن‌های مصنوعی بهترین انتخاب جهت ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر در یک محیط هستند و با هزینه نگهداری اندک در مقایسه با چمن‌های طبیعی در محیط‌های پرتردد بهترین گزینه جهت استفاده شناخته می‌شوند.

همچنین شما می‌توانید بدون محدودیت از انواع مصنوعی این محصول، برای دیوار، تشکیل مجسمه‌های حیوانات چمنی و پوشاندن سطح خالی زمین استفاده کنید.

آشنایی با کاربردهای چمن مصنوعی

هنگامی که به محیط آزاد همانند پارک، باغ و اماکن تفریحی ورزشی وارد می‌شوید، اولین موردی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، چمن‌های آن محیط است. به علت هزینه بالای نگهداری چمن‌های طبیعی استفاده از انواع مصنوعی بهترین گزینه جهت زیباسازی مکان های گوناگون است. شما می‌توانید از چمن مصنوعی به صورت خلاقانه در انواع محیط‌ها استفاده کنید که برخی از این موارد را در ادامه آورده‌ایم.

فنس چمنی

یکی از راهکارهای جذاب‌تر کردن محیط، استفاده از چمن مصنوعی به صورت فنس‌های چمنی است. حتما دیده‌اید که در بالکن‌های منازل، رستوران‌ها و حتی بسیاری از محیط‌های شیک کافه‌ها فنس‌های چمنی تا چه میزان در زیبایی محیط تاثیر دارند.

فنس‌های چمنی متشکل از سیم چمن مصنوعی و شبکه مشبک هستند. در واقع فنس‌های چمنی یک سیستم حصار امنیتی نیز هستند که جهت حفظ حریم شخصی و زیبایی هر چه بیشتر انواع محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چمن مصنوعی برای دیوار

شاید فکر کنید که جهت ایجاد تنوع بر روی دیوار و همچنین پوشاندن عیوب دیوارها، استفاده از کاغذهای دیواری و رنگ تنها گزینه پیش روی شما است. این دیدگاه نادرست است، زیرا چمن مصنوعی برای دیوار یکی از راه‌های مقرون به صرفه بوده که به شما کمک می‌کند تا دیوار مد نظر خود را به جذاب‌ترین شیوه تزئین کنید.

چمن‌های مصنوعی، محصولاتی هستند که جهت زیبا سازی در دکور انواع دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهره‌گیری از این محصولات برای دکور محیط یک انتخاب فوق العاده بوده که سبب تمایز دکوراسیون‌ها نسبت به یکدیگر می‌شود و در نهایت فضایی آرامش‌بخش و زیبا را برای محل زندگی یا کار شما به ارمغان می‌آورند.

ساخت حیوانات تزئینی با چمن مصنوعی

B1512F90 9B18 4254 A3Fc E53Efef8562D

شاید فکر کنید که استفاده از چمن‌های مصنوعی در انواع محیط‌ها و دکوراسیون‌ها محدود است اما خوب است بدانید که شما می‌توانید به کمک چمن‌های مصنوعی، حیوانات جذاب و مصنوعی را ایجاد کرده و در مکان های گوناگون مدنظر خود استفاده کنید.

بهره‌گیری از چمن مصنوعی در ساخت حیوانات مختلف و استفاده از آن‌ها در محیط‌های بازی کودکان منجر به جذابیت آن محل و جلب توجه بسیاری از افراد می‌شود.

چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی که در مراکز ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید نسبت به گونه‌های تزئینی از خصوصیات دیگری برخوردار باشد. چمن‌های مصنوعی مراکز ورزشی از ضخامت و مقاومت بالاتری نسبت به گونه‌های تزئینی برخوردار هستند و همین امر منجر شده تا گزینه مناسبی جهت استفاده در مراکز پر تردد، به ویژه در مراکز ورزشی در نظر گرفته شوند.

چمن‌های مصنوعی به ‌ویژه چمن‌های مصنوعی ورزشی از الیافی برخوردار هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر ساییدگی در اثر دویدن‌های زیاد و برخورد با پا دارند. این ویژگی به‌ علت جلوگیری از سر خوردن و افتادن افراد در حین دویدن بر روی این چمن‌ها است.

جایگزین کردن انواع مصنوعی چمن به جای چمن‌های طبیعی تاثیر بسیار بالایی در حذف هزینه‌های گزاف نگهداری و آبیاری چمن برای یک مجموعه نیز دارد.

چمن مصنوعی برای اتاق کودک

چمن‌های مصنوعی امروزه کاربرد بسیار زیادی در زندگی هر فرد دارند. در محیط‌هایی که کودکان بازی می‌کنند، سطح زمین باید نرم باشد تا در صورت افتادن کودک روی چمن مشکلی برای وی رخ ندهد.

در کنار نرم بودن چمن، مقاومت بالا نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در صورتی ‌که از چمن مصنوعی برای محیط داخلی اتاق کودک استفاده می‌کنید، باید دقت داشته باشید که در برابر وسیله‌های سنگین و نوک تیز خراب نشود.

در صورتی‌ که می‌خواهید چمن مصنوعی اتاق کودک خود را نرم‌تر کنید، بهتر است هنگام نصب از پدهای مناسب استفاده کنید.

458990E8 Ad23 4748 Ab53 431B760F9F1B

قیمت و خرید چمن مصنوعی

کیفیت و همچنین مشخصه‌های محصول، تاثیر بسیار زیادی در افزایش قیمت چمن مصنوعی دارند. فاکتورهای زیادی در قیمت محصول تاثیرگذارند که برخی از آنها به ترتیب زیر هستند:

  1. ارتفاع نخ‌های به کار رفته شده
  2. نوع نخ استفاده شده
  3. میزان و جنس نخ به کار رفته
  4. ضخامت نخ‌ها
  5. نوع پوشش به کار رفته
  6. میزان تراکم بافت نخ

عواملی همچون عدم نیاز به مراقبت از چمن مصنوعی، عدم نیاز به آبیاری و آفت کشی، عدم نیاز به نیروهای انسانی و عدم نیاز به دستگاه چمن زنی سبب شده تا افراد در هنگام خرید، بیشتر از انواع مصنوعی این محصول استقبال کنند تا انواع طبیعی.

به علت بالا رفتن تقاضای افراد مبنی بر تهیه چمن‌های مصنوعی، انواع چمن‌های مصنوعی تولید و عرضه شده است. شناخت کارآیی هر چمن به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید، خریدی بهتر و منطبق با سلیقه خود تجربه کنید. شما می‌توانید با چمن مصنوعی، طبیعت را به خانه دعوت کنید .

سخن پایانی

چمن مصنوعی امروزه بیشترین استفاده را در انواع طراحی‌های محیط باز دارد. تهیه این محصول از فروشگاه‌های معتبر بسیار مهم است و تاثیر بسیار بالایی در افزایش طول عمر چمن دارد. در همین راستا فروشگاه آنلاین و معتبر خانه چمن با ارائه انواع مصنوعی چمن باکیفیت در طراحی‌ها و زیبایی هر چه بیشتر محیط نقش اساسی دارد.

فروشگاه خانه چمن در سال ۱۳۹۶ در حوزه واردات و پخش انواع چمن‌های مصنوعی فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه تنها در حوزه فروش نوع مصنوعی چمن فعالیت نمی‌کند بلکه به بالا بردن دانش مشتری قبل از خرید چمن مصنوعی کمک بسیار زیادی می‌کند.

کارشناسان باتجربه خانه چمن در زمینه علوم پلیمری که مواد اولیه تشکیل دهنده چمن مصنوعی است از تحصیلات عالیه برخوردار بوده و در هنگام خرید در کنار شما هستند تا در زمینه خرید این محصول از لحاظ کیفی و عملیاتی بیشترین کمک را کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×