معرفی کسب و کار

کلیدی ترین نکات در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خوب

بهمن ۸, ۱۴۰۲ 4۰57

دستگاه تصفیه آب از ابتدا تا کنون دست خوش تغییرات زیادی شده است و فیلترها و قطعات آن به مرور زمان تغییر زیادی داشته اند و از نظر کیفیت و کارایی بهتر شده اند. در این مقاله گروه آبرسان تهران اطلاعات مفیدی راجع به نکات کلیدی خرید دستگاه تصفیه آب در اختیار شما قرار می دهد. با ما باشید.

مطمئناً هنگامی که شما این مقاله را می خوانید به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب خانگی هستید و شاید نمی دانید که چه مدل دستگاه تصفیه آب خانگی را باید خریداری کنید و قیمت آن را نیز نمی دانید.

ما شما را راهنمایی می کنیم تا با دانستن چند نکته ساده، بهترین مدل دستگاه تصفیه آب خانگی را با بهترین قیمت خریداری کنید.

می خواهیم از ابتدا شروع کنیم و در مورد انواع دستگاه تصفیه آب قابل استفاده در خانه و مدل های مختلف آن صحبت کنیم و شما را در مورد خرید بهترین و مناسب ترین دستگاه آب شیرین کن راهنمایی کنیم.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی همانطور که از نامش پیداست وسیله ای است که باید آب را بصورت کامل تصفیه کند و مواد زائد و سمی درون آب را که برای بدن مضر است را از آب حذف کند و اینکه این دستگاه در مقیاس خانگی و کوچک می باشد که از آن می توان بصورت شخصی در منزل از آن استفاده نمود.

دستگاه تصفیه آب از ابتدا تا کنون دست خوش تغییرات زیادی شده است و فیلترها و قطعات آن به مرور زمان تغییر زیادی داشته اند و از نظر کیفیت و کارایی بهتر شده اند. دستگاه های تصفیه آب می توانند هر نوع آبی را تصفیه کنند و آبی قابل شرب و سبک را به شما تقدیم کنند و در اختیار شما بگذارند.

مدل ها و برندهای زیادی تا به امروز به بازار تصفیه آب آمده اند و این باعث شده تا تنوع زیادی در این بازار بوجود آید. به دلیل پایین آمدن کیفیت هر روز تقاضای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی بیشتر می شود.

شاید تا چند سال قبل کسی از مزیت های دستگاه تصفیه آب اطلاعی نداشت اما با گذشت زمان و خوبی دستگاه تصفیه آب توسط خود مشتریان این دستگاه پر کاربرد به دیگران معرفی شد بطوریکه تا به امروز کمتر کسی است که دستگاه تصفیه آب را نشناسد و از مزیت های آن خبر نداشته باشد.

برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی ابتدا باید بدانید که دستگاه تصفیه آب خانگی چیست و چه کارایی دارد و دستگاه تصفیه آب خانگی را برای چه منظوری می خواهید خریداری کنید؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دستگاه تصفیه آب دستگاه های است که می تواند با تعدادی فیلتر که با استفاده از یکسری مواد به روش فیزیکی و شیمیایی مواد و املاح مضر و سمی درون آب را به خوبی حذف کند و آب سبک به شما بدهد.

دستگاه تصفیه آب را می توان برای تصفیه هر نوع آب به کار برد و با استفاده از این دستگاه آب قابل شرب تولید کرد.

دستگاه تصفیه آب دستگاهی است که به روش اسمز معکوس است که در این مدل دستگاه تصفیه آب یک بغیر از فیلترهای مواد شیمیایی، یک فیلتر ممبران وجود دارد که می تواند آب را با دقت بسیار بالا تصفیه کند.

اندازه فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب در مقیاس نانو است که با داشتن منافذ بسیار ریزی که دارد املاح غیر قابل شرب را از آب حذف کند.

دستگاه های تصفیه آبی که فیلتر ممبران را داشته باشند می تواند آب سبک و خوبی را به شما تحویل دهند اما دستگاه هایی که این فیلتر را ندارند فقط می توانند آب را به صورت ساده تصفیه کنند و نباید از این مدل دستگاه های تصفیه آب انتظار داشت که آب را کامل تصفیه کنند.

دستگاه تصفیه آب خوب چه ویژگی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خوب اما و اگرهای بسیاری دارد چرا که خرید یک دستگاه تصفیه آب خوب مانند دیگر وسایل منزل راحت نیست و خرید دستگاه تصفیه آب خوب و با کیفیت نیاز به تحقیق بسیار دارد چرا که اگر بدون تحقیق اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب کنید ممکن است دستگاه تصفیه آب بی کیفیت بخرید که مطمئناً ضرر خواهید کرد.

دستگاه تصفیه آب Cck

در بازار امروز به دلیل رقابتی که بر سر فروش دستگاه تصفیه آب وجود دارد و در کشور ما متاسفانه همیشه مشتری جنس ارزان تر را انتخاب می کند فروشندگان بسیاری برای فروختن دستگاه تصفیه آب برند خود از قطعات بی کیفیت استفاده می کند و مشتری نیز بدون اطلاع از این موضوع جنس بی کیفیت را انتخاب و خریداری می کند و دچار ضرر و زیان زیادی می شود.

برای خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی خوب این نکته را در نظر بگیرید که یک تصفیه آب خانگی خوب باید سه ویژگی مهم را داشته باشد:

دارا بودن قطعات با کیفیت

دارا بودن فیلتر با کیفیت

دارا بودن خدمات پس از فروش خوب

اگر دستگاه تصفیه آبی را که شما می خرید از نظر کیفیت قطعات در حد مطلوبی نباشد این قطعاً به ضرر شما خواهد بود به این دلیل که دستگاه تصفیه آب بر اثر کارکرد به مرور زمان دچار فرسودگی و خرابی زود تر از موعد می شود و از بین می رود.

قطعات با کیفیت باید حداقل یا بیشتر از ۵ سال کار کنند اما برخی از دستگاه های تصفیه آب زود تر از این زمان دچار خرابی و فرسودگی می شوند و شما مجبور خواهید بود تا برای درست کردن دستگاه تصفیه آب خود هزینه های زیادی بکنید تا دستگاه تصفیه آب شما مانند سابق کار کند.

از طرفی قطعات دستگاه تصفیه آب نیز باید از مواد بهداشتی ساخته شده باشند.

برخی از قطعات دستگاه تصفیه آب از مواد پلاستیکی تولید می شوند مانند هوزینگ های فیلتر که اگر از مواد پلاستیکی بهداشتی تولید نشوند بر اثر مرور زمان دچار بوگرفتگی و بد طعمی می شود و کیفیت آب تولیدی پایین می آید.

هر روز بر دانش ساخت وسایل گوناگون اضافه می شود و روش های جدیدی برای تولید محصولات بوجود می آید اگر قطعات تولیدی دارای کیفیت بالا نباشند و بسرعت خراب شوند شما مجبورید که هر سال برخی از قطعات دستگاه تصفیه آب مانند پمپ آب، ترانس و یا هزینگ ها را تعویض کنید.

در این زمان می بینید که به اندازه قیمت یک دستگاه تصفیه آب خوب هزینه کرده اید اما دستگاه بی کیفیت خریده اید. پس با کمی تحقیق در مورد دستگاه تصفیه آب خرید خوبی خواهید داشت و هرگز دچار ضرر نخواهید شد.

دستگاه تصفیه آب خوب

دومین مسئله این است که دستگاه تصفیه آب خوب در کنار داشتن قطعات با کیفیت باید حتماً از فیلترهای خوب و با کیفیت برخوردار باشد.

عمل تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب توسط فیلترها انجام می شود و فیلترها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا دقت تصفیه آب بالا رود و کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه آب مطلوب باشد.

فیلترهای دستگاه تصفیه آب به روش فیزیکی و شیمیایی آب را تصفیه می کنند.

دو فیلتر در دستگاه تصفیه آب ( فیلتر پلی پروپیلن فیلتر اول دستگاه و فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب ) به روش فیزیکی آب را تصفیه می کنند یعنی فقط مواد داخل آب را بصورت فیزیکی از آب جدا می کنند و چهار فیلتر دیگر ( فیلتر کربن اکتیو، فیلتر کربن گرانول، فیلتر پست کربن ) آب را بصورت شیمیایی تصفیه کنند. این چهار فیلتر با استفاده از مواد کربنی می توانند مواد سمی درون آب را جذب و یا از آب حذف کنند.

مواد کربنی درون این چهار فیلتر را می توان از هر ماده ای تولید کرد اما مقدار و قدرت جذب مواد گوناگون درون آب در هر ماده ای متفاوت است.

اکثر مواد کربنی درون فیلترها از ذغال سنگ و یا مواد گیاهی تولید می شود که ذغال سنگ نمی تواند مواد درون آب را بخوبی و با قدرت زیاد جذب کند اما مواد کربنی که از مواد گیاهی یا طبیعی تولید می شوند می توانند تا ۹۰ درصد مواد درون آب را بخوبی جذب کنند و هیچ نوع تاثیر منفی بر روی آب نمی گذارند.

کربنی که از مواد گیاهی تولید می شود به دلیل این که از مواد طبیعی تولید می شود هیچ ماده ای به آب اضافه نمی کنند و برای بدن نیز ضرر ندارند اما موادی مانند ذغال سنگ علاوه بر اینکه قدرت پایینی در جذب مواد دارند ممکن است مواد خطرناکی مانند جیوه و یا سرب به آب اضافه کنند.

برای تولید کربن گیاهی از موادی مانند پوست نارگیل، پوست پسته و پوست بادام استفاده می کنند که با حرارت دادن به این مواد، انها را به ذغال تبدیل می کنند و سپس با اضافه کردن موادی مانند نیتروژن و اکسیژن به این مواد، کربن تولید شده را فعال می کنند.

از کربن فعال نیز در صنعت استفاده فراوانی می شود و این ماده به عنوان جذب کننده مواد آلاینده در صنعت استفاده می شود.

در آخر نیز باید به این نکته توجه کنید که بهداشتی بودن تمام فیلترها و مواد درون آنها به دلیل اینکه دستگاه تصفیه، آب شرب تولید می کند بسیار لازم و ضروری است در غیر این صورت ممکن است برای سلامتی شما خطر آفرین باشد.

خدمات پس از فروش دستگاه های تصفیه آب بسیار مهم است همانطور که کیفیت قطعات و فیلترهای دستگاه تصفیه آب بسیار مهم است، خدمات پس از فروش فروشنده نیز برای مشتری مهم است.

اگر شما حتی بهترین دستگاه تصفیه آب موجود در بازار را خریداری کنید اما اگر از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار نباشد آن دستگاه تصفیه آب برای شما کارایی قابل چندانی نخواهد داشت.

بهترین دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب از زمانی که نصب می شود شروع به جذب مواد درون آب می کند تا آب را تصفیه کند و بعد از مدتی نیاز به تعویض برخی از فیلترها دارد اما اگر شما در بازار فیلترهای دستگاه مورد نظر را پیدا نکنید و مجبور شوید از فیلتر های متفرقه استفاده کنید ممکن است دستگاه آب را بخوبی تصفیه نکند و انتظار شما را برطرف نکند.

از طرف دیگر قطعات دستگاه تصفیه آب ممکن است دچار مشکل شوند و باز هم شما نتوانید قطعات دستگاه مورد نظر را پیدا کنید در این زمان شما مجبور می شوید یا از قطعات غیر اصل استفاده کنید و یا دستگاه تصفیه آب خود را تعویض کنید که تمام اینها برای شما ضرر و زیان در پی خواهد داشت.

پس قبل از خرید دستگاه تصفیه آب حتما در مورد خرید دستگاه تصفیه آب از چندین فروشنده تحقیق کنید و بهترین مارک تصفیه آب را بپرسید.

دستگاه های تصفیه آب زیادی در بازار هستند که از سال های قدیم تا به امروز در بازار موجود بوده اند و مشتری از خرید آنها راضی بوده است.

تمام این مدل های دستگاه تصفیه آب که چندین سال است در بازار موجود هستند و به دلیل کیفیت بالا بر سر زبان ها افتاده اند قیمت به نسبت بالایی دارند می توان گفت که هر گرانی بی دلیل نیست چرا که برای تولید قطعات و دستگاه با کیفیت باید از مواد اولیه با کیفیت استفاده نمود که تمام اینها هزینه دارد.

خرید دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خوب باید دارای برخی مشخصات باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

دستگاه تصفیه آب خوب باید دارای سیستم اسمز معکوس باشد یعنی دارای فیلتر ممبران باشد.

فیلتر ممبران یک فیلتر بلند با طول ۱۰ اینچ است که اکثراً به رنگ آبی و در باقی اوقات به رنگ سفید، طلایی و قرمز است. اما رنگ فیلتر ممبران مهم نیست و کیفیت فیلتر ممبران بسیار مهم است.

در دنیا برندهای گوناگونی از فیلتر ممبران وجود دارد که در اکثر اوقات بغیر از برندهای چینی که مشخص نیست تحت چه استانداردی تولید می شوند برندهای خوبی از فیلتر ممبران وجود دارد که بسیار با کیفیت هستند مانند برند فیلمتک که آمریکایی است و در کشورهای هند و تایوان تولید می شود، برند تورای ژاپن،Asprine ، Pantair که این فیلتر هم در کشور تایوان تولید می شود.

فیلتر ممبران بصورت یک رول پیچیده شده بدور یک لوله پلی اتیلنی می باشد که دارای تعدادی لایه است و از ۱۱ لایه شروع می شود و تا ۱۵ لایه برای دستگاه تصفیه آب خانگی ادامه می یابد.

تعداد لایه های مختلف این فیلتر برای آب با سختی مختلف است بطوریکه برای آب های نسبتا خوب با سختی پایین از فیلتر ممبران ۱۱ لایه استفاده می کنند و برای آب های معمولی با سختی متوسط و تا ۱۰۰۰ PPM از فیلتر ممبران ۱۳ لایه و برای آبهای خیلی سخت و تا سختی ۳۰۰۰ PPm از فیلتر ممبران ۱۵ لایه استفاده می کنند.

البته از فیلتر ۱۵ لایه در آبهای معمولی هم می توان استفاده کرد اما با این کار هزینه خود را بالا می برید.

وجود این فیلتر در دستگاه تصفیه آب اهمیت زیادی دارد به این دلیل که بیشتر املاح و مواد درون آب مانند رسوبات آب و آهک، نیترات درون آب و حتی میکروب و باکتری توسط این فیلتر گرفته می شود.

در صورت نبودن این فیلتر در دستگاه تصفیه آب از خرید آن دستگاه خودداری کنید به این دلیل که آب را بصورت کامل نمی تواند تصفیه کند و فقط پول خود را دور ریخته اید.

هزینه دستگاه تصفیه آب

مسئله دومی که باید در نظر بگیرید این است که قطعات دستگاه تصفیه آب ساخت کدام کشور است.

کارخانه های زیادی در دنیا قطعات دستگاه تصفیه آب تولید می کنند و این قطعات دارای کیفیت های مختلفی هستند برخی از این قطعات دارای کیفیت فوق العاده بالایی هستند و برخی دیگر از کیفیت پایین.

بیشتر دستگاه هایی که در ایران و بخصوص در سایت های اینترنتی با قیمت پایین به فروش می روند اکثراً ساخت ایران و چین هستند.

قطعات ساخت ایران در کارخانه معصومی در قم تولید می شود و در سال های قبل از کیفیت بالایی برخوردار بودند اما به دلیل انحصار این محصول در اثر تحریم ها و شرایط سخت واردات قطعات دستگاه تصفیه آب، این کارخانه تصمیم به تولید قطعات با کیفیت پایین تر و قیمت کمتر گرفت و اکثر مردم به دلیل گران بودن دستگاه های تصفیه آب با کیفیت تایوانی مانند دستگاه تصفیه آب فلاکستک و دستگاه تصفیه آب آکواجوی، مجبورند تا دستگاه های تصفیه آب و قطعات بی کیفیت تصفیه آب را خریداری نمایند.

کیفیت محصولات تولید ایران بقدری افت پیدا کرده است که کارکرد قطعات دستگاه تصفیه آب مانند پمپ آب، مخزن تصفیه آب و ترانس دستگاه نیز حداکثر یکسال و حتی ممکن است در برخی از موارد کمتر از این مقدار باشد.

اما قطعات چینی که در بازار موجود است به دلیل اینکه قطعات بی کیفیت و درجه پایین چینی به ایران وارد می شود نیز مانند قطعات ایرانی از کیفیت پایینی برخوردار هستند اما باز در مورد قطعات چینی نمی توان گفت که صد در صد قطعات چینی بی کیفیت هستند و برخی از وارد کنندگان نیز قطعات با کیفیت چینی را به داخل کشور وارد می کنند.

اما دستگاه های تصفیه آب و قطعاتی که از کشور تایوان وارد ایران می شوند به دلیل اینکه در تایوان فقط محصولات درجه یک و دو تولید می شود و تایوان عضو سازمان جهانی تجارت است و باید محصولاتی با استانداردهای جهانی تولید کند به همین دلیل است که باعث می شود تا محصولات تولیدی در کشور تایوان از کیفیت خوب و در برخی موارد از کیفیت جهانی و بالاتر از حد استانداردهای تعریف شده باشد .

بنابراین پیشنهاد ما به شما مشتریان محترم خرید دستگاه تصفیه آب با کیفیت و برندهای معتبر موجود در بازار است.

شرکت آبرسان تهران با سالها تجربه در زمینه فروش انواع دستگاه تصفیه آب بهترین ها را برای شما به ارمغان می آورد. فقط کافیست با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید و در مورد خرید تصفیه آب خوب راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×