گرانترین بازیگران دنیا
هنرمندان

گرانترین بازیگران دنیا – گرانترین های هالیوود

آذر ۲۶, ۱۴۰۲ 7۰490

قطعا ورود به سینما و تبدیل شدن به یک بازیگر موفق و یک ستاره کار راحتی نیست، اما کسانی که در این صنعت هنرنمائی می‌کنند، می‌توانند مبالغ عجیبی را برای خود به دست آورند. ستارگانی که در این صنعت رشد می‌کنند دارای طرفداران زیادی هستند زیرا معمولا مخاطبان پول خود را برای فیلمی هزینه می‌کنند که میدانند ستاره های بزرگ و مشهور سینما در آن نقش آفرینی می‌کنند در نتیجه کارگردانان نیز برای آثار خود به سراغ این هنرمندان می‌روند. طبیعتا بازیگران معروف و بزرگ برای بازی در هر اثری، دستمزدهایی بالایی را تقاضا میکنند. نکته اینجاست که هرسال دستمزدهای برترین بازیگران هالیوود روبه رشد و ارتقا است و قطعا وجود این دستمزدهای هنگفت برای بازی در آثار سینمایی، امر بسیار عجیبی نیست. در حقیقت زمانی که بازیگران از استعداد و ویژگی‌هایی ظاهری و کاریزماتیک خود برای جذب مخاطبان به تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها استفاده می‌کنند، توقع دریافت دستمزدی عادلانه را نیز دارند پس دستمزد های زیادی که شنیده می‌شود چنان قابل توجه نیست. گاهی برخی بازیگران تلاش می‌کنند که در سال در تعداد فیلم های کمتر اما در عین حال با کیفیت تر نقش آفرینی کنند تا بتوانند نام خود را در آثار ویژه سینما جای دهند. این کار آنها باعث میشود در اکثر کارهای پرطرفدار بازی کرده و درآمد خوبی نیز کسب کنند.

گرانترین بازیگران زن دنیا

در دنیای سینما و از جمله بازیگران زن زیادی وجود دارند که با نقش‌های ماندگار خود توانسته‌اند به جایگاه ویژه‌ای دست پیدا کنند. که قطعا تعداد زیادی از آنها دستمزدهای سنگینی را نیز دریافت می‌کنند. در سال‌های گذشته برتری بازیگران نسبت به یکدیگر صرفا بر اساس زیبایی آنها صورت می‌گرفت، اما در سال‌های اخیر و ایجاد جنبش‌های مختلف زنان، برای انتخاب بهترین بازیگر زن دیگر از معیار زیبایی به عنوان معیار اصلی استفاده نمی‌شود. البته باید توجه داشت که این ویژگی همچنان جزو معیار های این موضوع هست اما تکنیک، قدرت بازیگری، آمادگی جسمانی، فن بیان و زبان بدن در رده‌های بالاتر و مهم‌تری برای انتخاب یک هنرپیشه زن قرار دارند. گاهی گفته می‌شود بازیگران زن فقط به علت زیبایی نقش دریافت می‌کنند اما امروزه اینگونه نیست و تجربه ثابت کرده‌است که هالیوود دارای بازیگران زن توانمندی است که علاوه بر زیبایی دارای ویژگی های عالی هستند.

D3Befb73 Dfc0 4E24 Abfd 657C83005B1Aآنیا تیلور-جوی

بازیگر ۲۶ ساله که برای هنرنمایی در سریال گامبی وزیر به شهرت خوبی رسید، در حال حاضر برای پروژه جدید خود یعنی فیلمmad max2، ۱.۸میلیون دلار دریافت کرده است. این فیلم قرار است در سال ۲۰۲۴ اکران شود.

جیمی لی کرتیس

این بازیگر امریکایی که ۶۴ ساله است، برای بازی در فیلم “همه چیز همه جا به یکباره” مورد تحسین قرار گرفت و به همین دلیل برای تکرار همان نقش در فیلم پایان هالووین، که آخرین قسمت از این سری فیلم است ، ۵/۳ میلیون دلار دریافت کرده است.

امیلی بلانت

او برای آخرین بازی خود در فیلم جنگی اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان، یک چک ۴ میلیون دلاری دریافت کرده است. او یک هنرپیشه ی ۳۹ ساله ی بریتانیایی است.

زندیا

او در فیلم‌های موفقی مانند Dune و Euphoria حضور داشته است. این هنرپیشه ۲۶ ساله امریکایی برای بازی در پروژه جدید خود یعنی فیلم چلنجر یک چک ۱۰ میلیون دلاری دریافت کرده است.

مارگو رابی

فیلم گرگ وال استریت به کارگردانی مارتین اسکورسیزی پروژه‌ای بود که او را به شهرت جهانی رساند. مارگو رابی ۳۲ ساله که اهل استرالیا میباشد برای بازیگری در فیلم باربی با دستمزدی حدود ۵\۱۲ میلیون دلار به پردرآمدترین زن هالیوود در سال ۲۰۲۲ تبدیل شد.

گرانترین بازیگران مرد هالیوود

بسیاری معتقدند که فیلم‌سازی علاوه بر هنر، یک صنعت پردرآمد است. آن‌ها معتقدند که بسیاری از بازیگران توانستند در این راه دستمزدهای هنگفتی دریافت کنند. در ادامه به برخی از بازیگران مرد پر درآمد در حیطه سینما اشاره می‌کنیم.

رابرت پتینسون در نقش ادوارد کالن

629D5Dc5 799C 4Ac5 Aef4 818665Ecddc2معمولا ارقام دقیقی در مورد دستمزد او برای نقش‌هایش فاش نشده‌اند، اما احتمالات نشان می‌دهند که پتینسون حدود ۷۰ میلیون دلار از این مجموعه فیلم درآمد داشته است. این رقم شامل حدود ۲ میلیون دلار برای فیلم اول و حدود ۱۲ میلیون دلار برای هر کدام از فیلم های دوم و سوم است.

کریس همسورث در نقش ثور

نشانه ها حاکی از آن است که همسورث برای بازی در نقش خدای تندر حدود ۸۰ میلیون دلار و یا حتی بیشتر دستمزد دریافت کرده است. این موضوع درحالی است که او نخستین بار در سال ۲۰۱۱ فقط ۱۵۰۰۰۰ دلار دستمزد دریافت کرده‌است که بعدها این مبلغ به ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار رسید.

50C3Dd80 960A 45B7 A2C4 Ec97F13C31Ddدنیل رادکلیف در نقش هری پاتر

او برای نخستین فیلم از این مجموعه یک میلیون دلار و سپس به ۶ میلیون دلار برای قسمت «هری پاتر و زندانی آزکابان» رسید. همچنین او در نهایت به ۲۴ میلیون دلار برای فیلم یکی مانده به آخر دریافت کرد. فیلم پایانی که دارای دو قسمت بود با دستمزد ۵۰ میلیون دلاری روبرو شد. در نهایت می‌توان گفت که مجموع درآمد رادکلیف از مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» چیزی حدود ۹۵.۶ میلیون دلار بوده‌است. همچنین او در چند فیلم پرخرج تاریخ دیگر نیز بازی کرده است.

دنیل کریگ در نقش بنوآ بلان

سال ۲۰۱۹ بود که در فیلم کمدی معمایی ساخته ریان جانسون به نام «Knives Out» نقش کارآگاهی به نام بنوا بلان را بازی کرد. درحالی که دستمزد او برای اولین فیلم از این مجموعه گفته نشده است، اما مجموع دستمزد او برای این مجموعه چیزی حدود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

تام کروز در نقش پیت ماوریک میچل

ابتدا در سال ۱۹۸۶ بود که او در فیلم اکشنی به نام «تاپ گان» به عنوان خلبان جنگنده برای نیروی دریایی ایالات متحده بازی کرد. او سپس در سال ۲۰۲۲ برای فیلم «Top Gun: Maverick» که ادامه فیلم قبلی است به این فیلم بازگشت و دوباره نقش خود را بازی کرد. تام کروز برای نقشش در قسمت دوم دستمزد زیادی دریافت نکرد، اما فراردادی نیز داشت که در آن قید شده بود به او سهمی از فروش بلیط داده‌ می‌شود. در نهایت با فروش چیزی بیش از ۱.۱ میلیارد دلار این فیلم و همچنین برنده شدن چندین نامزدی اسکار، حدودا تخمین زده‌ می‌شود که این بازیگر در مجموع مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای این فیلم درآمد کسب کرده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×