انواع ظروف بلوری مورد نیاز برای منزل

بلور، یکی از گزینه‌های دوست‌داشتنی خانم‌ها برای تزئین یا استفاده روزانه است . ممکن است از خود بپرسید که دلیل محبوبیت بلور در میان افراد چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که شفافیت، شکیل بودن در کنار بی‌ضرر بودن این ظروف باعث شده که هیچ زیانی نداشته باشند‌. خوشبختانه در کشور ما کارخانه‌های بلورسازی فراوانی وجود دارد که در سطح جهانی معتبر هستند.

کاربرد و مزایای ظروف بلوری در منزل

ظروف بلوری یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزئین و زیبا کردن منزل شما هستند. معمولا از این ظروف در بوفه و کمدها برای زیبا کردن آن‌ها استفاده می‌شوند. علاوه‌بر این به‌دلیل شفافیت بلورها گزینه بسیار مناسبی برای تهیه لیوان هستند. به‌دلیل مقاومت بالایی که در پروسه تولید این محصولات اتفاق افتاده، برخی از انواع بلورها امکان‌ قرارگرفتن در فر و مایکروفر را دارند. به‌دلیل بی‌ضرر بودن شیشه‌ استفاده از بلور برای خوردن و آشامیدن بسیار مناسب است‌.

بلورها قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به ظروف چینی دارند و از این حیث گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای برای خانواده‌های کم درآمد محسوب می‌شوند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی ظروف شیشه‌ای با وزن سبک تولید می‌شوند که برای پذیرایی کردن کاملا مناسب هستند‌. این ظروف دارای حباب و موج نیستند و ظرافت بیشتری دارند.

انواع ظروف بلوری پرکاربرد در منزل

حال که با مزایای ظروف بلور آشنا شدید بهتر است با چند نمونه از بهترین و پرکاربردترین بلورهای موجود در بازار را آشنا می‌شویم:

میوه خوری

این ظروف بلوری یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرو کردن میوه‌های کوچک و بزرگ هستند. استفاده از آن‌ها باعث می‌شود که همه قسمت‌های میوه‌ها به‌خوبی نمایش داده شود‌. میوه خوری بلور به دو صورت پایه‌دار و بدون پایه موجود است که می‌توان برحسب سلیقه از آن‌ها بهره ببرید.

18D8F5F0 Ce59 43Fd B968 D36447835031

شیرینی خوری

ظروف بلور به‌دلیل انعکاس نور، شفافیت خیره‌کننده‌ای دارند‌. استفاده از آن‌ها برای سرو کردن انواع شیرینی‌ها مانند کیک، بیسکویت و انواع شیرینی‌ها بسیار مرسوم است. شیرینی خوری بلوری نیز به صورت پایه‌دار و بدون پایه وجود دارد که نوع پایه‌دار آن نسبت به بدون پایه سبک‌تر است‌. معمولا از نوع پایه‌دار آن در مراسم رسمی استفاده می‌شود‌.

365B491B 85C9 4C3B 86A9 89208D0Ae7E4

شکلات خوری

معمولا انواع شکلات خوری‌ بلوری به‌ صورت‌ پایه‌دار و دردار تهیه می‌شوند. تنوع بسیاری در شکل شکلات‌ خوری‌ها دیده می‌شود که دست شما را برای انتخاب باز نگه می‌دارد. قیمت بسیار مناسب شکلات خوری بلور یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد‌.

Eeb797Ed 5Af5 482A Acb9 13994332Db10

پیش دستی

این ظروف می‌توانند برای سرو میوه، شیرینی و شکلات مورد استفاده قرار گیرند‌. انواع پیش دستی‌ بلور سبک هستند و برای مهمانانی که قصد در دست گرفتن آن‌ها را دارند، آزار دهنده نیست. قیمت مناسب پیش دستی بلور نسبت به چینی یکی دیگر از دلایل محبوبیت این ظروف در میان مردم هستند.

کاسه و پیاله

همانطور که گفته شد ظروف بلور به‌دلیل بی ضرر بودن می‌توانند برای سرو خوراک استفاده شوند. ابعاد کاسه و پیاله بسیار متنوع است که می‌توان با توجه به نیاز خود از آن‌ها استفاده کرد. کاسه و پیاله بلور را می‌توان به‌ راحتی به صورت دستی یا با ماشین ظرفشویی شستشو داد. به‌همین دلیل کاسه و پیاله بلوری، مزیت بیشتری نسبت به نوع چیتی برای مهمانی‌های پرجمعیت دارند.

مزایای استفاده از ظروف بلور

جنس بلور به‌دلیل عبور نور و شفاف بودن یکی از بهترین موارد برای زمانی است که تمایل دارید، درون ظرف مشخص باشد. به‌عنوان مثال فرض کنید که در یک ظرف بلور قرار است کیک بپزید‌. اگر ظرف شما بلور باشد؛ مراحل پخت کیک را می‌توانید به دقت مشاهده کنید. در ادامه به چند مورد دیگر از مزایای بلور اشاره خواهیم کرد.

  • قیمت بسیار مناسب
  • سبک بودن
  • تنوع بسیار بالا
  • بدون مواد واکنش‌دهنده و آسیب رسان
  • امکان‌ شستشو به ‌صورت دستی و ماشینی
  • تحمل گرما و سرما
  • شفافیت و عبور نور از آن
  • قابلیت استفاده برای تزئین، پخت و پز و سرو
  • مناسب برای میهمانی‌های پرجمعیت

Dcbaa971 1C85 41Ca 8Cc6 688Babdd6B00

سخن پایانی

کشور ما ایران از زمان‌های بسیار قدیم، تولید بلور را داشته و تا کنون نیز ادامه دارد‌. صنعت بلورسازی در ایران به دلیل کاربردهای متنوع ظروف آن بسیار پررونق است‌. شرکت‌های بلورسازی محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب روانه بازار می‌کنند‌ تا همه اقشار جامعه بتوانند از زیبایی‌های این نوع ظروف لذت ببرند. برخی از انواع این بلورها، رنگ زده می‌شوند و اشکال جالبی را ایجاد می‌کنند‌. معمولا ظروف بلور مانند پیش‌دستی، شکلات خوری و… شستشو بسیار راحتی دارند و برای مهمانی‌های پرجمعیت بسیار مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید