بهترین هدیه تولد برای کودک زیر ۱۰ سال چیست؟

 اگر می‌خواهید بدانید برای کودکان زیر ۱۰ سال چه هدیه‌ای مناسب است، پیشنهاد می‌کنم این مطلب را تا انتها بخوانید!

شاید بارها برای شما پیش آمده است که قصد داشته‌اید برای فرزندتان هدیه تهیه کنید؛ اما در انتخاب آن دچار سردرگمی شده‌اید. علت این موضوع در اکثر مواقع آشنایی نداشتن شما با وسایل بازی مختلف و تفاوت میان آن‌ها است.

امروزه وسایل بازی با هدف‌های متنوعی تولید می‌شوند. برخی از آن‌ها فقط جنبه سرگرمی دارند اما برخی دیگر علاوه بر سرگرم کردن کودک، مهارت‌های مختلفی را به او نیز آموزش می‎دهند. بازی‌های‌ فکری، سازه‌های ساختنی، ماشین شارژی و… از جمله اسباب‌بازی‌هایی هستند که کودک را برای مدت زیادی سرگرم می‌کنند و در کنار سرگرمی باعث رشد ذهنی و جسمی فرزند شما می‌شوند؛ اما دغدغه همیشگی پدر و مادرها این است که کدام‌یک از این اسباب‌بازی‌ها برای کودک آن‌ها مناسب‌تر است؟

در این مطلب قصد داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم و شما را بیشتر با این نوع از وسایل بازی آشنا کنیم تا بتوانید برای کودک خود یک هدیه مناسب تهیه کنید. به‌همین‌منظور در ادامه به طور کامل ویژگی‌های یک هدیه مناسب را ذکر و بررسی خواهیم کرد.

ماشین شارژی

۱. امکان یادگیری یک مهارت جدید را برای کودک فراهم کند

همه‌ی ما می‌دانیم که برای داشتن یک زندگی خوب در بزرگسالی، یادگیری برخی از مهارت‌ها مانند: مهارت برقراری ارتباط موثر، مهارت کارگروهی، مهارت حل مسئله و… در کودکی ضروری است. کودک برخی از این مهارت‌ها را در مدرسه و محیط آموزشی می‌آموزد؛ اما برخی دیگر باید از سوی والدین به او آموزش داده شود.
بازی و استفاده از وسایل بازی متنوع یکی از راه‌های آموزش مهارت‌های مختلف به فرزند است که متخصصین در حوزه کودک بسیار به آن تاکید کرده‌اند. پس لازم است قبل ازخرید هدیه به این موضوع توجه داشته باشید.

۲. اعتمادبه‌نفس کودک را افزایش دهد

برخی از بازی‌ها به کودک امکان تجربه شرایط جدید را می‌دهند. در این بازی‌ها کودک پس از کسب نتیجه مطلوب و موفقیت در بازی، مورد تشویق اطرافیان قرار می‌گیرد. همین موضوع باعث می‌شود کودک به استعداد و توانایی‌های خود باور پیدا کرده و اعتمادبه‌نفس او افزایش یابد. بازی‌هایی مانند برج هیجان معمولاً در این دسته قرار می‌گیرند.

۳. ذهن و جسم کودک را به‌طور هم‌زمان درگیر کند

یکی از مهم‌ترین مواردی که در خرید هدیه برای کودک اهمیت دارد؛ درگیری ذهن و بدن او در حین بازی است. هرچه در هنگام بازی ذهن و جسم کودک درگیر شود؛ تجربه‌های بیشتری کسب خواهد کرد و موضوعات بیشتری یاد می‌گیرد. برای مثال: دارت از جمله بازی‌هایی است هم باعث فعالیت کودک می‌شود و هم دقت و تمرکز او را افزایش می‌دهد.

۴. صبر و تمرکز کودک را تقویت کند

شاید بارها برای شما پیش آمده که کودکتان در هنگام انجام کاری دقت لازم را ندارد، در بازی‌های نوبتی نمی‌تواند صبر کند و یا کارهای خود را نیمه‌تمام رها می‌کند. در چنین مواقعی بهتر است برای کودک هدیه‌ای انتخاب کنید که تمرکز و دقت او را افزایش دهد. نکته‌ی مهم در این نوع بازی‌ها جذاب بودن آن‌ها است. هرچه یک بازی برای کودک جذاب‌تر باشد، او علاقه‌ی بیشتری نسبت به انجام آن بازی از خود نشان می‌دهد و مدت زمان بیشتری مشغول انجام بازی می‌شود. همین امر سبب می‌شود به مرور صبر و تمرکز کودک تقویت گردد. بازی‌های ساده‌ای که در این زمینه توصیه می‌شوند شامل: پازل، حلقه هوش و… است.

۵. به قدرت تخیل و خلاقیت کودک کمک کند

نقش بازی و وسایل بازی در رشد و تقویت خلاقیت کودکان غیرقابل انکار است. هر بازی یک موقعیت خاص و ویژه است که در آن کودک از قدرت خلاقیت خود استفاده می‌کند. چنین بازی‌هایی ذهن کودک را درگیر می‌کند و به او اجازه می‌دهد در حین بازی تفکر کند و خلاقیت خود را به کار گیرد. برای مثال: خمیر بازی از جمله وسایل بازی است که به کودک اجازه می‌دهد اشکال مختلف درست کرده و خلاقیت او را تقویت می‌کند.

۶. کودک را با محیط پیرامون آشنا کند و به او امکان کسب تجربه بدهد

کودکان بسیار علاقه دارند که دنیای بزرگترها را تجربه کنند. آن‌ها همواره دوست دارند که زودتر بزرگ شده و وارد دنیای بزرگسالان شوند. برخی از اسباب بازی‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا با محیط پیرامون آشنا شده و در این زمینه تجربه کسب کنند. اگر کودک شما نیز به تجربه دنیای بزرگ‌ترها علاقه دارد؛ می‌توانید به سراغ خرید ماشین شارژی یا موتور شارژی بروید.

هدیه

۷. کودک بتواند در سنین مختلف از آن استفاده کند

بعضی از وسایل بازی فقط در دوران کوتاهی از زندگی کودک مورد استفاده قرار می‌گیرند و بعد از مدتی کودک آن‌ها را کنار می‌گذارد و اصلاً سراغ بازی کردن با آن‌ها نمی‌رود. این یکی از بزرگترین معایب وسایل بازی است، که برای رفع آن بهتر است سراغ اسباب‌بازی‌هایی بروید که در سنین مختلف قابل استفاده باشد و کودک از بازی کردن با آن‌ها خسته نشود مانند: حیوانات پلاستیکی.

۸. فعالیت بدنی کودک را افزایش دهد.

یکی از بهترین هدیه‌ها برای کودک وسایلی هستند که فعالیت بدنی کودک را برانگیزد. این نوع از وسایل بازی باعث می‌شوند کودک تجربه کسب کند و موارد لازم را آموزش ببیند. همچنین فعالیت بدنی موجب تخیله انرژی و آرامش روحی کودک می‌شود. در این مورد می‌توان به فوتبال دستی، بسکتبال و… اشاره کرد.

۹. بازی‌هایی که کودک بتواند به صورت مشترک با دوستانش بازی کند

یکی دیگر از مواردی که در سنین کودکی باید به آن توجه شود؛ رشد اجتماعی کودک است. به بیان ساده‌تر کودک باید کارگروهی و ارتباط با دیگران را آموزش ببیند و بتواند با همسالان خود بازی کند. به همین منظور توصیه می‌شود برای کودک بازی‌هایی بخرید که از طریق آن‌ها بیاموزد در برخی موارد لازم است برای موفقیت بیشتر از نظرات و کمک‌های دیگران استفاده کند؛ به عنوان مثال: بازی‌های فکری.

۱۰. ایمنی و سلامت کودک را به خطر نیندازد

ایمنی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که باید در خرید هدیه به آن توجه داشته باشید. برخی از وسایل بازی برای کودکان با سن کم مناسب نیستند و ممکن است سلامت آن‌ها را به خطر بیاندازد. پس لازم است یک هدیه متناسب با سن کودک که امنیت او را تهدید نکند، خرید کنید. برای مثال اسباب‌بازی‌هایی که قطعات کوچک دارند برای کودکان زیر ۲سال مناسب نیستند.

۱۱. کودک بتواند با آن بازی‌های مختلف انجام دهد.

کودکان بعد از مدتی بازی کردن با یک وسیله بازی از آن خسته می‌شوند. پس بهتر است هدیه انتخابی شما تکراری نبوده و قابلیت انجام چند بازی متنوع را داشته باشد. همچنین با این نوع از وسایل کودک می‌تواند در عین حال چندین مهارت مختلف را یاد بگیرد. بازی‌های ساختنی در این دسته قرار می‌گیرند.

۱۲. امکان بازی کردن با بزرگترها را داشته باشد

اکثر کودکان به بازی کردن با بزرگ‌ترها علاقه دارند. از این رو می‌توانید برای خرید هدیه به سراغ وسایلی بروید که امکان بازی با بزرگ‌ترها را داشته باشد. بازی‌هایی مانند شطرنج و منچ در این دسته قرار می‌گیرند.

با استفاده از این بازی‌ها کودک می‌آموزد که برد و باخت یک امر طبیعی است و او باید این موضوع را بپذیرد.

۱۳. کودک را با شغل‌های مختلف آشنا کند

بعضی از کودکان به شغل خاصی علاقه‌مند هستند و یا از شغل خاصی ترس دارند. در چنین شرایطی می‌توان از وسایلی که کودک را با آن شغل آشنا می‌کند استفاده کرد. به عنوان مثال ممکن است کودک شما از دندانپزشکی بترسد. برای از بین رفتن این ترس می‌توانید ابزار‌های دندانپزشکی را تهیه و به وسیله آن‌ها کودک را با آن شغل آشنا کنید.

یکی از وسایل بازی که باعث تقویت مهارت‌های مختلف فرزند شما می‌شود و برای کودکان نیز جذابیت زیادی دارد، ماشین و موتورهای شارژی هستند.

ماشین شارژی 2موتوره

ماشین شارژی در شکل‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود و تنوع آن به قدری زیاد است که سلیقه اکثر کودکان در رده‌های سنی مختلف را پوشش می‌دهد.
این وسیله هیجان‌انگیز در ۲نوع ۲موتوره و ۴موتوره و با ابعاد مختلف تولید‌ می‌شود.

ماشین شارژی ۲موتوره، یک دنده برای حرکت به جلو و عقب دارد. ابعاد آن نیز در مقایسه با ماشین شارژی ۴موتوره کوچک‌تر بوده و از این رو مناسب کودکان با سن پایین‌تر است.

ماشین‌ شارژی ۴موتوره قدرت بیشتر و ابعاد بزرگ‌تری نسبت به نوع ۲موتوره دارد. این ماشین به دلیل سرعت و قدرت بیشتر مناسب استفاده برای کودکان با سنین بالاتر است.

این محصول نمونه شبیه‌سازی شده‌ی ماشین‌های واقعی است و در مدل‌های شاسی بلند، آفرودی، مسابقه‌ای و یا حتی مشابه برندهایی مانند بنز و بی ام و تولید می‌شود. پس اگر فرزند شما به ماشین خاصی مانند بنز علاقه دارد می‌توانید به سراغ خرید ماشین شارژی بنز برای او بروید.

نکته‌ی مهم بعدی در مورد این وسیله بازی ایمنی بالای آن است. اگر مدل انتخابی شما جنس بدنه و سیستم فنری باکیفیتی داشته باشد؛ هیچ خطری کودک را تهدید نخواهد کرد. همچنین برای اطمینان بیشتر به‌خصوص برای کودکان با سن کم می‌توانید مدل‌های ریموت‌دار را انتخاب کنید تا در صورت انحراف کودک از مسیر حرکت، به راحتی و از راه دور او را کنترل و به مسیر هدایت کنید.

ویژگی جذاب دیگر ماشین‌های شارژی قابلیت حرکت گهواره‌ای آن‌ها است. اگر ماشین شارژی شما این قابلیت را داشته باشد، با زدن یک دکمه، ماشین مانند یک گهواره شروع به حرکت می‌کند. این ویژگی بیشتر مناسب کودکان با سن کم است و اگر فرزند شما سن بالاتری دارد، این قابلیت برای شما کاربردی نخواهد داشت.
محدوده قیمت ماشین‌های شارژی نیز متنوع است. برخی از آن‌ها در دسته ماشین شارژی ارزان و برخی دیگر در دسته ماشین شارژی لاکچری قرار گرفته و قیمت بالاتری دارند. به عنوان مثال قیمت ماشین شارژی شاسی بلند بالاتر از سایر مدل‌ها است.

خرید موتور شارژی کودک

 

علاوه بر ماشین‌های شارژی، موتورهای شارژی نیز برای کودکان جذابیت زیادی دارند. این وسیله در ۲نوع تک و ۲موتوره در بازار وجود دارد. موتورهای تک موتوره قدرت کمی دارند و با تنها با یک سرعت ثابت حرکت می‌کنند اما موتورهای ۲موتوره قدرت بیشتری دارند. از این رو معمولاً توصیه می‌شود اگر کودک سن کمی دارد؛ برای او موتور تک موتوره تهیه کنید.

برای خرید موتور شارژی کودک باید به تعداد چرخ‌ها نیز توجه داشته باشید. موتور شارژی به دو شکل ۲چرخ و ۳چرخ تولید می‌شود. موتور شارژی ۳چرخ تحمل وزنی بیشتری داشته و حفظ تعادل آن برای کودک راحت‌تر است. البته به موتور شارژی ۲چرخ نیز می‌توان ۲چرخ کمکی برای افزایش تعادل و ایمنی اضافه کرد.

موتورشارژی دارای دسته گاز خور

برخی از مدل‌های موتورشارژی دارای دسته گاز خور هستند؛ یعنی کودک می‌تواند با استفاده از این دسته سرعت حرکت خود را تغییر دهد. این ویژگی باعث جذاب‌تر شدن موتورهای شارژی می‌شود و حس موتور سواری واقعی با به آن‌ها تداعی کند!

قیمت موتور شارژی بر اساس قدرت، امکانات، کارخانه تولیدکننده و… متغیر است؛ اما باید دقت داشته باشید که قیمت پایین موجب کاهش کیفیت محصول نشده باشد.

فروشگاه ماشین شارژی یکی از فروشگاه‌هایی است که تنوع محصول بسیار بالایی دارد و علاوه بر فروش حضوری، امکان خرید اینترنتی را برای شما فراهم کرده است. برای آشنایی بیشتر با انواع ماشین و موتورهای شارژی کافی است به سایت این فروشگاه به آدرس  mashinsharji.com مراجعه کرده و یا این عبارت را در گوگل جستجو کنید: فروشگاه اینترنتی ماشین شارژی

در این سایت شما می‌توانید در مدت زمان کمی اکثر مدل‌های موتور و ماشین شارژی را مشاهده کرده و پس از بررسی ویژگی و امکانات آن، محصول مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید