ترفندهای طلایی برای تمیز کردن سینک گرانیتی

آشپزخانه و تمیز کردن وسایل داخل آن و همینطور تمیز نگه داشتن این وسایل کاری دشوار است. اما با توجه به اینکه نظافت و حفظ پاکیزگی در آشپزخنه امری حیاطی است بنابراین اطلاع از انواع روش های پاکسازی، شوینده های خانگی و مواردی از این دست بسیار ضروری و مورد نیاز است. یکی از این لوازم سینک های گرانیتی هستند. سینک گرانیتی یکی از محبوب‌ترین لوازم برای آشپزخانه‌ها هستند و به دلیل زیبایی، مقاومت و دوام، انتخاب عالی محسوب می‌شود. اما برای حفظ ظاهر زیبا و شفافیت سطح آن، قطعا نیاز به تمیزکردن منظم و دقیق با شوینده های مناسب دارد. بنابراین بهتر است در صورتیکه زمان کافی برای نظافت آن ندارید از یک شرکت نظافتی در کرج ، تهران و هر منطقه دیگری که در آن سکونت دارید کمک بگیرید. در ادامه، روش‌هایی برای تمیز کردن سینک گرانیتی توضیح داده شده است.

4Cf241Ab 03Ed 4B3E 830A 323Fd6094Ee2

مراحل تمیز کردن سینک های گرانیتی

  1. ابتدا سینک را کاملا خالی کنید و در صورتی که لوازم هایی داخل آن است آن را به طور کامل تخلیه کنید.
  2. استفاده از آب و شوینده های صابونی: از آب گرم و مایع ظرفشویی و یا سایر شوینده های صابونی برای تمیز کردن سطح سینک استفاده کنید. توجه داشته باشید که از استفاده از مواد شیمیایی قوی و اسیدی خودداری کنید. استفاده از این مواد می‌توانند باعث ایجاد لکه‌ و آسیب های شدیدی به سطح گرانیتی سینک شوند. برای تمیزکردن سینک گرانیتی، می‌توانید از محلول‌های خانگی مانند ترکیب جوش شیرین و آب و یا سرکه و آب استفاده کنید. پس از شستشو با شوینده خانگی، سینک را به طور کامل آبکشی کنید و با پارچه خشک و تمیز پاک کنید تا لکه های آب بعد از شستشو برجای نماند. استفاده از شوینده های خانگی برای نظافت بسیار مقرون به صرفه بوده و آسیبی برای سلامت شما نخواهد داشت همچنین به سینک شما آسیبی وارد نمی کنند.
  3. استفاده از پارچه یا اسفنج نرم: برای تمیزکردن سینک گرانیتی از پارچه نرم یا اسفنج نرم استفاده کنید. استفاده از سیم، برس های زبر و یا پارچه هایی با بافت زبر می تواند به سطح سرامیکی سینک آسیب وارد کند و آن را بخراشد.
  4. سینک را به طور کامل آبکشی کنید و در نهایت با یک پارچه خشک و تمیز آن را خشک کنید.

بهتر است سینک گرانیتی خود را در بازه های زمانی کوتاه و منظم تمیز کنید. این کار باعث می شود که لکه ها به اسانی پاک شوند و اثری از آن ها باقی نماند. در صورتیکه این لکه ها برای مدت طولانی باقی بمانند ممکن است به راحتی پاک نشوند و زیبایی سینک شما را به خطر بی اندازند. قطعا همه ما می دانیم که زیبایی یک سینک گرانیتی به تمیزی آن است و برای حفظ آن نیازمند شستشوی دقیق و به موقع آن هستیم.

77A61459 267A 4Ee2 Ad82 0D8214867Cb2

نکات نگهداری از سینک های گرانیتی

  1. استفاده از شوینده‌ های ملایم و دوست دار محیط زیست: درصورتیکه برای شستشوی سینک از مواد شیمیایی قوی و اسیدی استفاده کنید ممکن است که سطح سینک گرانیتی در آن حل شده و آسیب جدی ببیند. بهتر است از محلول های ملایم و مناسب استفاده کنید تا به سینک و محیط زیست اسیبی وارد نشود.
  2. از افتادن وسایل سنگین و برخورد آن ها با سینک خودداری کنید. این ضربه ها ممکن است باعث شکستن و آسیب جدی به سینک شود. همچنین از استفاده از اشیاء تیز روی سطح سینک گرانیتی خودداری کنید. ضربه زدن و کشیده شدن اجسام تیز بر روی سطح گرانیتی می‌تواند آن را خراب کند یا شکاف بدهد.
  3. شستشو پس از هر استفاده: بهتر است هر بار که از سینک استفاده می‌کنید، با پارچه نرم و مواد تمیزکننده، آن را تمیز کنید تا از انبوهی از لکه ‌ها جلوگیری کنید. این کار باعث می شود لکه ها قدیمی و ثابت نشده و به راحتی و بدون نیاز به شوینده های خاص و یا زحمت بیشتر به طور کامل پاک شود و سینک شما مثل روز اول بدرخشد.
  4. استفاده از آب گرم: از آب گرم برای شستشو استفاده کنید، زیرا آب گرم بهتر از آب سرد قادر به پاکسازی لکه های چربی است.
  5. مراقبت از لبه‌ها و زیر سینک: لبه‌ها و مناطق زیر سینک نیز باید مراقبت شوند. از یک پارچه نرم و مواد تمیزکننده استفاده کنید تا لبه‌ها را تمیز کنید و هرگونه لکه را از زیر سینک پاک کنید.
  6. تخصیص زمان برای پاکسازی عمیق: به طور دوره‌ای، به سینک نیاز به پاکسازی عمیق‌تر دارید. می‌توانید از تمیزکننده‌ های اختصاصی برای سینک‌ های گرانیتی استفاده کنید و یا از شوینده های خانگی بهره بگیرید. درصورت استفاده از شوینده های خانگی بهتر است حداقل نیم ساعت زمان برای پاکسازی عمیق لکه ها در نظر گرفته و سپس اقدام به شستشوی سینک با آب گرم نمایید.
  7. در زمان شستشوی سینک های گرانیتی اطراف سینک ها را به شکل دقیق نظافت کرده و مراقب باشید که در صورتیکه حاشیه ها و محل اتصال سینک نیاز به تعمیرات دارد فورا برای انجام آن اقدام کنید.

56E9F84A 42D0 4103 9B99 A102B8Fb0C65

خدمات نظافتی معتبر در کرج

بانوکلین یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز نظافت منزل در کرج ارائه کننده خدمات نظافتی منزل و مکان های تجاری و اداری، نظافت پارکینگ، راه پله، باغچه و… بابالاترین کیفیت و قیمتی مقرون به صرفه می باشد. این مجموعه خدمات خود را باتوجه به نیاز مشتریان خود تنظیم کرده و رضایت آن ها را مهمترین هدف خود می داند. این مجموعه یکی از حرفه ای ترین مراکز نظافت منزل در سطح کرج است و شعب مختلفی در سر تا سر کرج دارد. برخی از این شعب عبارتند از خدمات نظافت منزل در جهانشهر ، گلشهر، فردیس، محمدشهر، عظیمیه و بسیاری نقاط دیگر در کرج.

انتخاب یک شرکت نظافتی در کرج که استاندارد های کامل را داشته باشد و مورد اطمینان و اعتماد نیز باشد کمی دشوار است. بانوکلین در تلاش است تا با ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه خیال شما را از بابت انتخابتان راحت کند. خدمات نظافت منزل در ساسانی یک از شعب فعال و حرفه ای این مجموعه است که خدمات کاملی برای نظافت منزل و محیط های اداری ارائه می نماید. در صورتیکه در محدوده ساسانی و هر نقطه دیگری از کرج ساکن هستید و نیاز به دریافت خدمات نظافت منزل دارید همین حالا با مجموعه بانوکلین تماس گرفته ویا از طریق رزرو آنلاین خدمات نظافت منزل بانوکلین خدمات مورد نظر خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید