راه های مهاجرت به کشور آلمان

اگر می‌خواهید برای پیشرفت کاری و تحصیلی خود یک کشور مدرن و صنعتی را انتخاب کنید، بدون شک آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. آلمان یکی از کشورهای پرطرفدار در بین مهاجران سراسر دنیا است که تعداد زیادی از ایرانیان همیشه در صف دریافت ویزا هستند. آلمان روش‌های متنوعی را برای مهاجرت متقاضیان در نظر گرفته است که شما می‌توانید با توجه به شرایط خود روش مناسب را انتخاب کنید. یادتان باشد ترجمه رسمی مدارک یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت ویزا است که باید این کار را با کمک یک دارالترجمه رسمی معتبر انجام دهید. اگر می‌خواهید درباره روش های مهاجرت به آلمان بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

مهاجرت به آلمان از چه راه هایی امکان‌پذیر است؟

مهاجرت تحصیلی به آلمان

اگر می‌خواهید با هزینه نسبتا کم به آلمان مهاجرت کنید، بهتر است به فکر پذیرش تحصیلی باشید. آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که هزینه تحصیل در آن بسیار کم است و شما فقط باید هزینه زندگی خود را داشته باشید، زیرا شهریه‌های دانشگاه‌های دولتی آلمان بسیار پایین است. در واقع می‌توان روش مهاجرت تحصیلی را ارزان‌ترین روش مهاجرت به آلمان دانست. نکته مهم این است که شما باید مدارک تحصیلی خود مانند دانشنامه و ریزنمرات را به زبان آلمانی ترجمه کنید. ترجمه مدارک به آلمانی باید زیر نظر مترجم رسمی قوه قضاییه انجام شود تا از اعتبار کافی برخوردار باشد. همچنین برای مهاجرت تحصیلی باید دارای مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی باشید.

برای تحصیل در آلمان کافی است با توجه به مقطع تحصیلی خود، دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنید. برای مقاطع ارشد و دکترا، پیدا کردن استاد راهنما و مکاتبه با او نیز بسیار کمک‌کننده و مهم است. پس از آن باید مدارک شناسایی را به همراه مدارک تحصیلی ترجمه کنید و برای دانشگاه مقصد ارسال کنید. پس از طی‌شدن فرآیند پذیرش، نامه قبولی برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید برای دریافت ویزا و رزرو وقت سفارت اقدام کنید. برای اینکه در آلمان بتوانید رانندگی کنید، می‌توانید ت رجمه گواهی نامه رانندگی را هم با خود داشته باشید تا در صورت نیاز آن را ارائه کنید.

مهاجرت کاری به آلمان

آلمان یکی از کشورهایی است که نرخ بیکاری کمی دارد و فرصت‌های شغلی متنوع آن باعث می‌شود تا مهاجران از کشورهای مختلف بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند. مهاجرت کاری روشی است که پروسه نسبتا آسانی برای دریافت ویزا دارد، اما به‌دست‌آوردن موقعیت‌های شغلی مناسب کاری دشوار و چالش‌برانگیز است. البته خبر خوب این است که برای مهاجرت به آلمان می‌توانید از روش‌های مختلفی اقدام کنید. یادتان باشد برای هر روشی که می‌خواهید اقدام به دریافت ویزا کنید، ترجمه مدارک به آلمانی را نیاز خواهید داشت. همچنین برای مهاجرت کاری باید مدرک زبان آلمانی شما حداقل B1 یا B2 باشد تا شانس دریافت ویزا داشته باشید.

مهاجرت به آلمان با جاب آفر

یکی از جذاب‌ترین راه های مهاجرت به آلمان دریافت پیشنهاد شغلی است. سایت‌ها و موسسه‌های کاریابی مختلفی در آلمان وجود دارند که آگهی‌های کاری را منتشر می‌کنند. شما می‌توانید آگهی‌های استخدامی متناسب با تخصص و مهارت خود را پیدا کنید و درخواست خود را برای کارفرما ارسال کنید. کارفرما بعد از بررسی مدارک شغلی و سوابق شما، در صورت تایید، با شما مصاحبه خواهد کرد و اگر در مصاحبه و بررسی‌ها پذیرفته شدید، نامه دعوت شغلی برای شما صادر می‌شود. شما با ارائه این نامه و ترجمه رسمی مدارک شناسایی و شغلی خود، برای دریافت ویزای کاری اقدام خواهید کرد.

93A9A933 D27D 4C0D 83Fd 8De0800B9Df3

ویزای جست‌وجوی کار در آلمان

برای اینکه شغل مناسب را در آلمان پیدا کنید، می‌توانید به‌صورت حضوری این کار را انجام دهید. برای یافتن شغل کافی است هزینه زندگی شش ماه خود را پس‌انداز کرده باشید و نامه تمکن مالی را ارائه دهید. سپس شما شش ماه فرصت دارید تا در آلمان به دنبال شغل مناسب باشید. به این ویزا، ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار می‌گویند. اگر شما در پیدا کردن شغل موفق شدید، ویزای شما به ویزای کاری تغییر می‌کند. در غیر این صورت شما باید به کشور خودتان برگردید.

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

اگر از نظر مالی مشکلی ندارید و پس‌انداز زیادی دارید یا می‌‌خواهید کسب‌وکارتان را توسعه دهید، می‌توانید به دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آلمان فکر کنید.این مسیر نسبت به مسیرهای دیگر روند سریع‌تری دارد. تنها کافی است که شما مدارک تمکن مالی و سایر مدارک مورد نیاز را ارائه کنید. سرمایه گذاری در آلمان از ثبت شرکت انجام می‌شود. دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری نسبت به روش‌های تحصیلی و کاری آسان‌تر است، اما لازمه آن داشتن سرمایه و پس‌انداز به مقدار بالا است.

یادتان باشد برای مهاجرت با این روش نیز به ترجمه مدارک به آلمانی هم نیاز خواهید داشت. برای اینکه بتوانید از این روش ویزا دریافت کنید، باید اتاق اقتصادی آلمان طرح توجیه اقتصادی شما را بپذیرد. باید بدانید که سرمایه اولیه مورد نیاز شما برای ثبت شرکت حداقل ۲۵ هزار یورو خواهد بود.

مهاجرت از طریق ازدواج به آلمان

یکی از راه های آسان مهاجرت به کشور آلمان ازدواج است. اگر شما با فردی ازدواج کنید که شهروند آلمان باشد یا اقامت این کشور را داشته باشد، می‌توانید برای دریافت ویزا و مهاجرت اقدام کنید. یادتان باشد برای اینکه قصد واقعی شما از ازدواج به اداره مهاجرت ثابت شود، نیاز به ارائه مدارکی مانند سند ازدواج، عکس‌های خانوادگی، گواهی تجرد، گواهی عدم سوء پیشینه و تمکن مالی همسر است. اگر می‌خواهید از این راه ویزا دریافت کنید، باید به میزان حداقلی با زبان آلمانی آشنایی داشته باشید. اگر موفق به دریافت ویزا شوید، بعد از سه سال زندگی مشترک می‌توانید پاسپورت خارجی دریافت کنید.

هزینه مهاجرت به آلمان

اگر شما هم جزو افرادی هستید که هدفتان مهاجرت است، قطعا به هزینه‌های آن فکر می‌کنید. ممکن است بپرسید هزینه مهاجرت به آلمان چقدر است. باید بدانید که هزینه لازم برای مهاجرت به آلمان به روش مهاجرتی شما بستگی دارد. بعضی از روش‌ها مانند ویزای تحصیلی و ویزای کاری هزینه کمتری نیاز دارند و تنها باید هزینه زندگی خود را داشته باشید. بعضی دیگر مانند ویزای سرمایه‌گذاری نیاز به تمکن مالی بالا هستند و هزینه بیشتری دارند.

یادتان باشد که بعضی از هزینه‌ها مانند آزمون زبان و ترجمه رسمی مدارک ثابت هستند و برای همه روش‌های مهاجرتی باید آن‌ها را پرداخت کنید. البته مقدار هزینه ترجمه مدارک به آلمانی نیز در روش‌های مختلف متفاوت است. همچنین ارائه بعضی از مدارک مانند ترجمه گواهی نامه رانندگی، گواهی عدم سوء پیشینه یا موارد اینچنینی، ممکن است در برخی از روش‌های مهاجرتی نیازی نباشد.

5Ded145F 54E9 4004 9029 3C420A743875

بهترین راه مهاجرت به آلمان برای ایرانیان

تا این‌جا درباره راه های مهاجرت به کشور آلمان صحبت کردیم. حتما می‌پرسید با وجود همه این موارد، بهترین راه برای مهاجرت ایرانیان به آلمان کدام است. باید بگوییم بهترین راه به‌طور کلی وجود ندارد. انتخاب روش مهاجرتی برای هر فرد به شرایط فرد بستگی دارد. عوامل مختلفی در انتخاب مسیر مناسب مهاجرت دخیل هستند. سن، مدرک تحصیلی، سوابق علمی و پژوهشی، میزان آشنایی با زبان انگلیسی و آلمانی، میزان سرمایه، تمکن مالی، سوابق کاری، تخصص شغلی و مهارت‌ها از جمله مواردی هستند که در انتخاب روش مهاجرتی تاثیرگذار هستند.

برای مثال اگر شما هنوز سن کمی دارید (مثلا زیر ۳۰ سال) و سوابق دانشگاهی شما خوب است، می‌توانید از روش مهاجرت تحصیلی به آلمان بروید. این راه یکی از ارزان ترین روش‌ها برای مهاجرت به آلمان است. اگر سنتان بالاتر است و در زمینه خاصی تخصص و مهارت کافی دارید، باید بگوییم که می‌توانید از طریق دریافت ویزای کار برای مهاجرت اقدام کنید. اما اگر هیچ‌کدام از موارد فوق را ندارید و فقط می‌خواهید با پرداخت هزینه مهاجرت کنید، بدون شک روش سرمایه‌گذاری برای شما مناسب خواهد بود.

ترجمه رسمی مدارک برای مهاجرت به آلمان

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفتیم، یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت ویزا، ارائه ترجمه رسمی مدارک است. شما باید با توجه به روش مهاجرتی خود ترجمه مدارک به آلمانی را ارائه دهید. نوع مدارک به نوع ویزای شما بستگی دارد که باید برای ترجمه آن‌ها از یک دارالترجمه معتبر کمک بگیرید. یادتان باشد ترجمه رسمی باید زیر نظر مترجم رسمی با سربرگ قوه قضاییه انجام شود تا در سازمان‌های مربوطه، اداره مهاجرت و سفارت کشور مقصد دارای اعتبار باشد. همچنین ممکن است بعد از مهاجرت هم بتوانید از ترجمه گواهی نامه رانندگی، یا مدارکی مانند آن استفاده کنید. نکته مهم این است که به‌سراغ دارالترجمه‌های معتبر و دارای مجوز بروید تا با بهترین کیفیت و بالاترین سرعت مدارک شما را ترجمه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید