کابینت مدرن
معرفی کسب و کار

مقایسه جامع کابینت مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک

اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲ 3۰150

امروزه تولید، طراحی و اجرای انواع کابینت به تجارتی پرسود تبدیل شده است که مشتریان زیادی دارد. کابینت‌ها انواع مختلفی دارند و در سبک‌های متفاوتی اجرا می‌شوند. در این مطلب به معرفی و مقایسه جامع ۳ سبک پرطرفدار کابینت یعنی کابینت مدرن کلاسیک و نئوکلاسیک خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

کابینت مدرن

کابینت مدرن انواع جدیدی از طراحی دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه هستند. برای این نوع از کابینت بیشتر از المان‌های جدید و به‌روز استفاده می‌کند.

رنگ کابینت مدرن

رنگ این کابینت‌ها از میان طیف رنگ‌های خنثی و سرد مانند کرم، بژ و سفید انتخاب می‌شود. شما می‌توانید این رنگ‌ها را با سایر رنگ‌های مورد علاقه خود نیز ترکیب کرده و به‌این‌ترتیب در فضای آشپزخانه خود نورپردازی زیبا خلق کنید که سبب بزرگ‌تر به چشم آمدن محیط نیز می‌شود.

قیمت کابینت مدرن

قیمت این کابینت‌ها در مقایسه با انواع دیگر کمی ارزان‌تر و به‌روزتر است. شما می‌توانید آنها را در گستره‌های قیمت‌های مختلف سفارش دهید. البته مواردی مانند جنس ورق‌ها، تعداد آن‌ها و برخی جزئیات نیز در قیمت مؤثر هستند.

ویژگی‌های اصلی کابینت مدرن

کابینت‌های مدرن  زیبایی را در دلِ سادگیِ به شما هدیه می‌کنند. در این نوع کابینت‌ها از رنگ‌های سرد استفاده شده و همچنین از طرح‌های شلوغ و پر جزئیات نیز استقبال نمی‌شود. برای ساخت این کابینت‌ها از ورق‌های فلزی و ام‌دی‌اف و هایگلاس می‌توانید استفاده کنید. همچنین کابینت‌های مدرن دارای دستگیره‌های بسیار کوچک و مینیمال هستند.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک مدت زیادی است که در بازار موجود بوده و هنوز طرف‌داران خاص خود را دارد. این سبک برای افرادی که به دنبال طرح‌های شلوغ و جزئیات زیاد هستند تا از این طریق به منزل خود جانی دوباره بدهند مناسب است. در کابینت کلاسیک طرح‌های شلوغ و پر جزئیات و استفاده از لوازم جانبی مانند چراغ ستون و سردست است بسیار دیده می‌شود. همچنین دستگیره‌های آن نیز دارای طرح‌های هندسی زیبا و جالب هستند.

رنگ کابینت کلاسیک

برای رنگ کابینت‌های کلاسیک می‌توانید از رنگ‌های گرم که به رنگ چوب و طبیعت نزدیک‌تر هستند استفاده کنید. همچنین ترکیب رنگ‌های گرم مانند رنگ قهوه‌ای و زرشکی با سایر رنگ‌های روشن‌تر مانند کرم و سفید نیز می‌تواند جلوه  جدیدی به خانه شما ببخشد.

قیمت کابینت کلاسیک

به دلیل طراحی‌های زیاد و استفاده از لوازم جانبی دیگر قیمت کابینت کلاسیک نسبت به انواع دیگر کمی بالاتر است. جنس ورق‌ها، لوازم جانبی به کار رفته و متراژ آشپزخانه در تعیین قیمت‌ها مؤثر هستند.

ویژگی اصلی کابینت کلاسیک

ویژگی‌های اصلی کابینت کلاسیک عبارت‌اند از:

  • استفاده از طرح‌های شلوغ و پر جزئیات
  • استفاده از طرح‌های هندسی و سنتی
  • استفاده از دستگیره‌های پر نقش‌ونگار
  • انتخاب رنگ‌های گرم مانند قهوه
  • استفاده از لوازم جانبی مانند ستون و سرستون

کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک هستند و طراحان آن را در پاسخ به نیاز مشتریان طراحی کردند؛ زیرا برخی از افراد دوست دارند در آشپزخانه خود هم المان‌های سبک مدرن و هم المان‌های سبک کلاسیک را داشته باشد. این افراد بهتر است به اجرای کابینت نئوکلاسیک برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود روی بیاورند.

رنگ کابینت نئوکلاسیک

رنگ کابینت‌های نئوکلاسیک می‌تواند هم از پالت رنگ‌های نود و خنثی و هم از رنگ‌های گرم مانند رنگ قهوه‌ای انتخاب شود. ترکیب این دورنگ در کنار یکدیگر نیز یکی دیگر از گزینه‌های شماست.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

قیمت هر کابینت بر اساس مترمربع محاسبه می‌شود. در کابینت‌های نئوکلاسیک شما قیمت‌های چندان پایین یا چندان بالایی را تجربه نمی‌کنید. در واقع بسته به فضایی که دارید و لوازم جانبی که استفاده کرده‌اید قیمت‌ها مشخص می‌شود. چیزی که باید دقت کنید این است که در طراحی و اجرای کابینت‌های کلاسیک شما گستره

متنوعی از قیمت‌ها را دریافت کنید.

ویژگی اصلی کابینت نئوکلاسیک

درست است که کابینت‌های نئوکلاسیک یک سبک تلفیقی را ارائه می‌دهند؛ با این ‌وجود دارای برخی ویژگی‌های اصلی هستند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • این کابینت‌ها دارای ارتفاع‌های بلند تا نزدیکی سقف هستند.
  • جز کابینت‌های جادار و کارآمد محسوب می‌شوند.
  • از موادی مانند سنگ به عنوان پیشخوان برای آنها استفاده می‌شود.
  • در این کابینت‌ها از چند ردیف کابینت شیشه‌ای نیز استفاده می‌کنند.
  • کابینت‌های نئوکلاسیک جزئیات بسیار ظریف و زیبایی را ارائه می‌دهند و تقارن بی‌نظیری دارند.

 

سخن پایانی

این مطلب در خصوص مقایسه جامعه کابینت مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک تهیه شده است که در آن به بیان ویژگی‌ها و برخی موارد دیگر در خصوص این سبک اشاره کرده‌ایم. امیدواریم مطالعه مطلب حاضر برای خوانندگان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×