هر آنچه که باید در مورد خرید میلگرد، تیرآهن و قوطی آهن بدانید

مشاهده نرخ میلگرد و تیرآهن به ­صورت روزانه، یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که در هنگام خرید این محصولات می ­بایستی به آن‌ها دقت زیادی داشته باشید. با توجه به استفاده زیاد میلگرد، تیرآهن و قوطی آهن در پروژه‌های ساختمانی، قیمت نهایی این مقاطع می‌تواند بر روی نحوه خرید آن‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

امروزه بسیاری از خریداران به دنبال استعلام قیمت مقاطع فولادی در بازار هستند تا بتوانند بدین وسیله بهترین و مناسب‌ترین محصول را متناسب با پروژه مد نظر خود تهیه و خریداری کنند. همان‌گونه که می‌دانید، نرخ میلگرد و تیرآهن به صورت جهانی، تاثیر زیادی در عرضه آن‌ها خواهد داشت. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با نکاتی در رابطه با خرید میلگرد، تیرآهن و قوطی آهن آشنا کنیم.

توجه کردن به کیفیت و نوع محصول انتخابی

پیش از اقدام به خرید و استعلام قیمت روز تیرآهن یا سایر مقاطع فولادی، لازم است هدف خود را از خرید تیرآهن مشخص کنید و بدانید که قصد دارید تا مورد نظر را در چه نوع سازه‌ای مورد استفاده قرار دهید. به‌عنوان مثال، انواع تیرآهن امروزه در بازار یافت می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تیرآهن ۱۴، تیرآهن ۱۶ یا تیرآهن ۱۸ اشاره کرد. با داشتن اطلاعات کافی در رابطه با مشخصات تیرآهن شما می‌توانید راحت‌تر از قیمت تیرآهن مورد نظر خود اطلاع پیدا کرده و آن را برای پروژه مد نظرتان سفارش دهید.

C2F5319B 8636 4A2F Acea Bb0Cc4Fa8964

امروزه کارخانجات متعددی در کشور به تولید تیرآهن و میلگرد و قوطی آهن مشغول هستند که هرکدام استانداردهای مخصوص به خود را دارند. اما اگر به­ دنبال تهیه محصولی بادوام و مرغوب هستید، لازم است در اولین مرحله از کیفیت مواد اولیه آن، اطمینان کامل حاصل کنید. هرچقدر که شمش فولادی به­ کار رفته در ساخت میلگرد و قوطی آهن از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، به همان نسبت هم ارزش خرید محصول مورد نظر بالاتر خواهد رفت. تهیه تیرآهن از فروشندگان غیرمجاز ممکن است هزینه‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری را به شما تحمیل کند و بدین ترتیب، لطمه زیادی به پروژه شما وارد خواهد ساخت. بنابراین توصیه می‌کنیم که اصالت و کیفیت مواد و متریال تیرآهن را پیش از خرید مورد بررسی قرار دهید.

توجه به سایز میلگرد

یکی دیگر نکاتی که در هنگام خرید میلگرد باید به آن توجه زیادی داشته باشید، سایز و ابعاد میلگرد است. به‌طور معمول سایز هر میلگردی را در کنار نام آن قید می‌کنند که نشانگر قطر آن خواهد بود. به احتمال زیاد تا کنون نام میلگردهای ۱۶ و موارد مشابه به آن را شنیده‌اید، این محصول در سایزهای ۸ تا ۴۰ تولید و به بازار عرضه می‌کنند. این میلگردها به ­طور استاندارد بین ۶ تا ۱۲ متر طول دارند و متناسب با اندازه‌ای که دارند، دارای کاربردهای متنوعی هستند. گفتنی است که قیمت برخی از انواع میلگرد ها از جمله قیمت میلگرد ۱۸ با توجه به این که متقاضیان بیشتری در بازار دارند، معمولا نرخ بالاتری در مقایسه با سایر میلگردها داشته و به همین خاطر نوسانات نرخ میلگرد در بازار داخلی و جهانی اهمیت بسیار زیادی برای خریداران این محصول خواهد داشت. لذا بهتر است پیش از تهیه میلگرد، نوع انتخابی خود را مشخص کنید.

توجه به قیمت مقاطع فولادی

با توجه به این که کاربرد قوطی آهن در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی فراوان است، لذا به‌عنوان یکی از محصولات پرطرفدار و پر تقاضا در بین مهندسان و سازندگان شناخته می‌شود. به همین خاطر است که کارخانجات زیادی در حال حاضر در اقصی نقاط کشور به تولید قوطی آهن و عرضه آن روی آورده‌اند. امروزه انواع مختلفی از این محصولات تولید و روانه بازار آهن‌آلات می‌شود که با توجه به مواد اولیه، سایز و همچنین کیفیت ممکن است دارای قیمت‌های متفاوتی باشند. از طرفی، از جمله عوامل موثر بر قیمت پروفیل می‌توان به مواردی از قبیل نوسانات نرخ ارز، حجم تولید کارخانه قوطی آهن، قیمت مواد اولیه قوطی آهن و سایر موارد اشاره نمود.

نکات مهم پیش از خرید میلگرد و قوطی آهن

2Eeb2Cc5 80D9 455A 8C94 11C75Df8Abf5

خرید میلگرد، تیرآهن و قوطی آهن برای پروژه‌های ساختمانی معمولا با هزینه‌های زیادی همراه است و به همین دلیل باید دقت زیادی در هنگام خرید این محصولات صورت گیرد. با توجه به این موضوع، می ­بایستی پیش از خرید این محصولات فولادی اطلاعات کافی درباره آن‌ها داشته باشید و انواع مختلف میلگرد و تیرآهن را به خوبی بشناسید. همچنین شما می‌توانید با مهندسان پروژه خود صحبت کرده و متناسب با کاربرد مورد نیاز خود نسبت به تهیه و سفارش میلگرد یا قوطی آهن اقدام فرمایید. یکی از مسائل بسیار مهمی که در هنگام خرید میلگرد، تیرآهن و قوطی آهن باید در مورد آن سخن بگوییم، محاسبه وزن این محصولات است. اطلاع از وزن میلگرد و تیرآهن یا قوطی آهن به شما کمک می‌کند که هزینه‌های خرید این محصولات را با دقت محاسبه نمایید. برای بدست آوردن وزن میلگرد روش‌های متعددی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

● به کمک جدول وزنی میلگرد که از طرف کارخانه سازنده اعلام می‌گردد، وزن هر شاخه میلگرد را محاسبه نمایید.

● وزن استاندارد میلگرد را از طریق جداول اشتال میلگرد می‌توانید به­ دست آورید.

● یک نمونه کوچک را از شخص فروشنده دریافت کنید و وزن آن را بر اساس گرم، تقسیم بر طول نمونه بر حسب میلی‌متر کنید تا بدین ترتیب بتوانید وزن میلگرد به کیلوگرم را به ­دست آورید.

نکات مهم در حین خرید میلگرد و تیرآهن

پس از آن­که نوع و سایر مقطع فولادی مورد نظر خود را به درستی انتخاب کردید، لازم است تا در حین خرید آن‌ها نیز یکسری نکات را مد نظر قرار دهید. اولین مسئله، خرید میلگرد، تیرآهن و قوطی آهن از برندهای معتبر و قابل اعتماد است که سبب می‌گردد تا خرید مطمئن تری را تجربه کنید. سعی کنید تا فروشندگان مورد اعتماد را برای سفارش و تهیه مصالح مورد نیاز خود انتخاب کنید تا از کیفیت و مواد اولیه به ­کار گرفته در آن‌ها اطمینان کامل داشته باشید.

Dfc8E6B9 Be70 4C31 B74C 86E5Eb50581C

میلگرد و مورد نیاز خود را از آنلاین تهیه کنید

در زندگی امروزه، سفارش و خرید آنلاین به بخش بزرگ و مهمی در زندگی افراد تبدیل شده­ است. این مسئله تا جایی پیش رفته که حتی خرید­ها یا سفارش­ های سنگین هم از طریق پلتفرم­ های آنلاین، امکان ­پذیرشده­ است و در خرید و فروش مصالح ساختمانی هم گسترش یافته است. در این راستا، اگر شما هم در حال احداث یک ساختمان هستید، لازم است تا اطلاعات کافی در رابطه با قیمت و خرید میلگرد، تیرآهن و قوطی آهن و انواع مختلف آن‌ها داشته باشید. در این مطلب تلاش کردیم تا راهنمای خرید و نکات مهمی را در رابطه با خرید این محصولات فولادی در اختیارتان قرار دهیم. اگر قصد خرید میلگرد، تیرآهن و قوطی آهن را دارید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را با ابعاد و اندازه‌های دلخواه به­ صورت اینترنتی خریداری کنید.

جهت کسب اطلاع از قیمت دقیق محصولات فولادی عرضه شده تنها کافی ­است سری به وب سایت­ های فعال در این حوزه سر بزنید و قیمت دقیق مقطع فولادی مورد نظر خود را به­ صورت روزانه و لحظه‌ای مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید