نیوجرسی بتنی
معرفی کسب و کار

کیفیت ساخت جداکننده

آذر ۲۰, ۱۴۰۱ 3۰115

کیفیت ساخت جداکننده نیوجرسی بتنی از جمله مواردی است که کیفیت بتن آن اهمیت بالایی دارد. در مورد کنترل کیفی بتن باید توجه داشت که نمونه‌‌‌‌های بتن مکعبی یا استوانه ای را نمی‌توان با همه پیمانه ها و استانداردها و همچنین با تمام مقاومت ها و نیرو‌‌‌‌های مکانیکی آزمایش کرد، بنابراین در اینجا باز هم مشکل وجود دارد کنترل در تمام مراحل مورد بحث قرار می‌گیرد. به طور کلی می‌توان کیفیت بتن را از چند نقطه نظر مهم آزمایش کرد. به عنوان مثال، دبی بتن تازه با آزمایش اسلامپ، مقاومت فشاری نمونه بتن با آزمایش مقاومت فشاری آزمایش می‌شود و آزمایش‌‌‌‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد کنترل کیفیت بتن باید در سه مرحله زیر انجام شود. رایان پی بتن rayanpeybeton.ir 09122123017

جداکننده نیوجرسی

جداکننده نیوجرسی به جنس آن وابسته است. این قیمت ها بسته به متریال و استاندارد‌‌‌‌های استفاده متفاوت است. با توجه به طول، ارتفاع، عرض پاشنه، عیار بتن و میلگرد مورد استفاده در ساخت، بلوک نیوجرسی بتنی قیمت متفاوتی خواهد داشت. در صورت اجرای بلوک نیوجرسی بتنی در محل، هزینه ها به شدت بستگی به مدیریت پیمانکار دارد. هزینه‌‌‌‌های رفت و آمد و حرفه ای بودن سازنده می‌تواند به طرز چشم گیری از هزینه ها کم کند. نیوجرسی به صورت دست دوم نیز عرضه می‌گردد که قیمت بلوک نیوجرسی دست دوم کمتر است. موارد پیش ساخته بسیاری در بازار موجود است که با هزینه‌‌‌‌های کم کار شما را راه می‌اندازد. همچنین برای اجرای پروژه، تهیه قالب نیوجرسی دست دوم که استاندارد و با کیفیت باشد نیز انتخاب هوشمندانه ای است و از هزینه ها کم خواهد کرد.

نیوجرسی بتنی

نیوجرسی‌‌‌‌های ساده قابل حمل

نیوجرسی بتنی ساده و یا کلیددار که برای انحراف حجم ترافیک حین عملیات ساخت و ساز به کار می‌رود.

بلوک نیوجرسی بتنی کوچک شهری

برای جداسازی معابر و گذرگاه‌‌‌‌های شهری به کار می‌رود و امکان عبور دادن لوله از داخل آن وجود دارد. همچنین امکان استفاده از شبرنگ ها نیز روی آن وجود دارد.

بلوک نیوجرسی تیپ یک

موانع سیمانی و پلاستیکی برای جداسازی خطوط ترافیک، کاهش میزان خسارت در جاده ها پرتردد و کاهش احتمال آسیب دیدن عابران به کار می‌رود.

بلوک نیوجرسی تیپ یک

کاربرد‌‌‌‌های بلوک نیوجرسی بتنی

این روزها استفاده‌‌‌‌های گسترده ای از بلوک مینی نیوجرسی برای کاربرد‌‌‌‌های گوناگون وجود دارد. تنوع کاربرد‌‌‌‌های این سازه ی کوچک باعث شده است که ایده نیوجرسی پلاستیکی به استقبال مواجه شود و کارایی‌‌‌‌های متنوعی نیز داشته باشد. در ادامه به انواع کاربرد‌‌‌‌های بلوک نیوجرسی بتنی اشاره شده است.

جداسازی خطوط

در ابتدا بلوک نیوجرسی بتنی برای تشخیص صحیح مسیر و جداسازی خطوط ساخته شد. جداکننده ای که نه تنها مسیر عبور را روشن می‌کند بلکه در صورتی که به اشتباه اتومبیل از مسیر خارج شود و با آن برخورد کند، به جای واژگونی، اتومبیل به مسیر اصلی بازمی گردد. یا در صورتی که برای جاده‌‌‌‌های دوطرفه نصب شود ارتفاع آن به نحوی طراحی شده که جلوی نور آزار دهنده اتومبیل مقابل را بگیرد.

تفکیک فضا با بلوک نیوجرسی بتنی

برای فضاهایی مانند پارکینگ و یا کارخانه این موانع به وضوح دیده می‌شود. شهرداری ها اگر قصد داشته باشند عبور و مرور را به محلی ممنوع کنند از بلوک نیوجرسی بتنی استفاده می‌کنند. به طور کلی تفکیک فضاها به سادگی با این بلوک ها انجام می‌شود. علاوه بر فضاهایی مانند پارکینگ یا فضای سبز، برای مشخص کردن ایستگاه‌‌‌‌های تاکسی و اتوبوس نیز می‌توان از انواع بلوک نیوجرسی بتنی استفاده کرد. تفکیک فضا‌‌‌‌های خصوصی باغ و ویلا نیز می‌تواند با چنین موانعی انجام شود. همچنین انواعی از بلوک نیوجرسی بتنی برای تفکیک فضای پمپ بنزین و محل هایی که به صف نیاز است قرار داده می‌شود.

جلوگیری از ورود آب رودخانه و آبگرفتگی معابر

بلوک نیوجرسی بتنی در برابر ورود آب رودخانه ها و وقوع سیل مقاومت مناسبی دارد. البته با کمک نیوجرسی پلاستیکی که قابلیت حمل دارد و در ترکیب با کیسه‌‌‌‌های شن نیز می‌توان مسیر حرکت آب را منحرف کرد. البته نباید انتظار یک سیل بند را از آن داشت اما انحراف زاویه حرکت آب برای ممانعت از ورود آب به مزارع و خانه ها می‌تواند از خسارت‌‌‌‌های مالی بکاهد. ساخت سیل بند به وسیله بلوک نیوجرسی در مواقع بحرانی نیاز به هماهنگی و مهارت و سرعت عمل دارد.

مزیت بلوک نیوجرسی برای جاده ها

طراحی بلوک نیوجرسی بتنی باید به صورتی باشد که در صورت برخورد اتومبیل با سرعت بالا به آن، نه تنها از واژگونی خودرو جلوگیری شود، بلکه موجب برگشت اتومبیل به مسیر اصلی گردد. بلوک نیوجرسی پاسخگوی این نیاز است. از زمانی که استاندارد‌‌‌‌های راهسازی، پیمانکاران را ملزم به استفاده از بلوک نیوجرسی بتنی در اطراف جاده ها کرد به وضوح میزان تلفات ناشی از تصادفات کاهش یافته است.

بلوک نیوجرسی بتنی حریم جاده را مشخص می‌کند، در صورتی که اتومبیل با آن برخورد کند احتمال واژگونی کاهش می‌یابد. گارد به بدنه اتومبیل فرو نمی‌رود و طراحی به نحوی است که اتومبیل را در مسیر جاده نگه می‌دارد. تمامی این مزایا به معنای نجات پیدا کردن جان هزاران نفر در جاده هاست.

بلوک نیوجرسی بتنی

بلوک نیوجرسی بتنی

آشنایی با قالب نیوجرسی

بلوک نیوجرسی بتنی برای تعیین حریم راه ها و انتقال ترافیک به معابر مشخص استفاده می‌شود. جزئیات قالب ها و کارکرد آنها برای مواردی که قالب نیوجرسی برای اجرای کانال آب و جاده خاکی استفاده شده، مواردی که قالب جرسی برای عابران پیاده طراحی می‌شود و یا مواردی که برای جدا کردن فضا‌‌‌‌های شهری و پارک ها و راه‌‌‌‌های ترافیکی تولید می‌شود، متفاوت است.

بر اساس کاربردی که خواهد داشت مصالح و شیوه ساخت متفاوت است. حتی ممکن است نیاز به میلگرد وجود داشته باشد. قالب جرسی بر اساس استانداردها و کاربرد ساخته می‌شود و پس از آن بتن داخل قالب ریخته شده و قسمتی که به صورت کشویی طراحی شده بتن را داخل قالب نگه می‌دارد. پس از بتن ریزی، برای بازکردن قالب، همان در کشویی کمک خواهد کرد. برای نصب، تفکیک و اجرای بلوک نیوجرسی بتنی نیاز به نیروی انسانی وجود دارد.

آشنایی با قالب نیوجرسی

انواع اتصالات بلوک نیوجرسی

یکی از ویژگی‌‌‌‌های خاص این بلوک ها که روی قیمت خرید بلوک هم تاثیر می گذارد شیوه اتصال آن هاست. به طور کلی قالب نیوجرسی از بدنه، درپوش، شاسی، میان بلت، قید نگهدارنده و جک دوپیج تشکیل شده است و وزن آن چیزی حدود ۹۷۵ کیلوگرم است و هرچه طول قالب بالاتر باشد وزن آن بیشتر می‌شود. به طور کلی در دو مدل ۴ متری و ۶ متری تولید می‌شود. در ساخت بلوک نیوجرسی بتنی باید به مفاصل توجه ویژه شود زیرا ساختار‌‌‌‌های اشتباه می‌تواند مقاومت کل بتن را تحت تاثیر قرار دهد. اتصالات این بلوک ها که وزنی معادل ۱۳/۲ کیلوگرم دارند با یک نری و دو مادگی، اتصالی محکم را شکل می‌دهد. اتصالات بلوک نیوجرسی بتنی سه دسته را شامل می‌شود:

مصالح مورد نیاز برای تولید بلوک نیوجرسی بتنی

یک بلوک نیوجرسی بتنی از ۶ جزء اساسی تشکیل شده است هر ۶ جر هم سبب تغییر قیمت بلوک میشود سه جزء آن مربوط به بتن است که ترکیبات سیمان و سنگدانه و آب خواهد بود، جزء بعدی نیز میلگرد است که در صورت نیاز داخل آن به کار می‌رود، افزودنی‌‌‌‌های مناسب برای ساخت و عمل آوری استفاده می‌شود و جزء آخر نیز مفصل است که داخل برخی بلوک ها کار شده است.

روش ساخت بلوک نیوجرسی بتنی

برای تولید بلوک نیوجرسی بتنی چهار روش اساسی وجود دارد. دو روش مربوط به شیوه بتن ریزی می‌شود. دسته سوم به صورت پیش ساخته و نوع چهارم به صورت دستی تولید می‌شود. قالب‌‌‌‌های جرسی به صورت استاندارد بر اساس کاربرد طراحی می‌شود. طول قالب نیز بر اساس محل نصب تعیین می‌شود. سپس باید مشخص شود که بتن ریزی در محل نصب، اجرا خواهد شد یا بلوک ها به صورت پیش ساخته تولید می‌شود. به این صورت چهار حالت وجود دارد:

بتن ریزی ایستاده در روش ایستاده، قالب به صورت سرپا به شکلی که قرار است نصب شود قرار گرفته، از بالای قالب بتن ریزی انجام می‌شود. قالب مونتاژ شده بهتر است از کف با قطعاتی که از قالب‌‌‌‌های پیشین حین بتن ریزی به جای مانده پوشانده شود. این روش متداول ترین روش تولید بلوک نیوجرسی بتنی است. معمولا تولید این بلوک چالش خاصی ندارد.

بتن ریزی برعکس در تولید بلوک نیوجرسی بتنی به این روش، قالب را سر و ته کرده و بتن ریزی را از کف انجام می‌دهند. آماده ارسال و طراحی سایت شیراز  در تهران کرج و دیگر شهر ها بتن ریزی را از کف انجام می‌دهند. به این صورت مشکلی که برای کف حالت ایستاده به وجود می‌آمد، ایجاد نخواهد شد اما چالش دیگری که وجود دارد برعکس کردن بلوک نیوجرسی بتنی است که یا با جرثقیل یا با دستگاه باید از نقطه ثقل بلوک و با دقت انجام شود. کارگران برای انجام این کار باید مهارت داشته باشند.

بلوک پیش ساخت اتومات این نوع بلوک نیوجرسی بتنی، در کارخانه تولید می‌شود. از تفاوت‌‌‌‌های این روش ساخت نیوجرسی بتنی با دو روش ذکر شده دیگر، در محل ساخت آنها است. به طوری که ساخت بلوک نیوجرسی با بتن ریزی ایستاده و برعکس در محل نصب انجام شده اما در این حالت با دستگاه‌‌‌‌های اتومات داخل کارخانه کار بتن ریزی و تزریق انجام می‌شود. پس از آن بلوک‌‌‌‌های آماده را به محل نصب منتقل می‌کنند. عمل آوری به وسیله بخار انجام شده و بلوک ها بر اساس استاندارد‌‌‌‌های مقاومت آزمایش می‌شود.

قبل از عملیات بتن ریزی در حین عملیات بتن ریزی پس از بتن ریزی و در مرحله گیرش اول از همه کنترل کیفیت قبل از فرآیند ریختن بتن، اجزای بتن را قبل از ریختن بتن آزمایش و کنترل می‌کنیم تا شرایط را برآورده کند. کیفیت سیمان با آزمایش نیروی وارد شده به مکعب‌‌‌‌های سیمان تعیین می‌شود. اما برای کنترل موثر سیمان.

سیمان باید ابتدا برای هر مورد و سپس هر دو ماه یکبار آزمایش شود. باید از رطوبت محافظت شود. اگر نگهداری طولانی مدت اجتناب ناپذیر است. باید پس از ۳ ماه دوباره آزمایش شود. اگر پاکت ها حاوی تکه‌‌‌‌های سیمان سخت و چسبنده باشند، نمونه ها باید دور ریخته شوند.

سایز انواع نیوجرسی بتنی :

۱. مینی نیوجرسی بتنی یا نیوجرسی کوچک شهری طول ۴۰ پاشنه ۴۰ ارتفاع ۵۵ سانتی متر وزن ۹۰ کیلوگرم

۲.نیوجرسی بتنی یک متری ارتفاع ۸۰ پاشنه ۵۰ وزن ۵۵۰ کیلوگرم

۳.نیوجرسی بتنی دومتری ارتفاع ۸۰ پاشنه ۵۰ وزن ۱۱۰۰ کیلوگرم

۴.نیوجرسی بتنی سه متری ارتفاع ۸۰ پاشنه ۶۰ وزن ۱۳۰۰ کیلوگرم

۵.نیوجرسی بتنی سه متری ارتفاع ۱۱۰ پاشنه ۸۰ وزن ۳۰۰۰ کیلوگرم

۶.نیوجرسی بتنی سه متری ارتفاع ۱۶۰ پاشنه ۸۰ وزن ۴۰۰۰ کیلوگرم

۷.نیوجرسی بتنی سه متری ارتفاع ۲۶۵ پاشنه ۸۰ وزن ۵۲۰۰ کیلوگرم

۸.نیوجرسی چهارمتری مفصل دار ارتفاع ۱۰۰ پاشنه ۷۰ وزارت راهی

۹.نیوجرسی شش متری مفصل دار ارتفاع ۱۰۰ پاشنه ۷۰ وزارت راهی

کنترل دانه بندی

دانه بندی بتن سنگدانه باید مطابق با مشخصات استاندارد باشد کیفیت بتن تحت تأثیر بسیاری از خواص فیزیکی و مکانیکی سنگدانه مانند شکل، طبقه بندی، دوام، وزن مخصوص و جذب آب است.

سنگدال بتنی نیز مانند سایر تولیدات بررسی میشود این خواص سنگدانه ها باید قبل از استفاده برای ساخت بتن آزمایش شوند میزان مواد مضر و ناخالصی‌‌‌‌های آلی نیز باید بررسی شود اندازه ماسه نیز یک ویژگی مهم است.

وقتی حجم کل برای این منظور دسته بندی می‌شود، نتایج اشتباهی می‌دهد. نسبت سیمان به آب را افزایش می‌دهد که منجر به کاهش مقاومت می‌شود بنابراین، تمام مقادیر باید بررسی شوند.

برای کنترل موثر دانه بندی، لازم است یک بار آزمایش انجام شود تا منبع بررسی شود همچنین شستن کافی برای حذف ذرات شیمیایی.

پس از آن رطوبت باید یک یا دو بار در روز بررسی شود و میزان رطوبت سنگدانه باید در نظر گرفته شود.

کیفیت آب بتن

کیفیت آب بتن باید بر اساس الزامات استاندارد مربوطه بررسی شود و برای بررسی منبع باید آنالیز شیمیایی انجام شود.

آب مورد استفاده در بتن باید عاری از هر نوع آلاینده و عناصر قلیایی باشد بنابراین به جز آب آشامیدنی که بدون آزمایش می‌توان از آن در بتن استفاده کرد، تمام آب‌‌‌‌های دیگر باید آزمایش شوند.

کنترل در عملیات بتن ریزی

در این مرحله کنترل کیفیت در تمامی عملیات ریختن بتن مانند انتقال، طبقه بندی، پرس پلانت، اختلاط بچینگ و پخت ضروری است. در حین عملیات ریختن بتن باید اقدامات احتیاطی زیر انجام شود. مخلوط بتن مورد نیاز باید در آزمایشگاه و با اجزای شرح داده شده در پروژه ساخته شود.

بتن باید بر اساس وزن تا حد امکان درجه بندی شود اگر درجه بندی وزنی امکان پذیر نباشد درجه بندی حجم ممکن است با نظارت مناسب با حضور یک مهندس مسئول مجاز باشد. در حین اختلاط، میکسر باید با ظرفیت کامل پر شود. سرعت همزن باید بین ۱۵ تا ۲۰ دور در دقیقه باشد. در هیچ موردی زمان اختلاط نباید کمتر از ۲ دقیقه باشد. هنگام ریختن بتن، میکسر نباید قطع شود. عملکرد بتن یکی از ویژگی‌‌‌‌های مهم بتن تازه است. بنابراین برای آزمایش عملکرد بتن باید آزمایش لغزش یا ضریب فشار انجام شود. برای هر ۲۵ متر مکعب بتن، سه آزمایش باید انجام شود.

مراقب باشید در حین حمل و نقل بتن بردارید. بتن با ارتفاع بیش از یک متر نباید ریخته شود. اگر ارتفاع بتن بیش از ۱ متر باشد باید از ابزار مخصوص استفاده شود.

بتن ریزی در مرحله سخت شدن

دال بتنی نیز عملیات مختص به خودش را دارد در طول عملیات بتن و تراکم آزمایش‌‌‌‌های مقاومت فشاری بر روی نمونه ای از مکعب‌‌‌‌های ساخته شده از این بتن انجام می‌شود. برای بتن معمولی، مکعب‌‌‌‌های بتنی در محل کار ساخته می‌شوند. بتن جامد باید بر اساس ابعاد، شکل ها و اندازه ها طراحی شود.

ظاهر کلی سطح بتن نیز باید بررسی شود آرماتور باید پوشش بتنی مناسبی داشته باشد و در صورت ظاهر شدن آرماتور در هر قسمت از سازه، آن قسمت رد شده یا بر این اساس اقدام لازم انجام شود مقاومت بتن معمولاً با آزمایش مقاومت فشاری نمونه‌‌‌‌های مکعبی یا استوانه ای در ۷، ۱۴ و ۲۸ روزگی تعیین می‌شود.

اگر توان به دست آمده در حداقل معینی باشد، ممکن است آزمایشات خاصی مانند آزمایش چکش غیر مخرب اشمیت و آزمایش پالس اولتراسونیک انجام شود. در نهایت باید توجه داشت که آزمایش‌‌‌‌های کنترل کیفیت بتن طراحی سایت آن تمام شهرها طیف بسیار وسیعی را شامل می‌شود.

بحث اصلی این است که در چه مرحله ای و برای چه هدفی از کنترل استفاده می‌شود و باید مسائل اقتصادی در نظر گرفته شود.

افزودنی اختلاط بتن

هنگامی که کامیون میکسر به محل پروژه می‌رسد، ناظر کارگاه یا مهندس مجری باید با تصمیم مهندسی تصمیم بگیرند که چگونه بتن را مخلوط کنند. اگرچه تمام بازرسی‌‌‌‌های کارخانه بتن به روش مهندسی انجام می‌شود، مدیران پروژه باید بتن را برای اطمینان از صحت محصول اختصاص دهند.

طبق مشخصات پروژه می‌توان از افزودنی‌‌‌‌های بتن در بتن پیش ساخته استفاده کرد. ناظر کار حتما بسته به نوع افزودنی بکار گرفته شد در بتن، موارد ضروری را در اختیار کارخانه قرار دهند.

اگرچه کارخانه با توجه به شرایط محیطی بتن آماده را به محل پروژه تحویل می‌دهد، اما آگاهی سازندگان از مشخصات بتن مورد نظر حائز اهمیت است. هر ترکیب جامد دارای خواص خاصی است، بنابراین کسب دانش در این زمینه مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×