آزمایشگاه‌
معرفی کسب و کار

آزمایشگاه‌ های رایگان تامین اجتماعی تهران

بهمن ۱۶, ۱۴۰۱ 7۰527

با گسترش تمدن‌ها و مدرن‌شدن آن و البته وجود طیف گسترده بیماری‌ها، افراد در پرداخت هزینه‌های خود دچار مشکل می‌شدند. در واقع آزمایشگاه عماد با سرویس آزمایش در محل به صورت رایگان توانسته است خدمت خوبی در جهت رفاه بیماران عزیز باشد. از همین رو، سازمان‌های بیمه به وجود آمدند. برخی سازمان‌ها از طرف دولت به منظور حمایت از اقشار ضعیف راه‌اندازی شده‌اند و برخی سازمان‌های خصوصی بیمه به منظور ارائه خدمات بیشتر به وجود آمده‌اند. در کشور ایران، بیشترین شهروندان بیمه‌شده را سازمان تأمین اجتماعی در برمی‌گیرد.

این سازمان، که سازمانی دولتی محسوب می‌شود، در سال ۱۳۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۲۵ مجلس با تصویب قانونی، کارفرمایان را مکلف به بیمه‌ نمودن کارگران و کارمندان خود نمود. طبق آمارهایی که مرکز ملی آمار منتشر کرده‌است، سازمان بیمه تأمین اجتماعی بیش از ۴۲ میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد. از این تعداد، نزدیک به ۴ میلیون نفر مستمری‌بگیر هستند.

از جمله خدمات و تعهداتی که سازمان بیمه تأمین اجتماعی کشور موظف به ارائه آن است، می‌توان به مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی، مستمری بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی و … اشاره نمود.

در این بین، اما مهم‌ترین خدمتی که سازمان بیمه تأمین اجتماعی کشور ارائه می‌دهد، انجام آزمایش‌های رایگان در مراکز تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است. در این مقاله، قصد داریم شما را با آزمایشگاه‌های رایگان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی آشنا نماییم.

آزمایشگاه‌

لیست آزمایشگاه‌های رایگان تأمین اجتماعی در تهران

آزمایشگاه پاتوبیولوژی آسا

این آزمایشگاه که در خیابان مطهری واقع شده‌است، یکی از پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌های تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است. این آزمایشگاه‌ دارای بخش‌های مختلفی از جمله کروماتوگرافی، بخش مولکولی، میکروب‌شناسی، خون‌شناسی، پاتولوژی، هورمون‌شناسی، فلوسایتومتری و بخش بیوشیمی است. آزمایشگاه آسا با استفاده از دستگاه‌های به‌روز و مدرن انتخاب مناسبی برای افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است.

آزمایشگاه بیمارستان هدایت

بیمارستان هدایت که در محله قلهک قرار دارد، بیمارستان تخصصی زنان و زایمان است. آزمایشگاه این بیمارستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، آماده ارائه خدمات رایگان به بیمه‌شدگان است.

آزمایشگاه هاجر(س)

آزمایشگاه هاجر یکی از بخش‌های بیمارستان فوق تخصصی هاجر(س) است که زیر نظر ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. در این آزمایشگاه، خدماتی نظیر انگل‌شناسی، ایمنولوژی، بیوشیمی، سرولوژی و میکروب‌شناسی به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود. بیمارستان هاجر (۵۰۳ ارتش) در خیابان ولیعصر قرار دارد.

آزمایشگاه تشخیص طبی مهدیه

یکی از گزینه‌های مناسب برای انجام آزمایشگاه دوران بارداری است. این آزمایشگاه که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت می‌کند، در خیابان فاطمی قرار دارد.

آزمایشگاه مفید

از دیگر آزمایشگاه‌های تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، آزمایشگاه مفید است. این آزمایشگاه که در خیابان شریعتی واقع شده‌است، خدماتی نظیر آنالیز ادرار، میکروب‌شناسی و میکروبیولوژی ارائه می‌دهد.

آزمایشگاه مفید

آزمایشگاه بیمارستان مسیح دانشوری

این آزمایشگاه در سال ۱۳۸۶ با هدف تسهیل در انجام آزمایش‌های ویروسی راه‌‎اندازی شد. در این مرکز، انواع آزمایش‌های ویروسی مانند آنفولانزا A و B، بیماری‌هایی که از طریق خون منتقل می‌شوند(HIV,HBV,HCV) و بیماری‌هایی که از طریق روابط جنسی منتقل می‌شوند(HPV,HSV)، به روش آزمایش مولکولی صورت می‌گیرد. هم‌چنین، به واسطه کادر مجرب آزمایشگاه مسیح دانشوری، شما می‌توانید از خدمات مشاوره و درمان نیز بهره ببرید. این آزمایشگاه در نیاوران واقع شده‌است.

آزمایشگاه مرکز طبی کودکان

جزو اولین مراکزی است که راه‌اندازی شده‌است. این آزمایشگاه با انجام سالانه بیش از ۲ میلیون آزمایش یکی از مراکز اصلی آزمایش‌های ایمنولوژی، بیوشیمی، بیوشیمی ادرار، پارازیتولوژی، سرولوژی و هماتولوژی است. هم‌چنین، این مرکز با کادری مجرب و شش عضو هیئت علمی به صورت ۲۴ ساعته خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.

آزمایشگاه محب یاس (میرزا کوچک خان)

یکی از بیمارستان‌هایی که به صورت تخصصی برای زنان تأسیس شده‌است، بیمارستان میرزا کوچک‌خان است. این بیمارستان، به منظور تسهیل خدمات مربوط به زنان و زایمان، در سال ۱۳۶۲ راه‌اندازی شد و در سال ۱۳۸۸، نامش به بیمارستان جامع زنان (محب یاس) تغییر یافت. آزمایشگاه محب یاس که واقع در خیابان کریم خان زند است، خدماتی همچون ایمنولوژی، میکروب‌شناسی، بیوشیمی و سرولوژی را ارائه می‌دهد.

آزمایشگاه مرکز جراحی محدود و سرپائی شقایق

مرکز جراحی محدود و سرپایی در سال ۱۳۸۲ تأسیس گردیده‌ است و تا امروز بیش از چهل هزار عمل جراحی در این مرکز صورت‌ گرفته‌ است. مرکز جراحی محدود و سرپائی شقایق شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که یکی از این بخش‌ها آزمایشگاه آن است. بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند در این مرکز آزمایش‌های هورمون‌شناسی، خون‌شناسی، میکروب‌شناسی، سرولوژی، ایمنولوژی، PCR کمی و کیفی، تست غربالگری، ایمنو هیستوشیمی بیلجینگ، سینولوژی و پاتولوژی انجام دهند. آزمایشگاه مرکز جراحی محدود و سرپائی شقایق در خیابان یوسف آباد، همه روزه آماده ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است.

آزمایشگاه مرکز جراحی محدود و سرپائی شقایق

آزمایشگاه ژنتیک آذین

این آزمایشگاه در فاز یک شهرک اندیشه واقع شده‌است. این مرکز، به طور تخصصی آزمایش‌های مربوط به ژنتیک را انجام می‌دهد. از جمله خدمات آزمایشگاهی آزمایشگاه ژنتیک آذین، می‌توان به سیتوژنتیک، آزمایش‌های مربوط به ازدواج‌های غیرفامیلی، ژنتیک مولکولی و آزمایش‌های مربوط به سقط‌های مکرر اشاره نمود.

آزمایشگاه بیمارستان شهید فیاض بخش

این آزمایشگاه روبروی پایگاه اول شکاری در منطقه سرآسیاب واقع شده‌است. در این آزمایشگاه، آزمایش‌های مربوط به زنان و ناباروری، بیوشیمی، هماتولوژی، آزمایش‌های هورمونی و آزمایش‌های آسیب‌شناسی مولکولی صورت می‌گیرد.

آزمایشگاه بیمارستان صدر

این آزمایشگاه در میدان ولیعصر قرار دارد و همه روزه به غیر از روزهای تعطیلی آماده ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است. در این مرکز، آزمایش‌های سیتولوژی و بالینی صورت می‌گیرد. آزمایش‌ها در آزمایشگاه بیمارستان صدر فقط در صورت داشتن نسخه پزشک امکان‌پذیر است.

آزمایشگاه پاتوبیولوژی میلاد

آزمایشگاه پاتوبیولوژی میلاد با بیش از ۲۰ سال سابقه و استفاده از کادری مجرب، یکی از بهترین آزمایشگاه‌هایی به شمار می‌رود که به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد. در این آزمایشگاه، علاوه بر آزمایش‌های پاتوبیولوژی، آزمایش‌های مربوط به ژنتیک نیز صورت می‌پذیرد. این آزمایشگاه در بزرگراه رسالت واقع شده‌است.

نتیجه‌گیری

با توجه به طیف گسترده آزمایش‌ها، سازمان بیمه تأمین اجتماعی تلاش کرده با آزمایشگاه‌هایی قرارداد ببندد که پاسخگوی نیازهای بیمه‌شدگان باشند. در این مقاله، تلاش کردیم مراکزی با خدمات متنوع آزمایشگاهی را به صورت اجمالی معرفی نماییم. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با این مراکز تماس گرفته و از کیفیت خدمات آن مطلع گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×