Images 1704192179 6593E8B3839B2 Jpg
معرفی کسب و کار

آموزش هنرهای تجسمی در بهترین آموزشگاه نقاشی و خوشنویسی تهران

دی ۱۳, ۱۴۰۲ 53۰230

هنرهای تجسمی از گذشته تا به حال در میان افراد بسیار پرطرفدار بوده‌ است. هنرهای تجسمی که نام دیگر آن هنرهای بصری است، هنرهایی مبتنی بر حس بینایی هستند که از انواع آن‌ها می‌توان به خوشنویسی، عکاسی، نقاشی، گرافیک و غیره اشاره کرد. در این راستا، آموزشگاه‌‌های متعددی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش نقاشی سیاه قلم، رنگ روغن، خوشنویسی با خودکار، عکاسی و سایر هنرهای تجسمی می‌کنند.

در ادامه قصد داریم به بررسی پرطرفدارترین رشته در هنرهای تجسمی یعنی نقاشی رنگ روغن، نقاشی سیاه قلم و خوشنویسی بپردازیم. پس، اگر شما هم آن دسته از افرادی هستید که به هنرهای تجسمی علاقه دارند، با ما همراه باشید.

نقاشی رنگ روغن چیست؟

منشا اصلی رنگ روغن به قرن هفتم بعد از میلاد برمی‌گردد. در آن زمان، هنرمندان از روغنی که از گردو و خشخاش بوده است، برای تزیین غارهای باستانی در بامیان، استفاده می‌کردند. نقاشی رنگ روغن، یکی از سبک‌های نقاشی است که از گذشته تا به الان مورد توجه افراد قرار گرفته است.

از آن جا که خشک شدن رنگ روغن زمان‌بر است، برای افراد مبتدی کمی دلهره‌آور است. همچنین، در مقایسه با رنگ آمیزی اکریلیک، قوانین زیادی دارد که باید رعایت شود. از هنرمندان شاخص این سبک، می‌توان به لئوناردو داوینچی و میکل آنژ، اشاره کرد. در ادامه به آموزش نقاشی رنگ روغن به صورت گام به گام خواهیم پرداخت.

یکی از مزیت‌های نقاشی با رنگ روغن این است که امکان اصلاح تابلو، به دلیل دیر خشک شدن اثر، وجود دارد. اگر شما تجربه ای در زمینه نقاشی ندارید، نگران نباشید، زیرا یادگیری این هنر به پیش زمینه خاصی نیاز ندارد.

Images 1704192179 6593E8B38B024

آموزش گام به گام نقاشی رنگ روغن

زمانی که یادگیری یک سبک نقاشی را شروع می‌کنید، ممکن است بسیار سخت به نظر آید؛ اما با یادگیری چند تکنیک کاربردی، می‌توانید کار خود را راحت‌تر کنید. در ادامه شما را با نحوه آموزش نقاشی رنگ روغن را به صورت تئوری بیان می‌کنیم.

  • قلم مو را به درستی در دست خود بگیرید: مهم‌ترین موضوع برای شروع نقاشی، درست نگه داشتن قلم مو است. بهترین روش این است که قلم مو را از انتهایی‌ترین قسمت آن نگه دارید و یک زاویه مستقیم با کاغذ داشته باشید. ابتدا ممکن است این روش کمی برای شما دشوار باشد؛ اما با کمی تمرین، این مشکل برطرف خواهد شد.

  • بر جهت نگه داشتن قلم مو تسلط داشته باشید: استفاده از هر دو سمت قلم مو، زمانی که در حال نقاشی کردن هستید، بسیار مهم است. در استفاده از قلم مو، محدودیتی برای خود ایجاد نکنید و از تمام جهات آن کمک بگیرید.

  • فشار وارده به قلم مو را تغییر دهید: از وارد کردن فشار بیش از حد به قلم مو، خودداری نمایید؛ زیرا باعث ترکیب رنگ‌ها و آشفتگی در نقاشی خواهید شد.

  • از محیط های رنگی کمک بگیرید: استفاده از محیط رنگ آمیزی، در نقاشی رنگ روغن اهمیت زیادی دارد. از مدیوم می‌توانید برای تغییر خواص رنگ‌ها، استفاده نمایید. افزودن مدیوم به مقدار زیاد، رنگ را شفاف و صاف خواهد کرد؛ در حالی که اگر از مقدار کمی مدیوم استفاده نمایید، قوامی مانند سس مایونز خواهید داشت.

  • رنگ های خود را به صورت خالص نگه دارید: برای جلوگیری از ایجاد لک بر روی رنگ اصلی، قلم موی خود را تمیز نگه دارید.

  • از ترکیب بیش از حد رنگ‌ ها خودداری نمایید: مخلوط کردن بیش از حد رنگ‌ها، باعث می‌شود که ترکیب جالب شما، به حالت خسته‌ کننده‌ای تبدیل شود.

  • از مخلوط دو رنگ کمک بگیرید: برای جلوگیری از احساس دلزدگی و ایجاد شادابی در نقاشی، می‌توانید در صورت امکان دو رنگ را با هم مخلوط کنید.

  • در استفاده از رنگ‌ها صرفه‌جویی نکنید: گاهی اوقات برای رسیدن به طرح دلخواه خود، به یک ضربه ضخیم احتیاج دارید. در نتیجه در نقاشی رنگ روغن، به اندازه کافی از رنگ‌ها استفاده نمایید.

  • از کاردک کمک بگیرید: ایجاد بعضی از طرح‌ها، با استفاده از قلم مو امکان پذیر نیست. به همین دلیل، استفاده از کاردک را فراموش نکنید.

Images 1704192179 6593E8B38Dba7

آموزش نقاشی سیاه قلم

نقاشی سیاه قلم با استفاده از زغال و مدادهای زغالی انجام می شود. واژه سیاه قلم، احتمالا از شاگردان استاد کمال الملک، رواج پیدا کرده است. این سبک نقاشی در ایران، سابقه بسیار طولانی دارد؛ همچنین، در کشور چین از گذشته متداول بوده است. نقاشی سیاه قلم به طراحی چهره، طبیعت، حیوانات، گل و غیره می‌پردازند و هنرمند سوژه خود را در آن انتخاب می‌کند.

افراد با هر سطحی، می‌توانند به یادگیری این سبک نقاشی بپردازند. از آنجا که در این نقاشی از زغال و پودر استفاده می‌شود، ماندگاری زیادی ندارد و پس از مدتی کیفیت خود را از دست می‌دهند؛ به همین دلیل، باید از اسپری فیکساتیو، استفاده شود. در ادامه به نکاتی که در آموزش نقاشی سیاه قلم اهمیت دارد، می‌پردازیم.

  • تمرکز لازم را داشته باشید.

  • سعی کنید کمتر از پاک کن استفاده نمایید.

  • در طراحی سعی کنید خلاقیت داشته باشید و از تکنیک‌های مختلف مانند هاشور زدن، سایش، پاک کن زنی و غیره استفاده نمایید.

  • از سایه روشن کمک بگیرید.

Images 1704192179 6593E8B391995

وسایل مورد نیاز در نقاشی سیاه قلم چیست؟

در نقاشی سیاه قلم به وسایل خاص و پیچیده‌ای احتیاج ندارید؛ اما سعی کنید از وسایل باکیفیت استفاده نمایید. مهم‌ترین این وسایل عبارت است از تخته شاسی، پاک کن، انواع مداد مشکی، محو کن.

آموزش خوشنویسی و خوش خطی با خودکار

هنر خوشنویسی تا قبل از اختراع صنعت چاپ از هنرهای پرطرفدار بوده است. در حال حاضر نیز، افراد به خوشنویسی علاقه زیادی دارند و از هنرهای اصیل ایرانی به شمار می‌آید. قبل از اسلام، خطوط میخی و پهلوی و بعد از اسلام، افراد الفبای اسلامی را پذیرا شدند.

آنچه که در خوشنویسی حائز اهمیت است، داشتن تمرین و تکرار زیاد است. اولین و مهمترین قدم در آموزش خوشنویسی، استفاده از سرمشق‌ها است؛ البته نحوه گرفتن قلم در دست و میزان فشاری که روی آن وارد می‌شود، باید توجه داشت. از آنجایی که خودکار، رایج ترین وسیله برای نگارش است، امروزه دوره‌های آموزش خوشنویسی با خودکار بسیار پرطرفدار و رایج شده است.

Images 1704192179 6593E8B39C24C

چه نکاتی در آموزش خوشنویسی با خودکار باید رعایت شود؟

مهم‌ترین قواعدی که در خوشنویسی باید رعایت شود عبارت است از:

  • اتصال صحیح بین حروف در کلمات را رعایت نمایید.

  • آخرین حرف اتصال هر کلمه موقعیت آن را نسبت به خط زمینه مشخص می‌نماید.

  • تا زمان رسیدن به انتهای اتصال، نوشت افزار خود را برندارید.

  • سرکش و الف را در مرحله دوم بنویسید.

  • نقطه در پایان هر کلمه قرار داده شود.

  • کلمات را به صورت جدا بنویسید.

معرفی بهترین آموزشگاه نقاشی و خوشنویسی در تهران

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، نقاشی رنگ روغن، سیاه قلم و خوشنویسی از هنرهای تجسمی پرطرفدار به شمار می‌آیند. در پایان قصد داریم یکی از بهترین آموزشگاه های نقاشی که این سه دوره را به صورت تخصصی آموزش می دهد، بپردازیم.

ترنم صبا به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه‌های نقاشی و خوشنویسی در تهران، دوره‌های متنوعی مانند نقاشی ویترای، نقاشی روی پارچه، آموزش خوشنویسی با خودکار، سیاه قلم، رنگ روغن، آبرنگ، و غیره را به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند. این آموزشگاه با بهره گیری از اساتید باتجربه و حرفه ای، دوره های خود را در دو گروه سنی بزرگسالان و کودکان برگزار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×