معرفی کسب و کار

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ و چه کاردبری دارد؟

فروردین ۱۰, ۱۴۰۳ 1۰32

یونی سواپ چه مزایایی دارد؟

به توکن اختصاصی صرافی یونی سواپ (UNI) گفته می‌شود. کوین‌های این پروژه طی بازه زمانی ۴ ساله در دسترس قرار می‌گیرند. پس از آن یک «نرخ تورم دائمی» دو درصدی را برای اطمینان از عضویت در شبکه اعمال خواهد کرد.

ارز دیجیتال یونی سواپ چیست؟ و چه کاردبری دارد؟

به توکن اختصاصی صرافی یونی سواپ (UNI) گفته می‌شود. کوین‌های این پروژه طی بازه زمانی ۴ ساله در دسترس قرار می‌گیرند. پس از آن یک «نرخ تورم دائمی» دو درصدی را برای اطمینان از عضویت در شبکه اعمال خواهد کرد.

عرضه این کوین به‌طور کلی و براساس گزارش کوین مارکت کپ (coinmarketcap) به صورت زیر است:

۶۰٪ برای اعضای انجمن، یعنی کاربران: ۲۱.۵۱٪ برای اعضای تیم، ۱۷.۸٪ برای سرمایه گذاران و ۰.۶۹٪ برای مشاوران. سه توزیع آخر طبق یک برنامه چهار ساله واگذاری انجام خواهد شد.

در این رابطه بخوانید‌ : حمله خون آشام در بازار ارز دیجیتال چیست؟

یک میلیارد توکن UNI در همان ابتدا در سال ۲۰۲۰ توسط صرافی در بازار عرضه شد. افرادی که به عنوان نفرات اول و کاربران ابتدایی در پلتفرم عضو شدند و شروع به انجام مبادلات ارزی کردند، احتمالاً تا الان چیزی حدود ۴۰۰ توکن به شکل رایگان از این صرافی دریافت کرده‌اند.

کاربردها

این ارز یک توکن حاکمیتی و مبتنی بر شبکه ERC20 است که به دارندگان خود قدرت رای و نظر در شبکه را می‌دهد. توکن های UNI برای اشخاص مختلف کاربرد دارند. این ارز دیجیتال یک روش پرداخت غیرمتمرکز و جایگزین را خارج از مداخله واسطه‌ها ممکن و کنترل بیشتری بر پول شما فراهم می‌کند.

UNI همچنین می‌تواند برای وثیقه‌گذاری و سرمایه‌گذاری یا به عنوان جایگزینی برای نقل و انتقالات بین المللی گران و کند استفاده شود. همچنین می‌تواند به‌عنوان یک سیستم مالی جایگزین برای صدها میلیون نفر که به تلفن‌های هوشمند دسترسی دارند اما به حساب بانکی دسترسی ندارند کمک کند.

 بیشتر بخوانید: ۵ ارز دیجیتال جایگزین بیت کوین از نظر نیپوتو کدام هستند؟

مزایا

این توکن یکی از ارزهایی است که توسط اتریوم و صرافی یونی سواپ پشتیبانی می‌شود. از آنجایی که امنیت اتریوم تضمین شده است؛ می‌توان نتیجه گرفت که خرید و فروش یونی نیز تضمین شده و با امنیت بالایی صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از مزایای یونی، غیرمتمرکز بودن صرافی آن است. این موضوع باعث افزایش حریم خصوصی کاربران خواهد شد و برای همین هم مورد توجه عموم قرار گرفته است. این که ارز یونی توسط صرافی غیرمتمرکز عرضه می‌شود باعث شده تا رشد چشمگیری داشته باشد.

حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند. هیچ ارگان و مجوزی برای ضبط اموال شما در خرید وجود ندارد. این موضوع یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده تا علاقه‌مندان به این ارز افزایش یابند.

همچنین بخوانید : آموزش خرید شیبا از نیپوتو

امکان سود از معاملات این ارز بسیار بالاست. از آنجا که این ارز یک تفاوت چشمگیر با توکن های متمرکز دارد، احتمال سود از بازار آن بسیاربالاتر از سایر ارزها است.

پیش بینی آینده

این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ پا به عرصه وجود گذاشت برای همین در زمره جدید ترین ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد. اگر چه پیش بینی آینده ارز یونی سواپ مانند هر ارز غیرمتمرکز جوان دیگری بسیار سخت است. اما اغلب کارشناسان بر این باورند که ارز دیجیتال یونی از آینده خوبی در بازار ارزهای دیجیتالی برخوردار خواهد شد و تا سال ۲۰۲۵ به جایگاه قابل توجه‌ی در میان ارزهای دیجیتال دست خواهد یافت.

روش استخراج

برای آنکه به استخراج رمز ارز یونی سواپ بپردازید لازم است تا مانند هر رمز ارز دیگری در استخر نقدینگی به فعالیت یا به اصطلاح تامین بپردازید.

کیف پول‌های مناسب

اگر قصد خرید یونی سواپ را دارید باید بدانید که این ارز توسط کیف پول های آفلاین و آنلاین بسیاری پشتیبانی می‌شود که محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از متامسک (Metamask)، والت کانکت (WalletConnect)، کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)، فورماتیک (Fortmatic)، پوریتس (Portis). بیشتر بدانید: استفاده از صرافی های ارز دیجیتال چه خطراتی دارد؟

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/all-about-uniswap-uni-advantages-and-disadvantages/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×