سلامت - آرایش و زیبایی

نکات مهمی در انتخاب متخصص جراحی فک و صورت

فروردین ۹, ۱۴۰۳ 4۰75

متخصص جراحی فک و صورت چه کارهایی را انجام می‌دهد؟

متخصص جراحی فک و صورت واجد شرایط جراحی‌های جزئی و بزرگ در ناحیه‌های سر، صورت و گردن تحت بی‌حسی موضعی و عمومی هستند. متخصص جراحی فک و صورت دندانپزشکی است که مسئول تشخیص و درمان طیف وسیعی از اختلالات، آسیب‌ها و نقایص مربوط به جنبه‌های عملکردی و زیبایی بافت‌های سخت و نرم دهان و فک و صورت است.

جراح فک و صورت برای انجام بیهوشی و مراقبت از بیمار در محیط مطب آموزش‌های خاصی را می‌بیند. آنها مشکلاتی مانند کشیدن دندان عقل، فکی نامرتب، تومورها و کیست‌های فک و دهان و انجام جراحی ایمپلنت دندان را درمان می‌کنند. جراحی فک و صورت یک تخصص پزشکی محسوب می‌شود که توسط کالج جراحان آمریکا ثبت و شناخته شده است و یکی از ۹ تخصص دندانپزشکی است که توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا، کالج سلطنتی دندانپزشکان کانادا و کالج جراحان دندانپزشکی Royal Australasian College به رسمیت شناخته می‌شود. همچنین شما می‌توانید بهترین جراحان فک و صورت در شیراز را در سایت پی جو مشاهده و سوابق کاری آنان را مشاهده کنید.

3Dad2B39 3830 41Cf 898B 8836C0C4D182

متخصص جراحی فک و صورت

چگونه یک فرد جراح فک و صورت می‌شود؟

از آنجا که جراحی دهان، فک و صورت بسیاری از مهارت‌های پزشکی را در بر می‌گیرد، ورود به آن یک رشته کمی دشوار است. یک متخصص جراحی فک و صورت باید ابتدا وارد دانشکده دندانپزشکی شده و حداقل مقطع کارشناسی آن را به پایان برساند. در غیر این صورت، فرد شرایط دریافت آموزش برای تشخیص و درمان مسائل اساسی دهان و دندان را پیدا نمی‌کند.

بعد از دانشکده دندانپزشکی، جراح باید حداقل چهار سال دیگر، گاهی اوقات تا شش سال، جهت دریافت آموزش‌های مرتبط با تخصص فک و صورت تحصیل کند. پزشک برای تسلط بر مهارت‌های جراحی به این زمان اضافی نیاز دارد. آنها همچنین باید در درمان آسیب‌های سر، گردن و فک آموزش ببینند. به غیر از متخصصان بیهوشی واقعی، این رشته تنها زمینه‌‌ای است که متخصصان آن می‌توانند انواع آرام بخشی را جهت درمان استفاده و به کار ببرند.

در سایت پی جو میتوانید لیستی کاملی از پزشکان متخصص شیراز را در زمینه های مختلق مشاهده فرمایید.

9B94Dc5D 41B2 4476 9621 Efb06Ea93295

متخصص جراحی فک و صورت در شیراز

وظایف متخصص جراحی فک و صورت

متخصص جراحی فک و صورت اغلب به عنوان پل ارتباطی بین پزشکی و دندانپزشکی دیده می‌شود، تخصص جراحی مربوط به تشخیص و درمان بیماری‌های موثر بر دهان، فک، صورت و گردن است. دامنه این تخصص گسترده است و شامل تشخیص و مدیریت آسیب‌های صورت، سرطان‌های سر و گردن، بیماری‌های غدد بزاقی، عدم تناسب صورت، درد صورت، دندان‌های نهفته، کیست‌ها و تومورهای فک و همچنین مشکلات متعددی مانند زخم‌های دهان و عفونت‌ها که بر مخاط دهان تاثیر می‌گذارد، می‌باشد.

بهترین دکتر زاویه سازی صورت در شیراز را میتوانید در سایت پی جو مشاهده و نوبت بگیرید.

طیف وسیعی از جراحی‌های دهان و فک و صورت به صورت سرپایی و تحت بی‌حسی موضعی یا آرام بخشی آگاهانه انجام می‌شود. این موارد عبارتند از: قرار دادن ایمپلنت‌های دندانی / صورت در جراحی قبل از کاشت، برداشتن دندان‌های نهفته، روش‌های داخل دهان و بافت نرم صورت است. عمل‌های عمده‌تر، به عنوان مثال برای بیماری غده بزاقی، تغییر شکل صورت یا سرطان، به صورت بستری تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

بهترین رادیولوژی فک و صورت شیراز را در سایت پی جو مشاهده نمایید.

تجهیزات مورد نیاز جراح فک و صورت

در حال حاضر متخصص جراحی فک و صورت برای تشخیص بیماری‌ها به دستگاهها و تجهیزات پزشکی نیاز دارد. و دسترسی به تجهیزاتی مانند نمایشگرهای تشریحی رادیوگرافی سه بعدی (سی تی اسکن) و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (اسکن‌‌ام آر آی) این امکان را به جراحان داده است که تصاویر دقیق سه بعدی قسمت‌های داخلی آناتومی و پاتولوژی سر و گردن بیماران را مشاهده کنند. البته باید این نکته را ذکر کنم که هر متخصص و مرکز درمانی دسترسی به این امکانات را ندارد و شما بایستی قبل از مراجعه به این مراکز از خدماتی که ارائه می‌دهند آگاهی پیدا کنید. به همین منظور شما می‌توانید با مراجعه به سایت پی جو لیست مراکز معتبر رادیولوژی فک و صورت در شهر شیراز و دیگر نقاط ایران را مشاهده کنید.

3B44689B 02Fe 4F84 A7B7 78573Dd7Ff62

رادیولوژی فک و صورت

انتخاب جراح فک و صورت در شیراز با پی جو

متخصص فک و صورت برای بیمارستان‌ها، مراکز بزرگ پزشکی و در مراکز دندانپزشکی مشغول به فعالیت هستند. البته بسیاری از آنها به غیر از کار در این مراکز، به صورت شخصی مطب‌های را تاسیس می‌کنند و به صورت آزاد در دفتر کار خصوصی خود به ویزیت بیماران می‌پردازند. البته این نکته را ذکر کنم که میزان دریافتی حق ویزیت این متخصصان در مطب‌های شخصی بالاتر از مراکز دولتی است که در آن مشغول به فعالیت هستند و لی به گفته خیلی از مراجعه کنندگان کیفیت کار و ویزیت آنان در مطب شخصی بسیار بالاتر است. به همین خاطر خیلی از مردم به دنبال پیدا کردن آدرس مطب جراح فک و صورت هستند. البته در حال حاضر سایت پی جو این امکان را برای شما ایجاد کرده که با رجوع به این سایت آدرس کلیه خدمات دندانپزشکی شیراز مانند متخصصان جراحی فک و صورت را در شهر شیراز و دیگر نقاط کشور مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×