با کارایی بالابر سقفی مدل تک پل بیشتر آشنا شوید تصویر 1.Jpg
معرفی کسب و کار

با کارایی بالابر سقفی مدل تک پل بیشتر آشنا شوید

شهریور ۱۸, ۱۴۰۲ 4۰172

جرثقیل سقفی تک پل یکی از پرکاربردترین بالابرها است که از شش حرکت جهت جابجایی بار برخوردار است. همچنین دارای حرکت عرضی و طولی بوده و از قابلیت پوشش فضاهایی به شکل مکعب مستطیل برخوردار می باشد. به کمک این نوع بالابر می توان اشیای سنگین را به راحتی جابجا کرد. در ادامه سایر قابلیت ها و ویژگی های این دستگاه را مورد ارزیابی دقیق قرار خواهیم داد.

عرض و ارتفاع مفید در جرثقیل سقفی تک پل

4140Bb31 Ec33 48D2 8544 Ef29A5033Da4

جرثقیل سقفی تک پل

عامل تعیین کننده عرض مفید و ارتفاع در جرثقیل سقفی تک پل وینچ است. در صورت نیاز به ارتفاع زیاد باید وینچ های وزنه مقابل با اوه دروم را بکار برد. همچنین برای ایجاد عرض مفید بیشتر در بالابر باید از وینچ مناسب این کار استفاده نمود. جهت دستیابی به عرض مفید بیشتر در بالابر سقفی انتخاب نوع و مدل وینچ از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا وینچ هایی که در آن ها درام، الکتروموتور و گیربکس در یک ردیف قرار بگیرند، از کمترین عرض مفید برخوردار می باشند.

این در حالی است که مدل های دیگر وینچ که اغلب با نام کمپکت شناخته می شوند دارای عرض مفید بالایی هستند. برای دستیابی به عرض مفید بیشتر در جرثقیل سقفی تک پل باید ارتفاع و وینچ را به شکل مناسب انتخاب نمود. زیرا در این حالت می توان با بالا بردن ارتفاع جرثقیل به عرض وینچ بیشتر و درام بلندتر دست یافت.

مزیت های بالابر سقفی مدل تک پل

جرثقیل سقفی تک پل دارای مزیت ها و ویژگی های بارز بسیاری است که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • قیمت خرید مناسب
  • سرعت بالا در نصب
  • عدم محدودیت در عرض جرثقیل ها حتی زمانی که ظرفیت آن ها با بالابر سقفی مدل دوپل برابر است
  • عدم محدودیت در ظرفیت حمل بار این نوع بالابر
  • امکان نصب راهرویی تعمیراتی در آن
  • برخورداری از وزن کم
  • قابلیت دسترسی به وینچ بالابر در مواقعی که نیاز به تعمیرات در بالابر می باشد
  • عدم ایجاد محدودیت های استفاده در مدل دو پل در هنگام استفاده از بالابر تک پل مدل سقفی
  • عدم محدودیت در نصب تجهیزاتی همچون کابین، مگنت، چنگک و سایر تجهیزات
  • وجود قابلیت افزایش ارتفاع مفید در این دستگاه موجب می شود تا با استفاده از ان اشیا و مواد بیشتری را برای انبار و دپو کردن مهیا کرد

مکان های مناسب جهت استفاده از جرثقیل سقفی تک پل

C3E3C894 1Fb0 4278 Af71 Da102837Ff76

مکان های مناسب جهت استفاده از جرثقیل سقفی تک پل

از جرثقیل سقفی تک پل می توان در فضاها و سالن های دارای دهانه کمتر از ۱۵ متر استفاده کرد. همچنین این بالابر را می توان در سوله ها و مکان هایی با ظرفیت باربرداری پایین تر از ۵ تن نصب کرد.

چند اشتباه رایج در استفاده از بالابر سقفی مدل تک پل

معمولا اپراتورها و افرادی که مستقیما با جرثقیل سقفی تک پل در ارتباط هستند برای دستیابی به ارتفاع مفید، فاصله سقف تا کنسول را بسیار کوتاه می کنند. این تصمیم غیرمنطقی هیچ‌گونه کمکی به ایجاد ارتفاع مفید دستگاه نمی کند.‌ همچنین عملیات نصب آن را نیز با موانع و مشکلات جدی روبه رو می نماید. باید دقت کرد که در صورت استفاده از این نوع جرثقیل در مکان های دارای سقف کوتاه مشکلات بسیاری ایجاد می شوند. برای ممانعت از بروز موانع باید پیش از هر چیز شرایط محیط و مکان را بررسی کرد.

نوع دهانه در جرثقیل سقفی تک پل

انواع جرثقیل سقفی تک پل دارای محدودیت هایی در دهانه خود هستند. بیشتر مدل های این بالابر که در بازار عرضه شده اند دارای دهانه ای تا ۶۰ درجه هستند. این به آن دلیل است که بیشتر بخش های قابل چرخش بالابر تنها تا زاویه ۶۰ درجه قابل دسترسی هستند. در صورت نیاز به بالابرهای سقفی مدل تک پل با دهانه بیشتر از ۶۰ درجه باید از مدل های قوی تر این دستگاه استفاده کرد. در این صورت بهتر است پیش از انتخاب و خرید جرثقیل با افراد متخصص و مشاوران خبره در این باره مشورت نمود.

کلاس بندی بالابر سقفی مدل تک پل بر اساس بار و نحوه کارکرد

F2Df3165 F7F6 4221 9B08 8A567D417D22

مکان های مناسب جهت استفاده از جرثقیل سقفی تک پل

تمامی مدل های جرثقیل سقفی تک پل مطابق با بار و چگونگی کارکرد کلاس بندی می شوند. کلاس بندی این دستگاه اغلب در شش دسته انجام شده که عبارتند از:

کلاس A:

این نوع بالابر برای جابجایی بار با سرعت پایین اما به شکل دقیق و منظم مناسب است.

کلاس B:

عملکرد این نوع بالابر بسیار نرم بوده و گزینه مناسبی برای استفاده در صنایع مختلف است. این مدل از جرثقیل سقفی تک پل قادر است در هر ساعت حدود ۲ الی ۵ جابجایی را انجام دهد.

کلاس C:

جرثقیل های دارای کلاس c خدمات را در حد متوسط ارائه داده و از قابلیت انتقال بار مابین ۵ الی ۱۵ مرتبه در ساعت برخوردار می باشند. همچنین ظرفیت اسمی آن ها به طور متوسط ۵۰ درصد است.

کلاس D:

این نوع بالابر از قابلیت ارائه خدمات سنگین برخوردار بوده و قادر است در هر ساعت ۱۰ الی ۲۰ بار را جابجا نماید.

کلاس E:

جرثقیل سقفی تک پل کلاس E از خدمات جابجایی بسیار سنگین برخوردار بوده و در هر ساعت قادر به جابجایی ۲۰ بار می باشد.

جمع بندی

جهت خرید قطعات و تجهیزات جرثقیل سقفی تک پل لازم است به معتبر ترین و بزرگترین شرکت فعال در این زمینه یعنی شرکت جرثقیل بنا گستر مراجعه نمود. این شرکت دارای سابقه طولانی در خصوص تامین و عرضه این نوع تجهیزات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×