اسرار خانه داری

بهترین روش برای نگهداری حبوبات و ادویه طولانی مدت! +نکات خرید مکارتی

دی ۱۸, ۱۴۰۲ 7۰181

یکی از مهم ترین فاکتورهای نگهداری حبوبات و ادویه جات در طولانی مدت علاوه بر خشک بودن و خنک بودن محیط، ظروف مورد استفاده برای این مواد غذایی است.در نگهداری این مواد نکات زیر را رعایت کنید و حتما از ظروف زیر استفاده کنید تا نم و رطوبت و حشرات و گرد و خاک به دور باشند و یکدست بودن ظروف به زیبایی آشپزخانه تان بیافزاید.

6A23149D 1931 456C Aa1A 37Dc3Dcd472E

ترفند هایی برای نگهداری از حبوبات و ادویه در دراز مدت:

۱.حبوبات را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال فریزر قرار داده و بعد در ظرف مخصوص حبوبات بریزید!

۲.حتما حبوبات را پاک کنید.

۳.جنس ظروف نگهداری حبوبات و ادویه شیشه ای باشد.

۴.از نور خورشید و نمک غافل نشوید.(برای از بین بردن تخم حشرات)

۵.حبوبات را باهم ترکیب نکنید!

 

7792D510 D68E 4Bf8 920D 5D6D0A279300

جا حبوباتی و جا ادویه مکارتی از جمله محصولاتی هستند که امروزه بسیار ترند و پرکاربرد شده و کمتر خانمی هست که برای خرید آن در منزل اقدام نکرده باشد.

برای اینکه بتوانید یک جا ادویه بسیار مناسب با توجه به ویژگی‌های منزل، یا محلی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، تهیه کنید باید یک سری نکات را در مورد آن بدانید.

اگر شما هم نو عروس هستید و یا می‌خواهید برای سال نو تغییرات جدیدی در قسمت جا ادویه ای و جاحبوباتی های خود ایجاد کنید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، تا از نکات کلیدی آن برای خرید جاحبوباتی و جا ادویه ای و انواع استندهای آن بهره‌مند شوید.

 

جاادویه ای مک کارتی چیست؟

همانطور که می‌دانید جا ادویه مکارتی برای قرار دادن ادویه است ولی مکارتی معمولاً ظروفی هستند که شیشه‌ای بوده و از درب پیچی تشکیل شده که برای نگهداری مواد ریز و کم از آنها استفاده می‌شود. می‌توان از آنها در آزمایشگاه، منزل، خانه محل کار و حتی برای مشاغلی مثل ناخن کاری، آرایش، زیبایی و… استفاده کرد.

9F6F5012 4C18 4B37 814F 7F755Abbfaff

ویژگی های یک مک کارتی یا جا ادویه ای مناسب:

جنس جا ادویه یا مکارتی:

شاید به این نکته کمترین توجه را داشته باشید اما جنس جاویه‌ای از مهمترین نکاتی است که باید در خرید به آن توجه کنید. شاید بپرسید که فرق جا ادویه ای پلاستیکی با شیشه‌ای در چیست؟ کدام جنس بهتر است و چرا؟

مطمئناً بسیاری از خانم‌ها در هنگام خرید جادویه‌ای با خود می‌گویندL جاادویه ای پلاستیکی برای مصارف روزانه بهتر است، چرا که هم نشکن است و هم مدت طولانی‌تری عمر می‌کند!)

همین جا دست نگه دارید! این فرضیه، یک فرضیه بسیار اشتباه است. جا ادویه‌ای باید حتماً از جنس شیشه‌ای باشد تا ماندگاری موادی که در آن نگهداری می‌شود را بالا ببرد اگرچه جنس شیشه ای جاادویه ای و جا حبوباتی (جار شیشه ای) به نگهداری مواد برای طولانی مدت کمک می‌کند و طعم و عطر مواد را حفظ می کند.

از طرفی جا ادویه‌های پلاستیکی و چوبی به علت اینکه رنگ ادویه و یا انواع دمنوش‌ها را به خود می‌گیرد، برای طولانی مدت قابلیت نگهداری ندارند و باعث از بین رفتن کیفیت مواد داخل خود می‌شوند.

منظور از جنس جا ادویه ای، این نیست که فقط جنس آن از شیشه باشد؛ چرا که شیشه‌ها هم انواع مختلفی دارند و بهتر است برای خرید جادویه‌ای از شیشه‌های ضد خش استفاده کنید تا در هنگام برداشت ادویه و مواد مختلف دچار خش و خرابی محصولات نشوید.

 

وزن جا ادویه ای و مکارتی:

وزن یکی دیگر از ملاک‌های بسیار مهم در هنگام خرید این محصول است. جا ادویه شما باید از وزن کمی برخوردار باشد تا جابجایی آن برای شما آسان بوده و بتوانید در همه شرایط مختلف از آن استفاده کنید.

در حقیقت وزن یکی از ملاک‌هایی است که خوش دست بودن جا ادویه‌ای را برای شما تعیین می‌کند. پس حتماً در هنگام خرید جا ادویه ای یامکارتی، مدلی را انتخاب کنید که وزن کمی داشته و دست شما را اذیت نکند.

 

درب جا ادویه ای و مکارتی:

می‌توان گفت بعد از بدنه جاادویه ای، مهمترین ویژگی یک جاادویه‌ای، داشتن درب‌های چفت شونده و یا به اصطلاح چرخشی و کانتینری هست، که به هیچ وجه هوا و رطوبت را از خود عبور ندهد و سهولت باز کردن و جابجایی داشته باشد.

درب جا ادویه‌ای باید از جنس فلز مرغوب ضد زنگ و چرخشی بوده که دست شما را اذیت نکند و سهولت استفاده برای شما ایجاد کند.

همچنین درب چرخشی به شما کمک می کند که از ورود گرما، سرما، انواع حشرات و … جلوگیری کرده و بتوانید موادتان را برای طولانی مدت نگهدادی کنید.

 

جاحبوباتی شیشه ای

45074023 17D0 4Ec0 8342 4325E3B5Bbf3

این مدل جا حبوباتی شیشه ای درب کانتینری شبیه به جا ادویه ای مکارتی می باشد و پیشنهاد می شود برای نظم بهتر و ست شدن آشپزخانه از این دو محصول مشابه هم استفاده شود.

 

نظم دهنده آشپزخانه:

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد ایجاد نظم و یک دستی، توسط این ظروف در آشپزخانه است. خرید جا ادویه‌ها و مکارتی‌های رنگارنگ، آشپزخانه شما را شلوغ کرده و نظم را ازبین می برد.

بهترین مکارتی و جا ادویه‌ای برای نظم دادن به آشپزخانه، جا ادویه‌ ای هایی با جنس شیشه‌ای و حالت‌های یکسان در سایزهای مختلف برای انواع ادویه، دمنوش، چای و … است.

 

از خرید جا ادویه‌ای‌ها و یا مکارتی در رنگ‌ها، جنس‌ها و شکل‌های مختلف به شدت خودداری کنید چرا که باعث از بین رفتن نظم در آشپزخانه شما خواهد شد.

 

داشتن ابعاد مختلف:

توجه داشته باشید که در حین خرید مکارتی و جا ادویه ای، همه آنها را در یک سایز سفارش ندهید، چرا که بعضی از ادویه‌ها، دمنوش‌ها و چای‌ها باید در ظرف‌های بزرگ و یا کوچک قرار بگیرند. به طور مثال برای قرار دادن زعفران می‌توانید از سایز کوچک شیشه ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که جا ادویه‌ای یا مکارتی شما دارای سایزبندی متفاوت، برای قرار دادن انواع ادویه، دمنوش و … باشد.

 

خرید اینترنتی جا حبوباتی و جا ادویه ای های شیشه ای جدید:

بعد از اینکه با نکات خریداری جا ادویه‌ای مکارتی و جا حبوباتی در مقاله آشنا شدید، نیاز است به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مثل خلاق شاپ رفته و انواع آن را مشاهده کنید

و طبق شرایط خود بر حسب هزینه‌ای که می‌خواهید پرداخت کنید بهترین انتخاب را داشته باشید.

جا ادویه‌ای و هر محصول لوازم خانگی که در این فروشگاه به فروش می‌رسد، دارای ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی است که کاملاً به روز و ترند بوده

و از سطح بالای کیفیت و هزینه بسیار مناسب برخوردار است که در کمتر جایی می‌توان آن را پیدا کرد.

تنوع، سایزبندی و قیمت‌های مختلف زیادی در سایت خلاق شاپ موجود است که می‌تواند بر حسب سلیقه و معیارهای شما بهترین گزینه را به شما معرفی کند.

کافیست همین الان به سایت خلاق شاپ مراجعه کرده و این محصول بسیار پرکاربرد را با قیمت استثنایی از این سایت خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×