معرفی کسب و کار

دستگاه مه ساز مجالس

دی ۱۸, ۱۴۰۲ 3۰94

دستگاه مه ساز مجالس یک وسیله الکترونیکی است که با افزودن مایع مخصوص، مه، دود مصنوعی و یا بخار تولید می‌کند. این دستگاه‌ها که در انواع مختلف و با قابلیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی عرضه می‌شوند، در رویدادها و مراسم‌های مختلف کاربردهای متنوعی دارند و می‌توانند جو و فضایی منحصربه‌فرد ایجاد کنند.

دستگاه مه ساز مجالس همچنین توانایی تأثیرگذاری بر جو رویدادها را دارد و قادر است به بهبود عمق و جذابیت نورپردازی، تصاویر عکاسی و فیلم‌برداری کمک کند. با این آگاهی، خالی از لطف نیست که در این مطلب سایت به نشانی avazac.com به بررسی دستگاه مه ساز مجالس، عملکرد، مزایا و کاربردهای مختلف آن بپردازیم.

دستگاه مه ساز مجالس چیست و چه عملکرد، مزایا و کاربردهایی دارد؟

دستگاه بخار سازیا مه ساز مجالس، یک ماشین یا یک وسیله الکترونیکی دارای اجزایی چون پمپ پیستون، مبدل حرارتی، نازل و ریموت کنترل است که با استفاده از مایع مخصوص مه‌ ساز، مه یا دود و یا بخار تولید می‌کند.

در واقع این دستگاه مایع مخصوص را با استفاده از اجزای الکترونیکی یا حرارت، گرم می‌کند تا بخار تولید شود، سپس بخار از طریق نازل یا پمپ و یا به وسیله یک مکانیزم فشار بالا از دستگاه خارج و با هوای خنک مخلوط می‌شود و در نهایت حجم بزرگی از مه غلیظی را تشکیل می‌دهد.

همانطور که ذکر شد خروجی این دستگاه بخار است، به همین دلیل رعایت نکات ایمنی مهم تلقی می‌شود، چراکه اگر در کنار آن نفس بکشید، می‌تواند برای سلامتی شما بسیار خطرناک باشد. لازم به ذکر است که این آسیب در یخ خشک چند برابر خواهد شد، به‌طوری که ممکن است خطر مرگ را با خود به همراه داشته باشد.

در برگزاری مراسم‌های خاص مانند عروسی‌ها، مجالسی چون تولد، جشن‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادهای فرهنگی، استفاده از دستگاه مه ساز مجالس می‌تواند به‌ عنوان یک عنصر کلیدی برای ایجاد جوی جذاب، مه‌آلود و جادویی در مکان خاص و مورد نظر استفاده شود.

انواع دستگاه مه ساز مجالس

دستگاه مه ساز مجالس بر اساس نوع ماده قابل استفاده، اندازه، ظرفیت و قابلیت‌های تکنولوژیک به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ذیل ذکر شده‌اند. برندهای مختلفی این تجهیزات را تولید می‌کنند که در این میان می‌توان به دو برند معروف ام تی اس و برند زیکو اشاره کرد.

6E685564 8318 4D32 8B22 D24Aefee6C9E

انواع دستگاه مه ساز مجالس بر اساس نوع ماده قابل استفاده

دستگاه مه ساز بر اساس نوع ماده قابل استفاده به دو گروه‌ مختلف تقسیم می‌شود:

  • دستگاه مه ساز آبی: این نوع دستگاه‌ از آب به عنوان ماده اصلی برای تولید مه استفاده می‌کند. آب را درون دستگاه گرم کرده و سپس از طریق فن و پمپ به هوا منتقل می‌کند تا مه تولید شود. دستگاه‌های مه ساز آبی معمولاً حجم بزرگی از مه را تولید می‌کنند و برای مکان‌های بزرگ و فضاهای باز مناسب هستند.
  • دستگاه مه ساز یخ خشک: این نوع دستگاه‌ از یخ خشک به عنوان ماده اصلی برای تولید مه استفاده می‌کند. یخ خشک را در دستگاه قرار می‌دهند و سپس با اعمال حرارت، یخ خشک تبدیل به بخار می‌شود و مه تولید می‌کند. دستگاه‌های مه ساز یخ خشک معمولاً حجم کم‌تری از مه را تولید می‌کنند و برای مکان‌های کوچک‌تر و فضاهای داخلی مناسب هستند.

انواع دستگاه مه ساز مجالس بر اساس اندازه و ظرفیت

دستگاه مه ساز بر اساس اندازه و ظرفیت به دو گروه‌ مختلف قابل حمل و صنعتی تقسیم می‌شود:

  • دستگاه‌های مه ساز قابل حمل: این نوع دستگاه‌ها به صورت کوچک و قابل حمل طراحی شده‌اند و معمولاً برای رویدادهای کوچک و فضاهای محدود مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها به راحتی قابل جابه‌جایی هستند و می‌توانند به سادگی از یک مکان به مکان دیگر منتقل شوند. به عنوان مثال می‌توان به دستگاه مه ساز زیکو با صفحه نمایش (LED) و دارای ریموت کنترل و تایمر اشاره کرد.
  • دستگاه‌های مه ساز صنعتی: بر عکس دستگاه‌های مه ساز قابل حمل، دستگاه‌های مه ساز صنعتی برای مکان‌ها و رویدادهای بزرگ‌تر طراحی شده‌اند. آن‌ها دارای ظرفیت بزرگ‌تری برای تولید مه هستند و معمولاً به عنوان یک سیستم ثابت در انواع مکان‌هایی مانند سالن‌های بزرگ، تالارها به همراه سیستم صوتی تالار، استادیوم‌ها و فضاهای باز استفاده می‌شوند..

انواع دستگاه مه ساز مجالس بر اساس قابلیت‌های تکنولوژیک

دستگاه مه ساز مجالس بر اساس قابلیت‌های فناورانه به دو گروه‌ مختلف تقسیم می‌شود:

دستگاه‌های مه ساز هوشمند

این نوع دستگاه‌ها از یک تکنولوژی هوشمند استفاده می‌کنند تا قابلیت‌های پیشرفته‌تری را در تولید مه ارائه دهند. آن‌ها معمولاً دارای کنترل‌های الکترونیکی هستند که به شما امکان می‌دهند تا میزان و یا نوع مه تولید شده را تنظیم کنید. همچنین، برخی از دستگاه‌های مه ساز هوشمند، قابلیت اتصال به شبکه بی‌سیم و کنترل از راه دور را دارند.

دستگاه‌های مه ساز ساده

این نوع دستگاه‌ها دارای عملکرد ساده‌تری هستند و معمولاً قابلیت‌های پیشرفته‌ای ندارند. آن‌ها غالباً دارای یک دکمه ساده هستند که با فشار دادن آن، مه تولید می‌شود.

بنابراین، می‌توان گفت که این تفاوت‌ها در دستگاه‌های برف ساز و مه ساز مجالس، شما را قادر می‌سازند تا بر اساس نیازهای خاص خود، دستگاه مناسبی را انتخاب کنید. قبل از خرید دستگاه مه ساز، بهتر است نیازها و محدودیت‌های مکان مورد استفاده را بررسی کنید و با توجه به آن‌ها، دستگاه مناسبی را انتخاب نمایید تا بهترین عملکرد و قابلیت را برای شما فراهم ‌کند.

با چند مثال از دستگاه‌های بخار ساز یا مه ساز آشنا شوید

خالی از لطف نیست که برای درک بهتر گروه‌بندی‌ فوق مثالی ذکر کرده و به دستگاه بخار ساز زیکو (ZICO) با قدرت خروجی ۴۰۰ و جنس بدنه فلزی اشاره کنیم که بعد از ۱۵ دقیقه آماده به کار شده و تا ارتفاع ۱ متر و به مدت ۱۵ دقیقه بخار تولید می‌کند. جالب است بدانید که دستگاه بخار ساز دارای قدرت خروجی ۹۰۰ وات در همین زمان، تا ارتفاع دو متری، بخار تولید می‌کند.

البته ناگفته نماند که این دستگاه‌ها با قدرت خروجی ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ وات و غیره نیز موجود هستند. برای مثال دستگاه بخار ۱۵۰۰ وات علاوه‌ بر برخورداری از سایر قابلیت‌ها، این ویژگی را دارد که غلظت بخار خروجی را نیز تعیین کند. همچنین دستگاه بخار ۲۰۰۰ وات از دو مخزن، یکی برای آب و دیگری برای مایع مخصوص مه ساز برخوردار است.

به علاوه دستگاه مه ساز ۳۰۰۰ وات نیز قابلیت پمپاژ مه سنگین را دارد که این کار با استفاده از یخ خشک انجام می‌دهد. دستگاه مذکور که به تایمر جهت زمان‌بندی خروج بخار یا مه مجهز است، بیشتر در مراسم عروسی و کنسرت‌های موسیقی کاربرد دارد.

نحوه استفاده از دستگاه مه ساز مجالس و مراحل لازم برای راه‌اندازی آن

Edb13992 Dfa6 4A99 A82A 7D72C2Ac52E3

  • انتخاب دستگاه مناسب: در ابتدا، باید دستگاه مه ساز مناسبی را برای رویداد خود انتخاب کنید. بنابراین، انتخاب دستگاه بر اساس نیازهای شما مهم تلقی می‌شود.
  • آماده سازی دستگاه: در این مرحله، مطالعه با دقت و بررسی دستورالعمل تولیدکننده بسیار حائز اهمیت است. پس باید تمام توصیه‌ها و دستورات را رعایت کنید. سپس بسته به نوع دستگاه، مخزن آن را از آب و یا ماده مورد نظر پر کنید یا یخ خشک را در محفظه مخصوص قرار دهید. حال دستگاه مه ساز را به منبع برق متصل کنید و از صحت اتصال مطمئن شوید.
  • تنظیمات دستگاه: در این مرحله باید با توجه به تنظیمات دستگاه عمل کنید تا به میزان مورد نظر مه تولید شود. معمولاً دستگاه دارای کنترل‌هایی است که به شما امکان تنظیم شدت مه و حجم آن را می‌دهد. بر اساس نیاز و محل استفاده، تنظیمات را به دقت انجام دهید.
  • استفاده از دستگاه: در این مرحله، دستگاه مه ساز مجالس آماده استفاده است. حال می‌توانید آن را روشن کنید و از مه تولید شده، لذت ببرید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که هنگامی که مه در هوا منتشر می‌شود، باید به نزدیک‌ترین دستگاه و محل قرارگیری آن توجه داشته باشید تا هیچ خطری از نظر آتش‌سوزی یا ایجاد سایر مشکلات این چنینی را برای مهمانان یا حضار ایجاد نکند.
  • مراقبت و نگهداری: در پایان رویداد، مراقبت و نگهداری از دستگاه مه ساز مجالس به جهت حفظ عمر مفید و استفاده مجدد از آن، مهم تلقی می‌شود. این کار بسیار ساده و کاربردی بوده و در صورت به درستی انجام شدن، دستگاه بارها می‌تواند به خوبی برای ایجاد جوی مه‌آلود و جذاب در مکان‌های مختلف ایفای نقش کند.

نقش دستگاه مه ساز مجالس در برگزاری مراسم‌ خاص چیست؟

دستگاه مه ساز مجالس قابلیت استفاده در رویدادهای مختلف از جمله عروسی‌ها به خصوص در استیج رقص عروس و داماد، مجالسی چون تولد، جشن‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادهای فرهنگی و غیره را دارد. همچنین انواع مختلفی از مه مانند مه خنک، مه گرم، مه رنگی و مه با بو تولید می‌کند که این تنوع، امکان سازگاری با تمامی نیازها و سلیقه‌ها را فراهم می‌سازد.

در برخی مدل‌های دستگاه مه‌ساز مجالس، قابلیت افزودن موسیقی و صدا به مه تولید شده وجود دارد. این امکان به ارائه تجربه‌ صوتی کامل‌تر و هماهنگ‌تر با جو مه‌ساز کمک می‌کند. استفاده از دستگاه مه ساز مجالس یا دستگاه بخارساز باعث جادویی شدن محیط می‌شود که همه را مبهوت می‌کند.

این دستگاه با قدرت خلق جو مه‌آلود، جادویی، متفاوت و خیره‌کننده، به‌عنوان یک وسیله جذاب و خلاقانه در انواع رویدادها و مراسم‌ مختلف ایفای نقش می‌کند. در عین اینکه می‌تواند در تولید یک فضای جادویی و منحصربه‌فرد نقش مهمی داشته باشد، قادر است با افزایش زیبایی بصری محیط، شرکت‌کنندگان آن رویداد را به خود جذب کند. به این صورت که میزبانان می‌توانند تجربه‌ یک رویداد منحصربه‌فرد، بی‌نظیر و خاص را داشته باشند.

5891Fb2D 2483 4E2E B286 088Ccb9Ccc2A

اگر بخواهیم اهمیت این دستگاه را از بعد دیگری مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم این دستگاه مکمل سیستم‌های نورپردازی است، تأثیر چشمگیری در نورپردازی فضا دارد و عمق و جذابیت را به تصاویر عکاسی و فیلم‌برداری می‌افزاید.

در واقع بدون دستگاه مه ساز مجالس، لوازم رقص نور جلوه خاصی نخواهند داشت، به طوری که باعث می‌شود تا افکت دستگاه رقص نور به خوبی قابل مشاهده باشد و هنرنمایی آن دو چندان شود. بنابراین، عدم وجود این دستگاه، قابلیت‌های متنوع و جذاب رقص نورها را نمایان نخواهد کرد. قابل ذکر است که برای ایجاد اثرات ویژه در تئاتر و فیلم‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلام آخر

در این مطلب خواندید که دستگاه مه ساز مجالس چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد. در قالب سخن پایانی باید بگوییم معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری وجود دارند تا در زمینه تجهیزات صوتی و الکترونیکی، به شما کمک کنند.

به عنوان مثال می‌توانید از کمک آوازک | فروشگاه تخصصی تجهیزات صوتی، نورپردازی، الکترونیکی و دوربین مداربسته علاوه‌‌ بر دستگاه مه ساز مجالس، در زمینه و تهیه پار ال ای دی، دستگاه میکسر نور، رقص نور، گوی آینه‌ای یا همان توپ دیسکو و غیره بهره‌مند شوید.

در واقع هر کاربری، مثلاً کسی که صاحب تالار است و یا به هر نحوی به چنین دستگاه‌هایی نیاز دارد، می‌تواند با تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۶۰۵۰ و دریافت مشاوره از کارشناسان مجموعه آوازک، یک انتخاب هوشمندانه و یک خرید فوق العاده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×