علت بوی بد فاضلاب
معرفی کسب و کار

ترفندهای رفع بوی بد فاضلاب و گرفتگی لوله

بهمن ۲, ۱۴۰۱ 5۰152

یک از مشکلات ساختمان ها استشمام بوی بد فاضلاب از طبقات است. بوی فاضلاب منبع مشخصی ندارد. احتمالا برخی از شما نیز هنگام شستن ظروف یا استفاده از سرویس بهداشتی، بوی نامطبوعی را استشمام می کنید. اما دلیل آن را نمی دانید، انواع عطر ها را امتخان می کنید اما از بین نمی رود. و به دنبال راهی برای خلاص شدن از بوی بد هستید. در این حالت ابتدا باید منشا انتشار بو را پیدا کنید سپس آن را رفع کنید.

علت بوی بد فاضلاب

علت بوی بد فاضلاب

یکی از دلایلی که باعث می شود در اثر پر شدن چاه فاضلاب است. هنگامی که چاه پر شود، چربی فاضلاب و مواد لجنی به دیواره ی چاه می چسبد و به نقاط اطراف چاه نفوذ می کند. در اثر تجمع چربی ها و فضولات، چاه دیگر تحمل مکش را ندارد و بوی بدی را از طریق لوله ها به ساختمان انتشار می کند. چاه بازکنی تهران با چند شعبه در سراسر شهر به صورت شبانه روزی فعالیت دارد، شما می توانید برای سفارش خدمات یا مشاوره تلفنی لینک را کلیک کنید.

۱_وجود جسم سخت در شتر گلو:

به دلیل ساختار شتر گلو اجسام سخت و سفت و هم چنین فضولات در قسمت خمیده آن گیر می کنند. آشغال ها به مرور زمان در سیفون توالت جمع می شوند و راه عبور آب را کند می کنند.

۲_خشکی شتر گلو :

هنگامی که برای مدت زمانی از توالت استفاده نکنید، داخل لوله خشکی شده در نتیجه ی عدم عبور جریان آب ، باعث بوی بد می شود. سرویس لوله های فاضلاب در مدت معین با دستگاه فنر زنی، از تجمع آشغال و رسوب آن ها جلوگیری می کند.

در اکثر مناطق، لوله حمام و توالت مشترک هستند. بنابراین با گرفتگی لوله در هر کدام از آز آن ها بوی نامطبوع از هردو لوله منتشر می شود. عدم وجود هواکش در توالت و لوله ی آن در پشت بام نیز یکی از دلایل انتشار بو است. پس بنابر این باید سیستم هواکش درست کار کند.

علت بوی بد فاضلاب سینک ظرفشویی

لوله ی زیر سینک منبع بسیار مناسبی برای رشد لجن ها و باکتری های بی هوازی است. گرفتگی سیفون در زیر سینک ظرفشویی، تجمع لجن و پسماندهای غذایی، رسوب و جرم درون لوله های سینک، منبع اصلی انتشار بوهای فاضلاب هستند.

علت بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی

علت بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی

 ما در صفحه ی خبر آنلاین  انواع ترفند های لوله بازکنی یا رفع گرفتگی لوله فاضلاب را به صورت کامل توضیح داده ایم. لوله لباسشویی با لوله آشپزخانه و سینک مشترک هست.  گرفتگی در هر کدام از آن ها موجب انتشار بو یا نشت آب از زیر ماشین لباسشویی می شود. بهتر است در این مورد با یک کارشناس لوله بازکنی کمک بگیرید. تا علت دقیق را بررسی کند.

بعد از اینکه منشا اصلی بوی بد فاضلاب را پیدا کردیم با چند تکنیک ساده و روش های خانگی به سادگی آن ها را از بین می بریم.

علت بوی فاضلاب از کولر

برای جلوگیری از اتشار بوهای فاضلاب از چاه خانه به پشت بام لوله ای کشیده می شود که لوله ونت نام دارند. و حداقل ارتفاع مناسب برای لوله ونت ۲ متر است. استفاده از لوله ونت برای جلوگیری از انتشار گازهای فاضلاب توسط دریچه کولر به خانه است. که پیشنهاد می شود دریچه ی کولر نزدیک لوله های ونت نصب نشود.

برخی از دلایل بوی بد فاضلاب آشپزخانه

  • گرفتگی کف شور آشپزخانه
  • گرفتگی لوله شتر گلو در زیر سینک
  • تجمع آب های لجنی
  • خشک بودن لوله آشپزخانه
  • چربی ها و مواد روغنی
  • لایه ضخیم رسوب و جرم

تمام این موارد از مهم ترین عامل انتشار بوی فاضلاب هستند.

به گزارش خبر گزاری شفقنا ببینید که چرا لوله بازکنی نوین معتبر ترین لوله بازکنی در تهران است؟ برای اطلاعات بیشتر و تماس با شرکت لوله بازکنی لینک را کلیک کنید.

ترفندهای خانگی از بین بردن بوی فاضلاب

ترکیب مخمر و آب جوش :

در این روش با تهیه ی یک بسته مخمر به نتیجه دلخواه می رسید. در یک بطری کوچک، مقداری آب جوش و محمر را با هم ترکیب کنید. سپس درون لوله مربوطه، بریزید. برای گرفتن نتیجه باید یک شبانه روز صبر کنید.

ترکیب آهک و آب :

ا کیلو آهک را با ۱۰ لیتر آب ترکیب کنیدو محلول را از یک صافی عبور دهید. تا محلولی رقیق شده به دست آید. این محلول رقیق را درون لوله فاضلاب بریزید تا بعد از چند ساعت نتیجه ی فوق العاده آن را ببینید.

ترکیب جوش شیرین و سرکه به همراه آب :

این ترکیب برای رفع گرفتگی لوله و جلوگیری از انتشار بو، گزینه ای مناسب است. نصف فنجان سرکه سفید، یک فنجان آب را در یک لیتر آب، ترکیب کنید. با سرعت زیادی واکنش شیمیایی این سه ماده را مشاهده می کنید. بعد از نیم ساعت یک کتری آب جوش را درون لوله بریزید تا لوله را از مواد و فضولات تخلیه کند.

استفاده از قطعات یخ و لیمو :

مقداری نمک را درون لوله ریخته و قطغات یخ را در مجاورت لوله بریزید. این دو باعث تجزیه فضولات درون لوله می شوند. در انتهای کار یک لیمو را چند قطعه کنید. و با ریختن قطعات لیمو درون لوله فاضلاب موجب بوی مطبوع می شود.

استفاده از چوب کبریت :

چوب کبریت یک راه سریع و نتیجه بخش است. مواد شیمیایی موجود در چوب کبریت و انتشار دود بعد از خاموش شدن، بوی فاضلاب را به خود جذب می کنند. در این روش چند چوب کبریت را روشن کنید و درون لوله فاضلاب بیاندازید. تا درون لوله بو نامطبوع را به خود جذب کنند.

ترکیب آب لیمو و جوش شیرین :

با ترکیب یک لیوان آب لیمو و یک بستهه جوش شیرین، یک ماده خمیری به دست آورید. این ماده روزانه به درون لوله های فاضلاب بریزید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. با این ترفند نه تنها بوی بو بلکه گرفتگی لوله هم برطرف می شود.

ترفند های رفع گرفتگی لوله در خانه

 

محلول غیر شیمیایی : محلولی حاوی جوش شیرین، سرکه سفید، آبلیموو نمک یک ماده غیر شیمایی خانگی است . در صورتی که به مایع لوله بازکن دسترسی ندارید، با این روش بعد از ۱۵ دقیقه اثرات این محلول خانگی و قوی را خواهید دید.

فنر منعطف : فنر های با طول ۲ تا ۵ متر و ضخامتی مناسب در بازار به راحتی در دسترس هستند. این فنر ها با بودجه ای کم تر یک ابزار دائمی محسوب می شود. فنر ها در قسمت انتهایی خود حالت قلاب مانندی دارند. تا با چرخش و هل دادن فنر درون لوله، مسیر جریان آب را به راحتی باز کنید.

چاه بازکن مرغوب : تهیه ی یک چاه باز کن از نوع مرغوب در این مواقع چاره ساز است. هنگام استفاده از چاه بازکن دستی، حواستان باشد تا درزی بین سطح پلاستیکی و ورودی فاضلاب نباشد. زیرا جریان هوا، مدت زمان رفع گرفتگی را افزایش می دهد.

گیره یا انبرفاضلاب : ابزاری مقرون به صرفه و روشی دائمی برای رفع گرفتگی فاضلاب است. این ابزار در اندازه های یک متر تا دو متر را به راحتی قابل تهیه است. گیره یا انبر فاضلاب دارای یک سر قلاب و یک سر گیره ای است. که می توانید نوع منعطف آن را در انواع لوله ها و گرفتگی استفاده کنید. و عامل یا جسم سخت را با قسمت گیره ای به دام انداخته و از چاه فاضلاب یا سیفون خارج کنید.

دریل شارژری : این نوع دریل بدون نیاز به برق گرفتگی درون لوله را رفع می کند. با این تفاوت که بودجه تهیه آن از بقیه ی موارد بیشتر است. ولی در طولانی مدت بهترین روش در گرفتگی های لوله نتیجه می دهد.

سیم فولادی : می توانید از آویز لباس، سیخ کباب، یا سیم های مقاوم تر، خوتان مسیر فاضلاب را باز کنید. در این روش یک تکه پارچه یا حوله ی کوچک را به یک سر سیم فولادی بپیچید و با کمک سر دیگر، سیم فولادی را درون لوله هل داده و خوب بچرخانید. با چندین مرتبه چرخانیدن و هل دادن سیم، سعی کنید عامل گرفتگی در مسیر لوله را خارج کنید.

مایع لوله بازکن : اگر ترجیح می دهید از مایع لوله بازکن قوی برای سیفون فاضلاب استفاده کنید، حتما قبل از استفاده راهنمای این محصول را با دقت بخوانید . در این روش بهتر است سالی یکبار و در لوله هایی با مقاومت بالا استفاده کنید. زیرا لوله های پلیکا و لوله های پلاستیکی در دفعات بالاتر دچار پوسیدگی می شوند.

فنر برقی : یکی از اساسی ترین راهکارها برای رفع گرفتگی فاضلاب است. فنر برقی با کمک موتور قوی و یک دینام، انواع فنر ها را با قدرت بالا درون لوله می چرخاند. فنر به علت شکل مارپیچی و نوک تیز، درون لوله را از رسوبات و جرم تمیز می کند. این وسیله با بودجه بالاتر از دیگر موارد تهیه می شود. ولی برای یکبار استفاده شما روش مقرون به صرفه ای محسوب نمی شود.

کمپرسور باد : کمپرسور یا پمپ تراکم هوا یک ابزاری فوق العاده و کارایی بالا در رفع گرفتگی توالت و لوله های کف شور است. یک شلنگ تا طول ۲ متر و با مقاومت بالا به یک شیر تخلیه متصل می شود. هنگام استفاده از کمپرسور با استفاده از یک فشارسنج، مقداری هوا وارد مخزن می شود. در مرحله ی بعدی توسط یک اهرم، مقدار مشخصی از هوا با شدت از درون لوله خارج می شود. تا درون لوله را از فضولات و پسماندها تمیز کند.

منبع : https://loolebazkoni.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×