هزینه ثبت شرکت
معرفی کسب و کار

هزینه ثبت شرکت در استرالیا چقدر است؟

بهمن ۲, ۱۴۰۱ 2۰127

ثبت شرکت در استرالیا انتخابی مناسب برای کسانی است که قصد سرمایه‌گذاری در این کشور رادارند. شرکت‌ها در استرالیا به دو نوع خصوصی و عمومی دسته‌بندی می‌شوند. هزینه ثبت شرکت به نوع شرکت موردنظر شما بستگی دارد. دقت داشته باشید هنگام ثبت شرکت در استرالیا، باید حداقل یکی از مدیران شرکت در این کشور زندگی کند. نوع ویزای شما برای دریافت اقامت استرالیا از طریق ثبت شرکت مهم است. درصورتی‌که از ویزای ۱۸۸ استرالیا استفاده می‌کنید، می‌توانید تا ۴ سال و ۳ ماه در این کشور اقامت داشته باشید. هزینه دریافت این ویزا ۶,۲۷۰ دلار استرالیا است.

شرایط ثبت شرکت در استرالیا

هزینه ثبت شرکت

ثبت شرکت در استرالیا شاید سؤال خیلی از شما باشد. استرالیا کشوری مدرن و با اقتصادی قوی و ساختارهای پیشرفته است. به همین خاطر علی‌رغم وجود جذابیت در ثبت شرکت در استرالیا و سرمایه‌گذاری در این کشور، عدم آگاهی از قوانین و شرایط موجود نیز می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری وارد نماید. متقاضیانی که در داخل کشور دارای بیزینس هستند می‌توانند با شرایطی نسبت به راه‌اندازی نمایندگی تجارت خود در استرالیا اقدام نمایند و مراحل اخذ اقامت و حتی پاسپورت خود را دنبال نمایند. درواقع از طریق ثبت شرکت در استرالیا می‌توانید به‌عنوان نماینده شرکت مبدأ، ویزای کار استرالیا دریافت نمایید و وارد استرالیا شده و فعالیت‌های مربوط به راه‌اندازی شرکت را در پیش بگیرید.

در صورت کلی برای ثبت شرکت، باید از کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC (Australian Securities and Investments Commission در استرالیا مجوزهای لازم کسب گردد که روش‌ها و حالت های گوناگون آن در این مقاله مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مزایای ثبت شرکت در استرالیا

مزایای ثبت شرکت در استرالیا

اگر قصد سرمایه‌گذاری در استرالیا و یا راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور را دارید، ثبت شرکت در استرالیا انتخاب خیلی خوبی است. در ادامه به مزایای ثبت شرکت در استرالیا اشاره‌کرده‌ایم:

محدودیت در مسئولیت شخصی: وقتی‌که شما یک شرکت را راه‌اندازی می‌کنید، در حقیقت یک شخصیت حقوقی مجزا از شخصیت حقیقی شما متولد می‌شود. پس حساب بدهی‌های شرکت از حساب شخصی شما جدا خواهد شد.

کاهش بدهی‌های مالیاتی: در استرالیا، نرخ مالیات شرکت‌ها نسبت به نرخ مالیات افراد کمتر است. هزینه‌های تبلیغات، آموزش، تعمیرات و نگهداری از مالیات کسر می‌شوند.

جلوگیری از بروز اختلاف با بنیان‌گذاران: هنگامی‌که شرکت خود را ثبت می‌کنید، میزان دخالت مالکان به تعداد سهام آنان بستگی دارد. در صورت بروز اختلاف، میزان سهم هر مالک نشان‌دهنده میزان قدرت‌ تصمیم‌گیری وی است. شما می‌توانید مدیر شرکت را از میان مالکان انتخاب نکنید.

مشروعیت و آگاهی از برند: ثبت شرکت، شهرت کسب‌وکار شمارا افزایش می‌دهد. با ثبت شرکت در استرالیا، به شما یک شماره شرکت استرالیایی (ACN) تعلق می‌گیرد. با ثبت شرکت، معامله با اشخاص ثالث نیز آسان‌تر خواهد بود.

جذب سرمایه: ثبت شرکت در استرالیا، به شما فرصت دریافت وام و قرض را می‌دهد. شما می‌توانید با فروش سهام نیز سرمایه شرکت را افزایش دهید.

دریافت اقامت: ثبت شرکت در استرالیا امکان دریافت اقامت این کشور را برای شما، همسر و فرزندانتان مهیا می‌کند.

مراحل ثبت شرکت در استرالیا

مراحل ثبت شرکت در کشور استرالیا برای کسانی که قصد ثبت شرکت در این کشور رادارند به‌صورت کامل مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. مراحل ثبت شرکت در استرالیا به شرح ذیل است:

تعیین نوع شرکت

شخص متقاضی باید نوع شرکتی که قصد ثبت و فعالیت در آن را دارد مشخص نماید.

انتخاب نام شرکت

شخص متقاضی باید نام مشخصی را برای شرکت خود تعیین نماید. نامی که برای شرکت خود انتخاب می‌نمایید نباید مشابه نام‌های شرکت‌های دیگر در استرالیا باشد. پس از انتخاب نام شرکت باید آن را در ASIC به ثبت برسانید.

مشخص کردن شیوه اداره شرکت

هر شرکتی که به ثبت می‌رسد باید روش اداره کردن مشخصی داشته باشد که می‌تواند توسط قانون اساسی مشخص شود. نکته مهم این است که اگر توسط قانون اساسی تعیین گردد امکان تغییر آن وجود ندارد.

اجرای تعهدات شرکت

ازجمله تعهدات شرکت دارای به‌روز بودن اطلاعات شرکت، حفظ سوابق شرکت و اینکه جزئیات ثبت شرکت و پرداخت هزینه‌ اقامتگاه می‌باشد.

امضا اساسنامه توسط مدیر و سایر اعضا شرکت

 

رضایت‌نامه صاحب‌ملک برای شروع فعالیت شرکت

 

به ثبت رساندن شرکت

بهترین ایالت‌های استرالیا برای ثبت شرکت

تا اینجا با قوانین ثبت شرکت در استرالیا آشنا شدید به همین خاطر در این بخش به ارزیابی بهترین ایالت‌های استرالیا برای ثبت شرکت می‌پردازیم تا بتوانید با شرایط ثبت شرکت در بهترین ایالت‌های استرالیا نیز آشنا شوید.

شهر سیدنی

سیدنی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استرالیا می‌باشد که به عبارتی قطب تجاری این کشور نیز شمرده می‌شود. در مورد شهر زیبای سیدنی باید بدانید که کیفیت زندگی در این شهر بسیار بالا می‌باشد به همین خاطر سیدنی جز یکی از ده شهر برتر در جهان برای زندگی و تجارت معرفی‌شده است. در سال‌های اخیر میزان تولید ناخالص داخلی در شهر سیدنی ۴۰۰.۹ میلیارد دلار استرالیا و میزان سرانه آن نیز ۸۰.۰۰۰$ استرالیا برآورد شده است. نکته مهمی که باید بدانید این است که شهر سیدنی در بخش‌هایی مانند گردشگری، فناوری و صنایع بسیار پررونق می‌باشد. جالب است که بدانید بسیاری از شرکت‌های برتر در شهر سیدنی قرارگرفته‌اند.

شهر ملبورن

شهر زیبای ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا می‌باشد. خیلی از مراکز صنعتی و فرهنگی استرالیا در این شهر قرارگرفته‌اند. اهمیت اقتصادی شهر ملبورن ازاین‌جهت است که خیلی از شرکت‌های معدنی بزرگ مانند BHP و بسیاری از بانک‌های ملی مانند NAB و ANZ و همچنین CSL در این شهر قرارگرفته‌اند.

شهر بریزین

بریزین یکی از شهرهای مهم استرالیا می‌باشد که البته جز سومین شهر بزرگ این کشور نیز شمرده خواهد شد. در شهر بریزین شرکت‌های تجاری متعددی مانند سان کورپ گروپ (Suncorp Group)، شرکت ویرجین استرالیا (Virgin Australia) و اینکه شرکت آریزون (Aurizon) نیز قرار گرفته است.

 

هزینه ثبت شرکت در استرالیا

اگر قصد ثبت شرکت در استرالیا را دارید، باید یک شماره کسب‌وکار استرالیایی (Australian Business Number) و یک نام تجاری داشته باشید. دریافت شماره کسب و کار استرالیا هزینه‌ای ندارد. تعیین نام تجاری برای شرکت‌های انحصاری الزامی است. برای یک استارتاپ یا شرکت نوپا شما می‌توانید با پرداخت ۳۵ دلار استرالیا یک نام تجاری برای یک سال بخرید. اگر قصد ثبت نام تجاری برای ۳ سال را دارید، می‌توانید ۸۲ دلار استرالیا پرداخت کنید. هزینه ثبت شرکت در استرالیا به ساختار کسب‌وکار شما بستگی دارد. این هزینه از ۴۷۹ دلار استرالیا شروع می‌شود.

نوع شرکت هزینه

شرکت سهامی خصوصی ۵۰۶ دلار استرالیا

شرکت سهامی عام ۵۰۶ دلار استرالیا

شرکت تضامنی ۴۱۷ دلار استرالیا

مدارک لازم برای ثبت شرکت در استرالیا

برای اینکه فرد متقاضی بتواند شرکت موردنظر خود را در استرالیا به ثبت برساند باید مدارک لازم برای ثبت شرکت در استرالیا را تهیه و تکمیل نماید تا بتواند در این کشور شرکت موردنظر خود را به ثبت برساند. مدارک لازم برای ثبت شرکت در کشور استرالیا به شرح ذیل است:

·       ارائه مدارک هویتی فرد متقاضی مانند شناسنامه و پاسپورت

·       ارائه رزومه شغلی معتبر

·       داشتن مدرک زبان مناسب

·       ارائه مدارک تحصیلی

·       ارائه مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

·       ارائه اساسنامه

 

همانطور که بیان شد برای سرمایه‌گذاری در استرالیا می توان شرکت‌های گوناگونی را به ثبت رساند. اشخاصی که قصد سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در استرالیا رادارند باید بدانند که افراد غیر تبعه امکان ثبت شرکت در این کشور را نخواهند داشت و برای اینکه بتوانند بیزینس خود را در استرالیا به ثبت برسانند باید یک شخص تبعه شرکت موردنظر را به ثبت برساند و اینکه مدیرعامل شرکت نیز باید یک شخص تبعه استرالیا و مقیم استرالیا باشد تا شرکت مذکور بتواند فعالیت خود را آغاز کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت در استرالیا با مشاوران ویزاپیک در تماس باشید.

ثبت شرکت در استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×