حتی یک سانتی متر را از دست ندهید 9 ایده برای درآمدزایی بیشتر از فضا تصویر 1
دکوراسیون

حتی یک سانتی‌متر را از دست ندهید! [۹ ایده برای درآمدزایی بیشتر از فضا]

مهر ۲۳, ۱۴۰۲ 7۰177

فعالیت در کنار هم و نیاز به حریم خصوصی

با انفجار قیمت مسکن و بمباران اخبار حاکی از گرانی‌های زنجیره‌ای ساختمان‌های مسکونی و اداری، توجه به استفاده حداکثری از فضای موجود در سازمان‌ها، شرکت‌ها و فضاهای کار اشتراکی چند برابر شد. از سوی دیگر با افزایش تعداد افراد شاغل در فضایی با وسعت واحد، مسئله فضای خصوصی مطرح می‌شود.

تقریباً تمام افراد برای فعالیت بلندمدت در یک فضای مشترک، نیاز به فضای خصوصی داشته تا احساس راحتی کنند. برای جمع کردن تعداد افراد زیاد در یک فضای محدود، می‌توان از ایده هوشمندانه پاراوان استفاده کرد. در این مقاله به فضاهایی که استفاده از پاراوان ساده می‌تواند به افزایش درآمد کسب‌وکار منجر شود، خواهیم پرداخت.

معرفی انواع فضاهای اشتراکی

انواع فضاهای اشتراکیمزیت‌های استفاده از پاراوان سادهویژگی‌های پاراوان مناسب
سازمان‌ها، دفترها و شرکت‌هاقیمت کمتر، ایجاد انگیزهاستفاده از رنگ‌های گرم
انواع کلینیک درمانیایجاد آرامش، قیمت کمتراستفاده از رنگ‌های سرد یا خنثی
فضای کار اشتراکیسهولت در جابجایی، قیمت کمترپاراوان‌های با کم‌ترین هزینه ممکن
مهدکودک یا اتاق بازیریسک پایین، سهولت در جابجاییکم‌ترین هزینه با رنگ‌های گرم
رستوران‌ها، کافه‌ها و فودکورتزیبایی بصری، قیمت کمتررنگ‌های بسیار گرم، دارای حکاکی
نمازخانه و حسینیهسهولت در جابجایی، قیمت کمتریافتن کمترین قیمت
مدارس و دانشگاه‌هاسهولت در جابجایی، زیبایی بصریکمترین قیمت
نمایشگاه‌هاسهولت در جابجایی، قیمت کمتراستفاده از رنگ‌‌های گرم
آرایشگاه‌هازیبایی بصری، سهولت در جابجاییاستفاده از رنگ‌های گرم یا حکاکی

با پاراوان هر چیزی ممکن است

امکان جابجایی پاراوان‌ها، شرایطی را فراهم کرده است تا به نسبت جمعیتی که مشغول فعالیت هستند، مکان مورد نظر تقسیم‌بندی شود. اگر تعداد افراد بیشتر شود، می‌توان فضاهای بیشتری با را با وسعت کمتر تدارک دید و درصورتی که تعداد نفرات کمتر باشد، می‌توان فضاهای کمتری با وسعت بیشتر را تدارک دید.

خلاقیت پاراوان در چیست؟

پاراوان‌ها سازه‌های چوبی متحرکی هستند که به وسیله آن، می‌توان فضا را تقسیم کرده یا نقاط مورد نظر را پوشاند. در نتیجه تمام بنگاه‌های اقتصادی که با در اختیار گذاشتن فضایی به مخاطبین خود، کسب درآمد می‌کنند، با استفاده از پاراوان می‌توانند درآمد خود را افزایش دهند. از پاراوان بیشتر بدانید .

پاراوان برای چه فضاهایی می‌تواند سودآوری داشته باشد؟

پاراوان مناسب سازمان‌ها

استفاده از رنگ‌های گرم در پاراوان باعث ایجاد انگیزه، نشاط و حال خوب برای فعالیت می‌شود. همچنین با توجه به هزینه کم پاراوان، استفاده از این سازه‌های چوبی بسیار به‌صرفه بوده و در صورت آسیب، خسارت مالی چندانی به شرکت وارد نمی‌شود.

بعلاوه سهولت در جابجایی پاراوان‌ها، این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا فضاهای کاری خصوصی را برای نیروها فراهم کنند.

مزیت‌های استفاده از پاراوان

پاراوان مناسب انواع کلینیک درمانی

استفاده از رنگ‌های خنثی (سفید، خاکستری و مشکی) یا رنگ‌های سردتر مانند آبی یا سبز گزینه‌های بسیار مناسبی برای اتاق درمان بوده و آرامش مورد نیاز را برای مراجعین به همراه دارد.

بطور کلی استفاده از پاراوان در کلینیک‌های زیبایی، دندان‌پزشکی یا درمان‌های سرپایی گزینه بسیار مناسبی است اما با توجه به آکوستیک نبودن فضایی که پاراوان‌ها ایجاد می‌کنند، گزینه چندان مناسبی برای اتاق‌های درمانی نیستند.

پاراوان مناسب فضای کار اشتراکی

پاراوان‌های فضای کار اشتراکی نیز مانند دفاتر و سازمان‌ها، بهتر است از رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، قرمز یا نارنجی استفاده کنند. زیرا همان‌طور که گفته شد، این مدل رنگ‌ها برانگیزاننده بوده و افراد را به فعالیت بیشتر سوق می‌دهد. همچنین استفاده از طرح‌های مختلف نیز باعث ایجاد تنوع شده و از خستگی چشم و یکنواخت شدن فضا جلوگیری می‌کند.

پاراوان فضای مهدکودک یا اتاق بازی

ترجیحاً بهتر است که پاراوان‌های مورد استفاده در فضای بازی کودکان دارای انواع طرح‌ها و رنگ‌های مختلف باشد؛ اما تهیه پاراوان‌های تصویری مخصوص کودکان هزینه بیشتری نسبت به پاراوان ساده دارد.

از سوی دیگر با توجه به بازی‌های کودکان و میزان جنب‌وجوشی که دارند، این امکان وجود دارد، طول عمر مفید پاراوان‌ها کاهش می‌یابد. در هر حالت برای فعالیت بهتر کودک، تخلیه هیجانی و جلوگیری از افسردگی، استفاده از پاراوان‌های ساده اما با رنگ‌های گرم بسیار مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. در هر حال، استفاده از پاراوان ساده برای فضاهای نگهداری از کودکان کم سن‌وسال‌تر، می‌تواند کاربردی باشد.

پاراوان مناسب برای رستوران، کافه و فودکورت

معمولاً در رستوران‌ها یا کافه‌ها از انواع پاراوان‌های فانتزی برای جداسازی فضاها استفاده می‌کنند تا در کنار تقسیم فضا، جذابیت بصری بالایی نیز داشته باشد. اما این درحالی‌ست که پاراوان‌های ساده چوبی نیز جذابیت و زیبایی زیادی داشته (خصوصاً اگر در دکوراسیون سنتی استفاده شود) و قیمت بسیار به‌صرفه‌تری دارند.

پاراوان مناسب برای نمازخانه، حسینیه و مسجد

همواره در انواع مساجد و حسینیه‌ها، گردهمایی و فعالیت‌های فرهنگی مختلفی انجام می‌شود که نیاز به فعالیت گروه‌های مختلف در فضایی اشتراکی دارد. پاراوان‌ها گزینه بسیار مناسبی برای تفکیک فضاهای این‌چنینی هستند. خصوصاً اگر به هر دلیلی برنامه‌ای با حضور خانم‌ها و آقایان برگزار شود، در صورت نیاز می‌توان از پاراوان‌ها برای تفکیک فضای مراسم استفاده نمود.

پاراوان مناسب برای مدارس و دانشگاه‌ها

در انواع مسابقات و فعالیت‌های گروهی که میان دانشجویان انجام می‌شود، پاراوان‌ها می‌توانند نقش جداکننده فضا را ایفا کنند. با توجه به استفاده‌های پی‌در‌پی و بسیار متفاوت از فضاهای این چنینی (مانند آزمایشگاه یا سالن اجتماعات)، سهولت در جابجایی پاراوان می‌تواند به عنوان مزیت بسیار قابل توجهی شمرده شود.

ویژگی‌های یک پاراوان مناسب

پاراوان مناسب برای نمایشگاه

معمولاً در نمایشگاه‌‌ها از پارتیشن‌های فلزی یا پلاستیکی برای تفکیک فضاها استفاده می‌شود (مانند نمایشگاه کتاب)، این مسئله با توجه به تعداد بسیار زیاد جمعیت شرکت‌کننده و ورود افراد بسیار مختلف از فرهنگ‌ها، سبک‌ها و تفکرهای بسیار متفاوت، استفاده از پاراوان را به دلیل عدم وجود استحکام کافی کم‌توجیه می‌کند.

اما در نمایشگاه‌های کوچک‌تر در فضاهای محدود، استفاده از پاراوان می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای برگزاری مراسم و سپس برگرداندن فضا به حالت قبلی دانست.

پاراوان مناسب برای آرایشگاه‌ها

در حال حاضر یکی از طرف‌داران پروپاقرص محصولات پاراوان، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه هستند. اصلی‌ترین دلیل استفاده از پاراوان در آرایشگاه‌ها (که معمولاً وسعت کوچکی هستند)، پوشاندن فضاهایی مانند سرویس بهداشتی است.

البته که معمولاً مشاغل مربوط به زیبایی، از پاراوان‌های تصویری استفاده می‌کنند اما پاراوان‌های ساده حکاکی شده نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

که به عنوان صرفا یک راهنمایی، اگر قصد خرید پاراوان دارید ما پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به انواع پاراوان‌های ساده سایت تخت سنتی ، نگاهی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×