راهنمای خرید ال ای دی - تصویر 2
معرفی کسب و کار

راهنمای خرید ال ای دی

شهریور ۱۷, ۱۴۰۲ 4۰168

شما بدون شک نام لامپ های ال ای دی را شنیده اید، این لامپ ها سال هاست که پس از حذف لامپ های رشته ای وجود دارند. با این حال، فناوری پشت لامپ های LED با سرعت باورنکردنی به رشد خود ادامه می دهد. لامپ‌ های ال ‌ای ‌دی با برخورداری از بازده نور بیشتر، تنوع رنگ و فناوری‌ هوشمند، کاربرد گسترده ‌ای در محیط‌ های خانگی و تجاری دارند. در این راهنمای خرید ال ای دی همه چیزهایی را که باید قبل از خرید آن بدانید بررسی خواهیم کرد.

Free Vector Realistic Light Bulbs Collection

راهنمای خرید ال ای دی

راهنمای خرید ال ای دی و نکات مرتبط با آن

لومن ها

اولین چیزی که قبل از خرید ال ای دی باید بدانید این است که لومن چیست؟ لومن ها اندازه گیری نور هستند. مردم اغلب فکر می‌کردند که «وات» نور را اندازه‌گیری می ‌کند، زیرا لامپ ‌های رشته ‌ای به این شکل برچسب‌گذاری می ‌شوند. اما وات نحوه اندازه‌گیری میزان انرژی مورد نیاز برای روشن کردن یک لامپ است.

لامپ‌ های ال ‌ای ‌دی نسبت به لامپ‌ های رشته ‌ای از نظر انرژی کارآمدتر هستند. بنابراین تعداد لومن ‌هایی که توسط یک لامپ LED 10 واتی منتشر می‌شود، ممکن است معادل همان لومن‌ هایی باشد که توسط یک لامپ رشته ‌ای معمولی ۱۰۰ واتی منتشر می ‌شود.

ال ای دی در مقابل نور فلورسنت

نورهای ال ای دی و فلورسنت هر دو کارامدتر از نورهای رشته ای سنتی هستند، اما در پایان روز کاملا متفاوت‌اند. چراغ ‌های ال ‌ای ‌دی از دیودهای ساطع نور ریز استفاده می‌کنند، در حالی که نور فلورسنت از لوله‌ های شیشه ‌ای بهره می برند که در صورت افتادن به راحتی خرد می شود. در نتیجه لامپ های LED دوام بیشتری دارند.

همچنین روشنایی ال ای دی پنج برابر طول عمر بیشتری دارد و اغلب قابل تنظیم است. لامپ های فلورسنت نیز حاوی رگه هایی از جیوه هستند و در برخی مناطق به راحتی قابل بازیافت نیستند.

Free Vector Realistic Light Bulbs On Transparent Background

لامپ ال ای دی در برابر لامپ رشته ای

دمای رنگ ال ای دی

یکی دیگر از مواردی که باید در این راهنمای خرید ال ای دی به آن اشاره کنیم دمای رنگ است. در حالی که در مقیاس کلوین اندازه گیری می شود، گرما هیچ ربطی به آن ندارد. در عوض، این میزان رنگی است که نور تولید می کند، که در انتهای پایین زرد، در انتهای بالاتر مایل به آبی و در وسط سفید است. آن را به عنوان یک شعله در نظر بگیرید. همه اینها به اولویت بستگی دارد، اما نکته جالب در مورد چراغ های LED اینجاست. اگر یک چراغ هوشمند خریداری کنید، اغلب می توانید دمای رنگ یک چراغ LED را تغییر دهید. شما نمی توانید این کار را با هیچ لامپ دیگری انجام دهید.

CRI (شاخص رندر رنگ)

CRI  قضاوت می کند که یک لامپ با چه دقتی می تواند رنگ ها را روشن کند. اگر به لامپی نگاه می کنید که در وسط طیف رنگ قرار دارد، CRI ممکن است مهم باشد. زیرا به شما اطلاع می دهد که لامپ با چه دقتی می تواند نور سفید یا طبیعی را داشته باشد. امتیاز در مقیاس ۱ تا ۱۰۰ اندازه گیری می شود.

چگونه تشخیص دهیم که آیا لامپ ال ای دی در مصرف انرژی کارآمد است؟

این نکته دیگری است که در راهنمای خرید ال ای دی به آن توجه می شود. لامپ های LED معمولا پنج برابر بیشتر از لامپ های رشته ای عمر می کنند. به عنوان مثال، یک لامپ ۸۰۰ لومن تنها به ۶-۸ وات برق نیاز دارد. برای همین مقدار روشنایی، یک نور رشته ای به ۶۰ وات نیاز دارد. در مقایسه ، یک چراغ هالوژن به ۴۵ وات نیاز دارد، در حالی که چراغ های فلورسنت به ۱۳-۱۵ وات نیاز دارند.

عوامل دیگری که باید در نظر بگیرید

نکته ای که در راهنمای خرید ال ای دی باید به آن توجه کرد این است که قیمت آن ها بیشتر از چراغ های رشته ای است.با این حال، هزینه‌ های بالاتر نباید شما را منصرف کند. زیرا با توجه به میزان کارآمدی انرژی و مدت زمان ماندگاری آن‌ ها، مقرون به صرفه تر است.

Free Vector Realistic Led Lamps Set

شکل لامپ های ال ای دی

شکل لامپ های ال ای دی

لامپ ‌های ال ‌ای ‌دی در اشکال بسیار متنوعی وجود دارند. نوع لامپ مورد نیاز شما معمولا به دو چیز بستگی دارد: نیاز و زیبایی. لامپ های A شکل رایج ترین نوع هستند، اما لامپ های بازتابنده نیز بسیار رایج اند، به خصوص در نورهای توکار.

جهت گیری در مقابل همه جهته

فرض کنید در حال خرید یک لامپ ال ای دی برای وسایل روشنایی داخلی خود هستید. در این صورت، احتمالا شما یک لامپ جهت دار می خواهید، زیرا نور را در یک جهت می تابد و اغلب به عنوان یک سطح بازتابنده به عنوان بخشی از یک طرح روشنایی کامل برای بهینه سازی نور در نظر گرفته می شود. با این حال، اگر یک لامپ تک و سنتی برای لامپ خود می خواهید، از یک لامپ همه جهته استفاده کنید که درست مانند یک لامپ معمولی نور را در همه جهات می تابد.

کم نور می شود یا نه

یکی از مزایای قابل توجه لامپ های ال ای دی این است که می توانید نور را به دلخواه تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر می ‌خواهید حالتی ایجاد کنید، می‌توانید لامپ را کم نور کنید. اما اگر به نور بیشتری نیاز دارید، می‌توانید آن را روشن کنید. اکثر چراغ های LED قابل تنظیم هستند، اما قبل از خرید حتما بسته بندی آن را بررسی کنید.

شباهت های رشته ای

در این راهنمای خرید ال ای دی باید بیان کرد که یکی از شیک‌ ترین لامپ‌ های ال‌ای‌دی، لامپ‌ های پیچ‌ دار قدیمی یا لامپ ‌های «ادیسون» هستند که جذاب به نظر می‌رسند. آنها ممکن است رشته ای به نظر برسند، اما اینطور نیستند. آن ها چراغ های LED هستند. بنابراین اگر ظاهر قدیمی لامپ های رشته ای را دوست دارید، گزینه های زیادی در دسترس شماست.

چراغ های خود را خودکار کنید

آیا برای بیدار شدن در صبح مشکلی دارید؟ با یک اتوماسیون روشنایی هوشمند، می‌توانید چراغ‌های خود را طوری تنظیم کنید که هر روز صبح در یک زمان مشخص روشن شوند. قرار است چند روزی نباشید؟ شما می توانید نور خانه خود را از طریق یک اپلیکیشن خانه هوشمند کنترل کنید تا در زمانی که نیستید، در ساعات مشخص روشن شود.

Free Vector Realistic Lamps Collection

خرید ال ای دی

چرا ال ای دی ها هزینه بیشتری دارند

در این راهنمای خرید ال ای دی به نکات مختلف اشاره شد. البته، وقتی نور LED را انتخاب می کنید، باید پول بیشتری را از قبل خرج کنید. با این حال، این لامپ ها مقرون به صرفه تر هستند. با خرید آن نه تنها با هزینه کمتر انرژی در هزینه های خود صرفه جویی می کنید، بلکه هر چراغ LED سال ها و سال ها دوام می آورد.

منبع :
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/06/20/2772830/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%BE-%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8CTop of Form

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×