مبل راحتی
دکوراسیون

خرید و قیمت مبل راحتی ارزان و با کیفیت + ۳ عامل مهم در تعیین قیمت

خرداد ۱۰, ۱۴۰۲ 1۰142

آمار نشان داده است که در سال‌های اخیر میزان استقبال مردم از مبل راحتی افزایش یافته است. به خصوص کسانی که سالن پذیرایی کوچکی دارند و در نتیجه نمی‌توانند تعداد مبل زیادی را در خانه خود قرار دهند، ترجیح می‌دهند به سراغ مبل راحتی بروند تا هم برای پذیرایی از مهمان و هم برای استراحت و تماشای تلویزیون مناسب باشد. اما موضوعی که برای همه اهمیت دارد، بحث قیمت مبل راحتی است. با مراجعه به سایت پامیکس قطعاً تنوع قیمت بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد و حتماً این سؤال برای شما به وجود می‌آید که چرا قیمت مبل راحتی تا این اندازه متفاوت است. در این مطلب به این سؤال شما پاسخ خواهیم داد.

عوامل مؤثر بر قیمت مبل راحتی

شما به هر سایت فروشگاهی که وارد شوید و یا اگر به صورت حضوری به فروشگاه‌های انواع مبلمان مراجعه کنید، قطعاً تنوع زیادی را در قیمت مبل راحتی مشاهده خواهید کرد. بنابراین باید بدانید که چه عواملی بر قیمت مبل راحتی تأثیر می‌گذارند تا بتوانید براساس بودجه‌ای که در اختیار دارید، مبل راحتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا را خریداری کنید. این عوامل عبارتند از:

۱- جنس اسکلت مبلمان

شما به سراغ مبل راحتی با اسکلت چوبی می‌روید و یا اینکه مبل با بدنه ام دی اف را انتخاب کرده‌اید؟ مسلما قیمت چوب گران‌تر است که در این میان باز هم بین انواع چوب، شما تفاوت قیمت فاحشی را مشاهده می‌کنید. اگر چوب از کیفیت بالایی برخوردار باشد، قیمت مبل راحتی بیشتر خواهد شد.

۲- جنس پارچه استفاده شده

هر چه پارچه‌ استفاده شده برای طراحی مبل راحتی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، همین موضوع قیمت مبل راحتی را بیشتر می‌کند. شما می‌توانید از جیر، چرم، ساتن و یا پارچه‌های دیگر برای ساخت مبل راحتی استفاده کنید ولی توجه داشته باشید که قرار است سالیان طولانی این پارچه بر روی مبلمان وجود داشته باشد.

اگر جنس مرغوب نباشد؛ اگر زمانی که مبل کثیف می‌شود نتوانید به راحتی آن را تمیز کنید و یک لکه بزرگ بر روی مبلمان باقی بماند و یا اگر جنس پارچه به گونه‌ای باشد که منجر به تعریق زیاد بدن گردد، همه این موارد باعث می‌شود کارایی مبلمان شما بسیار پایین آمده و طول عمر مفید کمتری داشته باشد. بنابراین اصلا به قیمت پارچه توجه نکنید. هزینه‌ای که شما اکنون پرداخت می‌کنید نه تنها بر روی زیبایی ظاهری مبلمان بلکه بر روی طول عمر آن نیز تاثیر می‌گذارد.

۳- نوع اسفنج و فوم به کار رفته در مبلمان

به طور کلی برای طراحی مبل راحتی از دو نوع فوم سرد و گرم استفاده می‌شود. فوم سرد خاصیت ارتجاعی دارد به این معنا که با هر بار نشست و برخاست بر روی مبل، فرم فوم تغییر پیدا می‌کند. اما در مورد فوم‌های گرم چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد و فوم‌های گرم مدت زمان زیادی را نیاز دارند تا به حالت قبلی خود برگردند.

مسلما انتخاب فوم سرد برای مبل راحتی بهتر است. به دلیل اینکه ماندگاری مبل را بیشتر می‌کند و زیبایی ظاهری آن حفظ می‌شود. به همین دلیل قیمت مبل راحتی زمانی که از فوم سرد استفاده شود، افزایش پیدا می‌کند.

قیمت مبل راحتی چگونه برآورد می‌شود؟

در قسمت قبل توضیح داده شد که چه عواملی بر روی قیمت مبل راحتی تأثیر می‌گذارند. زمانی که شما به مبل فروشی مراجعه می‌کنید، براساس جنس بدنه مبل، نوع پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید، تعداد کوسن‌ها، نوع فوم استفاده شده در داخل مبل و همچنین تعداد مبلی که سفارش می‌دهید، قیمت مبل راحتی متفاوت خواهد بود.

البته پیشنهاد ما این است که به چند فروشگاه مراجعه کرده و براساس مبلمانی که در نظر دارید، قیمت فروشگاه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید مبلی با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب خریداری کنید.

سخن پایانی

بهترین کار برای اینکه بتوانید از قیمت مبل راحتی مطلع شوید و اطمینان پیدا کنید که مبلمان انتخابی، کیفیت بالایی داشته و در عین حال قیمت آن کاملاً مقرون به صرفه است این است که به سایت‌های فروشگاهی همانند پامیکس مراجعه کنید چون در این حالت می‌توانید هر زمان که وقت داشتید اجناس فروشگاه‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و قیمت‌های آن‌ها را در کنار هم قرار دهید. در نتیجه در نهایت می‌توانید مبلمان با قیمت مناسب سفارش دهید. برای منظور می‌توانید به سایت پامیکس مراجعه کنید و حتی از کارشناسان ما در این زمینه راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×