خرید اینترنتی
معرفی کسب و کار

در هنگام خرید اینترنتی طلا به چه نکاتی باید توجه داشت؟

بهمن ۲۱, ۱۴۰۱ 1۰131

تقریبا تا چند سال پیش هیچ‌کس به خریدهای اینترنتی به عنوان یک خرید واقعی و ایمن نگاه نمی‌کرد. گاهی بعضی از اقلام ساده و کم هزینه به واسطه خریدهای اینترنتی تهیه می‌شدند. اما در سال‌های اخیر نه تنها اجناس کوچک بلکه اقلام بزرگ و مهم نیز در دسته خریدهای اینترنتی گنجانده شده‌اند. اگر چند سال پیش به کسی می‌گفتید که روزی می‌توانید به جای مراجعه حضوری به گالری طلا روبی به صورت مجازی برای خرید سرویس طلا، خرید حلقه و انگشتر نامزدی و خرید حلقه ازدواج یا غیره… اقدام کنید، به هیچ عنوان باور نمی‌کرد.

درست است که امروزه خیلی از چالش‌های اعتماد به اینترنت و خرید اینترنتی رفع شده است و مردم در این فضا معاملات زیادی انجام می‌دهند، اما در هنگام خرید اینترنتی طلا به دلیل ارزش بالای محصولات بهتر است به نکات مهم و کلیدی که در امنیت و کیفیت خرید شما تاثیرگذار هستند دقت نمائید. در ادامه شما را با این نکات بیشترآشنا می‌کنیم.

نکات مهمی که در هنگام خرید اینترنتی باید به آن توجه کنید

نکاتی که باید برای یک خرید امن و راحت مد نظر داشته باشید به صورت زیر می‌باشد:

  1. اولین و مهم‌ترین شرط در خرید اینترنتی و آنلاین، خرید از یک طلا فروشی معتبر است. زیرا قیمت طلا به صورت سراسری اعلام می‌شود، در نتیجه از نظر قیمتی خیلی تفاوت خاصی بین طلافروشی‌ها وجود ندارد، اما چیزی که این وسط مهم است اعتبار و صحت طلافروشی است. پس یکی از مهم‌ترین چالش‌های خرید اینترنتی امنیت خرید است. یک سایت معتبر و امن باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نشان ثبت رسانه دیجیتال باشد. تا شما خیال‌تان راحت باشد که محصول خریداری شده به دست شما خواهد رسید.
  2. نکته بعدی، حک شدن عیار طلا بر روی محصول خریداری شده می‌باشد. به طور مثال وقتی شما یک انگشتر طلا از گالری روبی خریداری می‌کنید، بوضوح کلمه K 18یا عدد ۷۵۰ را می‌بینید. حرف K در واقع اولین حرف کلمه Karat به معنای عیار و عدد ۷۵۰ نیز نشانه عیار ۱۸ می‌باشد.
  3. در هنگام خرید طلای نگین‌دار دقت نمائید که حتما شناسنامه نگینی که خریداری می‌کنید را با مهر و امضاء طلافروشی دریافت کنید در غیراین صورت نگین شما فاقد اعتبار خواهد بود و در هنگام فروش آن دچار ضرر و زیان زیادی خواهید شد.
  4. شرایط بازگشت و مرجوعی طلا را از اول مورد بررسی قراردهید، تا اگر احینا طلایی که به دست شما رسید دچار عیب و ایرادی بود، بتوانید آن را مرجوع نمائید. البته شایان ذکر است اکثر طلا فروشی‌های قابل اطمینان مانند گالری طلا روبی وقتی از کیفیت و مرغوبیت کالای خود مطمئن باشند، بدون هیچ قید و شرطی کالا را مرجوع می‌کنند.
  5. حتما از فروشنده فاکتور دریافت کنید. فاکتوری معتبر است که موارد زیر را دارا باشد:
  • سربرگی که در آن نام و لوگوی طلا فروشی و تلفن و آدرس قید شده باشد.
  • نام و شماره تماس شما به عنوان خریدار حتما در فاکتور درج شده باشد.
  • نام کالای خریداری شده به همراه متعلقاتی که دارد و قیمت آن‎ها به صورت جداگانه قید شود
  • مظنه و عیار طلای خریداری شده به طور مشخص نوشته شده باشد.
  • وزن مصنوعات طلا را به گرم و کاملا مشخص در فاکتور بنویسد.
  • مبلغ دقیق فاکتور به حروف و عدد باید درج گردد.
  • و در نهایت مهر طلافروشی که شامل لوگو و نام طلا فروشی باشد به همراه امضاء طلا فروش باید بر روی فاکتور منظور گردد.

کلام آخر

در کنار تمام مواردی که ذکر شد، باید بدانید که خرید اینترنتی طلا مزایای بی‌شماری دارد، مهم‌ترین آن صرفه جویی در وقت و زمان شماست. در نتیجه اگر نکاتی که گفته شد را به خوبی در نظر بگیرید، می‌توانید یک خرید، امن و راحت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×