معرفی کسب و کار

راهنمای نوشتن متن رپورتاژ آگهی

بهمن ۷, ۱۴۰۲ 5۰64

اگر در مسیر سئو یک سایت هستید و یا خودتان صاحب سایتی هستید که درباره سئو اطلاعات دارید حتما عبارت “رپورتاژ آگهی” را تا کنون شنیده اید. یکی از بخشهای سئو سایت سئو خارجی است که شامل مواردی چون لینک سازی، خرید بک لینک دائمی (https://rayatarh.com/seo-services) از سایت های معتبر، درج رپورتاژ آگهی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و …

Images 1704800592 659D315095Fef

یکی از این موارد درج رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی یعنی مقاله ای از سایت شما در یک سایت دیگر درج می شود و از داخل آن مقاله به عبارتهایی به سایت شما لینک میشوند و این یک بک لینک از سمت سایت مورد نظر به سایت شما می باشد که میتواند باعث رشد جایگاه سایت شما در نتایج گوگل گردد.

همانطور در تعریف رپورتاز آگهی ارائه شد، برای این کار نیازمند یک مقاله هستیم. در این پست به نکاتی درباره نحوه نوشتن متن رپورتاژ آگهی می پردازیم تا با استفاده از نکات بتوانید بیشترین تاثیر را از انتشار رپورتاز خود بگیریدف چرا که معمولا برای انتشار رپورتاز هزینه می کنید و باید تمام سعی خود را بیشترین نتیجه از این هزینه حاصل شود.

تیتر رپورتاژ خود را منحصر بفرد کنید

هنگامی که رپورتاژ شما در روزنامه، مجله، وب سایت و غیره منتشر می شود، در کنار انواع محتوای ممتاز و ارزشمند قرار می گیرد.

حالا مشکل چیست؟ لازم به ذکر است که زمان و انرژی خواننده محدود است و برای اینکه حاضر باشند زمانی را برای مطالعه این محتوا صرف کنند باید با یک عنوان جذاب توجه آنها را جلب کنید. به همین دلیل، عنوان رپورتاژ باید جذاب و خاص باشد تا خواننده را مانند قلاب به متن بکشاند.

مانند هر استراتژی فروش خوب دیگری، عنوان رپورتاژ شما باید کنجکاوی خواننده را برای یادگیری بیشتر با برانگیختن احساسات او تحریک کند.

چند کلمه کافی است؟

Images 1704800592 659D31509F0F6

نکته بسیار مهمی که در نوشتن یک رپورتاژ آگهی معنادار باید به آن توجه کرد، جمله بندی صحیح بدنه متن است. کلمات باید به گونه ای تنظیم شوند که مطالب ارزشمند و مفیدی را در اختیار کاربر قرار دهند و او را تشویق کنند تا خواندن را تا انتها ادامه دهند و دعوت به عمل شما را ببینند. اما در عین حال نباید خیلی وارد جزئیات شد و هدف رپورتاژ آگهی را فراموش کرد. بهتر است تعداد کل کلمات استفاده شده در رپورتاژ را بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه محدود کنید.

با خوانندگان محتوا صادق باشید

همه ما اگر احساس کنیم نویسنده با ما صادق نیست، حاضر به ادامه متن نخواهیم بود. توجه داشته باشید که نقطه مقابل صداقت فقط دروغ گفتن نیست. برعکس، تظاهر بخشی از مشکل است.

به جای نوشتن تصنعی و غیرواقعی یا بیان جملات بی معنی، صادق باشید. برای نوشتن متن از زبان معمولی استفاده کنید. کار را ساده بگیرید و بگذارید خواننده روی کلمات شما تمرکز کند و درگیر کلمات پیچیده نشوید. بسیاری از افراد وقتی با کلمات پیچیده روبرو یمشود سریع فرار می کنند، بنابراین سادگی و شیوایی محتوا راز نگه داشتن خواننده در یک محتوا است.

داستان سرای خوبی باشید

شاید در ابتدا سئو سایت (https://rayatarh.com/product/wordpress-seo) و داستان سرایی ارتباطی به هم نداشته باشند ولی مهم ترین رازی که می خواهیم با شما در میان بگذاریم، قدرت داستان گویی است. هیچ چیز مثل یک داستان ما را مجذوب نمی کند. بنابراین باید همیشه به جنبه روایی متن خود توجه ویژه ای داشته باشید. داستان می تواند مخاطب را مجذوب خود کند، احساسات متفاوتی را در او برانگیزد و بذر یک فکر جدید را به شیوه ای بسیار ظریف در ذهن او بکارد.

البته وقتی از داستان سرایی صحبت می کنیم، لزوماً از داستان شاه پریان صحبت نمی کنیم. هر داستان و هر روایتی می تواند جذاب باشد. به یاد داشته باشید که پشت هر تصویر داستانی پنهان است. به طور کلی، داشتن یک روایت منسجم در متن شما حس داستانی را ایجاد می کند.

تصاویر مهم هستند

هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی، استفاده از تصاویر متنوع می تواند متن شما را موثرتر کند. تعداد عکس هایی که به درستی در متن قرار می گیرند، نوع محتوا را تعیین می کند. استفاده از تصاویر هدفمند و گیرا برای رپورتاژهایی که محصولات شما را معرفی می کنند می کنند ضروری و مهم هستند.

رپورتاژ آگهی تبلیغات نیست

برخی از افراد فکر میکنند رپورتاز آگهی واقعا یک آگهی تبلیغاتی است. در صورتیکه این متن بعنوان یک محتوا در یک سایت منتشر میشود و انتظار میرود کابران آن سایت آن را بخوانند. بنابراین تا جای ممکن در رپورتاز خود از متن تبلیغاتی استفاده نکنید.

البته شما میتوانید در رپورتاز برخی خودمات یا محصولاتتان را معرفی کنید . و اگر این معرفی جنبه تبلیغاتی نیز داشته باشد بهتر است فقط بخشی از محتوا مربوط به این موضوع باشد و مثلا ۷۰ درصد محتوای با ارزش باشد و ۳۰ درصد باقیمانده جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

در انتها قرار است چکار کند؟

یکی از تکنیکهای رپورتاژ نویسی دادن یک مسیر و اقدام برای حرکت بعدی خواننده است. یعنی پس از اینکه محتوای شما را خواند چکار کند؟ در اینجا شما میتوانید وارد گام بعدی شوید و گام بعدی ارائه پیشنهادات “اطلاعات بیشتر” است. هنگام بررسی رپورتاژ آگهی، به خاطر داشته باشید که این نوع تبلیغات به طور صریح به خرید اشاره نمی کنند، بلکه در واقع حاوی یک “CTA” یعنی دعوت به اقدام هستند و حاوی یک پیوند داخلی هستند که به جای دکمه خرید، خواننده را به سایت شما هدایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×